[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 00:35

Ring 2
Showen is eigenlijk saai :+
Hele dag binnen zitten wachten op je beurt en op minder dan 10min weer de ring uit om te wachten tot he eindelijk door mag of in het beste geval tot de ereringen beginnen.
Gelukkig is het een sociale aangelegenheid om er fokkers en handlers beter te leren kennen en/of mee bij te praten. Oh een heel belangrijk standjes afgaan voor speeltjes en kauwsnacks :+

Zoe_97

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 07:55

Die standjes hoorde ik idd al!
Ben benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.
Met Kenai wil ik niet showen. Gezien 2 van zijn zussen bij de fokker blijven wordt hun goede bloedlijn (die door import bijna volledig inteelt vrij is) toch al doorgeven.
Het plan is dat als er bij deze fokker een ee red reu geboren wordt binnen enkele jaren (ze gaan via 1 teef de kleur erin proberen te fokken) dat deze dan naar hier komt. Als hij goed genoeg is dan showen en mogelijk komt er een contract dat hij dan bij hen dekt. Maar dat is toekomstmuziek :p

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 08:05

Wieze is denk ik niet zo'n goede referentie is een vrij kleine show. Normaal zijn er het dubbel aantal ringen...
Mijn reu heeft een fokcertificaat, maar denk niet dat die ooit ingezet zal worden. Die moet mee op sjow omdat ik met cita ga en hij anders alleen thuis zit :o

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 08:13

Hahaha
Er zijn nog al een aantal shows gepland dat ik mee ga. Weet niet uit het hoofd welke :p

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 08:45

Onze Dommel is ook alweer 1, hij gaat volgende maand met zijn fokker mee op show :P die gekke huishond :P om daarna op de foto te gaan, en als hij oud genoeg is en alles is goed, 1 of 2* een nestje te gaan fokken...

Gelukkig komt hij gewoon weer iedere keer bij ons terug...

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:59

Soekie is ook alweer 1! Afgelopen zondag.
Gaat echt snel....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:09

Ja, Kiko 1 jaar vandaag! *\%/* *\%/* *\%/*

En het verjaardagskadootje kwam ook mooi op tijd binnen, meteen omgedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een riem erbij, heerlijk zacht leer. Straks een penning laten maken, zodat aan beide halsbanden een penning hangt.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:14

Gefeliciteerd! Lizzy was dit weekend 1 geworden..

Mooie halsband! Ik heb even van die kokertjes besteld om adres in te doen, voor het geval ze een keer ontsnappen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:18

Die kokertjes schieten open en gaan kapot is mijn ervaring.

Afbeelding

Denk dat ik deze koop, zo eentje hangt al in het zwart aan de andere halsband. Komt postcode en huisnummer in gegraveerd, en 2 telefoonnummers. Jammer alleen dat deze niet in messing is.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:21

Oh echt? hm... Nouja heb ze toch al besteld, maar even een keer proberen dan. Anders dus ook maar een penning halen

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:26

Mooie halsband van kiko ! Mag ik vragen waar je die besteld hebt ?

George is al 8 maanden nu, de tijd gaat toch snel...
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:30

Jack Russels op stal hadden een week een koker om en dan was het onderste deel eraf. Penning hebben ze jaren mee gedaan, tot aan de dood.

Halsband is besteld bij Rene van der Westen, http://www.renevanderwesten.nl/. Deze is van het merk Maul.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:55

Ik doe ook een penning. Ik denk deze:
http://www.woefenco.nl/hondenpenning-vlag-Friesland
Kokers zijn waardeloos. Zomaar stuk.

Neonlight,gefeliciteerd met kiko. Hij is prachtig <3 en mooie halsband!

Xlaraaj leuke foto, hij steekt de tong uit :D

Ik laat pedigree wel liggen. Zal nog even rondkijken in de winkels. Keuze is reuze

Psm en limoen. Gefeliciteerd met jullie honden. Gaat snel

Iedereen showen. Wil ik ook. Lijkt mij leuk!

Ik ga inderdaad alleen brok voeren. Heb ik al met 4 honden gedaan en ze zijn allemaal 12 geworden of ouder

Tigress super cijfers!
En al zo groot :D

Cavom vind ik al helemaal niks. Onze hond ging er wel zo van ruften, bah

Sterkte Melissa!

Zoe mooie honden! Zien er goed uit
En aaawww die puppy foto's <3

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:55

Gefeliciteerd met Kiko! En wat een mooie halsband! <3

Dankjewel Kabayo, Bentley is zo voorzichtig normaal gesproken komt hij altijd bovenop me liggen om te slapen en nu kijkt hij me echt eerst aan van mag het? En dan gaat hij heel voorzichtig tegen me aan liggen. <3
Ben ook heel bang dat er 1 wond gaat ontsteken dus donderdag mag ik naar de huisarts.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:07

Hoe gaat het met Bentley? Komt hij al weer een beetje bij?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:47

Leuke halsband voor Kiko!

Hier ook penningen. Kokers worden eraf getrokken of gaan snel open. Als dat laatste niet het geval is, dan krijgen de vinders hem waarschijnlijk ook niet open :+

idd begint Bentley terug wat bij te trekken? Mss dat wat meer rust ook helpt terug wat spekjes te kweken.

@kabayo: zonder ras erbij zegt 12j me weinig mijn vorige honden zijn 17j geworden op supermarktbrok en blikvoer.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:48

petitparis schreef:
Leuke halsband voor Kiko!

Hier ook penningen. Kokers worden eraf getrokken of gaan snel open. Als dat laatste niet het geval is, dan krijgen de vinders hem waarschijnlijk ook niet open :+

idd begint Bentley terug wat bij te trekken? Mss dat wat meer rust ook helpt terug wat spekjes te kweken.

@kabayo: zonder ras erbij zegt 12j me weinig mijn vorige honden zijn 17j geworden op supermarktbrok en blikvoer.

Flatcoated retrievers

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:59

Met Bentley gaat het gelukkig al een stuk beter! :(:)
Van de week was hij lekker aan het buitenspelen maar ik vind het nog steeds eng omdat ik bang ben dat hij weer onder het hek door wilt dus ik ging even gauw buiten kijken naar wat hij aan het doen was, wij hebben een hele lage trampoline maar we doen er niks mee. Zie ik Bentley ineens heel blij rond springen op die trampoline. :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:58

Hahaha gebruikt in ieder geval iemand de trampoline.

Mijn pup vind het heerlijk om buiten te zijn. Heeft vanmiddag de hele tijd in de tuin gelegen. Heb zijn speeltjes en zijn kussen er ook maar bij gelegd.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 02:30

Ymor schreef:
Hahaha gebruikt in ieder geval iemand de trampoline.

Mijn pup vind het heerlijk om buiten te zijn. Heeft vanmiddag de hele tijd in de tuin gelegen. Heb zijn speeltjes en zijn kussen er ook maar bij gelegd.

Haha precies, ik stond ook echt te kijken van Huh? Gelukkig had hij er plezier in. :')

Bentley vind het ook geweldig om buiten te zijn maar hij is een aantal keer onder het hek doorgekropen, nu past het niet meer maar hij probeert het nog steeds dus vind dat nogsteeds een beetje spannend.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 02:38

Ja snap ik! Wij hebben de tuin ook helemaal afgezet.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:05

Onze tuin is gelukkig ook helemaal afgezet, dus als pupje over 3,5 weel komt, is dat geen enkel punt. Alleen lopen er ook konijnen, die ik dan wel af en toe even zal moeten opsluiten, want konijn versus pup lijkt me toch niet zo'n strak plan. En die lopen standaard over het hele terras.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:43

djinnie schreef:
Onze tuin is gelukkig ook helemaal afgezet, dus als pupje over 3,5 weel komt, is dat geen enkel punt. Alleen lopen er ook konijnen, die ik dan wel af en toe even zal moeten opsluiten, want konijn versus pup lijkt me toch niet zo'n strak plan. En die lopen standaard over het hele terras.

Konijnen liepen hier ook altijd los, echter blijft het na hard proberen: konijnen los --> pup loopt naar konijnen --> konijnen gaan aan de wandel --> pup gaat wat sneller op de konijnen af --> konijnen én hond racen het hele huis / de tuin door. :') Konijnen hebben nu een fijne, grote ren. Alle beestjes blij. :)
Als wij langs de kooi zitten gaat Mika de konijnen wel heel lief aflikken, maar los is hier echt geen optie. :=

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:44

Mijn hond ging altijd goed met ons konijn. Maar hij is ook altijd al zachtaardig geweest. Weet niet of de jongste ook met konijnen zou kunnen. Maar die hebben we nu ook niet.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:18

lol konijnen zou hier niet goed komen. De jack is echt een jager en hebben met een kat al eens getest of het alleen het wegloop gedrag haar jacht instinct triggert. Niet dus, want half slapende kat was een pluk vacht kwijt. Mijn reu jaagt wel meer voro de sport, alles wat wegloopt is leuk om na te zitten.
Mijn kippen zijn als ze ontsnappen wel zo slim om zich voor dood te houden als ze gepakt worden, bespaart mij werk om ze te vangen :+
Cita kan echter wel probleemloos in de kippenren, die is alleen maar in het voer geinteresseerd :Y)