Ik kies als fokker ook welke pup naar wie gaat en als degene het er niet mee eens is dan heeft die helaas pech

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiwiwitje schreef:Peachy schreef:Hoi, Wij willen ook gaan voor een puppy aankomende zomer.
Maar nu vroegen we ons af in hoeverre een fokker kan bepalen welk hondje bij iemand past? Wat nu als wij ons oog hebben laten vallen op een ander hondje?
De fokker is 24/7 bij het nest. Die onderneemt dingen met het nest en met de pups los. Die kan zien hoe welke pup waarop reageert. Hoe de pups op bezoek reageren. Welke meer ''haantje de voorste'' is. Welke specifiek naar bepaalde mensen trekt of welke juist totaal niet bij mensen in de buurt komt. Welke meer ''karakter'' heeft en welke minder.
Sommige fokkers laten ook iemand langs komen om puppy gedrag te beoordelen. Dus een fokker heeft daar , vaak, meer zicht op dan een pupkoper.
Peachy schreef:Ik snap qua gedrag dat de fokker dit zeker weten beter weet.
Alleen wat als je een voorkeur hebt qua geslacht of kleur? Ook al zou dit natuurlijk niet op de eerste plaats staan.
Peachy schreef:Maar dat heb je toch ook als je bv naar een paard gaat kijken.
Je hebt toch altijd een beeld over hoe jij het liefst je nieuwe paard ziet?
Of dat je bv absoluut geen merrie/ruin wilt?
Tuurlijk is het karakter het belangrijkste maar daarnaast mag je toch ook voorkeuren hebben?
kiwiwitje schreef:Peachy schreef:Maar dat heb je toch ook als je bv naar een paard gaat kijken.
Je hebt toch altijd een beeld over hoe jij het liefst je nieuwe paard ziet?
Of dat je bv absoluut geen merrie/ruin wilt?
Tuurlijk is het karakter het belangrijkste maar daarnaast mag je toch ook voorkeuren hebben?
Ja maar als t karakter niet matcht met wat je qua kleur of geslacht zoekt, dan zit er gewoon geen match voor jou in dat nest. Karakter hoort op 1 te staan.
T paard kan nog zo knap zijn maar als je er in t zadel geen klik mee hebt dan is t toch ook klaar? Of je moet gewoon een dure grasmaaier willen..maarja dat is geen optie als je een hond zoekt.
xLaraaj schreef:Snap wel qua geslacht. In sommige roedels ofz kan je er gewoon soms echt niet een bepaald geslacht erbij zetten dus dan snap ik dat je daar aan vast hangt. Ken ook iemand die 2 reuen heeft en nu ook enkel een reu er bij wilt want zij matcht gewoon niet met teven
xLaraaj schreef:Wacht: zijn er nu 2 mensen met beardies in hzt topic ? Ik volg niet meer Jongens