Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:03

Als je standaard maandelijks wat opzij zet is verzekeren niet per se voordelig, je moet je ook goed verdiepen in wat er vergoed wordt. Veel verzekeringen willen namelijk heb chronische problemen vergoeden en nemen bepaalde rassen niet aan.
Ik heb zelf geef verzekering maar ik heb natuurlijk ook niet zo veel kosten bij de DA.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:10

Gribaldi, het is echt een beetje gokken met verzekering.. Ik ben zelf nooit meer dan 650 per jaar kwijt geweest maar soms heb je pech en ben je duizenden euro's kwijt, wat is wijsheid..
Mijn pup was keihard aan het janken en wierp zich op haar rug. Ondanks dat ik liever niet optil heb ik dat nu maar wel gedaan. Honden mogen er loslopen en ik vind het ook prima als ze rustig komen kennismaken maar je hond 50 meter voor je uit laten stormen op andere (veel kleinere) honden af vind ik nogal ergerlijk.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:22

Dit ras staat er niet eens tussen nee :P Maar ik zal thuis nog wel even overleggen.
De vorige was niet verzekerd, (achteraf misschien wel moeten doen maar denk niet dat ik alles vergoed had gekregen) en kon het prima zelf betalen.

Ik lees vooral negatief commentaar dat ze niet HD/ED operaties vergoeden en dat wel aangeven. En nog wat andere dingen dat ik al de kriebels krijg en denk laat maar :+

Finnens, nee ik ben dat zelf ook niet kwijt per jaar, zelfs met de vorige niet de eerste 3 jaar. Haar 4e jaar koste wel wat maar goed, had ik voor haar over maar mocht niet meer baten.

Snap je punt ja. Maar mensen lijken niet echt rekening te houden met de grote van de hond.. Vervelend is het wel. Kom hier gelukkig vrij weinig honden tegen, wel heel veel mensen :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:22

Wij hebben ook geen verzekering, dat zou ons zo'n €200,- tot €300,- per maand kosten. Als ik die een jaar lang opzij zou zetten heb ik al redelijk wat operaties eruit.

Maar wij hebben normaal niet eens €300,- kosten per jaar bij de dierenarts voor vijf honden, dus voor ons is het totaal niet rendabel.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:02

Finnes schrikken als er loslopende honden zo op je pup afstormen. Hopen dat ze er niet angstiger van word.

Hier Senna bijna 10 maanden en wil ook nog wel eens bijten. Ze doet het ook echt als ze te veel prikkels heb. Proberen haar te negeren en au te roepen en soms mag ze ff afkoelen in der bench. Ze zeggen dat het normaal is en bij de pubbertijd hoor. :+

Verzekering hebben wij niet, twijfel wel om het te doen. Maar nu we trainen in België en daar ook een praktijk zit. Wil ik daar waarschijnlijk gaan enten.

Heb trouwens voor mijn paard in begin 3 jaar verzekering betaald nooit wat gehad. Stop de verzekering en meneer kreeg ineens van alles. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:27

Hier geen verzekering. Ik zou veel duurder uit zijn.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:40

gribaldi ik stuur je later een PB over zweden sorry heb die vraag gemist!

Ik heb een verzekering voor karma waar ik heel blij mee was, we hebben veel uurtjes in het ziekenhuis gespendeerd met de bevalling en met uzv het eigen risico is alles betaald. Geen verzekering tikte het toch echt tegen de 1000 euro aan :+ ( wij betalen 400 euro per jaar)

Chansy daarin tegen zit bij een poedersuiker verzekering, zij vergoeden helemaal niks van zijn rehab en medicatie. Voor de medicijnen betaal ik 30 euro per 3 weken. Voor zijn Rehab 700 euro voor 10 sessies. Nu als hij niet verbeterd moeten we een CT scan uitvoeren dat is weer ala 1200 euro :') dus voor hem hebben we de verzekering opgezegt vanwege pre conditions wordt dus echt niks vergoed. Tis een dure border collie :+

Balto heeft nog nooit wat gehad maar die is het zelfde verzekerd als karma, tot 7500 per jaar vergoeding ben zeer tevreden over hun.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 14:05

KarmaChansy schreef:
gribaldi ik stuur je later een PB over zweden sorry heb die vraag gemist!

Ik heb een verzekering voor karma waar ik heel blij mee was, we hebben veel uurtjes in het ziekenhuis gespendeerd met de bevalling en met uzv het eigen risico is alles betaald. Geen verzekering tikte het toch echt tegen de 1000 euro aan :+ ( wij betalen 400 euro per jaar)

Chansy daarin tegen zit bij een poedersuiker verzekering, zij vergoeden helemaal niks van zijn rehab en medicatie. Voor de medicijnen betaal ik 30 euro per 3 weken. Voor zijn Rehab 700 euro voor 10 sessies. Nu als hij niet verbeterd moeten we een CT scan uitvoeren dat is weer ala 1200 euro :') dus voor hem hebben we de verzekering opgezegt vanwege pre conditions wordt dus echt niks vergoed. Tis een dure border collie :+

Balto heeft nog nooit wat gehad maar die is het zelfde verzekerd als karma, tot 7500 per jaar vergoeding ben zeer tevreden over hun.

Hier in NL word alles rondom dracht bij (bijna)geen enkele verzekering gedekt.

Heupen en Ellebogen bijna alleen onder bepaalde voorwaardes..
Veel verzekeringen vergoeden titeren niet..

Dus dan blijft er voor ons weinig over. Helaas.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:09

Ik reageer even op de verzekering.
Mijn hond is al 10 jaar verzekerd bij toen proteq nu inmiddels reaal dier en zorg waar je vooral rekening mee moet houden is dat ze elk jaar de voorwaarden veranderen.
Zo is het nu inmiddels zo dat ze na een aantal maanden ze medicijnen nog maar voor de helft vergoeden ivm chronisch en dat was voorheen niet zo.
Nu haal ik mijn verzekering er dik uit want de medicijnen kosten me al 80€ per maand maar ook met een gezonde hond gaat je premie elk jaar omhoog.
Zo mn bordercollie die werd ineens verdubbeld toen hij een bepaalde leeftijd had(dacht 11) maar die hond heeft echt nooit wat gehad.
Vind het zelf ook lastig of ik met de nieuwe pup het wel ga doen of niet.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:21

Ik betaal nu rond de €35 en heb de meest uitgebreide dekking incl entingen enz.
Binnen 9 jaar sparen heb ik geen €6000 voor een operatie gespaard. Bij mijn keesje had ik medicijnen voor €120 Pm nodig en met een hond met cushing is het zelfs nog duurder (die is dan jammer genoeg niet verzekerd)
Je kan geluk hebben en nooit iets hebben maar op het moment dat het je overkomt sta je wel anders wel met je handen in het haar.
Een MRI kost gemiddeld €900 en dat wordt ook vergoed ik heb Mila al verzekerd voor ze hier kwam ...

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:30

Hier ook geen verzekering voor de dieren maar scheelt wij gaan in belgie naar de dieren arts en echt suoer goedkoop altijd vergeleken met nederland

Hier nog een cutie foto candy en snoopy
Gaat gelukkig al een stukje beter met candy na het DA bezoek van gister.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 16:35

biggirl schreef:
Hier ook geen verzekering voor de dieren maar scheelt wij gaan in belgie naar de dieren arts en echt suoer goedkoop altijd vergeleken met nederland

Hier nog een cutie foto candy en snoopy
Gaat gelukkig al een stukje beter met candy na het DA bezoek van gister.
[ [url=m/yeDlgC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn dat het beter gaat! :)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:36

Wat fijn dat het beter gaat! Hopelijk blijft de lijn zo stijgen :)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:32

mvdende schreef:
gribaldi schreef:
Galaika, hoe oud is de pup? Wisselen kan inderdaad de oorzaak zijn. KimD geeft al goede tips.

Hier geen bijter wel een likker :')
Gisteren de laatste prikken gehad en alles prima.

Heeft iemand van jullie een verzekering voor de hond? En zou ik dan mogen weten welke en wat er allemaal bij zit. Mag eventueel ook per pb :)

Ja ik!

Bij Reaal Dier en zorg.

Betaal €40 per maand en krijg dan 90% van de rekening vergoed tot €5000 per jaar.

Zit veel bij, maar kan je beter even zelf kijken op hun site.

Ik ben er heel tevreden over. De drempel om naar de da te gaan is voor mij een heel stuk lager dan als ik geen verzekering had gehad. Even een Giardia test voor de zekerheid kostte mij maar €16 ipv €160 en €40 per maand is voor mij makkelijker te betalen dan ineens een groot bedrag.

Ik heb zonder vergoeding ook gewoon 16euro voor een giardia test betaald hoor, waarom moet dat ineens 160 kosten :') .

Ik vind voornamelijk dat je gewoon je DA goed moet uitzoeken. Sommige vragen belachelijke prijzen, anderen zijn veel betaaldbaarder.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:56

Wij hebben geen verzekering.

Wil toch nog even delen wat net gebeurde. We zaten op de bank. Troy begint te bijten en grommen terwijl hij bijt. Ik zeg hem nee en pak hem bij zijn halsband (die hij tegenwoordig de hele dag draagt omdat hij niet stopt met bijten) en geef hem een knuffel zodat hij daarin kan bijten. Dan uit de zetel geduwd. Toen zat hij voor me te blaffen. Daarna keerde de rust terug. Sprong hij weer in de zetel en begon opnieuw. Blaffen. Uiteindelijk achter hem aan gaan lopen en toen stopte hij.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:20

Hoe oud is hij nu?
En wat bedoel je met : achter hem aanlopen?
Zou een beetje kordater zijn. Hij zou eigenlijk zelf niet terug op de zetel mogen springen..

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:23

Klinkt mij als aandacht vragen. Zou kortaf reageren wel op het bijten en hem dan letterlijk de rug toekeren. Veel honden vinden genegeert worden de ergste straf.

Maarja dir soort dingen zijn lastig, iedereen pakt het weer anders aan.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:46

Ik zou hem persoonlijk niet bij je op de bank laten tot die fase voorbij is en hem duidelijk maken wat jouw grenzen zijn...

Vandaag even foto’s gemaakt van mijn kleine gremlin...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:47

De kogel is door de kerk en in Mei komt wrs onze nieuwe pup! <3

Onze hond is verzekerd bij Reaal maar ik vraag me af waarom... ja als stok achter de deur bij grote operaties oid , maar ik betaal best voor niks voor mijn gevoel. Ik heb een eigen risico van €150 per 90 dgn... ze heeft in de bijna 5 jr dat we haar hebben 1x een allergische reactie gehad met een rekening van €147 dus tja......
ze heeft haar eigen spaarrekening waar ik per maand een bedrag op stort (dat had ik voor mijn paard ook altijd) en dat werkt ook best goed! Dus twijfel wel voor hond nr 2

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:47

Candalisa wat een poepie <3

Djoopie leuk waarschijnlijk een pyppy, weet je al welke?

Galaika lastige zaak dat grommen en bijten. Hoe oud is ie? Senna heeft ook dagelijks een halsband aan. Maar meer voor als ze langs me heen glip van terras. Ze vind de kippen leuk om op te jagen. :+

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:50

Over twee weken weten we of het 100% zeker doorgaat. Kan bijna niet wachten haha. En rond 8 mei zou hij dan naar ‘huis’ mogen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 19:54

Ohh wat een leuke foto's weer! :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:57

candalisa ohh myyy wat leuk :D

Djoopie Leukkk :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:59

leuk zeg djoopie :D pups zijn leukkkk maar vermoeiend :')

Mila is echt leuk <3 dropje

dat grommen en bijten is vervelend zeg! Galaika hopelijk verminderd het snel

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:11

Wat een popje candalisa! En leuk een pup, Djoopie!

Troy is vandaag 28 weken. Ik kan er meestal goed mee omgaan maar heb een angststoornis waardoor ik soms enorm angstig door hem word. Dat helpt natuurlijk ook niet.