Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:essiesilly schreef:hahahaha heerlijk he zulke schapen! het is deels karakter maar ook deels dat ze gewend zijn aan heel veel verschillende honden, zij traint met allerlei rassen (vd week nog bouvier en picard gehad) ze voert ze elke dag waar de honden bij zijn dus denk dat ze ze zo ook tam maakt?
Het is leuk voor de eerste paar weken na de start, maar daarna worden ze snel onbruikbaar. Dan heb je vrijer bewegende dieren nodig die niet zo aan de handler kleven.
Ik moet trouwens eerlijk toegeven dat de jaarlingen die ik nu aan het trainen ben wel wat minder "vrij beweeglijk" mogen zijn (één heeft me gisteren bijna omver gerend, scheelde weinig of ik was omgegaan). We werken eraan.
Je hebt gelijk, dit zijn typische schoolschapen. Dat ze zich mét lammeren zó mak gedragen tegenover een onbekende hond die vrij dichtbij komt is hier ondenkbaar, de mijne hadden je hond de horens laten zien.
Leuk je filmpjes te zien, hoop dat je er in de toekomst meer post, ben geinteresseerd in hoe een hond van een ander drijfras dan de bordercollie (buiten die zijn hier nog een paar huntaways, maar het draait hier eigenlijk allemaal om de bc) zich ontwikkeld.
Odin schreef:Karin, er is altijd wel iemand die je wil helpen met het opvouwen van je Quechua.
Yentlekida, de parcoursen zijn best wat ingewikkelder dan de meeste A- parcoursen en de groepen zijn ook erg groot, dus dat is wel lastig met verkennen, maar het is wel heel leuk en gezellig in de B1 vind ik.
EmptyWords schreef:juist zoveel mensen kan best handig zijnals er een lastig stukje zit in het parcours kun je afkijken
Odin schreef:EmptyWords schreef:juist zoveel mensen kan best handig zijnals er een lastig stukje zit in het parcours kun je afkijken
Iedere hond is weer anders en hetzelfde geldt voor de handler. Ik trek altijd mijn eigen plan en baseer dat op mijn eigen vaardigheden en mijn kennis van mijn eigen hond en voor haar ideale lijnen. Te veel bij anderen kijken geeft alleen maar verwarring en twijfel.
Machie: je hebt wel geluk dat je bij de FHN gewoon tot nu toe beide wedstrijden mag lopen volgens mij. Ik hoor altijd mensen die bij de FHN lopen klagen dat ze zo vaak uitgeloot worden.