Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:38

Ik had er idd een volg topic van gemaakt.

Hier paardloos helaas nooit geld gehad voor een eigen. Wel verzorgpaarden gehad, maar de eerste 2 werden verkocht en daarna 2 ingeslapen toen kon ik het niet meer. vorig jaar na jaar paardloos nog 1 poging gedaan. Maar ma 4 maanden mocht ik me spullen pakken want ze wilde geen verzorgster meer. Terwijl paard constand iets mankeerde en ik soms erheen reed voor niks. Dan was het van oh weer kreupel zet hem maar weer terug in zijn stal. Dan haalde ik nog ff borstel erover, voor jet idee dan was ik niet helemaal voor niks half uur erheen gereden met de auto.

Hier iets vinden is al niet makkelijk overal hoge bijdrages voor 2 dagen. Plus ben in dec 2017 door me rug gegaan en sindsdien is paardrijden lastiger geworden voor mij, ik kan bijv echt niet rijdennop paarden die hoog opgooien dus ja vind maar zo iets. Laatste was een paint x quarter dat ging wel goed opzich die was ook engels gereden.

Mis het wel en wie weet komt er ooit nog iets op mijn pad maar voor nu vind ik het prima zo

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:42

melody7 schreef:
Nanni ging er gewoon super snel vandoor en liet zich dan niet meer vangen. Ik moest Zippy inzetten als lokaas om haar weer uit de planten te krijgen :+

Dat lijkt me echt vreselijk Mira -O- Waarom zou diegene juist jouw/je vader's cavia's willen stelen?

Tof dat je de Quarter gewoon op pension hebt Dubbeldun!

Ik 'verzorg' al 10 jaar dezelfde New Forest pony, Melody. We reden altijd heel veel buiten, maar sinds afgelopen zomer kan ik niet meer zo goed rijden. Op dit moment maakt dat niet zoveel uit, want over 2 maanden verwacht ze een veulen! :D

Een stel k*t buren die overal over liepen te zeiken. Zijn toen verhuist precies op het moment dat pa op vakantie was beetje toevallig...
Waren echt een stel loeders ben dan nog lief

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:37

Nou, vandaag gewapend met camera naar school om even ons dametje op de foto te zetten :+ Ze is inmiddels drachtig.

Afbeelding
Afbeelding

Mama en papa to be samen <3
Afbeelding
Afbeelding

Geel bekkie van de paprika := Zo schattig <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:38

Leuk hoor! Spannend!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:24

Leuk koppel... je weet wel wat voor kleurtjes daar uit gaan komen, alleen nog niet waar de kleuren precies gaan zitten :D

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:02

Ons mannetje heeft de laatste tijd veel jeuk en korstjes/schilfers op z'n kont, op de bovenkant.. geen kale plek maar alleen jeuk. Ik heb ze alle 3 al behandeld tegen schimmel en schurft (nu 3 weken) maar de schilfers blijven.. iemand een idee was het kan zijn? Het zijn harde korstjes die, als ze loskomen, samen met een paar haren loskomen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:05

Wat voor cavia's heb jij ook al weer? Mijn Teddy's hebben dat ook vaak, die huid is zo droog.. Bij de Knoevelshop hebben ze shampoo en spray voor gevoelige huid, misschien is dat het proberen waard? Ik heb het nog nooit geprobeerd omdat ze er hier niet echt last van lijken te hebben.

Wat een knap stel KittyDylan! Mag je ze niet thuis houden? Dat is veel leuker <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:15

Als er haren mee los komen is het niet goed en niet gewoon jeuk door een droge huid. Ik zou hem idd even behandelen tegen schimmel/schurft voordat het erger wordt en je kale/open wondjes krijgt.

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:09

Melody, wij hebben 3 borstels.. nooit iets van een gevoelige huid gemerkt verder, alleen dat ze de laatste tijd veel meer jeuk hadden, vooral het mannetje.

DubbelDun, dat idee had ik ook. Ik heb al een aantal weken behandeld tegen schimmel maar het is nog steeds niet weg, wist niet dat het zo hardnekkig kon zijn. Heeft baden of shampoo ook nut, in de zin dat je er het hele lijfje mee behandeld ipv alleen de zichtbare plekken zoals met de spray?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:12

Het voordeel van het hele lijfje behandelen is dat je geen plekjes over slaat die naderhand weer op gaan spelen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:47

Mowgli heeft dit aan zijn pootje zitten wat is dit?? Het doet hem zeer als ik er aan zit en hij heeft droge pootjes wat kan ik daar tegen doen??

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:58

Het kán vastgekoekt vuil zijn (mest), maar ook een zgn 'bumble-feet' plek. Die doen idd zeer als je er aan zit.
Als het vastgekoekt vuil is zou even weken in water of olie in masseren het losser moeten maken zodat je het er af kunt pellen.

Als het idd bumble-feet is dan is de oplossing niet zo simpel, ook een DA kan er niet veel aan doen behalve ontstekingsremmer en pijnstiller voorschrijven. Je kunt zelf de voetzolen in smeren met Honingzalf (Vetramil) en de bodembedekking goed schoon houden (geen natte urineplekken) en zacht (dus geen vlas, hennep oid).

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:06

Het kan ook gewoon eelt zijn. Meestal vinden ze het ook niet leuk als je daar aan zit, gewoon omdat het een vervelende plek is. Is het pootje verder niet verdikt of rood?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:09

Het is er af hoor laten weken en toen kon ik afpulken leek idd op eelt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:15

Als je het eraf kon pulken was het waarschijnlijk vuil. Eelt zit echt vast aan de huid, dat gaat flink bloeden als je het eraf trekt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:05

Mooi dat het er af is. Ik zou het de komende tijd even insmeren met een goede vette (voeten)creme, dan wordt de plek ook zachter en minder kans dat het weer terug komt.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:54

Ik moest deel afknippen en deel kon ik er zo afpulken

Ik heb geen voetcreme en ook geen handcrème maar wel vaseline?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:20

Vaseline is prima :)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:23

Sinds kort hier paardloos voor het eerst in zon 30 jaar :roll: rijd zelf al sinds een jaar of 8 alleen nog maar incidenteel, (daarvoor vrij fanatiek, ook wedstrijden zowel dressuur, springen en incidenteel sgw) maar had nog altijd wel een pony voor mijn dochters en waar ik een veulen bij had gefokt vorig jaar. Altijd doorlopend rij paarden gehad en een hele club pony's. In november hebben we haar verkocht omdat mijn dochter te groot was en nog steeds wat angstig. Daarom rijdt ze nu op een manege. Dit gaat super en als ze wat dapperder is komt er wel een nieuwe pony waarschijnlijk. Uit het lege nest syndroom dus maar cavia's genomen.. Mens moet toch wat uit te mesten te hebben he? :')

Mijn caafjes zijn inmiddels gestopt met de mannequinchallenge die ze opvoerden als ik ook maar iets in de buurt kwam, nu rennen ze gewoon heel hard weg. Erg tam blijken ze niet te zijn helaas. Ik twijfel een beetje over de lompe aanpak: iedere dag gewoon oppakken en aaien tot ze het leuk gaan vinden, of de langzame manier: lokken met voer en steeds verder contact opbouwen. Vooralsnog de lompe aanpak maar geprobeerd, maar nu rennen ze dus telkens hard weg... toch niet heel handig zon groot hok ~~}> naja, komt vast goed. Hebben jullie er ervaring mee?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:48

DubbelDun schreef:
Vaseline is prima :)

Heb ook baby olie in huis

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:37

De vaseline blijft beter zitten denk ik.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:04

Leuk om de connecties naar paarden te lezen! Reed zelf ook western, ben dol op quarters <3

Heb zelf nu een shetlander ruin van 4. Echt een super leuk dier, hopelijk over een maand lekker voor de wagen.
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:11

Afbeelding

Ik heb ook een Quarter :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:52

Edward heeft een nieuw beroep gevonden Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:25

Lol een cavia als pokemontrainer