Hij wil wel al Roek haar pups houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:Maar wat wil jij van die pup weten van die paar bezoekjes? Wij zijn in pupkoper termen veel bij onze fokkers geweest, minimaal één keer per week.
Wij mochten bij beide fokkers onze voorkeur uitspreken van pup na een aantal weken, en bij beide fokkers was dat de juiste match.
Maar waar wij die keuze op gevoel maken, maakt de fokker de keuze op basis van kennis van de pups. De fokker ziet deze 24/7, ook als pupkopers er niet zijn en de pups wellicht ander gedrag laten zien.
Een pup die hartstikke fel is in het nest kan zomaar hartstikke verlegen zijn als er opeens vreemde mensen in huis rond het nest zijn.
Je kunt nog altijd ervoor kiezen om géén pup te nemen, maar dat gaat er vaak bij mensen niet in. "Ja, we willen gewoon een puppy!" Maar zo werkt het niet. Je neemt niet "gewoon een hond", je zegt het zelf, je brengt ettelijke jaren van je leven met de hond door en de hond met jou.
Juist doordat er van die minder serieuze fokkers zijn, en van die pupkopers die perse zelf de keuze willen maken zijn er een hoop honden die weg moeten, in het asiel belanden of nog erger, worden ingeslapen.
Kijk bijvoorbeeld bij de border collie, daar heb je véél stamboomloze fok waar nergens rekening mee wordt gehouden, 80% van die honden komt verkeerd terecht.
kiwiwitje schreef:Daar ben ik t niet mee eens Zozenn.
En als t goed is vertel je precies wat jij zoekt in een hond. En wat je zelf aan ervaring hebt. Dus dan weet een fokker prima wat je zoekt.
cursebreaker schreef:@Denies
Ziet er zo tof uit weer!!!! En 16 van die slierten? Zou bij mij zo in de knoop zitten denk ik - op de verkeerde manier haha! Heb je patronen die je volgt of een beetje zelf aangeleerd?
kiwiwitje schreef:Daar ben ik t niet mee eens Zozenn.
En als t goed is vertel je precies wat jij zoekt in een hond. En wat je zelf aan ervaring hebt. Dus dan weet een fokker prima wat je zoekt.
Simoonzel schreef:Goedemorgen!
Ik was het vergeten te zeggen Denise maar die dingen worden steeds ingewikkelder, geweldig haha. Ik wil wel een keer een makkelijke versie gaan maken denk ik, het zijn hele handige speeltjes volgens mij.
Gaat iedereen dit weekend nog iets leuks doen met de hond(en)?
Als het goed is wordt vanmorgen het nieuwe aura4dox tuig van Popo bezorgd dus ik kampeer nog even hier totdat het is bezorgd zodat ik het niet misloop. Dan gaan we even hardlopen samen (hebben we meteen een eerste testrondje voor het tuig hihi) en daarna moet meneer ernstig in bad.