Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_96

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:23

Helaas dat is een beetje te ver voor ons..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:52

Ja ik zie het.
We zijn afgelopen zomer op vakantie geweest in Drenthe, en dat voelde voor mij als de andere kant van de wereld. :+

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:49

Jammer Tinkerloos, ik heb er net eentje dus haha :D wel 50 x30x30, maar goed. Ik woon ook niet in de buurt haha

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:22

chimello schreef:
Als je een Tokeh gecko van kleins of aan hebt bijten ze dan minder? Ik vraag me dat eigenlijk wel af, ik wil in de toekomst wel eentje nemen, vind ze prachtig maar hun karakter is een beetje anders dan mijn lieve baardje :+

Hee,
wij hebben een tokeh zitten vanaf kleins af aan, en hij bijt niet minder snel helaas :P
Ze zijn zeker echt prachtig <3

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:54

Ik heb vandaag een wateragaam omgeruild met een ander exemplaar.
De vorige was heel gemeen dus horen dat dit wel goed gaat.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:21

Kom ik dit topic nú pas tegen!
Wij houden ook aparte diertjes, of ja, mijn vader is verslaafd aan ze (In totaal 13 verschillende aquaria voor ze)
Namelijk deze mooie (niet eetbare) garnaaltjes. Taiwan Bee's zoals ze genoemd worden.

Afbeelding

Ook heeft hij nog pinto's

Afbeelding

Orange eyed blue tiger

Afbeelding

Chrystal reds/blacks (Hieruit zijn de Taiwan bee's ontstaat. TB's zijn eigenlijk mutanten, pas 3/4 jaar geleden ontdekt. Kosten ook een godsvermogen en zijn heel lastig te houden, laat staan kweken, extreem gevoelig)

Afbeelding

Verder heb ik nog 4 aquaria en mijn vader nog 1 gezelschaps bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 01:32

Die zijn gaaf! Wat zijn de verschillen dan tussen de Chrystal red/blacks en de TB's? :)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:05

Taiwan bee is gewoon een mutant van de chrystal red en blacks.
Tb = tbtb
F1 Cr = tbcr
Cr = crcr

Nu heb je natuurlijk ook weer verschillende kleuren tb; red ruby, red wine (uit cr)
King kong, panda (uit cb)
Blue bolt (uit een snowwhite, dat is een chrystal zonder rood/zwart, alleen wit)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:32

M'n broertje wilde ook garnaaltjes eerst.

Jammer van de Tokehs, dan toch maar een andere.. Ik dacht eerst een red eyed croc skink maar die zijn niet zo tam en ik wil toch wel graag een dier dat ik ook op kan pakken enz zonder dat ze het erg vinden. Maar heb nog een paar anderen die leuk lijken. Ik vind de staart van geckos gewoon zo lelijk dik (weet dat dat hoort maar mooi vind ik het niet) :(

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:40

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:19

Skinks vind ik heeeeel leuk, de blauwtong vooral zo schattig!
Die is ook mooi van jou zeg

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:56

Poosje geleden maar ik kom hier regelmatig om mooie plaatjes te kijken

Van onze twee wateragamen is helaas de dame overleden nadat zij vier eieren had gelegd. Erg sneu. We hebben niets aan haar gemerkt, ze at goed, was actief en ineens legde ze haar kopje neer en was het heel snel gebeurd.

We hebben besloten om Spyro nu maar alleen te laten.

Voor baardagaam Bob zou ik het liefst een liefdevol thuis vinden. De verzorging is voor onze zoon duidelijk een "moetje" en het zou toch leuker zijn als iemand echt van hem zou genieten want hij
is super lief en vriendelijk.

Ik durf hem alleen niet op marktplaats o.i.d. te zetten omdat ik bang ben de verkeerde mensen te treffen.
Mocht iemand hier (aangezien ik zeker weet dat hier liefhebbers zitten) een betrouwbaar adres weten ( of zijn?) mag hij met zijn compleet ingerichte terrarium (1m20) mee. In ruil zou ik alleen graag nog eens vernemen hoe het met hem gaat.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:30

Ik ben een stille meelezer hier, wat een mooie en aparte huisdieren hebben sommige. De egeltjes vind ik erg leuk, en de garnaaltjes zijn ook heel mooi wel apart met al die kleurtjes.

Ik heb zelf een heleboel dieren hele gewone waaronder geiten, paarden en pony's, varkentjes, kippen en een haan een hond en een schaap. Maar daar gaat het hier niet om.

Ik ben een trotse eigenaar van 5 roodpoot bosuilen 4 vrouwen en 1 man. Hoe zijn we hier aangekomen.... een vriend zijn vader had deze vogels maar de beste man is helaas overleden, de vriend van ons heeft toen het huis in de verkoop gedaan en zat met de uilen omhoog. We hadden een ren gemaakt voor de kippen maar deze was wat groot 8x13 en 3 m hoog niets voor kippen die lopen nu los over het erf en vermaken zich beter dan ik de ren.

Na wat te hebben aangepast hebben wij de uiltjes opgehaald. Ze zitten hier nu vanaf februari en het gaat heel erg goed. De uilen krijgen diepvriesvoer bestaand uit kuikens, muizen en baby ratten. tevens krijgen ze extra vitamine poeder in het wild vangen ze levend maar dat is niet te doen, de kwaliteit gaat wel wat achteruit in de vriezer vandaar de vitamines.

De vogels zijn wel te pakken maar komen niet uit zichzelf op je arm zitten dit zijn ze niet geleerd hier ben ik wel mee bezig maar het is geen must als ik ze kan pakken is het goed voor mij. Ik kan er uren op mijn gemak naar zitten kijken wat ze doen en als ze gaan eten. Het mooiste is het als het donker is dan roepen ze ook naar elkaar tis heel bijzonder

Afbeelding

Afbeelding

https://www.facebook.com/video.php?v=71 ... =2&theater

en een filmpje van een van de uilen op mijn hand in het binnenhok na een regen bui

Ze hebben een binnen hok daar maken ze alleen gebruik van als het heel warm is of extreem regent om te drogen het hok is altijd open dus kunnen ze kiezen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:35

Wat leuk die uiltjes! Zou er zelf nooit aan beginnen maar goed, jullie hebben ze ook alleen maar overgenomen. Knappe diertjes!

Ook nog hele schattige frettenfoto's gezien <3 Ons fretje is weer een wintervoorraad vetjes aan het opslaan, krijgen ze altijd zo'n leuk kwabbelig buikje en dikke billen van :')

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:39

Dank je wel.

Ik was er eerst ook niet zo voor, ik heb me heel goed ingelezen en dit is zo zeggen de fokkers een goede beginners uil omdat ze heel makkelijk te houden zijn. Het zijn makkelijke vogels en zeker niet agressief.

Ik had er anders nooit voor gekozen maar wel helemaal om nu.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 00:32

Wat een gave uilen.
Vind het sowieso geweldige vogels.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:39

Prachtige dieren uilen.
Mijn buurman heeft ooit een koppel kerkuilen gehad en daar ook jongen van gekregen.
Prachtig als ze vliegen en eten.
Hij heeft ze wegens tijdgebrek weggedaan.
Ik vind uilen altijd wat mysterieus.
Misschien door hun blik?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:01

Gave uilen!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:08

Uilen, cool!
Ik heb vroeger in een atractiepark gewerkt waar ze ook roofvogels hadden. Ook meerdere uilen.
Mooi om te zien. Zou best zelf uilen willen hebben, maar mijn vriend ziet me aankomen ;).
We hebben wel om het huis een koppeltje kerkuiltjes vliegen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:34

Wauw die uilen!

Is een natuur opvang misschien iets voor je baardagaam? Ik ben er nooit geweest maar volgens mij geven zij reptielen niet zomaar mee aan mensen. Marktplaats kan overigens ook gewoon werken. Je hoeft Bob niet aan iedereen mee te geven :)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:04

dank jullie wel voor de complimenten over de uiltjes, ben er ook wel trots op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:03

Ik heb met pijn in mijn hart besloten om mijn regius weg te doen. Elke week krijg ik meer angst voor hem. Geen idee waarom. Heeft nooit gegrepen. Met hanteren deed hij ook niks.

Maar ik durf momenteel nog niet eens het raampje open te doen. En mijn vader doet dus de verzorging.

Dus leek mij het beter om een huisje voor hem te zoeken waar hij wel de juiste verzorging krijgt. En gelukkig snel gevonden. Gaat naar een liefhebber die al veel ervaring heeft met slangen. Dus ben nu erg opgelucht.

Alleen even kijken wat ik straks met terrarium doe. Verkopen vind ik zonde. En zou niet weten wat er in een 1 m terra kan. En beestje moet er gewoon vriendelijk uitzien en 'tam' zijn.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:05

Iemand in het topic zoekt een goede thuis voor een vriendelijke baardagaam?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:06

Ik wil een slang maar ik mag er geen hier in huis :(

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:06

dwerg agaam ?
grote heeft 1,20M zeker nodig ;)