Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:07

Moet zeggen dat mijn zoontje weinig heeft met Roek maar dat ligt niet aan Roek. Mijn zoontje heeft gewoon weinig met honden. Hij is wel helemaal gek van zijn Poes.
Hij wil wel al Roek haar pups houden _O-

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:29

Hier ook voor Senna gekozen omdat ze niet weg was te slaan van de kleine. Afbeelding

Soms wel zwaar 2 kleine monster opvoeden. Maar ze zijn echt gewaagd aan elkaar.
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:51

Afbeelding
Geen idee of ik deze ooit nog na ga maken, wat een werk :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 18:59

Die is leuk!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:42

kiwiwitje schreef:
Die is leuk!

Maar een hel met 16 touwtjes!!!!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 19:55

Wel heel leuk :D

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:23

KimD schreef:
Maar wat wil jij van die pup weten van die paar bezoekjes? Wij zijn in pupkoper termen veel bij onze fokkers geweest, minimaal één keer per week.

Wij mochten bij beide fokkers onze voorkeur uitspreken van pup na een aantal weken, en bij beide fokkers was dat de juiste match.

Maar waar wij die keuze op gevoel maken, maakt de fokker de keuze op basis van kennis van de pups. De fokker ziet deze 24/7, ook als pupkopers er niet zijn en de pups wellicht ander gedrag laten zien.

Een pup die hartstikke fel is in het nest kan zomaar hartstikke verlegen zijn als er opeens vreemde mensen in huis rond het nest zijn.

Je kunt nog altijd ervoor kiezen om géén pup te nemen, maar dat gaat er vaak bij mensen niet in. "Ja, we willen gewoon een puppy!" Maar zo werkt het niet. Je neemt niet "gewoon een hond", je zegt het zelf, je brengt ettelijke jaren van je leven met de hond door en de hond met jou.

Juist doordat er van die minder serieuze fokkers zijn, en van die pupkopers die perse zelf de keuze willen maken zijn er een hoop honden die weg moeten, in het asiel belanden of nog erger, worden ingeslapen.

Kijk bijvoorbeeld bij de border collie, daar heb je véél stamboomloze fok waar nergens rekening mee wordt gehouden, 80% van die honden komt verkeerd terecht.

Dit is dus precies wat ik bedoel. Ik ben 3x bij de fokker geweest. Hoe goed kent deze mij? Hoe goed kan deze voor mij inschatten waar ik naar opzoek ben, wat ik aankan en wat bij mij past? Dat gaat op basis van inschatting en ik vind dat ik mezelf beter kan inschatten dan dat iemand anders dan kan.

Wat je zegt klopt natuurlijk wel, de fokker kent de pups beter. Natuurlijk. Maar ik vind dat er tegenwoordig, bij een serieuze pupkoper, de klik te veel verwaarloosd wordt. Dan zit ik straks 15 jaar in huis met een hond die op papier perfect is, maar waar ik niet zoveel mee heb. Dat schiet zijn doel voorbij. Dan heb je ook kans dat mensen gaan herplaatsen.

Nu heb ik overigens precies de pup toegewezen gekregen waarvan ik zei 'dit is 'm ' van een fokker die gedragstesten e.d. doet. Ik zou inderdaad voor 'geen pup' gaan als de keus me niet zint.

Ik zei niet dat ik ineens stamboomloos prefereer of niet geteste honden. En ja, door minder serieuze fokkers zijn er een hoop herplaatsers. Máár, dat zijn over het algemeen ook minder serieuze pupkopers die deze honden uitplaatsen. Dat ben ik niet, dus waarom over 1 kam scheren? Waarom een serieuze pupkoper niet zelf laten kiezen en behandelen als een minder serieuze pupkoper.

@kiwi: volgens mij praten we langs elkaar heen, ik lees namelijk wel degelijk wat je zegt ;).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 21:35

Daar ben ik t niet mee eens Zozenn. :)

En als t goed is vertel je precies wat jij zoekt in een hond. En wat je zelf aan ervaring hebt. Dus dan weet een fokker prima wat je zoekt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:44

kiwiwitje schreef:

En als t goed is vertel je precies wat jij zoekt in een hond. En wat je zelf aan ervaring hebt. Dus dan weet een fokker prima wat je zoekt.

Dit idd.

Wij hebben de fokker ook maar een aantal keer gezien maar we hebben uitvoerig besproken wat wij hoopten te krijgen in een hond en zo hebben wij haar verteld ook wat de planning was qua cursussen en dat soort dingen. Genoeg wat je met de fokker kunt bespreken zonder dat je elkaar nog niet door en door kent en dan heeft de fokker over t algemeen wel een redelijk goed beeld van een toekomstige pup koper en andersom ook jij als koper van de fokker, mits de juiste vragen gesteld en eerlijk beantwoord worden :)

EDIT

@Van
Haha heerlijk zo je zoontje! Pups zijn ook te leuk om te weerstaan.

@Punjab
Lijkt me idd pittig die twee tegelijk, maar aan de foto’s te zien is die band wel echt ontzettend mooi!!

@Denies
Ziet er zo tof uit weer!!!! En 16 van die slierten? Zou bij mij zo in de knoop zitten denk ik - op de verkeerde manier haha! Heb je patronen die je volgt of een beetje zelf aangeleerd?
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-03-20 21:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:46

Als je zelf precies weet wat je zoekt en dit sluit blijkbaar niet aan bij hoe de fokker over z'n pups denkt, dan heb je het denk ik niet duidelijk genoeg besproken. Als het enige argument een klik is... Eerlijk, ik heb geen band met een dier dat ik amper ken, dat bouw ik pas op in de opvoeding. Als het voor jezelf toch niet goed voelt maar er is geen enkele pup die verder aan je eisen voldoet of die de fokker minder goed bij jou of juist beter bij een andere koper vindt passen dan kun je beter verder zoeken, genoeg honden in de wereld.

Ik ben ook lekker crufts aan het kijken, met name de agility! Vandaag in de kleine honden categorie heerste er een vloek of zo, bijna iedereen is gediskwalificeerd :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:20

cursebreaker schreef:
@Denies
Ziet er zo tof uit weer!!!! En 16 van die slierten? Zou bij mij zo in de knoop zitten denk ik - op de verkeerde manier haha! Heb je patronen die je volgt of een beetje zelf aangeleerd?

Deze toevallig van een voorbeeld, de andere is een beetje look-a-like Scoobiedoo van vroeger en dat deed ik toen al heel fanatiek op de camping enz :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:28

Maar ZoZenn, jij kan een fokker precies vertellen wat jij zoekt. Een fokker ziet zijn pups 24/7 en weet precies hoe een pup is. Jij kan niet aan een pup vragen hoe hij is. Een pup kan jou niet vertellen hoe die gaat reageren op vreemden, andere honden, buiten de deur, dierenarts, enge situaties e.d. Hoe kan je dan weten hoe een hond daar op reageert? Maar jij kan dus wel exact vertellen wat jij wil en de fokker kan jou vertellen welke pup daarbij past.

Ik had met Dexter wel de beste klik van alle pups maar echt een band heeft wel een paar weken geduurd. Ik was in het begin best bang om alleen met hem te zijn omdat ik hem niet kende en snapte :Y) Ik kan me niet voorstellen dat je alle +-7 pups in een nest door en door kent om dit wel meteen te snappen.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:30

Goedemorgen!

Ik was het vergeten te zeggen Denise maar die dingen worden steeds ingewikkelder, geweldig haha. Ik wil wel een keer een makkelijke versie gaan maken denk ik, het zijn hele handige speeltjes volgens mij.

Gaat iedereen dit weekend nog iets leuks doen met de hond(en)?

Als het goed is wordt vanmorgen het nieuwe aura4dox tuig van Popo bezorgd dus ik kampeer nog even hier totdat het is bezorgd zodat ik het niet misloop. Dan gaan we even hardlopen samen (hebben we meteen een eerste testrondje voor het tuig hihi) en daarna moet meneer ernstig in bad. :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:53

Heel tof Denies!

Dat tuig was op maat gemaakt toch voor Popo? Ik ben benieuwd!

Morgen gaan we maar weer eens naar het strand, dan kan Jip even rouzen. Wel aan de lange lijn, want op het moment heeft hij heel veel bananen in zijn oren. :+

Het verbaast me soms hoe goed hij zich aanpast aan de hele nieuwe situatie. Alleen de katten moeten oppassen voor Jip :')

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:54

kiwiwitje schreef:

Dit, bij de korthaar hadden de fokker en ik al ruim twee jaar contact, we waren vrienden op Facebook en hebben over en weer gemaild.

Op deze manier leer je echt wel iemand kennen. De fokker stelde veel (uiteenlopende) vragen en ik gaf daar met liefde eerlijk antwoord op, en doordat we elkaar op Facebook hadden kon ze zien dat dit klopte.

Bij Harvey was het iets korter, wij waren op zoek naar een goede schone lijn maar vonden niks naar onze wens. Per toeval liet iemand die bij ons traint vallen dat de fokker een herhaling ging doen en dat klonk interessant.

Zij heeft toen contact opgenomen met de fokker en de situatie uitgelegd, en toen heeft de fokker ons benaderd. Ook daar heel leuk contact mee, maar omdat het wat 'kort' op de pups was zijn we langsgegaan om kennis te maken. Achteraf bleek dat het toch iets langer duurde (leuk man die loopsheid :') ) en ook met hen hebben we die tijd contact gehouden. Zij hebben ons dus ook leren kennen 'via-via', ze hebben rondgevraagd naar wat voor baasjes we waren en hoe we onze honden houden.

Ik ben ervan overtuigd dat zij als fokker zijnde dus wel degelijk ons goed genoeg kennen om die keuze te begeleiden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:55

Simoonzel schreef:
Goedemorgen!

Ik was het vergeten te zeggen Denise maar die dingen worden steeds ingewikkelder, geweldig haha. Ik wil wel een keer een makkelijke versie gaan maken denk ik, het zijn hele handige speeltjes volgens mij.

Gaat iedereen dit weekend nog iets leuks doen met de hond(en)?

Als het goed is wordt vanmorgen het nieuwe aura4dox tuig van Popo bezorgd dus ik kampeer nog even hier totdat het is bezorgd zodat ik het niet misloop. Dan gaan we even hardlopen samen (hebben we meteen een eerste testrondje voor het tuig hihi) en daarna moet meneer ernstig in bad. :')

Ik zou gaan wandelen en gaan hooperen, maar ben gisterenmiddag om 13 uur strontziek van het werk naar huis gekomen. ;(

Dus nu maar met alle hondjes op de bank Crufts kijken.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:00

@Cupcakes Ja dat is dat tuig idd! En heel fijn dat het goed gaat met Jip en de verbouwing. Hij heeft vast geen last van het lawaai met al die bananen in zijn oren. :P

@KimD Beterschap :( Ik ga ook lekker crufts kijken zo!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:08

Je kunt tegenwoordig zo makkelijk contact houden en mensen leren kennen door middel van sociaalmedia. Zonder dat durfde ik denk ik ook geen pups naar Amerika te sturen. Via sociaalmedia kun je nu zoveel over mensen te weten komen, ook slechte dingen :Y)

Hier geen plannen voor het weekend. Zitten nu op dag 54 van de dracht, de laatste loodjes en Roek wil niks meer :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:09

Ik neem de dagen zoals ze zijn :) Afgelopen woensdag een pittige '' massage '' gehad waar ik echt van door de hell ging maar tot nu toe lijkt het wel fijn uit te pakken. Gister besloot ik een stukje verder met Bodhi te lopen wat helaas resulteerde in geblaf omdat er ineens twee honden de hoek om kwamen. Gelukkig met een eigenaresse die er begrip voor had! Vandaag besloot ik mij niet uit het veld te laten slaan toen ik zeker 4/5 honden zag lopen op onze 'vaste' route waarvan één heel bijzonder figuur :') (die laat zijn hond aan een flexi op alles en iedereen afstormen wat tsja hij heeft een blauwe dure lab).

Het ging super goed. En daardoor dus toch nog een stukje verder gelopen wat ook heel relaxed en ontspannen ging.

Vervolgens met Mera heerlijk gewandeld. Dat is gewoon zo'n fijn hondje om mee te wandelen. En toen we bijna thuis waren kwam ik wat bekende vanuit mijn werk tegen. Mera vond de schotse collie wel een beetje eng :P Ze gaat er dan ook echt met een grote boog omheen en zoekt tijdens het praten wel wat toenadering maar geeft heel duidelijk haar grenzen aan. Een stukje verderop kwam ik nog een bekende tegen met twee teckels waarvan één net 9 of 10 weekjes. Mera vond het geweldig. Die gaat er gewoon naast liggen :')

Heel fijn begin van de ochtend zo. Lekker gewandeld, langer dan me normaal lukt. Benieuwd wat de rest van de dag ons gaat brengen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 10:16

Ben benieuwd naar dat tuig Simone! Wel Showen he?! :D

Beterschap KimD!

Goed bezig Denies!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:50

Zit ik hier de hele tijd braaf te wachten op de bel. Is hij blijkbaar een uur geleden al door de brievenbus gegooid. :')

Afbeelding

Tadaaaa!

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:02

Heb lang niks meer gepost van Bo!
Gisteren naar een plas gegaan en lekker gespeeld !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 15:01

Mooi tuig. Ben je er zelf ook blij mee? :P Is dat een soort handvat op zn rug?

Blije Bo!

Vandaag is Boellie jarig! 4 jaar

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:03

Gefeliciteerd! Jones is ook jarig :D 3 jaar.Afbeelding

kiwiwitje