Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:16

Das wel onwijs lastig inderdaad.. Daisy heeft ook zo'n periode gehad met bijten, toen was ze gigantisch aan het wisselen bleek achteraf. We hebben d'r destijds een bijtspeeltje gegeven en op de grond neergezet, grommen geen ervaringen mee..

Djoopie

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:23

Onze hond heeft wel als groter wordende pup tegen de kinderen gegromd. Toen besloten dat ze niet meer op de bank mocht en dat hielp! Ze kent meer haar plek nu en komt alleen op uitnodiging nog op de bank. Misschien helpt zoiets? Klinkt mij ook vooral als tanden...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:59

Zou Troy niet juist jouw hulphond worden Galaika? Is het niet verstandig om er eventueel een gedragstherapeut bij te halen die kan helpen? Zeker in combinatie met je angststoornis lijkt me dat lastig aan te pakken.

Spannend Djoopie! Wat voor ras wordt het?

Dundy is helaas geblesseerd dus voorlopig (hopelijk tijdelijk) geen frisbee meer voor ons maar orthopeden en osteopaten -O-

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 21:05

Kaus schreef:
Dundy is helaas geblesseerd dus voorlopig (hopelijk tijdelijk) geen frisbee meer voor ons maar orthopeden en osteopaten -O-

Oh wat balen zeg -O- Beterschapjes!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:03

Vervelend een hond die bijt en gromt. Had hem meteen naar zijn plaats gestuurd en niet nog eens op de bank gelaten.

Jeetje kaus was balen!

Denk dat we geen verzekering voor hem doen. Maar dat bedrag gewoon elke maand sparen. :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:13

Vervelend van Troy. Hij heeft nu wel die puberleeftijd waarop ze de grenzen heel erg opzoeken. Vooral heeel duidelijk zijn want zulk gedrag moet echt niet uit de hand lopen. Misschien idd voorlopig niet op de bank als hij zich niet kan gedragen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:35

He kaus dat is echt niet leuk hoop dat het snel beter gaat!

Ik zou troy even een paar goede grenzen geven want vooral als je wat angst heb is het belangrijk dat hij leert wat wel en niet acceptabel is. Laat hem even niet op de bank/bed als hij dat wil maar als hij rustig is nodig je hem uit zelfde geldt voor spelen uit gaan enz niet zelf laten uitmaken wat wanneer gebeurd. En evt hulp vragen bij een gedrags coach uit de buurt als het je boven je pet komt!

Ik zit al 10 jaar in het vak en heb voor geen ene hond angst maar je wilt niet weten hoe onzeker ik nu ben of ik alles wel goed doe :? Dus vooral niet schamen om hulp te vragen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:39

Van wat je hier beschrijft is de aanpak niet goed, negatieve aandacht is ook aandacht, en zo te lezen wilt hij graag aandacht.

Een angststoornis en een jonge hond is geen goede combinatie, daar zal een jonge hond misbruik van maken aangezien hij deze signalen niet goed kan verwerken, zeker als er geen voorbeeld in huis is van hoe het wel moet.

Heb je enige professionele hulp? Want als Troy jouw hulphond moet worden dan moet er nu een andere aanpak komen.

Straffen helpt dikwijls niet, daarmee kweek je angst en is pure symptoombestrijding, daarmee los je het probleem niet op.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:55

Hoi,
Mag ik me hier komen melden?
Sinds afgelopen zondag hebben mijn vriend en ik een Golden retriever x toller retriever puppy in huis. Ondertussen is ze al 10 weekjes oud.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 11:58

Welkom Colien! Tuurlijk mag je je hier melden!

Wat een leuke pup!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:01

Wat een schatje :D

Hier blijft het goed gaan na mijn breakdown die zondag. Op straat niet meer trekken, luistert erg goed ik ben enorm verbaasd. Of dat mijn houding onbewust verandert is. Ze pakt der rust gelijk na het wandelen, lekker tukken. Erg blij.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:42

Colien schreef:
Hoi,
Mag ik me hier komen melden?
Sinds afgelopen zondag hebben mijn vriend en ik een Golden retriever x toller retriever puppy in huis. Ondertussen is ze al 10 weekjes oud.
[ [url=m/L4vAjn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een grappige combinatie, zou zelf de kruising nooit maken, maar ben wel benieuwd hoe dit opgroeit in gedrag en postuur! Veel plezier met je pup! *\o/*

Twilight schreef:
Wat een schatje :D

Hier blijft het goed gaan na mijn breakdown die zondag. Op straat niet meer trekken, luistert erg goed ik ben enorm verbaasd. Of dat mijn houding onbewust verandert is. Ze pakt der rust gelijk na het wandelen, lekker tukken. Erg blij.

Fijn zo'n positieve momenten! Misschien helpt het rennen en dollen op de verstuiving ook!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:48

Lastig, dat van Troy! Ik had het met AJ ook rond de 25 weken. Normaal heel erg chill, toen ineens vond hij het nodig om naar me te grommen wanneer ik hem op straat bij kattenstront/vogelstront probeerde weg te halen. Direct adequeaat op gereageerd en toen was het klaar. Bijterig zijn ze hier nooit geweest, maar ze hebben hier ook altijd heel veel verschillende soorten botjes/touwen/kauwblokken e.d. AJ had heel veel last van wisseljeuk.
Opzich hoeft een angststoornis geen probleem te zijn met en jonge hond, mits je de training en de stoornis niet door elkaar gaat halen. Wees je heel bewust van wat jouw stoornis maakt dat je doet en wat je eigenlijk zou moeten doen in termen van training. Voed je hond niet op met de stoornis, maar met de training die je hond nodig heeft. Eigenlijk geldt dat voor iedereen, je moet je hond opvoeden met de training die hij nodig heeft en niet met jouw persoonlijke gedrag/persoonlijkheid/gevoel e.d. Verwijder jezelf bijvoorbeeld even uit de situatie als je voelt dat je angststoornis het overneemt of doe Troy in de bench, want dan kun je niet meer goed reageren.

Balen, Kaus!

Mooizo, Twilight! Wel oppassen dat dit geen gevolg is van overdondering, maar dit gedrag héél erg belonen! Anders heb je kans dat het weer uitdooft. En altijd onthouden -> jonge honden zijn soms rotzakken :'). Gewoon niet persoonlijk nemen, het zijn de hormonen maar. Tussen de 5 en 8 maand vlogen we hier soms ook bij de muren op. Geeft niet. Gewoon blijven ademen :').

Ik ben al de hele week ziek, dus m'n vriend en m'n moeder hebben de honden uitgelaten. Ik doe binnen wel spelletjes met ze, maar ik wil gewoon weer buiten met ze ouwehoeren :'). Alsoooo m'n puppywip is binnen en hij is te makkelijk voor Zig. Zig = 0% impressed :').

Een nestje dat ik op het oog had, wordt veel eerder geboren dan dat het plan was. Nml over 2 maand ipv eind van het jaar, ik twijfel zo. De lijn spreekt me echt erg aan. M'n vriend vindt het nog wat te vroeg (ik eigenlijk ook), maar staat er in principe achter mocht er een geschikte pup geboren worden :j.

Edit: en even iets waar ik trots op ben. Ik had de laatste tijd erg last van AJ die bij het raam op vloog elke keer als er een hond voorbij kwam lopen. Direct mee aan het werk gegaan en 2 weken lang leek het alsof er niets veranderde, maar nu kan hij gewoon voor het raam zitten kijken en kalm blijven terwijl er constant honden voorbij lopen. Zo blij! Ik dacht er even aan want er kwamen net wat honden voorbij :Y) .

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:15

Kaus balen van Dundy, beterschap.

Zozen beterschap en fijn dat AJ nu gewoon kan kijken zonder tegen het raam te vliegen.

Twilight ook positieve momenten met de pup.Duimen dat het zo blijf.

Colien welkom, leuke pup.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:08

Lekker Zozen. Volgende werkpunt hier ja. Helaas geen honden voor de deur maar wel poezen en die zijn nog veel leuker lol.

Belonen gebeurt zeker. Ben Altijd opgewekt en positief tegen der praten. Jaszak zit altijd vol snoepjes haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:06

Ik ben heel blij! Iemand uit de agility wereld heeft zich hard gemaakt voor een vierde hoogteklasse binnen de agility, het enige wat ik daarvoor gedaan heb is een stuk geschreven waarom mijn hond geen licentie zou hebben gekregen als zij 60 hadden moeten springen.

En, eindelijk, nadat een aantal landen ons voor gingen heeft NL ook een vierde hoogteklasse! *\o/*

Dana & Abbay vallen onder de vierde grens, voor hun is het toch een fantastische vooruitgang!

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:41

Leuke pup colien!

Das poedersuiker kaus hopelijk knapt die snel op.

Leuk een pup zozenn soms gewoon even in het diepe springen ;)

Wat gaaf kimD!

De pups zijn vandaag bij de dierenarts geweest en gezond verklaard :D dus ze mogen verhuizen ze zijn echt moe nu haha was ook allemaal wel spannend

Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:58

KimD schreef:
Ik ben heel blij! Iemand uit de agility wereld heeft zich hard gemaakt voor een vierde hoogteklasse binnen de agility, het enige wat ik daarvoor gedaan heb is een stuk geschreven waarom mijn hond geen licentie zou hebben gekregen als zij 60 hadden moeten springen.

En, eindelijk, nadat een aantal landen ons voor gingen heeft NL ook een vierde hoogteklasse! *\o/*

Dana & Abbay vallen onder de vierde grens, voor hun is het toch een fantastische vooruitgang!

[ [url=m/LiwM8E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit had ik ook al gezien inderdaad, maar aangezien ik altijd FHN loop en pas volgende maand m'n eerste RvB wedstrijd heb, wist ik helemaal niet dat dit niet normaal was. FHN heeft sowieso 4 klassen en ik vind het sowieso ook raar dat de RvB dat niet had :'). Moesten honden van 44cm dan 60 springen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:19

ZoZenn schreef:
KimD schreef:

[ [url=m/LiwM8E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit had ik ook al gezien inderdaad, maar aangezien ik altijd FHN loop en pas volgende maand m'n eerste RvB wedstrijd heb, wist ik helemaal niet dat dit niet normaal was. FHN heeft sowieso 4 klassen en ik vind het sowieso ook raar dat de RvB dat niet had :'). Moesten honden van 44cm dan 60 springen?

Ja, en daar wringt de schoen. Dana doet dat zonder enige moeite, maar Abbay is een stuk logger en een stuk lastiger.

Daarnaast zou ik met Dana dus nooit tegen een hond zoals Guinness kunnen lopen, dat is onmogelijk. Hij is ruim 60 cm schoft.

Maar het belangrijkste, gezondheid, zo hoog springen voor een kleinere hond is een grotere impact.

KarmaChansy schreef:
Leuke pup colien!

Das poedersuiker kaus hopelijk knapt die snel op.

Leuk een pup zozenn soms gewoon even in het diepe springen ;)

Wat gaaf kimD!

De pups zijn vandaag bij de dierenarts geweest en gezond verklaard :D dus ze mogen verhuizen ze zijn echt moe nu haha was ook allemaal wel spannend

[ [url=m/n1p5gG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doe mij die wat helemaal gestrekt ligt! Die past wel bij mijn middag mood. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:25

Dankjulliewel allemaal! We hebben volgende week vrijdag een afspraak bij een goeie orthopeed.

Dan hoop ik dat Dexter zich even klein maakt tijdens het meten := Die is volgens mij 51cm maar heb liever dat hij lager springt. Dundy is sowieso te groot met zijn 53cm maar daar hoef ik voorlopig niet na te denken over wedstrijden :')

Beterschap ZoZenn! Hier gromt en blaft Dundy ook weleens als hij in de vensterbank zit. Maar hij weet ook dat hij er direct af moet als hij dat doet. Dus meestal gromt/blaft hij en loopt dan zonder dat wij iets zeggen uit de vensterbank :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:00

Nou ik zit met ekko bij de spoedziekenhuis flinke reactie op de prik :'( mijn arme ventje
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:02

:wow: :wow: Dat is helemaal niet best!
Succes!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:11

Oh arme Ekko, beterschap en dat ie snel weer zich beter voel. :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 18:30

Oh agos! Helaas hoor ik dat wel steeds vaker! dat ze allergisch reageren. Heb er de laatste tijd al meerdere in de omgeving gezien! Zo sneu! :(

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:53

Ik heb niet alles meegelezen, jullie gaan ook zo hard.

Ik las wat over verzekeren. Ik verzeker niet maar heb zelf een flinke spaarpot. Ja, kenai heeft me veel gekost maar voor hetzelfde geld hebben ze nooit wat en dan heb ik zelf nog een zakcentje..

Kim, die hoogtes ben ik ook super blij mee. Elin is ongeveer 47cm en ze kan makkelijk over 60 maar ik ga haar niet belasten als dat niet nodig is. Daarom wou ik steeds fhn lopen maar nu denk ik toch maar raad. Daar is zoveel meer keus in wedstrijden en locaties..

Maandag met de fokster naar het strand geweest, maar ze was niet moe hoor.. :')
Afbeelding