Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esplendido schreef:Gefeliciteerd! Ik wilde er eigenlijk ook acht, maar ja, dat werden er dertien…
Lisette1987 schreef:![]()
Er waren zonder echt zoeken zowiezo al 6 pups te zien op de echo,![]()
da gokt op een groot nest, ik had 7/8 meer dan zat gevonden maar het worden er waarschijnlijk meer
Chubby schreef:[ [url=m/csTyBM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb voor haar de naam Eyra bedacht. Dat is een godin uit de Noordse mythologie. Eir of Eyra is een healer die zorgdraagt voor gewonden en voor vrouwen die bevallen. Goede vriendin van Frigga (mijn Meggie heet Frigga lil Magic).
kiwiwitje schreef:Als ik een teef heb die niet relax is onder vuurwerk sla ik een loopsheid over om haar geen pups te laten hebben bij de jaarwisseling. Ik hoor van veel fokkers nu om me heen die een nest hebben liggen dat de teven normaal niet naar vuurwerk om kijken dat die nu goed onrustig waren. Laat staan als je er een hebt die er al geen fan van is. Dan zou ik een loopsheid later dekken. Maar sowieso laat ik liever langer dan 2 loopsheden tussen 1 nest(als in 2x pj loops)
Hennos schreef:kiwiwitje schreef:Als ik een teef heb die niet relax is onder vuurwerk sla ik een loopsheid over om haar geen pups te laten hebben bij de jaarwisseling. Ik hoor van veel fokkers nu om me heen die een nest hebben liggen dat de teven normaal niet naar vuurwerk om kijken dat die nu goed onrustig waren. Laat staan als je er een hebt die er al geen fan van is. Dan zou ik een loopsheid later dekken. Maar sowieso laat ik liever langer dan 2 loopsheden tussen 1 nest(als in 2x pj loops)
Ik ben alleen bang dat als ik nog langer wacht ik mijn recht verlies op de herdekking.
Dat was wel serieus geld, maar omdat ze toen leeg was gebleven en ik niet veel vertrouwen had in de manier hoe hij het deed wilde ik het nu in eigen beheer houden dus met een ervaringsdeskundige erbij en mijn eigen reu, eigen tuin, lekker vertrouwt en werkte perfect.
Anders was afgelopen nest de herdekking geweest en de volgende keer mijn eigen reu, dan had ik hier geeneens over nagedacht en lekker gewacht tot de loopsheid erna in 2024.
Hennos schreef:kiwiwitje schreef:Als ik een teef heb die niet relax is onder vuurwerk sla ik een loopsheid over om haar geen pups te laten hebben bij de jaarwisseling. Ik hoor van veel fokkers nu om me heen die een nest hebben liggen dat de teven normaal niet naar vuurwerk om kijken dat die nu goed onrustig waren. Laat staan als je er een hebt die er al geen fan van is. Dan zou ik een loopsheid later dekken. Maar sowieso laat ik liever langer dan 2 loopsheden tussen 1 nest(als in 2x pj loops)
Ik ben alleen bang dat als ik nog langer wacht ik mijn recht verlies op de herdekking.
Dat was wel serieus geld, maar omdat ze toen leeg was gebleven en ik niet veel vertrouwen had in de manier hoe hij het deed wilde ik het nu in eigen beheer houden dus met een ervaringsdeskundige erbij en mijn eigen reu, eigen tuin, lekker vertrouwt en werkte perfect.
Anders was afgelopen nest de herdekking geweest en de volgende keer mijn eigen reu, dan had ik hier geeneens over nagedacht en lekker gewacht tot de loopsheid erna in 2024.
kiwiwitje schreef:Ik zou t bespreekbaar maken. En anders je verlies nemen helaas. Dat hoort er soms ook gewoon bij. Wij hebben zo ook al eens een herdekking “weggegooid” omdat wij niet achter de manier stonden en de reu eigenaar op zn afspraken/woorden was terug gekomen en wij daar niet mee akkoord gingen.
Mijn eigen gevoel plus de teven en eventuele pups gaan voor het verlies van dekgeld/dekking. Maar dit is wel de reden dat onze eigen reutjes onder dekcontract dekken met duidelijke afspraken.
Esplendido schreef:Ik heb in 2019 een nest gehad dat zeven/acht weken was tijdens de jaarwisseling. Ik had vooraf met de pups geoefend door op te bouwen met knallen en licht. In de weken voor O&N had ik de kinderen soms ballonnen kapot laten maken, eerst in een andere ruimte en steeds dichterbij. En uiteindelijk een YouTube filmpje met vuurwerk geluiden. Ook had ik een discobol gekocht en die eerst overdag even aangezet en daarna de kamer steeds een beetje donkerder gemaakt. Uiteindelijk heb ik de discobol en de ballonnen gecombineerd. Op oudejaarsdag liepen de puppen gewoon buiten in de tuin ondanks alle knallen en in de avond keken ze niet op of om. Hun moeder was ook niet bang van vuurwerk gelukkig.
Met een moeder die bang is zou ik ook een loopsheid wachten.