Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaya_

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:49

Mooie vakantie foto's!
Die brug, gaaf!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 13:55

Ziet eruit als een geslaagde vakantie!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 16:48

Het ziet er echt uit als een heerlijke vakantie! :D

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 16:56

Dank jullie wel!

Wauw Cursebreaker, mooie fotos <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 18:02

Prachtig curse

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 09:11

Wat gaaf Cursebreaker! En gefeliciteerd kiwiwitje :D!

Ik wil denk ik een waterblazer/fohn voor Maisie gaan aanschaffen, zodat ik haar wat sneller droog kan blazen en evt. zand eraf kan blazen als ze hier in de duinen heeft liggen rollen. Hebben jullie toevallig nog tips welke goed zijn?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 09:26

Dankjewel allemaal <3
Was geslaagd. En volgende week gaan we nog een weekendje naar de Eifel.
Geen idee hoe actief we gaan zijn, want met mij gaat het nog steeds niet heel goed momenteel haha maar zien we dan wel en anders kan ik ook gewoon weer lekker veel lezen en relaxen :') :j

@IMANDRA
Ik zou sowieso kijken voor eentje met een geluidsdemper - en die maken al genoeg geluid nog haha.
Wij hebben zelf deze - in Roze - en ZEER tevreden over. En iedereen wie ik ken die 'm ook heeft, is hier ook tevreden over :j :

https://www.trim.nl/waterblazers-droger ... t-1307025/

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 09:38

Ik heb dezelfde (in blauw) :j werkt ideaal en ik was blij verrast van de kwaliteit van dat ding.

Fitz moest er even aan wennen :') maar hij gaat er nu helemaal voor zitten en liggen haha.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 09:42

Ik heb die ook in het wit! Heel blij mee

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 09:48

Nou dat is duidelijk haha :)) thanks!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 09:58

Wij hebben al een jaar of acht de oude versie, in het geel. :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:17

Cursebreaker wat een fantastische vakantiefoto's! Heerlijk <3

Haha wat zijn jullie eensgezind over de waterblazer! *D

Evi krijgt nu meer dan een week geen pijnstillers meer en dat gaat goed! *\o/*
Ook lekker gespeeld met andere hondjes, dus echt gewoon alles gedaan wat een pup normaal zou doen.

We kregen deze week de uitslag van het biopt. Die geeft nog geen 100% bevestiging. Maar er zijn wel markers aanwezig van wat we vermoedde, en in combinatie met klinisch beeld & ct gaan we er dus wel vanuit.
Dat betekend dat Evi CMO heeft. Cranio Mandibulaire Osteopathie.
In het kort:
- Er ontstaat extra botgroei op kaak & schedel.
- Dit komt met vlagen, dus geen constante pijn.
- Ziekte is zelfregulerend. Het stopt ongeveer als de hond 1 jaar is.
- Zolang het bot niet groeit ín het kaakgewricht is er goed mee te leven, enige vervelende is dat ze in het eerste jaar pijn kan hebben door de groei zelf.

Voor nu is het behandelplan dus: pijnmedicatie als ze het nodig heeft, eventueel activiteiten aanpassen (maar voor nu doet ze alles & zonder pijn). Oh en voor het gemak zijn we dus overgestapt op KVV omdat dat makkelijker is dan brok qua kauwen/pijn.
Na 1 jaar eventueel een 2e CT maken om verschil te zien en te kijken of de kaakarts eventueel wat aangegroeid bot moet/kan verwijderen.

Hele rollercoaster maar inmiddels zijn we weer wat rustiger & kijken we positief vooruit.
Gewoon kijken wat kan, goed managen en letten op de (pijn)signalen.
Lijntje met onze (fantastische) kaak-arts is kort, die is altijd bereikbaar & zijn we heeeel blij mee.

Verhaal is langer geworden dan ik dacht, maar ach _O-

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:30

Prachtige foto!

En wel fijn dat je nu toch aan de hand van die biopt meer duidelijkheid hebt, dan kun je inderdaad nu veel gerichter managen/behandelen en ook ernaar uitkijken dat dit vanaf een jaar ongeveer dan idd klaar is - vooral dat laatste zal een geruststelling zijn kan ik me voorstellen. Hopelijk gaat het dan vanaf nu mee vallen voor d'r, nu je inderdaad weet waar je op moet/kunt letten en dat je aan de hand van pijnstilling dan kunt ondersteunen. Dan zal het ongemak/de pijn zo minimaal mogelijk gaan zijn ja :j Heel fijn ook dat je inderdaad zo'n goed contact met de arts kunt hebben, dat is ook echt heel prettig in zo'n situatie lijkt me.

--

Hier staat de osteopaat gepland voor vandaag - preventieve check up.
Eens kijken wat die te zeggen en te doen heeft vandaag nav Arya's geklauter laatst bij de rivier in Frankrijk en het opgepropt zitten in de auto bench 1000km :') Ga er vanuit dat het zoals normaal gewoon kleine dingen zijn alleen - ze heeft normaliter geen terugkerende of chronische issues namelijk en ik heb geen reden om aan te nemen dat daarin iets veranderd is, kijkend naar hoe ze beweegt. Zo maar eens wat knakworsten gaan snijden. Ondanks dat ze het altijd goed laat doen allemaal, merk je wel dat ze het niet fijn vind dat geduw en getrek (vind het dus ook altijd zo bijzonder als ik honden gewoon bijna slapend bij de osteopaat zie liggen/zitten :') ) dus ik prop d'r altijd helemaal vol met slechte dingen _O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:11

Hier ook enorm fan van die waterblazer die genoemd is. Ik kan daar echt niet meer zonder met dat blubber monster. _O-

Fijn dat je nu duidelijkheid hebt voor Evi.

Jip is tegenwoordig een big brother. =:)
De Toller is van mijn zus.

Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:17

@Curse, gave foto's van jullie vakantie!

@Sanne, fijn dat er duidelijkheid is! Hopelijk gaat het na haar eerste jaar dan zo goed als 'over'

Flink wat positieve reacties over die waterblazer. Denk dat ik mijzelf die maar cadeau doe voor mijn verjaardag :D
Voor die Corgi's met flinke ondervacht en verharen denk ik niet verkeerd, zeker nu ik er twee heb, komt alles dadelijk in het dubbel :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:21

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:31

Sanne wat fijn dat je nu weet wat het is. Ennu duimen dat er niet teveel botgroei is en een operatie misschien niet nodig is.

Ik zou ook wel een waterblazer willen maar dan moet ik dat in huis gaan doen... de stopcontacten in de algemene ruimte zijn niet heel lang geleden afgedekt door de verhuurder :(
Ik vind het vooral sneu voor de man die zijn scootmobiel nu niet meer kan opladen daar. Die moet dus mee de lift in en woning. Met mooi weer staat dat ding nu buiten en heeft hij van 1 hoog een stroomdraad naar beneden hangen haha

Ik heb een berging maar alleen een lichtknop daar. Misschien kan ik daar ook een stopcontact laten maken. Dan kan ik het daar doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:37

Ik doe het ook in huis, maar poedels verharen gelukkig niet :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:44

Fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt over Evi. Dus nu even uitzingen totdat ze uitgegroeid is. Hopelijk hoeft ze niet geopereerd te worden. Is zoiets ook nog erfelijk/genetisch? Wat zei de fokker ervan?

Waterblazer, heb ik ook, een paarse, met dezelfde functies als die CB heeft, maar die van mij ziet er wat anders uit. Ik heb hem toevallig 2e hands, nauwelijks gebruikt, kunnen scoren voor 35 euro en inmiddels al 2-3 jaar schik van.

Hier gaat alles goed met de dames, gisteren waren het even varkentjes nadat ze in de moederplant in het bos gelegen hadden, maar de meeste zooi was er bij de auto al wel uit.
Afbeelding
En de modderpoel

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 11:44

Heftig Sanne. Is t iets wat echt rasgebonden is? Of puur pech?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:47

Ik heb een keer gezien dat iemand zo'n (goedkope) klamboe had gehaald en daar de hond in droogblies. Dan blijven veel van de haren gewoon in die klamboe hangen, ipv door je ruimte vliegen :)).

Als het mooi weer is gaat dat ding gewoon buiten aan denk ik, anders zit ons huis helemaal onder met die haarbal haha

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:49

moonsparkle schreef:
Ik doe het ook in huis, maar poedels verharen gelukkig niet :D

Bonne verhaart ook niet maar al dat zand is huis, dat laat ik dan liever meteen al buiten haha. Nu droog ik hem in de berging af en stofzuig soms meerdere keren zoveel zand komt er uit. Je kan precies zien waar hij dan heeft geslapen haha, hele zandplek.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 12:03

IMANDRA schreef:
Ik heb een keer gezien dat iemand zo'n (goedkope) klamboe had gehaald en daar de hond in droogblies. Dan blijven veel van de haren gewoon in die klamboe hangen, ipv door je ruimte vliegen :)).

Als het mooi weer is gaat dat ding gewoon buiten aan denk ik, anders zit ons huis helemaal onder met die haarbal haha

Dat van de klamboe lijkt mij serieus een goed idee :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 12:48

Oke, wacht. Zijn er serieus mensen die in huis hun hond waterblazen? :')

Dan heb je toch juist alle rotzooi binnen?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 13:11

Ik blaas in de schuur of onder de overkapping. Al het zand, haar en water wil ik niet in huis