Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:47

Ja klopt die heb je ook hoor! Die zijn inderdaad spier wit. Deze zijn wat euh ja gebroken wit? _O-
Creme achtig :=

Kan het wel eens googlen als je het leuk vind?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:56

Oke, dan knip ik ze af! Het leek me tof de verschillende potjes kris-kras in hun kooi op te hangen maar die schimmel stond me niet aan. Better safe than sorry!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:58

Wat een leuk topic!

Ik ben zelf een beetje aan het rondkijken voor 1 of 2 vogels, moet alleen m'n man nog overtuigen :') Mijn zoon (12) is al jaren gek van vogels maar omdat we 3 katten hadden, leek me dat eerder geen goed plan. Inmiddels is het nog maar 1 kat en 1,5 hond en dus leek het me wel een geschikt moment.
Het zal onze eerste worden hoewel ik vroeger wel vogels heb gehad, een grasparkiet en daarna een agaponis.
Mijn voorkeur gaat uit naar een pyrrhura aangezien zij geen veerstof hebben en hij/zij bij mijn zoon op de kamer het slaapvertrek zal hebben.
Collega van mij heeft er 2 en daar gaan we eerdaags even op visite om kennis te maken :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 23:03

Superleuk dat je daar aan denkt!
Als ik je een tip mag geven: Hareco heeft onwijs leuke tamme pyrrhura's en bij hen weet je zeker dat ze gezond zijn!
Mango komt ook bij hen vandaan.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:14

Voor de geïnteresseerde (foto's van Google hoor :') )

Wildkleur :
Afbeelding

Wit:
Afbeelding

En dan masker grijs, zoals mijn baby's. (1 is denk ik bleekrug grijs, maar dat is nog niet zeker)

Afbeelding
Afbeelding

Dus ze zijn niet grijs :') Maar ook niet spierwit _O- Is het zo duidelijker haha?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:23

Cayenne schreef:
Superleuk dat je daar aan denkt!
Als ik je een tip mag geven: Hareco heeft onwijs leuke tamme pyrrhura's en bij hen weet je zeker dat ze gezond zijn!
Mango komt ook bij hen vandaan.

Thanks!
Ik ga ze gelijk even opzoeken.

Ik had ook een advertentie gezien waar iemand er afstand van moet doen. Die zitten met z'n tweetjes. 1 is al heel dan de ander wat minder maar zit wel graag in je buurt. Ik wel vaker dat als je er 2 hebt dat ze dan minder dan zijn maar is dat ook zo?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:29

Leuk! Ik kom dit topic ook nu pas per toeval tegen :o. Ik heb/kweek grasparkieten en zebravinken. Gewoon voor de hobby dus niet extreem grootschalig ofzo.

Ik heb nu 8 zebravinken (waarvan er nog 3 weg moeten). In verschillende kleuren. Mijn favoriet is de zwartwang masker grijs. Volgend jaar wil ik bij een goede kweker nog wat masker grijze vogels halen. In de toekomst wil ik met de vinkjes naar tentoonstellingen.

En de grootste batch heb ik aan grasparkieten. Die zitten heerlijk in de buiten volière. Ik heb er nu 15 en daar moeten er ook nog 3 jongen van dit jaar weg. Die heb ik in allerlei kleuren maar ik merk dat mijn voorkeur zo langzamerhand wel richting de witte/bonte en lichtblauwe gaat :):)

Een paar kietjes heb niet echt een leuke foto van de volière oid..
Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:44

Wat leuk! Hier ook hobby kweker hoor. Hier nog een paar masker grijze jongen die weg moeten/mogen. Dit jaar ook geen ringen.. Want de eerste zebra vink kwam pas aanvliegen nadat we ringen besteld hadden :')
Volgend jaar wil ik dat wel :j

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:32

Noisy en ElinaSK: welkom! Leuk dat jullie hier mee komen kletsen! En ja, dit is een fijn topic, wij blijven hier lief voor elkaar :) .

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:35

Kimley schreef:
Voor de geïnteresseerde (foto's van Google hoor :') )

Wildkleur :
[ [url=m/Djpa9P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wit:
[ [url=m/nbLe3Z.png]Afbeelding[/url] ]

En dan masker grijs, zoals mijn baby's. (1 is denk ik bleekrug grijs, maar dat is nog niet zeker)

[ [url=m/GG0bx9.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jkTlxW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus ze zijn niet grijs :') Maar ook niet spierwit _O- Is het zo duidelijker haha?

Haha ja, die zijn niet wit nee :) . Tof die foto’s ter verduidelijking +:)+

Die 1e foto van de wildkleur, die rechtse die is chique !

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:14

Ze zijn toch echt meer wit dan grijs hoor :j
Zeker naast elkaar heel duidelijk verschil!

Welke rechtse bij de wildkleur bedoel je? De foto van de wildkleur is maar 1 vogel :o?

Of bedoel je die masker grijze man?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:18

Ook welkom ElinaSK! En wat een leuke foto's!

Noisy, soms heb je de kans dat ze dan wel iets minder tam blijven, maar over het algemeen valt dat wel mee.
Ik zou er wel echt twee nemen. Dat is niet alleen sociaal veel beter voor ze, maar ze zullen dan ook minder geluid produceren omdat ze niet de behoefte hebben om voor een maatje te schreeuwen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:55

Kimley schreef:
Ze zijn toch echt meer wit dan grijs hoor :j
Zeker naast elkaar heel duidelijk verschil!

Welke rechtse bij de wildkleur bedoel je? De foto van de wildkleur is maar 1 vogel :o?

Of bedoel je die masker grijze man?

Ik bedoelde idd de masker grijze, daar de rechtse op de foto, die is mooi!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:28

Die heb ik er ook tussen zitten :) Dat is de man. In ieder geval 1.. En die wil ik houden :D
Het is nog niet helemaal duidelijk welke kleuren ze nou worden _O-

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 17:18

Cayenne schreef:
Ook welkom ElinaSK! En wat een leuke foto's!

Noisy, soms heb je de kans dat ze dan wel iets minder tam blijven, maar over het algemeen valt dat wel mee.
Ik zou er wel echt twee nemen. Dat is niet alleen sociaal veel beter voor ze, maar ze zullen dan ook minder geluid produceren omdat ze niet de behoefte hebben om voor een maatje te schreeuwen.

Dat idee had ik dus ook en ik weet dat het groepsdieren zijn, dus 2 is altijd beter.

Er komen hier prachtige exemplaren voorbij <3

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:47

Welkom Noisy en ElinaSK leuk dat jullie mee komen kletsen!

Marley krijgt hier steeds meer aansluiting met de groep. Hij is ook echt heel zoet.

Ik heb ook een tuigje gekocht. Als het lukt om dat om te krijgen, dan mag hij ook mee naar buiten om te wandelen.

Hij lijkt er niet bang van te zijn, maar handen aan zijn lijf vindt hij ook niet zo tof. Kleine stapjes dus maar.

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:19

Echt een prachtig groepje heb jij Stitchlover! Ze zijn niet enkel mooi, ik vind het ook zo leuk om zien hoe goed ze vrij samen in de kamer kunnen +:)+ .

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 23:06

Lukasje schreef:
Echt een prachtig groepje heb jij Stitchlover! Ze zijn niet enkel mooi, ik vind het ook zo leuk om zien hoe goed ze vrij samen in de kamer kunnen +:)+ .

Dankjewel! :D Ik denk dat ik ook heel veel mazzel heb met de karakters van mijn vogels.

Mijn gras man is een heel grappige snuggere goedzak. Het gras popje is een 'autistisch trutje' de grootste bangerik van allemaal plaagt de man soms, maar kan ook absoluut niet zoder hem. De valken hebben haar onder de duim.

Valken zijn twee knullige kuikens. Man kopieert de gras man en snapt nog niet zo goed dat het popje verliefd op hem is. Popje is een gereserveerd vogeltje. Stapt braaf op en je hoort haar nooit.

Ik vergelijk het altijd maar net GTST hier in huis, ik lach me rot om de interactie onderling en de capriolen die ze uithalen :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 23:09

Dat ze zo ook hun eigen karaktertjes hebben :=

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:31

Mijn grasparkieten hebben ook allemaal hun eigen trekjes. Heel grappig om te zien. Heb er ook 1 ontsnap koning bij zitten die is echt heel slim. _O-

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:42

Grasparkietjes lilo & Stitch hebben inmiddels 4 eitjes *\o/*

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:32

Ze hebben inderdaad allemaal hun eigen karakter. Echt leuk om te zien!

Gisteren heeft Marley voor het eerst met tuigje een wandeling buiten gemaakt. Het tuigje zelf vindt hij stom, maar buiten leek hij wel leuk te vinden. Ik hoop dat de associatie tussen tuigje en mee naar buiten snel gelegd is :j

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:21

Oh Stitchlover, dat vind ik toch zo doodeng! Ben je niet bang dat hij uitbreekt? Ga je dit ook bij de grasjes en valken doen?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:36

Lukasje schreef:
Oh Stitchlover, dat vind ik toch zo doodeng! Ben je niet bang dat hij uitbreekt? Ga je dit ook bij de grasjes en valken doen?

Nee hoor daar ben ik niet bang voor. Marley is nog steeds gewiekt en daarnaast krijgt hij het tuigje niet zomaar uit en zit het touwtje om mijn pols heen.

Ik ben het niet van plan met de rest, die zijn zo gehecht aan elkaar en ik schat in dat ik die daar geen plezier mee doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:47

Ik kom hier ook graag meekletsen! Jaren geleden heb ik tamme valkparkietjes gehad, mijn vriend is opgegroeid met tamme grasparkieten, en nu hebben we behoorlijk onverwachts een jardine papegaai!
(Onverwachts omdat het plan eigenlijk aanschaf in december was.. maar deze soort zie je amper, dus wachten was niet echt een optie. Dus zei mn vriend “haal hem dan gelijk maar op” :+ )

Onze nieuwe aanwinst;

Afbeelding