Amaris schreef:De drie seramakuikens beginnen steeds groter te worden en zoals het er nu naar uitziet zijn het twee hennetjes en een haantje![]()
Ik wil het haantje als het even kan graag houden.
Nu zat ik zo te denken.... maar misschien denk ik wel heel raar... ze zijn ZO tam die serama's... zou ik het haantje als ie straks gaat kukelen niet gewoon elke nacht binnen kunnen halen (ev met een vriendinnetje)? In een eigen kooitje en 's morgens weer naar buiten.
Zo voorkom ik het gezeik van de buren natuurlijk, en haantje heeft er niets van te lijden.
Of denk ik nu iets heel aparts?
Pieteritus1 schreef:Wauw zo'n zadeltje is geweldig! Op het moment lopen er hier twee rond met een kale rug en dat is wel een beetje een sneu gezicht. Misschien dat hij dan tijdelijk op zou kunnen, zodat de veren eronder aan kunnen groeien en het zadeltje er dan weer af kan.
Ik meld me aan voor twee stuks. Roep maar wat de kosten zijn!
Keeva schreef:http://www.tuinvee.nl/ESC%20Nieuwsbrief ... 014-1x.pdf
Hier wat informatie over de Pavlov-kip, ook foto's van de volwassen kippen. Heb zelf ook nog nooit een volwassen Pavlov "live" gezien
Flowerbomb schreef:Amaris schreef:De drie seramakuikens beginnen steeds groter te worden en zoals het er nu naar uitziet zijn het twee hennetjes en een haantje![]()
Ik wil het haantje als het even kan graag houden.
Nu zat ik zo te denken.... maar misschien denk ik wel heel raar... ze zijn ZO tam die serama's... zou ik het haantje als ie straks gaat kukelen niet gewoon elke nacht binnen kunnen halen (ev met een vriendinnetje)? In een eigen kooitje en 's morgens weer naar buiten.
Zo voorkom ik het gezeik van de buren natuurlijk, en haantje heeft er niets van te lijden.
Of denk ik nu iets heel aparts?
Ik heb mijn hanen 's nachts in een zogenaamde darkroom in de stal zitten. Een hok volledig lichtdicht gemaakt, werkt super!
pol013 schreef:Wat een leuke kipjes komen hier voorbij zeg!
Onze cochin kriel waagt er nog een poging op met broeds zijn. Vorige keer niets uitgekomen dus ik heb er een hard hoofd in. Ze mag het proberen maar als er nu weer niets uitkomt maken we haar voortaan broeds-af denk ik.
Riddershow schreef:pol013 schreef:Wat een leuke kipjes komen hier voorbij zeg!
Onze cochin kriel waagt er nog een poging op met broeds zijn. Vorige keer niets uitgekomen dus ik heb er een hard hoofd in. Ze mag het proberen maar als er nu weer niets uitkomt maken we haar voortaan broeds-af denk ik.
Je hebt een haan? dat helpt meestal welEn als je in de buurt woont mag je wel een keer wat eieren ophalen...
edit: laat maar, niet in de buurt
Amaris schreef:Urielle schreef:Sneeuwbal is terug
Jeeeejjj!!!!
maar... maar... HOE?
Gevangen of uit zichzelf?
hielkebro schreef:al meer dan een uur zit hier een van mn kippen in de wei, helemaal bol en sneu.
even gekeken en voelde een ei. Ben bang dat ie die niet kwijt kan..
Ik laat hem gewoon met rust.
iemand nog tips ?
hielkebro schreef:al meer dan een uur zit hier een van mn kippen in de wei, helemaal bol en sneu.
even gekeken en voelde een ei. Ben bang dat ie die niet kwijt kan..
Ik laat hem gewoon met rust.
iemand nog tips ?