Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:12

Hihi vol van vis .
Heeft goudvis nou nog veel voedingswaarde ?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:23

Geen flauw idee, maar ze waren wel goed doorvoed hier in ieder geval, de 2e die hij pakte was behoorlijk dik, dus daar heeft ie wel wat werk aan gehad om die door te slikken.

Even wat leuke foto's, ook van de fretsels.
Roderick
Afbeelding
Samen slapen
Afbeelding
Roderick aan het spelen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JPISCXP6-D.jpg
I'm sexy and I know it
Afbeelding

Varanus Doreanus kop
Afbeelding
Varanus Doreanus helemaal
Afbeelding
Pretty face
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6P8U7WZK-D.jpg

Varanus Dumirilli eet een kreeftje
Afbeelding
Arrogance
Afbeelding
Mjammmm
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SNA7PMNJ-D.jpg

En de nieuwe aanwinst, net het monster van Loch Ness
Afbeelding

Daar hebben we nog niet zoveel foto's van.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:43

Afbeelding
Scully vandaag gefotografeerd :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:48

Lekker bekkie.

Goed ik zag net vis nummer 3 verdwijnen in de maag van de Mertensi. Ik ga hem denk ik Nessie noemen, naar het monster van Loch Ness. Daar heeft ie wel wat van weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:56

Ik ben dankzij mijn baardje nu 120 euro armer -O- UVB lamp, voedseldieren, vitamines pfff. En nu nog te bedenken dat ik nog nieuwe spulletjes voor het terrarium wil kopen, dat word wachten tot mijn verjaardag anders komt het niet goed :=

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:02

Mijn baardagaam kostte alleen al meer dan dat ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:07

chimello schreef:
Mijn baardagaam kostte alleen al meer dan dat ;(

Mijn baardagaam en zijn terrarium met toebehoren kosten in totaal 60 euro :') Maarja, de UVB lamp vind ik barslecht, hij geeft bijna geen warmte, en mijn baardje zit er echt nooit. Dus nu maar een solar raptor besteld, maar ja daar moet natuurlijk ook zo'n ballast bij.

Gelukkig kan die lamp dan wel een jaar mee, en de ballast is ook maar een eenmalige aankoop.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:16

Ik wilde per se een rode leatherback vrouw en ze moest jong zijn dus ben het zelf schuld :') maar ik hoop wel dat ze toch ruim 10 jaar mee gaat!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:16

Dag dames, ik lees nog steeds trouw mee :D Met mijn axolotls gaat het super, ik ben nog steeds verliefd op ze <3

Nu heb ik zo net van mijn vader een terrarium (50 x 30 x 30 (l x b x h)) gekregen, hij heeft hem van de Weggeefhoek van Facebook gewonnen. Er zit een werkende warmtesteen bij. Ik zou er graag wat in willen houden, alleen heb ik niet echt een idee wat. Ik weet dat het een klein formaatje is, ik zou zelf nooit zoiets kopen maar aangezien ik het gekregen heb kan ik me altijd oriënteren op wat voor beestje er in zou kunnen toch? :D

Ik ben ook niet van plan om er zo snel mogelijk maar iets in te stoppen, maar wil graag even kijken wat de mogelijkheden zijn en als er dan iets is wat mij aanspreekt ga ik mij daar eerst heel goed in inlezen.

Ik ben verliefd op wimpergekko's, zit nu een beetje te surfen maar ben bang dat deze terra te klein is. Ik zag op Wikipedia kogelvingergekko's, die zijn echt super klein maar geloof ik niet te houden :D

Graag tips van jullie!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:21

Voor een wimpergekko zou ik zeker wat groter gaan, die zijn wel klein als baby, maar worden toch wel zo groot dat het formaat wat je daar hebt echt niet groot genoeg is.
En wimpergekko's moeten ook in planten kunnen klimmen enzo, dus moet je een hogere bak hebben.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:25

Als je een Tokeh gecko van kleins of aan hebt bijten ze dan minder? Ik vraag me dat eigenlijk wel af, ik wil in de toekomst wel eentje nemen, vind ze prachtig maar hun karakter is een beetje anders dan mijn lieve baardje :+

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:26

Dat dacht ik al, bedankt rockwitch. Ik zie ook leuke pijlgifkikkertjes, alleen die zijn giftig en dat vind ik eng _O-

Zijn er geen kleinere soorten gekko's? En zijn die moeilijk in 'onderhoud'?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:40

Misschien is de stenodactylus sthenodactylus een optie? Ik heb daar nu tijdelijk een trio van in een bak van 30x30. Ze gaan gelukkig wel groter maar het is gelukkig niet hoog nodig.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:04

Michelle, ik heb even gekeken maar ik zie dat die beestjes in 30-40 graden Celsius moeten zitten?! :wow:

Heb even verder gezocht, lijkt mij wel een gaaf beestje! Ze schijnen niet zo veel te klimmen? En moeten ze perse met twee zitten?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:24

Ik heb zo op het warmst 35 en laagst 25 maar overdag zie je ze niet en maakt het niet heel veel uit.. Mijne gaan naar een 60x30x30 terrarium en dan komen er misschien nog wat bij. Ze doen het wel heel goed, dus gaat bij mij nu nog prima. De mijne klimmen helemaal niet alleen soms een klein stukje op een steen verder niet.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:33

Okee, top dankje. Is dan een projectje voor de lange baan, ik denk dat een goede installatie voor 35-25 en 's nachts 20 toch wel wat kost. Kun je me meer vertellen over voeding etc?

Ik heb er dus een werkende warmtesteen bij.. Zou die tot 35 graden kunnen? En zou het voldoende zijn om die 's avonds uit te zetten?

En Michelle, hoe veel heb jij er in een bak?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:35

Gifkikkertjes die nakweek zijn, schijnen zo goed als niet meer giftig te zijn.

Mijn vriend zegt dat phelsuma klemmeri ook erg leuk zijn. Mooie kleurtjes ook trouwens.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:38

Wauw rockwitch die phelsuma klemmeri zijn wel erg gaaf! Alleen is dit terra maar 30 cm hoog, ik begrijp dat die soort graag klimt? En een hoge luchtvochtigheid nodig heeft? Dan is die steno steno denk ik makkelijker te houden, of zit ik nu zo mis :P

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:50

Ik heb alleen een warmtelamp van 60watt erin hangen die van 8 tot 10 aanstaat en s'nachts gewoon uitstaat voldoet prima.. Ze eten krekeltjes maat 4, wasmotjes, meelwormen, buffalowormpjes. Warmtesteen werk ik liever bij deze diertjes niet mee omdat ze vaak niet snel genoeg eraf gaan en zich dan kunnen verbranden.. Ik heb nu in een 30x30 bak 3 diertjes zitten, ze gaan in december naar een 60x30 bak en dan komen er nog wat meer bij in.

Phelsuma klemmeri wou ik eigenlijk ook maar omdat die erg snel zijn en graag ontsnappen heb ik toch besloten voor de stenodactylus sthenodactylus te gaan.. Deze kunnen eigenlijk niet echt uit de bak komen en zijn een stuk rustiger. De pk zijn erg snel maar zie je wel vaker overdag, de ss zijn overdag weinig zichtbaar maar als het licht uitgaat komen ze tevoorschijn. Je kan het licht natuurlijk al om 7 uur uitzetten dan zie je ze nog wel een poos.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:19

Wij doen alle terra's die vochtig moeten zijn elke dag even goed sproeien met warm water.
Die Steno's zijn idd ook erg leuk. En qua aanschaf stuk goedkoper haha.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:25

Die Steno's beginnen me steeds meer te trekken, alleen ben ik bang dat ik ze misschien te intensief in de verzorging vind.. Ik begrijp van het internet twee keer per week voeren? Ik heb daar de tijd wel voor maar heb het niet zo op kriebelbeestjes, en mijn axo's voer ik 1x per week, soms 2 keer in de drie weken. Mijn guppies kwak ik elke dag een beetje voer in maar dat kan bij wijze van spreken nog onder het tanden poetsen :)

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:08

Ik gooi er 2 keer pr week 6 krekeltjes in en ze redden zich er wel mee ;)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:17

Mooie vragen! !
En leuke fretten!!

Ik heb nog een terra in de aanbieding?? Wel klein. 60x40x40 incl achterwand en lampen.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:20

Waar woon je tinkerloos? Want mijn broertje heeft dan misschien wel interesse..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:20

Hilversum :D