smurffie schreef:Amaris @ ik wilde juist jonge kipjes omdat iedereen dat aanraad als je ze echt goed tam wilt hebben.
Hier in de buurt hebben ze bruine legkippen die al gesekst zijn (3 weken, kan dat of is dat verkooppraatje?) maar ik verwacht dat ik alle kuikens er lief uit vind zien. Zou dat iets voor ons kunnen zijn? Ik vind het erg lastig namelijk hihi
Link die je stuurt is 2,5 uur rijden hier vandaan, voor dingen dichter bij sta ik zeker open haha.
Volgens mij moet je het met kippen ook vooral treffen, want ik hoor heel veel verschillende verhalen over hetzelfde ras.
Die link is ook meer om te laten zien welke legrassen er allemaal zijn.
Als je interesse hebt in die legkippen moet je gewoon even vragen hoe ze gesekst zijn (op het oog of op dna?), en of je eventuele hanen weer terug mag brengen. Als ze zeker zijn van hun zaak moet dat zeker mogen.
Ik merk niet zoveel aan leeftijd eigenlijk. Ik heb zelf uitgebroede kuikens gehad die ik nooit heb kunnen oppakken zonder stress, en ik heb laatst kuikens gehaald van vier weken, natuurbroed, en dat hennetje komt uit zichzelf bij me op schoot zitten (maar goed, dat is een serama, dat is misschien vals spelen
)