Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 22:27

Kiimm_ schreef:
En supplementen tegen geslachtsdrift? Of is dat weer voor hele andere problemen?

Puur hypersex bijvoorbeeld kan helpen bij rijden, voorhuidontsteking etc.
Maar ik verwacht, zeker gezien zn leeftijd, dat t weinig te maken heeft met seksueel gedrag. Of de teven en reutjes ;) die je tegen komt moeten allemaal loops zijn.
In dat geval woon je in een zwaar asociaal gebied dat mensen hun teven gewoon losgooien in een losloopgebied en dan moeten de reutjes ook bij loopse teven in huis zitten.
Rijden word helaas echt veel te vaak onterecht beoordeeld als seksueel.
https://www.moniquebladder.nl/blog/rijg ... -verklaard

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:28

mvdende schreef:
Kiimm_ schreef:
Als het gevoel niet goed is zou ik inderdaad een andere dierenarts zoeken. Wij hebben ook 5 minuten wandelen per maand (leeftijd) aangehouden bij Cody.

Ik wil KVV bestellen maar ik vind het nog best prijzig. Er staat op de website 20-40 gram per kilo, dan komt Cody uit op ongeveer een kilo. Ik wil wel combinatie houden met brok. Ochtend brok en avond vers, afhankelijk wanneer die naar de opvang gaat. Hoeveelheid wordt dan gehalveerd, maar dan nog zouden we snel door zo'n voorraad zijn.

Ik bestel altijd bij Dogmeat.nl

Ik voer 500g per dag, en ben daarmee €45 per maand kwijt. (Heb geen verzendkosten want haal altijd op)

Dan voer ik ook de luxe diersoorten mee zoals paard, konijn en zalm. Maar ook goedkopere diersoorten zoals kip, rund, witvis.

Per week heb ik:

Rund/kalkoen €2,26 per 500g
Kip/witvis €2,31 per 1000g
Lam/geit/pens €2,89 per 1000g
Kip €2,70 per 500g
Zalm €3,08 per 500g
Paard €4,92 per 500g
Konijn €4,26 per 500g

Sommige smaken zijn niet in 500g beschikbaar, daarom de 1000g. Deze rollen snijdt ik doormidden en dan 1 voor de éne week, de andere voor de volgende week. Ik bestel altijd per 2 weken.

Alle rollen zijn in 1000g rollen beschikbaar, dat scheelt zn €3 per 2 weken ongeveer. Maar ik vind de 500g rollen stiekem makkelijker, hoef ik niet alle rollen door middel te snijden.

Skip is 25kg en krijgt dus 20g per kg lichaamsgewicht.

Natuurlijk is Skip ondertussen een volwassen reu, Cody zal waarschijnlijk inderdaad iets meer nodig hebben.

Ik heb ook dogmeat gevoerd. Enige wat je moet weten is dat het dus rollen zijn zonder groente, rijst of toevoegingen. Bij mijn honden is dat onvoldoende. Ik heb daarom gekozen voor merken die het aanvullen (carnibest en energique).
Maar je kan natuurlijk ook zelf toevoegingen doen (groente/fruit/koolhydraatbron/vitamines)

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 22:33

Hier is de toevoeging van groente of rijst juist weer niks haha.
Maar brok met rijst of granen is hier ook geen succes.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:43

kiwiwitje schreef:
Kiimm_ schreef:
En supplementen tegen geslachtsdrift? Of is dat weer voor hele andere problemen?

Puur hypersex bijvoorbeeld kan helpen bij rijden, voorhuidontsteking etc.
Maar ik verwacht, zeker gezien zn leeftijd, dat t weinig te maken heeft met seksueel gedrag. Of de teven en reutjes ;) die je tegen komt moeten allemaal loops zijn.
In dat geval woon je in een zwaar asociaal gebied dat mensen hun teven gewoon losgooien in een losloopgebied en dan moeten de reutjes ook bij loopse teven in huis zitten.
Rijden word helaas echt veel te vaak onterecht beoordeeld als seksueel.
https://www.moniquebladder.nl/blog/rijg ... -verklaard

Super bedankt voor de info, kan ik wat mee :o
Het is naar mijn idee de meeste keren te koppelen aan prikkels. Als we naar het losloopgebied gaan maken we wel veel mee dat mensen hun loopse teefjes inderdaad los hebben lopen. Het ergste vind ik dat degene die ik tegen kom meestal niet naar hun hond(en) omkijken en gewoon op flink tempo doorwandelen terwijl mijn hond er op/omheen hangt of mee rent en ik er achteraan aan het hollen ben. Al meerdere malen naar mensen moeten roepen om alsjeblieft even stil te staan zodat ik mijn hond kan pakken. Ik laat hem daarom voorlopig ook niet los lopen, hele onprettige situaties zijn dat door zowel Cody als door gedrag van andere mensen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:52

yvetjes schreef:
mvdende schreef:

Ik bestel altijd bij Dogmeat.nl

Ik voer 500g per dag, en ben daarmee €45 per maand kwijt. (Heb geen verzendkosten want haal altijd op)

Dan voer ik ook de luxe diersoorten mee zoals paard, konijn en zalm. Maar ook goedkopere diersoorten zoals kip, rund, witvis.

Per week heb ik:

Rund/kalkoen €2,26 per 500g
Kip/witvis €2,31 per 1000g
Lam/geit/pens €2,89 per 1000g
Kip €2,70 per 500g
Zalm €3,08 per 500g
Paard €4,92 per 500g
Konijn €4,26 per 500g

Sommige smaken zijn niet in 500g beschikbaar, daarom de 1000g. Deze rollen snijdt ik doormidden en dan 1 voor de éne week, de andere voor de volgende week. Ik bestel altijd per 2 weken.

Alle rollen zijn in 1000g rollen beschikbaar, dat scheelt zn €3 per 2 weken ongeveer. Maar ik vind de 500g rollen stiekem makkelijker, hoef ik niet alle rollen door middel te snijden.

Skip is 25kg en krijgt dus 20g per kg lichaamsgewicht.

Natuurlijk is Skip ondertussen een volwassen reu, Cody zal waarschijnlijk inderdaad iets meer nodig hebben.

Ik heb ook dogmeat gevoerd. Enige wat je moet weten is dat het dus rollen zijn zonder groente, rijst of toevoegingen. Bij mijn honden is dat onvoldoende. Ik heb daarom gekozen voor merken die het aanvullen (carnibest en energique).
Maar je kan natuurlijk ook zelf toevoegingen doen (groente/fruit/koolhydraatbron/vitamines)

Waarom zou er iets aan toegevoegd moeten worden? In principe is kvv een compleet voer als je voldoende afwisselend voert toch?

Waarom zou je er dan groente/fruit/koolhydraatbron/vitamines

Nog aan toevoegen?

Zeker de vitamines zouden bij voldoende afwisseling al voldoende moeten zijn.

Ik voer dan ook express echt puur vlees rollen, ik hoef al die toevoegingen van groente/ koolhydraten niet.

Energique vind ik persoonlijk echt grote troep! Heb eens een halve zak van iemand over genomen, maar wat een rotzooi! Lijkt wel nat karton wat je voert, sorry.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 22:58

Kiimm_ schreef:
Super bedankt voor de info, kan ik wat mee :o
Het is naar mijn idee de meeste keren te koppelen aan prikkels. Als we naar het losloopgebied gaan maken we wel veel mee dat mensen hun loopse teefjes inderdaad los hebben lopen. Het ergste vind ik dat degene die ik tegen kom meestal niet naar hun hond(en) omkijken en gewoon op flink tempo doorwandelen terwijl mijn hond er op/omheen hangt of mee rent en ik er achteraan aan het hollen ben. Al meerdere malen naar mensen moeten roepen om alsjeblieft even stil te staan zodat ik mijn hond kan pakken. Ik laat hem daarom voorlopig ook niet los lopen, hele onprettige situaties zijn dat door zowel Cody als door gedrag van andere mensen.

Vandaar dat ik de nervo eerst zou proberen. Geeft wat rust in t kopje. :)

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:16

Ik ben zelf maar een simpele hondeneigenaar. Maar dit is wat bijv kivo schrijft: https://www.kivopetfood.nl/voedingsadvies

Waarom groenten?
‘De hond behoort tot de carnivoren, echter jagen zij in de natuur op grote prooien waarvan zij ook de ingewanden nuttigen. Deze bevatten vaak nog wat plantaardig materiaal. In groenten zitten veel bouwstoffen en vitaminen die een goede aanvulling zijn op het dagelijkse voedingspatroon van uw hond. Er zitten simpelweg vitaminen in die NIET in vlees zitten zoals vitamine C, K1, E en foliumzuur.
Het advies is 5-10% van de dagelijkse behoefte van de hond bij te geven. Bijvoorbeeld: hond eet 500 gram vlees per dag. Geef dan 25 tot 50 gram groenten extra erbij. De groenten zijn gepureerd en gegaard waardoor deze goed verteerbaar zijn in het darmstelsel van de hond.

Ik voer mijn hond toch compleet genoeg als ik alleen vlees geef, waarom groenten erbij geven?
De hond behoort tot de carnivoren, echter jagen zij in de natuur op grote prooien waarvan zij ook de ingewanden nuttigen. Deze bevatten vaak nog wat plantaardig materiaal. In groenten zitten veel bouwstoffen en vitaminen die een goede aanvulling zijn op het dagelijkse voedingspatroon van uw hond.
Er zitten simpelweg vitaminen in die NIET in vlees zitten zoals vitamine C, K1, E en foliumzuur.
Het is rijk aan ruwe vezels wat heel goed is voor de darmflora.
Het bevat extra voedingsstoffen enzymen, chlorofyl, vetzuren en anti-oxidanten.’

Mijn osteopaat zegt dat ze regelmatig tegen problemen aanloopt bij hondjes die dus KVV krijgen met alleen spieren, organen en bot. En zodra ze weer een compleet voer krijgen ze weer als een zonnetje lopen.

Ik vind energique er ook bagger uitzien, maar beide honden eten het graag en op voerwijzer en bij tannetje koning etc staat dat het toch goed spul is qua samenstelling.
Ik voer 80% carnibest, waar ik dan ook tevreden over ben.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Heb wel gelezen dat KVV duurder wordt wanneer de producent het aanvult (met vit/‘mineralen mix of groente oid). Dan gaat het in de 21% btw
Dus daarom is een puur vleesrol ook goedkoper.
Laatst bijgewerkt door yvetjes op 20-02-21 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:19

PS; ik had dus pas voor het eerst een grote bestelling bij dogmeat gedaan (ook vanwege de prijs en ziet er verder goed uit) en toen kwam er dus wel eea uit bij de osteo. Die vroeg of ik anders was gaan voeren. Vond het wel frappant.

Maar ik geloof vooral dat je alles in perspectief moet zien. Ik eet ook wel eens patat en snoep (te veel), en daar doe ik het ook prima op. We doen het al zo veel beter denk ik dan aantal jaren terug toen net de pot mee en brok heel normaal was.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 08:39

Ik ben ook altijd bezig met het beste voor mn honden maar als ik kijk naar ons hondje wat ik in mn ouderlijke huis had.....net geen 16 jaar geworden omdat ze echt dement was dus ingeslapen.
Maar die hond had werkelijk waar nooit wat....dan denk ik hoe dan???
Die hond at met ons mee en kreeg anders tompoes (jawel katten voer) werd nooit geent en kwam amper bij een dierenarts.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 08:45

We leefden toen ook nog in een hele andere wereld, o.a. zonder internet en de informatie 'voor het oprapen'. Ook in informatie blijven we altijd evalueren en onderzoeken, aard van het beestje.

Nu is alweer zoveel meer bekend over de hond of de koe of het konijn dan tien jaar geleden.

Toen ik nog koeien deed melken was de boer waar ik werkte één van de eerste die robot ging melken en iedere dag twee keer per dag melkanalyses maakte. Inmiddels is het niks 'nieuws' meer en 'normale' technologie. :j

Edit; daarmee wil ik overigens niet zeggen dat je hondje het slecht gehad heeft!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 08:58

yvetjes schreef:
PS; ik had dus pas voor het eerst een grote bestelling bij dogmeat gedaan (ook vanwege de prijs en ziet er verder goed uit) en toen kwam er dus wel eea uit bij de osteo. Die vroeg of ik anders was gaan voeren. Vond het wel frappant.

Maar ik geloof vooral dat je alles in perspectief moet zien. Ik eet ook wel eens patat en snoep (te veel), en daar doe ik het ook prima op. We doen het al zo veel beter denk ik dan aantal jaren terug toen net de pot mee en brok heel normaal was.

Ik heb één keer zelf een groente prutje gemaakt. Véél werk en werd met lange tanden gegeten.

Misschien inderdaad wel goed om wat groenten bij te voeren, maar dan koop ik in het vervolg wel diepvries kant en klaar rollen.

Rijst/ granen/ koolhydraten hoef ik echter echt niet in mijn vlees, ik merk dat Skip het daar niet fijn op doet.

Alhoewel hij nu op Riverwood brokken staat, al 3 weken en het er verrassend goed op doet! Het belangrijkste: hij eet! Wel eens waar iedere maaltijd uit de hand (ivm clicker aanleren is het advies al het eten uit de hand te voeren, daarom nu ook brokjes ipv vlees, ga als hij de clicker goed aangeleerd heeft, wel weer terug naar vlees)
En zn ontlasting is ook ok. Niet zo mooi als op vers vlees, maar ook geen diarree, wat met andere brokjes wel vaak was.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 09:12

Sinds wanneer zit foliumzuur niet in vlees....
Net als vitamine K..

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:46

KimD schreef:
We leefden toen ook nog in een hele andere wereld, o.a. zonder internet en de informatie 'voor het oprapen'. Ook in informatie blijven we altijd evalueren en onderzoeken, aard van het beestje.

Nu is alweer zoveel meer bekend over de hond of de koe of het konijn dan tien jaar geleden.

Toen ik nog koeien deed melken was de boer waar ik werkte één van de eerste die robot ging melken en iedere dag twee keer per dag melkanalyses maakte. Inmiddels is het niks 'nieuws' meer en 'normale' technologie. :j

Edit; daarmee wil ik overigens niet zeggen dat je hondje het slecht gehad heeft!

Ben ik deels zeker wel met je eens maar ik vraag me af het dan kan dat ze ouder werden en niet juist eerder het loodje legde?
Bedoel je zou denken dat als je hond dan ziek was hij juist omdat er minder bekend was ze eerder ziek zou zijn of overlijden.
Bedoel als je hond ziek is zie je dat ongeacht je internet hebt oid.

Wat me wel pijn doet is dat ik tussen de regels doorlees dat je me oud vindt :') (geintje)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:34

Hoelang denk je nodig te hebben om een clicker aan te leren? :=

Ik gok dat de gemiddelde tijd om een clicker aan te leren zo'n 10 minuten is.

Zou niet uit de hand blijven voeren, dat creëert pas problemen. Je kunt wél ditch the bowl games doen maar dat staat niet gelijk aan uit de hand voeren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:05

KimD schreef:

Zou niet uit de hand blijven voeren, dat creëert pas problemen. Je kunt wél ditch the bowl games doen maar dat staat niet gelijk aan uit de hand voeren.

Waarschijnlijk doe ik iets niet helemaal goed, maar we zijn nu 2 weken bezig en Skip snap de clicker nog steeds niet helemaal.

Soms zitten er echt goede stukjes tussen, maar regelmatig blijft hij als een lam schaap de clicker totaal negeren.

Waarom zou uit de hand voeren problemen gaan opleveren trouwens?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:11

mvdende schreef:
KimD schreef:

Waarschijnlijk doe ik iets niet helemaal goed, maar we zijn nu 2 weken bezig en Skip snap de clicker nog steeds niet helemaal.

Soms zitten er echt goede stukjes tussen, maar regelmatig blijft hij als een lam schaap de clicker totaal negeren.

Dan die je inderdaad iets niet helemaal goed nee. Ik had een puppy van 7 weken en 3 dagen na 5 minuten de clicker aangeleerd. Ik denk dat ik goed en wel 25x geclickerd heb toen het kwartje viel. Met al onze honden net zo.

Een hond lang uit de hand voeren zorgt voor een hele afhankelijke hond. Vaak waardoor ze later véél slechter gaan eten uit een bak of er zelfs helemaal mee stoppen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:22

KimD schreef:
mvdende schreef:

Dan die je inderdaad iets niet helemaal goed nee. Ik had een puppy van 7 weken en 3 dagen na 5 minuten de clicker aangeleerd. Ik denk dat ik goed en wel 25x geclickerd heb toen het kwartje viel. Met al onze honden net zo.

Een hond lang uit de hand voeren zorgt voor een hele afhankelijke hond. Vaak waardoor ze later véél slechter gaan eten uit een bak of er zelfs helemaal mee stoppen.

Dat kan ik begrijpen, zeker als het om een jonge hond/ puppy gaat. Maar ik denk niet dat dit een probleem gaat worden met Skip. 1 hij vind vlees véél lekkerder dan zn brokken, en zodra hij weer uit de voerbak gaat eten, gaat dat vlees zijn.

2 Skip eet al 2,5 jaar uit zn voerbak. Die 3-4 weken zullen daar geen effect op gaan hebben. Hij krijgt zo nu en dan nog wel eens een blikje vlees in zn voerbak en dat eet hij ook nog steeds.

Dit gaat over 3-4 weken he, niet over maanden...

Ik wil zo snel mogelijk weer terug naar voeren uit de voerbak en zn vlees. Dit vind hij niet alleen lekkerder, het vlees is óók goedkoper dan de brok die ik nu voer. (Al had ik nu 2 actie verpakkingen 2+1kg gratis, maar die zijn nu op bij de dierenwinkel.)

En ik merk dat hij heel langzaam wat vetjes verliest op de brokken. Is niet erg, hij was aan de vette kant, maar liever terug op zn vlees dus.

Ik ga het nog even 1-2 weken volhouden met de clicker training en uit de hand voeren. Maar hopelijk valt het kwartje eerder.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:25

Waarom neem ik mij de moeite ook nog überhaupt. :') Succes met je clicker!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:32

KimD schreef:
Waarom neem ik mij de moeite ook nog überhaupt. :') Succes met je clicker!

Zoveel mensen, zoveel meningen.

Ik vind het dan ook niet zo fijn dat jij vind dat jouw manier de beste is...

Advies graag, ik denk erover na en trek daarna mijn conclusie.

En in het geval van uit de hand voeren, denk ik dat het weigeren uit de voerbak te eten niet van toepassing gaat zijn op Skip.

Ik volg een clickertraining online op YouTube, waarin enkele weken uit de hand gevoerd wordt. en nee, ik ben niet overtuigd dat dát het enigste juiste is! Maar zoals ik al zei: zoveel trainers, zoveel methoden.... en ik probeer daar mijn weg in te vinden, zolang het niet schadelijk is voor mijn hond.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:35

Ik clicker train veel paarden en zelfs die hebben allemaal héél gauw in de gaten dat mijn bridge (bij paarden gebruik ik een woord "Juist!" ipv een clicker, handiger om m'n handen vrij te houden) betekent dat ze het super gedaan hebben en stil mogen staan om een snoepje aan te nemen. En dat dat anders is dan wanneer ik zeg 'goed zo' of 'braaf'. Dat leer ik met voedsel weigeren, dus gesloten hand ervoor houden met brokje erin. Kijken ze dan weg, zeg ik "Juist!" en open ik m'n hand en mogen ze het snoepje aannemen.

Bij de honden zit dat er ook altijd echt zo in, eigenlijk op dezelfde manier, hoewel ik dan begin met click-snoepje, click-snoepje, click-snoepje een paar keer ipv voedsel weigeren gelijk. Tien minuten per dag, drie dagen en het is bevestigd. En op dag één zit het er wel in, dag twee en drie zijn voor de bevestiging dat je het écht meent...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:41

Skippy01 schreef:
Ik clicker train veel paarden en zelfs die hebben allemaal héél gauw in de gaten dat mijn bridge (bij paarden gebruik ik een woord "Juist!" ipv een clicker, handiger om m'n handen vrij te houden) betekent dat ze het super gedaan hebben en stil mogen staan om een snoepje aan te nemen. En dat dat anders is dan wanneer ik zeg 'goed zo' of 'braaf'. Dat leer ik met voedsel weigeren, dus gesloten hand ervoor houden met brokje erin. Kijken ze dan weg, zeg ik "Juist!" en open ik m'n hand en mogen ze het snoepje aannemen.

Bij de honden zit dat er ook altijd echt zo in, eigenlijk op dezelfde manier, hoewel ik dan begin met click-snoepje, click-snoepje, click-snoepje een paar keer ipv voedsel weigeren gelijk. Tien minuten per dag, drie dagen en het is bevestigd. En op dag één zit het er wel in, dag twee en drie zijn voor de bevestiging dat je het écht meent...

Bij paarden is het inderdaad anders. :j

Bij honden is het weer anders omdat je door het clickeren de intonatie weghaalt, wat dus de bedoeling is. De beloning moet zonder emotie zijn terwijl dat bij paarden juist wel de bedoeling is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:46

Skippy01 schreef:

Zo doe ik het óók, maar het kwartje lijkt nog niet gevallen bij Skip. Iig niet in verschillende situaties.

Als ik het belongingszakje pak met zn brokken, lijkt het aardig te zijn geland. Maar klik ik als hij bijvoorbeeld naar buiten aan het kijken is, dan wordt ik compleet genegeerd.

Of als hij in zn mand ligt bijvoorbeeld.

Terwijl het de bedoeling is, dat de hond wéét: klik = beloning. Dat is bij Skip nog niet helemaal duidelijk.

Ik volg dus via YouTube een training, daar is goed te zien hoe een hond hoort te reageren als de clicker wél goed gesnapt Word. Ik merk dat het bij Skip nog niet helemaal is zoals het zou moeten zijn.

En voor de zoveelste keer: het is mijn eerste hond en ik zal ongetwijfeld fouten maken! Heb dit nog nooit gedaan, het is dus óók voor mij wennen.

Zolang het geen grove fouten zijn die schade veroorzaken bij de hond, is het een kwestie van: samen leren. (En met grove fouten bedoel ik dan bijvoorbeeld één diersoort kvv zonder premix voeren bijvoorbeeld. Dingen waar een hond echt slechter van wordt. )

Ik doe mijn best en blijf dit doen. Maar niemand is direct een expert in iets.

Edit: ik wil niet zeggen dat advies niet welkom is! Juist wél!

Maar het is én blijft een advies en ik zou het prettig vinden dat het dan ook geaccepteerd wordt als diegene het advies niet opvolgt.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:21

@mvdende: heb je al geprobeerd de clicker aan te leren met iets anders dan het eigen voer/brok? Bijvoorbeeld met hondenkoekjes, of vleesballetjes? Of leverworst of stukjes kaas? Wellicht als je iets gebruikt wat ze hééél veel lekkerder vindt dan wat je haar nu geeft, dat ze de clicker wel sneller snapt en ook meer interesse houdt?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:35

woepsie90 schreef:
@mvdende: heb je al geprobeerd de clicker aan te leren met iets anders dan het eigen voer/brok? Bijvoorbeeld met hondenkoekjes, of vleesballetjes? Of leverworst of stukjes kaas? Wellicht als je iets gebruikt wat ze hééél veel lekkerder vindt dan wat je haar nu geeft, dat ze de clicker wel sneller snapt en ook meer interesse houdt?

Dat is inderdaad de volgende stap. Heb inderdaad Het vermoeden dat de beloning niet hoog genoeg is.

Ga ik vandaag of morgen eens uitproberen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:45

Jinn en Jaxx ook de clicker aangeleerd. Jinn had het ook snel door. Jaxx duurde iets langer maar binnen 5 dagen kende hij het ook.