Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:49

@ Shanna: dat ziet er echt een tof beest uit! Maar brrr, ik vind het toch maar eng zo binnen klauwbereik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:25

Haha ik durf er ook niet bij weg te lopen hoor, daar is het echt nog te nieuw voor. :Y)
Maar gelukkig heb ik lieve poesjes, mocht Binkie het niet vertrouwt vinden dan kan hij wegvliegen of grommen/ zn snavel gebruiken. Bij alles wat hij niet vertrouwt gromt hij, dus wat dat betreft is het ook wel goed in te schatten hoe hij zich voelt. Hij weet ook zn kooi goed te vinden, is nog niet in paniek de kamer rond gegaan maar heeft op zn gemakje alles ontdekt dus dat scheelt ook behoorlijk. :)

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:25

Wat leuk een vogeltopic! Ik heb zelf een voliere met valkjes, kakariki's en bourkes!

Ik heb wel meteen is een vraag, een koppel valkjes plukken elkaar sinds een paar dagen. Ze zijn nu al 2 jaar bij elkaar en nooit gedaan. Maar nu dus sinds een paar dagen heeft het popje al een hele kale plek achter dr kuif en het mannetje begint ook al een kaal plekje te krijgen. Vooral tijdens het kroelen valt het me op dat ze elkaar wat plukken. Weet iemand of ik hier wat aan kan doen of even moet aankijken? Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:12

Ha, welkom! +:)+

Je zou je vraag bv ook gericht aan Cayenne kunnen stellen. Zij fokt met valkjes en heeft erg veel ervaring. Soms komt ze ook hier meekletsen. Dit is trouwens een gezellig topic :j !

Heb je ook foto’s van de bourkes en kakariki’s?

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:00

Lukasje schreef:
Ha, welkom! +:)+

Je zou je vraag bv ook gericht aan Cayenne kunnen stellen. Zij fokt met valkjes en heeft erg veel ervaring. Soms komt ze ook hier meekletsen. Dit is trouwens een gezellig topic :j !

Heb je ook foto’s van de bourkes en kakariki’s?

Dankjewel! Dat ga ik dan idd doen!

Nog niet maar zal van het weekend is kijken of ik mooie foto's van ze kan maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:59

Welke vogelartsen hebben julie eigenlijk?
En kennen jullie vogelartsen in (de buurt van) overijssel?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:45

Vandaag eindelijk bij de gras parkietjes kunnen spieken.. 7 eitjes! :wow:
Ik ben zo benieuwd hoeveel kuikentjes er straks liggen :=

Ook de zebra vink eitjes kunnen nu elk moment uitkomen! :)F

@shanna, wij hebben geen vogelarts dus ik kan je daar niet bij helpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:39

Helemaal niet? Gaan jullie naar een gewone dierenarts?

Voorheen was hier in de buurt een vogelarts, maar volgens mij werkt die niet meer.. tenminste, de websites zijn uit de lucht. Ik heb altijd graag telefoonnummers vast in mn telefoon staan zodat ik er niet naar hoef te zoeken wanneer ik ze nodig heb. :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 00:48

Pfoe, ik was jullie even kwijt :D
Ik zag leuke foto's voorbij komen! Wel echt oppassen met katten hoor. Ik zie op FB ook veel verhalen voorbij komen van mensen die dachten dat hun katten echt niets zouden doen en vervolgens doken die alsnog bovenop de vogel. Kattenklauwtjes hebben zoveel bacteriën dat de vogel dat vaak niet overleefd.
Gelukkig gaat het ook vaak wel goed! :D

Hier in de buurt zitten gelukkig veel vogelartsen. Dat is ook één van de redenen dat we hier zijn blijven wonen :+ We wilden een huis binnen 25 minuten van onze vogelarts.
Volgende week mag Mango ze weer met een bezoekje vereren voor aanvullend bloedonderzoek :P
De assistentes herkennen hem vaak al wanneer we in de wachtruimte zitten :')

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 07:21

Shanna schreef:
Helemaal niet? Gaan jullie naar een gewone dierenarts?

Voorheen was hier in de buurt een vogelarts, maar volgens mij werkt die niet meer.. tenminste, de websites zijn uit de lucht. Ik heb altijd graag telefoonnummers vast in mn telefoon staan zodat ik er niet naar hoef te zoeken wanneer ik ze nodig heb. :Y)

Nee wij gaan ook niet naar de dierenarts. Vinden ze hier onnodig en tot nu toe gelukkig ook nog niet nodig gehad. :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:40

Ik had altijd een vogelarts in Friesland (dik een uur rijden) maar die is volgens mij inmiddels daar niet meer werkzaam.. Ben gelukkig al even niet meer geweest.

Vannacht ging het hier los joh niet normaal. Maakte me even zorgen om de vogels buiten. Maar gelukkig zaten ze vanmorgen allemaal nog lekker droog in het nachthok. De wind was echt heftig hier :oo..

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:34

Hier ook ja.. op stal lag alles overal en in het bos lagen de bomen op het ruiterpad _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:45

Nooit een vogelarts nodig is knap! Ons kennen ze inmiddels bij naam :')
Nooit door ziektes trouwens maar meer vanwege halfjaarlijkse controles of dingen die niet te voorkomen zijn (gescheurde maagwand etc).

Hier viel het op zich mee. Vannacht had ik de voliere rondom afgesloten en zaten ze heerlijk rustig.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:22

Hier (klopt af) nooit iets ernstigs :)
Wel eens een dode vogel maar dat is wel normaal denk ik..
Mocht er 1 van mij echt serieus ziek worden dan zorg ik er heus wel voor :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:49

Ik doe iedere avond 21 kuifjes tellen in de voliere :') Altijd leuk want ze vliegen af en aan dus soms duurt het even voor ik ze allemaal geteld heb :')
Dan weet ik zeker dat ze allemaal gezond op stok gaan :P En dan in de ochtend weer.

Hier schijnt het zonnetje eindelijk! Morgen gaat het weer flink regenen.

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:59

Ik heb gelukkig nog nooit een vogelarts nodig gehad!

Vanochtend schoonmaak in de voliere en verbouwing :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:13

Ik heb gelukkig ook nog nooit een vogelarts nodig gehad, maar toch graag vast een nummer in mijn telefoon staan haha! Voorheen was dat dus van een vogelarts uit ons dorp, maar die contactgegevens werken dus helaas niet meer waaruit ik opmaak dat die arts niet meer werkzaam is. :+

Ik blijf inderdaad zeer goed opletten met Binkie en de andere beesten, better safe than sorry. Als er niemand in de woonkamer is moet Binkie toch echt in zn kooi, of hij het nou leuk vind of niet!

We hebben ook een vogelboom gemaakt voor hem, met wilgentakken om op te zitten/ aan te knagen (want ik vind zn snaveltje wat lang aan het puntje). Ik ben benieuwd hoe hij het vind! Tot nu toe wil hij er nog niet opstappen haha! :')
Hij speelt ook nog niet, dus geen idee wat hem naar de boom kan lokken.. Komen we vanzelf achter, hij is er ook nog maar een kleine week natuurlijk!

Afbeelding

Vanmorgen ook een verzopen vogeltje gemaakt, hij vind douchen tot op heden nog niets aan (zn vorige baasje had verteld dat hij enkel een nevel-douche fijn vind, maar blijkbaar niet bij ons..). :+

Klein verzopen kuikentje is het zo voor zijn uitgebreide poetsbeurt.. <3

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:51

Shanna: in de FB groep Valkparkietforum staat een lijst met alle vogelartsen per provincie.
Ik weet niet of je daar al hebt gekeken?
En wat een leuke foto's zeg! <3

Melati, leuk zo met die natuurtakken! Ze zijn er blij mee zo te zien!
Helpt dat zeil tegen de regen/wind? Gaat het niet klapperen?

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:15

Wat een prachtige vogel Shanna! <3

@cayenne ze vinden het prachtig! Als het niet meer eng is dan gaan ze er met ze allen op af om te onderzoeken wat voor nieuws er in de voliere hangt haha!

Dat zeil is ideaal, blijft goed hangen en houd de wind goed tegen en in de zomer ook de zon.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:57

Over vogelartsen gesproken. Ik heb net een spoed bezoekje gehad. Snoopy zat helemaal onder het bloed, vooral 1 grote vlek bij haar buik, ik kon niet achterhalen waar het vandaan kwam. Ik was me toch in paniek en gestresst

Mijn eigen vogelarts was vanavond pas aanwezig, dus een nummer gekregen van een andere vogelarts. Die bleek in het buitenland te zijn voor een congres, dus uiteindelijk een uur moeten rijden voor een vogelarts.

Gelukkig bleek het maar een nageltje te zijn wat zo bloedde. De vogelarts heeft het goed bekeken, de nagel vast gelijmd en Snoopy antibiotica gegeven. De stress viel van mijn schouder af, man ik kon wel janken.

Ik vond het geen fijne vogelarts, hij verweet mij dat er iets gebeurd was. De ondertoon kwam er op neer dat ik niet goed op mijn vogels let. Vond ik geen toffe opmerking aangezien ik heel alert op ze ben, zowel los als in de kooi, en ik altijd het beste voor ze wil. Ik zal er niet snel meer heen gaan, alleen als er niemand beschikbaar is zoals vandaag.

Gelukkig is Snoopy geholpen en behoudt ze haar nageltje. Ze zit weer tevreden tegen Yoshi gekropen <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:09

Gelukkig viel het mee, Kim! Bij welke kliniek was je?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:10

Ohh bloed door een nagel kan er idd heel heftig uit zien. Ik had eens een parkiet die dit had dacht dat de ander hem zo had toegetakeld die zat van kop tot staart onder het bloed :oo

Wel naar dat een arts zoiets zegt dan niet heel professioneel. Ongelukjes gebeuren nu eenmaal..

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:14

Cayenne schreef:
Gelukkig viel het mee, Kim! Bij welke kliniek was je?

Dierenkliniek Hoofdstraat in Driebergen-Rijsenburg

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:29

Die ken ik niet. Is zo te horen dus geen aanrader?
Wij zitten bij Evidensia Dierenziekenhuis: Hart van Brabant.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:48

Cayenne schreef:
Die ken ik niet. Is zo te horen dus geen aanrader?
Wij zitten bij Evidensia Dierenziekenhuis: Hart van Brabant.

Ik vond het geen fijne vogelarts, anderen kunnen dat anders ervaren natuurlijk. Hij heeft Snoopy wel goed behandeld, en daar kwam ik natuurlijk voor.

Ik ga die dierenziekenhuis even in mijn telefoon zetten voor het geval mijn eigen vogelarts niet beschikbaar is. Ik zit zelf bij Dierenkliniek Klaver4Dieren