Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:53

Sorry maar ik ben het helemaal met RP eens. Niet omdat ik mezelf zo geweldig vind of omdat ik RP zo geweldig vind, maar gewoon omdat ik het ermee eens ben. ;) Denk, ik licht het even toe, voordat ik allemaal beledigingen naar mijn kop geslingerd krijg. Mijn stipje haal ik ook weg want ik zie inderdaad meer dingen waar ik het totaal niet mee eens ben.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:06

Ik dacht ik kom weer eens even binnenvallen, maar wat een gezelligheid.

Ook ik ben het helemaal eens met RedPassion. Ik snap écht niet dat als een DA zegt dat de beste optie een operatie is, dat je dan naar huis gaat met een antibiotica.

Hier gister avond heel erg geschrokken. Mijn oude Pip had ik uit de kooi gehaald om even lekker mee te kroelen voor de TV. Op een gegeven moment werd ze ineens héél erg benauwd. Bekje stond open, en helemaal naar lucht happen. Ook kwam er behoorlijk wat speeksel uit het bekje.

Gelijk DA gebeld en kon gelijk komen. Dus snel omgekleed en reismandje klaar gelegd.
Was het ineens helemaal over? Gewoon echt niets meer aan de hand.

Ik had toevallig 2 uurtjes daarvoor wat erwtjes gegeven en wat gekookte aardappel. Zou het kunnen dat er iets vast is blijven zitten?

En vanochtend ook niets aan de hand. :) Houd het wel goed in de gaten.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:12

Klinkt inderdaad als verslikken.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:26

Prima, dan ben ik hier ook uitgepraat.
Iedereen houd dieren op z'n eigen manier, en ja ik ben daar heel nuchter in. 't zijn m'n maatjes, maar voor mij idd ook 'maar' een knaagdier, daar ga ik geen honderden euro's in pompen. prima als je het geld ervoor hebt, maar ik wil zelf graag ook nog wat te eten hebben aan het einde van de maand.
Of gaan jullie reptielenhouders die ratten kweken ook afzeiken omdat ze geen geld aan de DA besteden..
Mensen die het interesseren stuur ik wel een pb met hoe het afgelopen is..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:09

Jorinda en RedPassion; als carr_friesje zicht terugtrekt uit dit topic dan zie ik geen reden waarom jullie zouden moeten gaan. Zou het jammer vinden om jullie te zien vertrekken, stel jullie mening altijd erg op prijs!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:45

Ik vind het gewoon vooral heel jammer dat er regelmatig advies wordt gevraagd en dat het dan toch in de wind wordt geslagen. Vraag dan geen advies, en als je weet dat de meerderheid het er niet mee eens is, wees dan verstandig en hou je mond erover... Het verpest namelijk ontzettend de sfeer.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:16

Wat een onzin Jorinda, je bent toch niet verplicht een advies op te volgen? Soms wil je gewoon even horen hoe anderen erover denken (en dan kan het dus ook dat je het er daarna niet mee eens bent).. Als ik soms zie welke adviezen er in bepaalde topics hier op bokt worden gegeven := dan is het maar goed dat die niet altijd worden opgevolgd ;)

Jammer dat iedereen het zich zo aantrekt.. Ik snap aan de ene kant dat mensen hier alles voor hun ratjes over hebben en dat opereren daar de normaalste zaak van de wereld is, maar ik snap ook carr_friesje's kant die daar een andere mening over heeft. Laat iedereen in zn waarde!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:36

Denk dat dit iets is waar eindeloos over gediscussieerd kan worden, vandaar ook mijn keuze om niet inhoudelijk te reageren, met name omdat mijn reactie in lijn was geweest met de reactie van RedPassion en Jorinda. Imo valt voor beide kanten van het verhaal valt iets te zeggen en ik zou het jammer vinden als hierdoor mensen besluiten uit dit topic te stappen. Zoveel mensen, zoveel meningen; persoonlijk hoef ik het niet met alles eens te zijn wat iemand doet en denkt om met iemand in een topic te zitten :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:02

Prima idd dat ieder z'n eigen mening heeft, en ik ga zéker mijn mening niet voor me houden omdat het meerendeel het er niet mee eens is. komop hé. 't is hier geen dictatuur.

En wat Saintelette al zegt, het zijn adviezen, zoals jij het zélf zou doen. Dat betekend niet dat iedereen dat zo moet doen. Jammer dat sommigen anderen zo moeten afbranden alleen omdat diegene niet handelt zoals zijzelf zouden doen.

Voor mijn gevoel ben ik nu een badass, gierig persoon dat maar gewoon geen dieren moet houden...
Enkel en alleen omdat ik een andere visie heb en andere keuzes maak die niet in het straatje van desbetreffende personen past. Beetje jammer.

Ik ben in dit topic gekomen om ervaringen te delen en gezellig over mijn hobby te kletsen, niet om afgebrand te worden op mijn keuzes.

Net wat ik al zei; als iemand kiest voor inslapen ipv een operatie bij koliek hoor je daar ook niemand over. Moet diegene dan maar ook geen dieren meer houden omdat ie niet tot 't uiterste gaat?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:19

Oké met het bovenstaande ga ik mij niet bemoeien maar...

Afbeelding
Zo trof ik gister een stapeltje ratjes aan <3 Zo schattig!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:51

Ik zeg overigens niet dat een discussie niet mag, discussies zijn gezond. Alleen de discussies over het algemeen op Bokt lopen allemaal uit de hand en dan komen er persoonlijke beledigingen over en weer en dat is wat het ongezellig maakt. In zo'n geval kan je beter je mond houden dan de discussie (verder) te voeren. ;) Maar ook daar kan iedereen anders over denken, als iedereen vindt dat persoonlijke beledigingen ook gezond zijn: ga vooral je gang, maar dan ben ik er klaar mee. Simple as it is.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:03

Op tlc is nou trouwens my obsessive compulsion bezig over ratten :D

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:09

Wat voor lekkers gebruiken jullie als (beloning)snack?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:11

Ik varieer :3 Hondensnoepjes, kattensnoepjes, fruit, noem het maar op ^_^

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:29

Pfoe, vanalles eigenlijk haha.
Meestal stukje appel, wortel, stukje gekookte pasta al ik macaroni maak bijv. gedroogd brood, af en toe een klein stukje kaas.
En Swiebertje krijgt elke morgen een stukje kip uit m'n kipsalade als ik m'n brood sta te smeren :=

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:09

Hier krijgen ze vaak lekker pitjes van zonnebloemen of pompoen. Walnootjes af en toe.Gedroogde meelwormpjes en vlokkenkreeftjes zijn ze ook dol van. Verder voornamelijk fruit. Pasta en noodles vinden ze ook lekker en voor de rest gewoon rattensnoepjes

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:58

Laten we het even gezellig houden allemaal en iedereen mag blijven :D

owja, ik heb slecht en goed nieuws...
mijn oude ventje is overleden..Hij heeft de 3 mogen halen dus dat vind ik heel erg fijn!
Vanochtend was hij gewoon denk ik op.. toen ik hem oppakte lag hij zo ongeveer een minuutje lekker in mijn handen en toen begon hij te spartelen, spartelde hij eventjes en weg was hij..Alsof hij mij nog een keer een dikke knuf wilde geven voordat hij opgaf..R.I.P. mijn knappe Hermannetje..

Nu zag ik dit al een beetje aankomen omdat meneer al wat minder meekwam met de dagelijkse dingetjes en had ik al een ratje besteld bij iemand op facebook (ze wilde graag een nestje ratjes, heeft alle twee de ouders van een rattery) omdat ik mijn Jimmy natuurlijk niet alleen wil laten zitten.
Voor Jimmy komt dit nieuwe rittentje: Hij weegt nu alweer 120 gram en ga ik binnenkort ophalen maar ik had eventjes geen foto van hem ouder,
hij is diegene met het zwarte ronde stipje op het koppie! :D

Afbeelding

Overigens Jimmy is nu zelf ongeveer 4maand. Heb ik overgenomen van iemand met 2,5maand en zelf nog een enorme grote kleuter en speels dus denk dat dit prima erbij past :)

Ik wilde eerst bij een opvang kijken en had een prachtig diertje gezien maar ik mocht hem niet zoveel naar het zuiden brengen want de opvang kon dan niet meer 'op bezoek' komen -.-

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:14

Schattig! Waarom ga je niet voor 2 rittens? Ik vind 4 maanden verschil best fors als ik heel eerlijk ben. Denk dat het prettig is voor je ritten als hij een maatje van zn eigen leeftijd heeft.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:18

Vanillia schreef:
Schattig! Waarom ga je niet voor 2 rittens? Ik vind 4 maanden verschil best fors als ik heel eerlijk ben. Denk dat het prettig is voor je ritten als hij een maatje van zn eigen leeftijd heeft.

Ik wil inderdaad nog een rittentje erbij,
heb momenteel ook in mijn dames kooi 4 volwassen ratjes en 2 jonge rittens ;)

In mijn mannen kooi nu alleen Jimmy en dan het nog komend rittentje.
Ik ga als ik hem ga ophalen in dat nestje kijken of er nog een man is die ik erbij kan meenemen ( ik heb toch een kooi van 60x60x120, daar kunnen er gerust wel 3 in)
En anders ga ik een ander nestje kijken voor een ukkie erbij :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:30

Ah dat klinkt goed! Gaat dat goed, mannen en vrouwen op 1 kamer?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:43

Oh ik ben vannacht zo geschrokken :o wij wonen in een studio, en hebben daarom een extra kooi in de badkamer voor 's nachts..
Ik bracht vannacht de ratjes naar de slaapkooi, al tellend of ze er allemaal waren.
Ik ben alleen vergeten de kooi extra af te sluiten (dus nog eens extra met ijzerdraad).. Verder voor de ventilatie de deur op een kiertje gezet.
Werd ik vannacht ineens wakker omdat ik dacht een van de ratjes te horen (we hebben een kleintje die een heel eigen geluid heeft)..
Ik kijken in de kooi, nee hoor geen ratten.. Ik weer terug naar bed, hoorde ik het weer..
Mn vriend in de badkamer kijken, ja hoor, kooi open en allemaal aan het rellen natuurlijk.. Alleen dat kleintje ontbrak dus..
Wij zoeken, bleek ze vanuit de badkamer naar de andere kooi gelopen te zijn,
alleen daar kon ze ook niet in, dus zat ze half achter de kooi, half achter de kast..
Gelukkig gevonden maar duurde nog ff voor we dr echt hadden, omdat ze nog niet helemaal tam is..
Maar gelukkig alles weer goed gekomen en vanaf nu vergeet ik nooit meer ijzerdraad!!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:39

Jeetje kingyasfenn, heel veel sterkte met het verlies van je ratje, zulke dingen blijven klote Y;(

Saintelette... _O- Ben ze hier ook wel eens 'kwijt' geweest. Ik was in de keuken, trok de koelkast los en toen kwamen er ineens 3 koppies de hoek om kijken of er ook wat voor hen bij zat :')

Het gaat gelukkig een stuk beter met Swiebertje! :D
Zo lag ze er woesdag bij, ze kon amper op d'r pootjes staan en was zo duf als wat: http://i44.tinypic.com/2r2tyk2.jpg
En zo zit ze er nu bij:
http://i44.tinypic.com/2u7cef9.jpg

Heb d'r net trouwens ff in de wasbak geknikkerd haha, ze heeft zich een paar dagen niet kunnen poetsen dus ze was een beetje ranzig haha.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:05

Sterkte trouwens kingyasfenn, ik had er even overheen gelezen.. Wat mooi dat ie toch 3 heeft mogen worden!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:27

Vanillia schreef:
Ah dat klinkt goed! Gaat dat goed, mannen en vrouwen op 1 kamer?

De kooien staan zelfs naast elkaar bij mij..
nooit moeite gehad met de mannetjes irritant worden of wat dan ook ;)
mocht dat als ik dadelijk andere mannen erbij heb wel een moeite worden heb ik heel gemakkelijk uitwijk mogelijkheden naar andere kamers

dierenkamer nummer2, haha xD wij hebben een beetje veel diertjes... maar ze krijgen wel allemaal genoeg liefde hoor!

ik vond het wel moeilijk weer een mannetje laten gaan en dan gelijk iets nieuws zoeken/ eigenlijk van te voren al zoeken..
maar ik wil gewoon echt niet dat er ook maar een van mijn diertjes alleen komt te zitten!
(en ik weet ook wel hoelanger ze alleen moeten, hoe groter de kans dat ze sociaal achteruit gaan)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:17

Vanillia, naar welke dierenarts ga jij als er wat met je ratje is?

Een van de kleintjes die we erbij hebben gehaald blijft een beetje niesen, vind het nu te lang duren.. En mn andere dames krijgen ineens wat last van hun oogjes, zo lijkt het.. Dat er om het oog (op de huid er omheen) zon rode kring komt.. Ze staan absoluut niet op de tocht ofzo, dus ik vrees dat die kleine niet helemaal gezond is..