Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

stalmilagro

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:36

Leuke gerbils. Maar 4 weken kan nooit, want de nootmuskaat is al verkleurd dus minimaal 8-10 weken oud

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:21

_Karlijn schreef:
Leuk Plutolover. Maar van half augustus, dan zijn ze dus pas +/- 4 weken?

Nee zijn ouder moet begin augustus zijn. Type foutje van mij. Op kaartje staat de datum haha

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:58

Ohh :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:30

Die bodembedekking vind ik wel interessant. Wij hebben ze nu ook op zaagsel maar dat is zo stoffig en fijn. Papiersnippers lijken me ideaal. Ik heb ook al wel overwogen om ze gewoon zelf te maken van oud papier, of er gewoon wat oude kranten in te doen en ze zelf hun gang te laten gaan. Maar ik ben bang dat ze dan te veel drukinkt binnen krijgen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:05

soesita schreef:
Die bodembedekking vind ik wel interessant. Wij hebben ze nu ook op zaagsel maar dat is zo stoffig en fijn. Papiersnippers lijken me ideaal. Ik heb ook al wel overwogen om ze gewoon zelf te maken van oud papier, of er gewoon wat oude kranten in te doen en ze zelf hun gang te laten gaan. Maar ik ben bang dat ze dan te veel drukinkt binnen krijgen.

er bestaad een nieuwe bodembedekking, back 2 nature. schijnt van papier gemaakt te zijn. Maar ik vind dat er niet uitzien, is namelijk grijs. heb er ook geen ervaring mee.

Alleen ik vind ze al ruiken hahah, teminste als ik boven het hok hangt, of deurtje open schuift. Nu weet ik niet of het dat komt omdat ze in hun voerbakje poepen, haha heb nog geen zand, dat moet vandaag binnen komen.

Maar echt stinken stinken van dat je binnen komt en ze dan ruikt dat heb ik niet. En elk dier ruik je wel. maar ik ga die ecobed gebruiken.

De lilac is tot nu toe het nieuwsgierigst die durft al op me hand te komen. De nootmuskaat is ook wel nieuwsgierig maar die houdt het nog maar even op snuffelen aan me hand en meer nog niet. :D maar bang zijn beide niet.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:13

Als ik boven mn hok hang ruik ik alleen maar die smerige bodembedekking -O- . Ben ook hard op zoek naar betere.
Kwam die ecobed ook tegen maar je kan het bijna nergens bestellen..... Ga eerst zelf maar over op hennep kijken
of dat wat wordt.

Ik heb tot op heden de gerbils amper op mn hand gehad.. ben echt bang voor die ene geworden.
Terrorgerbil _O- , als je in het huisje gaat met je vinger(met handschoen) dan grijpt ie je gewoon
en probeert ie die handschoen volgens mij te vermoorden... corrigeren werkt tot op heden helaas
averechts...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:26

ElinaSK schreef:
Als ik boven mn hok hang ruik ik alleen maar die smerige bodembedekking -O- . Ben ook hard op zoek naar betere.
Kwam die ecobed ook tegen maar je kan het bijna nergens bestellen..... Ga eerst zelf maar over op hennep kijken
of dat wat wordt.

Ik heb tot op heden de gerbils amper op mn hand gehad.. ben echt bang voor die ene geworden.
Terrorgerbil _O- , als je in het huisje gaat met je vinger(met handschoen) dan grijpt ie je gewoon
en probeert ie die handschoen volgens mij te vermoorden... corrigeren werkt tot op heden helaas
averechts...

bij dieza.nl kan je de ecobed bestellen.

miss een tip, probeer zonnenpitten te geven. Ik werkte in een winkel die beet ook. maar ik ga hem zonnenboem pitten die kan je aan einde vast houden en als goed is pakken de zonnenpit ipv je vinger haha mij heeft hij nog nooit gebeten

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:09

Thanx ik zal even kijken.
Wat betreft het zonnebloempitten geven, helaas werkt dat niet hik gaat gewoon voor je hand.. in het begin was ie super lief maar hij is opeens omgeslagen.

Ik wil nu andere bodembedekking omdat dit misschien de oorzaak is. Het meurt vreselijk en volgens de fokker reageren ze sterk op geur. Als dat niet helpt weet ik het niet meer dan wil ik em denk ik omruilen...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:14

hier weer paar foto's van mijn gerbils.

Ik ben alleen bang dat het wietje straks te klein is, maar we zullen zien. Vond de andere namelijk wel heel groot in de winkel.

De lilac is meest tamme, de andere nootmuskaat is wat schriteriger. ze zijn al druk met het wieltje bezig. haha ik heb ook een kokosnoot in hangen ze hebben nog niet ontdekt hoe ze erin kunnen klimmen hopelijk lukt ze dat. de nootmuskaat heeft wel al het zand ontdekt.

iemand tips om ze soort van goed vast te houden? ik ben veelste bang dat ze uit mn handen springen en dan ontsnappen, en probeer ze in een huiskamer maar te vangen. als ik ze nu pak is het even snel bij de basis van de staart. zo heb ik het op school ook geleerd, en dan proberen te laten rusten op je hand, maar daar zijn ze nog te snel voor. Maar ik wil het liefst op een andere manier zodat ze niet bang voor me worden, of dat ze me als gevaar zien.

vrijdag kan ik me bodembeddeking ophalen dan kan ik ook een grotere laag in doen. me brugetjes zijn net wat te kort..

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:17

Dat wieltje ziet er idd wel klein uit, hoe groot is de diameter? Te klein is slecht voor de rug.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:23

Geduld hebben. Ik laat ze zelf op m'n hand komen meestal met voer of zonnebloempitjes. Verder kan je ze het best 'opscheppen' en in een kommetje houden. Dat oppakken doe ik maar af en toe, verder laat ik ze altijd vrijwillig komen. Duurde 2-3 weken voor ze echt tam waren.
En er is mij aangeraden ze de eerste dagen met rust te laten :)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:34

Neem ze mee naar de badkamer of de gang :) maar wat eskegirl zegt, beter laat je ze de eerste week even een beetje wennen in hun bak

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:49

In het begin niet te veel achteraan zitten idd. Ik heb ze in een week tam gekregen door steeds mn hand er in te leggen en als ze erop gingen ze wat lekkers te geven dat hebben ze heel snel door :j.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:00

_Karlijn schreef:
Dat wieltje ziet er idd wel klein uit, hoe groot is de diameter? Te klein is slecht voor de rug.

Op verpakking staar 6,5 wheel (26,5cm)

Ik las dat minimaal 20cm

Ik laat ze nu ook verder met rust, maar ze moesten even hun hokje uit omdat ik de nieuwe spulletjes er in kon doen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:32

Als ik je foto's denk ik dat ze binnekort niet meer in het wiel passen. En volgens mij is die ook van plastic? Dan moet je even opletten dat ze er niet aan gaan knagen.

Ik moest ze ook in het begin met rust laten om te wenne. Helaas nooit echt tam gekregen kan ze nu wel bij de staart basis pakken om ze eruit te halen als ik de bak verschoon. En als ik ze voer geef kan ik ze aaien.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:01

Aan die silent spinner knagen ze niet hoor. Althans de mijne niet , ik heb dr ook 1.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:10

Als ze echt te groot worden koop ik een nieuwe, de Andere leek zo groot.. Ik zag 3 maten staan.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:04

net even opgezocht de doorsnede is 17 cm, 3 cm te klein. maar vind de andere weer zo groot. Maar ga die toch van de week even halen, hou ik diegene die ik nu dan heb voor reserve

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:16

Laatst bijgewerkt door stalmilagro op 22-09-15 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:19

stalmilagro schreef:
Vind dat nog niet zo heel klein en zo wel dan zie je het vanzelf.
ik heb een ijzeren van 22 cm en heb er 1 besteld van 17,5 cm

ja daar heb je ook gelijk in. De fokker had ik nog gemaild die had ook die hangen, die had ook de medium maat voor haar gerbils. Maar op internet las ik minimaal diameter van 20 cm. maar de grote versie is gelijk 29 cm in diamaat, in de winkel vond ik het een behoorlijk verschil

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:34

Ik heb zelf ook een grote ijzeren en mijn grote man heeft die echt nodig kwa maat.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 00:06

Oh zo spannend weer. Mn dame is zo hoog zwanger dat ze in 1 dag 3 gram is aangekomen .. ik gok dat ze ze vandaag of morgen wel krijgt :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:52

wat leuk stalmilagro ben benieuwd hoeveel het er worden.

1 gerbil de nootmuskaat zit alleen maar boven in, en vind het zand geweldig. ze graaf ook in de hoeken op de bovenste plateu, terwijl ze beneden gewoon normaal kan graven. De lilac zit overal en nergens hahaha. Kwa namen weet ik het nog niet kohana vind iknog wel leuk maar kastaka vind ik toch geen leuke naam. dus nu wordt het Malani en Kohana, denk dat de nootmuskaat malani gaat heten en de lilac kohana

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:08

oliebol zeg... ik had een trosgierst opgehangen aan een haak/paperclip. Zat aardig stevig, maar ze hebben hem met haakje en al naar beneden getrokken. Hoop dat dat goed gaat, die kan ik natuurlijk nooit meer terug vinden -O-

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:10

Oei zou denk gelijk de bak verschone als zo iets gebeurd de uiteindes kunne toch scherp zijn.