Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:43

Zo, er is hier weer een hoop gekletst zeg ;)
Welkom Nathalie, ik hoop dat je met alle adviezen die je hebt gekregen, jouw vriendin kunt overtugen het toch niet te doen of iig direct via DA en evt behandelingsplan. Succes iig hoe/wat het ook mocht worden.
Kim, mooi snuffelmatje heb je gemaakt, wil ik ook nog eens doen. Zag ze op AE ook liggen, maar dacht dat kan ik zelf ook. Dus binnenkort maar eens aan de slag.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:56

Die druppels vind ik eng, ken wel honden die daar echt last van gehad hebben en problemen daarna met speuren. Moeilijk te bewijzen dat het daaraan lag, maar wel heel toevallig na die druppels. Maar goed, ik heb het geluk dat ze nergens komen waar het verplicht is.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:59

Oh ja, met speuren begrijp ik wel dat je het risico niet neemt om iets jn de neus te druppelen. Hier hoeven ze hun neus niet te gebruiken voor een sport en dan zijn de druppels weer handiger.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:11

Mijn twee reuen ga ik volgend jaar laten titeren (zouden dan weer aan de beurt zijn voor de cocktail volgens gangbare schema).

Mijn pup heb ik laten enten en doe ik een controle titer bij. Zij zal wel naar shows in binnen en waarschijnlijk ook buitenland gaan en daar worden nog niet altijd titers geaccepteerd. Zij zal dus wel geent gaan worden en ook de rabies erbij krijgen.

Elin is zondag paar uurtjes mee naar animal event geweest (van 10 tot 1uur) en is ze ook even mee in de kano geweest. Was spannend maar dapper als ze is heeft ze het super goed gedaan!

Afbeelding
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:29

Diandra, op de shows in NL wordt het wel geaccepteerd en in buitenland wordt het ook steeds meer geaccepteerd begreep ik in de FBvaccicheck groep. Maar wel goed dat je haar controleerd, niks zo erg als schijnveiligheid. En Rabies moet je idd gewoon enten, heb ik nu nog neit gedaan, omdat het bij jonge pups vaak niet goed aanslaat.
Leuke foto's zo in de kano :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:32

Rabies krijgen ze hier idd wel altijd, omdat we vaak naar het buitenland gaan. Alleen niet tegelijk met andere entingen en liever niet als ze nog zo jong zijn. Kom ik liever nog een keer apart voor terug. Dat is voor mij ook een nadeel aan een pup uit het buitenland halen, vind het nogal een zware entingen tegelijk met alle anderen op 12 weken.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:34

Ik weet dat steeds meer fokkers met 12 weken rabiës enten en dan een week later de andere entingen laten zetten. dan kan de pup met 15 weken wel mee met de eigenaren, maar is niet alles tegelijk gezet. Ook titeren steeds meer fokkers de 12 weken entingen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:42

De rabies heeft ze nu ook nog niet gehad. Ze is nu 14 weken en die enting kont van de zomer wel.

Ik weet dat er bij steeds meer shows titer word geaccepteerd maar bij niet alle landen is dat zo en om problemen te voorkomen nu maar enten...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:29

StonedRomy schreef:
Blijf het pittige oefeningen vinden voor de debutanten klas, zeker de oproep met onderbreking.

Inenting werkt inderdaad niet goed, de druppels voor de neus werken nog het beste tegen kennelhoest. Maar ja, dat is ook absoluut niet dekkend.

Ik vind het eigenlijk nogwel meevallen er moet toch wel een verschil zijn met het brevet.
Ze gaan vanaf augustus trouwens het brevet verstrengen. Nu moet je 60% hebben en op elke oefening minimaal de helft. Vanaf augustus zou je 70% moeten halen om te slagen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:32

Bedoel ook in vergelijking met het brevet. Als brevet strenger is, zal de overstap ' makkelijker ' zijn en zullen mensen op die manier verder gaan met de sport.

Vind het jammer dat zoveel mensen afhaken, er zouden meer lesprogamma's moeten zijn die gebaseerd zijn op fun en balans en daarnaast een logischere doorstroom van brevet naar wedstrijden. Langer in de brevet klas zitten is minder demotiverend dan in zo'n diep gat vallen na het behalen van het brevet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:38

Goh ik merk ook wel op de hondenschool waar ik les geef dat heel veel mensen totaal geen wedstrijd ambitie hebben, maar wel trainen tot ze hun brevet behaald hebben. Daarna stromen ze verder door naar de debutantenklas die niet wedstrijdgericht is. Heel weinig mensen hebben (bij ons allesinds) de intentie om verder te gaan en echt wedstrijdgericht te werken.

De stap is wel vrij groot doordat D losse volg een parcours wordt ipv gewoon kruisen en het oproepen de onderbreking wordt. Ik heb een half jaar geleden brevet gespeeld en nu dus pas min of meer klaar voor debutanten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:29

Dexters poot is alleen gekneusd *\o/* Hij was vanochtend nog wat hinkerig maar in de loop van de middag leek er niks meer aan de hand. Hij krijgt natuurlijk wel pijnstilling dus hij zal het ook niet helemaal voelen dus we houden flink de rem erop. Maar er is in elk geval geen gips nodig *\o/*

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:35

Blij om te horen!

Hoe is het hier eigenlijk met de pups? Ik weet nog dat er een schattige border mix pup was :)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:51

Aah leuk die foto's van Elin in de kano! Lijkt me erg leuk om te doen ook.
Gelukkig Kaus :j
Gaaf Zoë, heb je er hoge verwachtingen van of ga je meer voor het plezier of de ervaring? :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:36

Kaus schreef:
Dexters poot is alleen gekneusd *\o/* Hij was vanochtend nog wat hinkerig maar in de loop van de middag leek er niks meer aan de hand. Hij krijgt natuurlijk wel pijnstilling dus hij zal het ook niet helemaal voelen dus we houden flink de rem erop. Maar er is in elk geval geen gips nodig *\o/*

Super!!!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 00:36

Jezus Kaus wat een klojo is die man! Ik persoonlijk word niet snel agressief maar als iemand opzettelijk over mijn hond zou rijden zou ik niet weten wat ik zou doen als hij voor mij zou staan.. :o

Nathalie18x... Sorry maar ik kan er persoonlijk echt met mijn hoofd niet bij dat je een broodfok pup toelaat in je huis, wat hun omstandigheden ook zijn. Bewust dierenmishandeling steunen zou voor mij niet eens meer een vriendin zijn. Maar bon, misschien ben ik hier ook wel wat extreem in.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:05

Loolotte schreef:
Aah leuk die foto's van Elin in de kano! Lijkt me erg leuk om te doen ook.
Gelukkig Kaus :j
Gaaf Zoë, heb je er hoge verwachtingen van of ga je meer voor het plezier of de ervaring? :)

Euhm een moeilijke. Op training is Daeva volledig klaar. Maar in extreme drukte wordt ze een banger en onzekerder hondje. Ik heb nu een viertal wedstrijden ingeschreven om ons niveau te pijlen op vreemd terrein, ervaring op te doen en dun te hebben. Als ik hier en daar een punt pak zou dat enkel ezn leuke verrassing zijn.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:32

Fijn dat de schade meevalt Kaus.
Zoe, ben benieuwd hoe jullie het gaan doen. Vak ben je zelf de eerste keer (keren) ook wat anders dan thuis, dus dat kan 2 kanten op uitpakken, maar gaat vast goed komen. In ieder geval veel plezier hebben die dagen, dan maakt het niet uit wat de uitkomst is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:56

inderdaad, ik ben nu al op van de stress en de eerste wedstrijd is zondag hahahha.
Eigenlijk mag ze het niet te goed doen :+ De argumentatie thuis voor mijn nieuwe pup eind dit jaar die ik gebrukt heb is namelijk dat daeva mentaal niet bekwaam is om wedstrjden te spelen (en zeker niet op het hoogste niveau wat ik ooit hoop te halen). Daeva was toen nog een stuk minder stabiel dan nu, op een maand tijd is ze veel verbeterd. Programma 2 (hoogste niveau) zit er bij daeva gewoon niet in, maar met een beetje geduld en training misschien wel programma 1. Ik ben enkel bang als daeva het nu al goed doen dat ze thuis zeggen dat mijn nieuwe pup niet nodig is, terwijl die net uit bloedlijnen komt die het top doen in de sport (daar opa al meerdere keren belgian winner geweest etc.). Dus voor echt bij de top ooit mee te kunnen draaien wil ik toch echt die nieuwe pup hihi :p

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 12:17

Ik herken de zenuwen wel hoor Zoe :')
Daar ben ik zelf ook drama in...

Wij zijn onderweg naar de fysio met de hondjes. Nog 20 minuutjes en dan zijn we er. Er zitten vast ook goede en fijne fysio’s dichterbij dan ruim een uur rijden. Maar ben erg tevreden hier. En de hondjes ook. En chick vind haar helemaal geweldig :D dus ben benieuwd hoe ze door de APK komen :=

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:23

Aah komt vast goed Zoe! Je kunt er alleen maar van leren toch, en zowel een goede als minder goede score is dus een prima uitkomt haha := Misschien een domme vraag, maar waarom is Kenai geen optie voor de hogere niveaus?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:30

Met Kenai loop ik enkel shows. Mijn moeder speelt flyball en gehoorzaamheid met hem. Het is niet eerlijk dat ik de hond die zij traint kaap voor wedstrijden. Mijn moeder speelt voorlopig enkel recreatief niveau.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:57

Wat is APK? veel succes in ieder geval!

Haha nog een succes Zoë! denk dat kenai ook te lui is voor het hogere niveau niet? :P

Zaterdag gaan wij weeral naar de pup. En dan weet ik eindelijk 100% zeker of ze voor mij is. Dus hopelijk plaats ik hier zaterdag goed nieuws en mag ik ze eindelijk voorstellen :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:06

een beetje wel lara, hahaha zeker hoe jij hem al gezien hebt :p
Op de gehoorzaamheid is hij wel actiever en werkt hij wel vrij goed hoor. Maar hij heeft nogal wat "F*ck you"-dagen, dan is hij lui, legt zih neer ergens op de plein en dan mag je doen wat je wil maar hij ligt daar te slapen 8)7 8)7 Maar hij komt ook totaal niet uit sportlijnen of er is in de verste verte geen werkhond in zijn lijn te bespeuren. Mijn moeder traint ook veel softer dan ik. Misschien dat ls ik hem train er meer potentie boven komt, ik heb al elkele keren met hem gewerkt, en hij werkte toch wel erg goed, vooral de volg is zijn sterkte. Maar wie weet kriebelt het ij mijn moeder ooit ook nog als ik wedstrijdne speel om zef ook eens deel te nemen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 15:17

Haha Lara, een APK geef je normaal aan de auto :P Dat is een keuring die in principe (uitzondering voor nieuwe auto's) ieder jaar gedaan moet worden.
Hondjes zijn dus vandaag naar de fysio geweest en weer goedgekeurd. Boellie heeft een massage gehad. En ze heeft allemaal testjes bij hem gedaan. Want Boellie sloft met zn voorpoten. Maar op de foto is hij helemaal goed. Aan spieren en alles wat ze af voelt is niks te vinden wat t kan verklaren. We hadden de vorige keer al besloten; meneer is lui. Vandaag weer wat testjes geprobeerd. En overal reageert ie gewoon super op. En het is ook niet dat hij het niet kan. Want daar liet hij het bijvoorbeeld helemaal niet zien. Maar dan is alles nieuw en interessant en dan sloft ie niet. Hij gaat ook gewoon geen koekjes achterna. Als ze bewegingen uit wil lokken met een koekje gaat ie gewoon rustig de andere kant op kijken of gewoon liggen. Uiteindelijk bleken deze koekjes volgens meneer erg lekker en toch wel de moeite waard om toch even braaf de bewegingen uit te voeren :') Maar Boellie kwam er weer glansrijk doorheen en heeft genoten van een heerlijke massage (volgens mij vond ie het tenminste lekker :P ) En is echt een buffeltje volgens haar. Kleine spierbonk.

Chick had ook weinig bijzonders. Wel zat de overgang onder rug/heiligbeen wat vast en was best gevoelig. Maar dat is te verklaren door de verstopping die ze kort geleden gehad heeft. Dit heeft ze meegepakt in de massage en ze verwacht dat t nu ook gewoon opgelost is. Eventueel mogen we dit nog extra ondersteunen met de massage deken. Verder ook een massage waarbij Chick zichtbaar genoot (oogjes vielen gewoon dicht :+ )

Dus hier weer mooi door de ''keuring'' gekomen. En dat is wel fijn met de loopsheid en dekking die er aankomt.