Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:49

Kiimm_ schreef:
Dagahra schreef:
Hier heb ik de honden het liefst zo snel mogelijk gewoon los. Alleen als pup/puber zitten ze in de bench.

Hier ook even een overzichtfoto gemaakt van Max :D

[ [url=m/cKy7HD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Max kijkt zo serieus op die laatste foto _O-

Wordt ook wel tijd, dat hij het leven iets serieuzer neemt _O- Clown eerste klas is het :+

StalMelyn schreef:
Hier gaat voorlopig nog niks los thuis zonder toezicht :+
[ [url=m/t4bUKp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bonne op de vensterbank aan mijn snoeppot _O-

Haha oeps, de boef!!

Max was hier ook mijn eerste hond die relatief snel los kon. Ook amper iets gesloopt. Mijn mechelaars waren heel wat later, ook heel wat meer gesloopt :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:29

Pippa13 schreef:
Leo schreef:
Fitz komt van de andere kant van het land en hebben we maar 2x kunnen zien helaas (11 dagen en 4,5 week), wel een actieve appgroep met volop foto's en filmpjes van de fokker tussendoor.

Heerlijke foto van Senna <3 Ze zit er heerlijk bij! Vindt ze het wat zo mee de winkel in?

Wat wil je weten qua slapen en alleen zijn?
Qua slapen hebben we Fitz een week of 2 naast bed gehad in de stoffen bench en toen hij doorsliep is hij in die bench naar beneden verhuisd. Dan bleven we er nog even bij zitten in het donker tot een bepaalde "zucht" in zijn ontspanning en dan naar boven. Wel babyfoon aan. Overigens ook moeilijke momenten gehad dat hij wél huilde beneden en we dus weer even beneden op zaten en we hebben hem zelfs weer een paar dagen terug boven gehad maar al vrij snel ging het gewoon hartstikke goed en had hij een fijn eigen plekje in zijn ren. (Wij geloven niet in laten huilen). Na 7 maanden lieten we de ren open 's nachts en was die al snel helemaal weg.

Qua alleen thuis zijn; eerst in huis oefenen met even uit zicht zijn. Een paar tellen tot een paar minuten. Nooit laten huilen, daar leren ze alleen maar van dat ze zich ellendig voelen als je uit zicht bent.
Pas uit de deur gaan als ze helemaal comfortabel is dat je uit zicht bent en je in huis een poosje "weg" kunt zijn.
De deur uit ook in minuten opbouwen en voor succeservaringen gaan.

Zo ging het goed bij ons tot zijn blessure waarbij we 24/7 op zijn lip zaten. Daarna volle bak verlatingsangst. Dat weer heel rustig op weten te bouwen, en toen gingen we op vakantie en hij logeren en waren we terug bij af. Inmiddels door wederom bij nul te beginnen een slapende hond thuis tijdens boodschappen doen en vorige week weer voor het eerst 1,5 uur alleen.
Maar het zal bij hem allicht altijd wat schommelend blijven gaan..

Heel herkenbaar, daarom haak ik er nog even op aan. Vidar heeft vanaf het begin dat we hem hebben al extreme verlatingsangst. Zit ook een beetje in het ras. We hebben het ooit opgebouwd naar 1 uurtje, max 1.5 uur alleen thuis. Maar na de vakantie kunnen we weer vanaf 0 beginnen.
Voor degenen die hier mee struggelen, wil ik graag meegeven dat je vooral niet je hond moet gaan vergelijken met die van iemand anders. Sommige pups kunnen vanaf het begin al heel makkelijk alleen zijn, andere weer niet. De een doet het juist goed in de bench, de andere raakt in blinde paniek. Kijk goed naar je hond en pas je aan op de pup zijn tempo. Niet te hard van stapel lopen. Weet dat je niet de enige bent met dit probleem! :j

Goede toevoeging; pups nooit vergelijken. Dankjewel!
Bij ons nest zitten pups die vanaf het begin sliepen als ze even alleen waren en dan heb je Fitz die wat ongerust was en later verlatingsangst in de vorm van ijsberen, ongerust, hijgen en in het extreemste geval wolvenhuilen. Maar ook een broertje die extreem reageert op de bench en alleen thuis blijven, de bench sloopt en keihard gilt. Allemaal doen ze het anders. Van Aussies is ook wel bekend dat ze er sneller last van kunnen hebben.

Ik weet ook dat we na de komende vakanties wsl weer een paar stapjes terug doen maar hopelijk worden deze stappen steeds kleiner.
Verlatingsangst is gewoon écht een serieus rotprobleem.

Vandaag kreeg ik deze doorgestuurd van Fitz even alleen thuis:

Afbeelding

Dat zijn plaatjes waar ik super blij van wordt <3

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:39

Moonsparkle je hoeft toch niet het hele roedel mee naar binnen te nemen? Kun je die niet in de auto laten of als het te heet is dat jij of je partner ermee een rondje loopt/ergens in een park gaat zitten in de tijd dat de ander pupknuffelt?

xSannee

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:45

Volgens mij bedoeld ze dat de fokker nog veel andere honden heeft :P
Maar ik zou het ook gewoon even vragen Moonsparkle. Wat de fokker normaal afspreekt over bezoeken.

Omg stoute Bonne _O-

Evi slaapt ook zeker nog in de bench & ook als we weggaan blijft ze in de bench.

Bioptafname is goedgegaan vandaag. Ze was wel erg van slag na de narcose, maar nu thuis weer lekker relaxt gelukkig. Resultaten zullen nog een paar weken kunnen duren.
Qua behandeling ging het afgelopen week goed, dus we gaan gewoon zo verder de komende weken <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:46

_Christina schreef:
Moonsparkle je hoeft toch niet het hele roedel mee naar binnen te nemen? Kun je die niet in de auto laten of als het te heet is dat jij of je partner ermee een rondje loopt/ergens in een park gaat zitten in de tijd dat de ander pupknuffelt?

Haha ik neem geen roedel mee, ik heb helaas nu geen hond. Hun hebben zelf een roedel wat misschien kan zorgen voor onrust als er visite binnen komt ;)

Ik heb net een nieuwe foto gekregen <3 mooi moment om te vragen over langskomen leek me zo

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:49

Oh maar dan zou ik daar niet over in zitten, dat is hun verantwoordelijkheid en als je pups fokt, lijkt me dat visite een gegeven is. Gewoon vragen of je dan welkom bent, ik kreeg de indruk van diverse topics dat een fokker dat juist waardeert!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 17:54

Jahoor! Gewoon vragen wanneer t uitkomt. En als je bang bent dat je zeurderig over komt het gewoon leuk inpakken en zeggen dat je niet goed weet wat voor de fokker fijn over komt.
Doen ze bij mij ook als ze twijfelen. En hoe irritant t soms is als iemand dagelijks berichtjes stuurt, ik heb het nog altijd liever dan mensen waar ik alles uit moet trekken of die alleen reageren als we zelf updaten.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:01

Och die vergelijkingsfoto’s van Nero en Max, knapperds <3

Ik hou van vergelijkingsfoto’s dus here we go!!

Appa
Afbeelding

Otje
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:14

Leuk overzicht warboel!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:23

Spannend sannee. Mag ik vragen waarom de uitslag zo lang duurt? Meestal weten ze het heel snel toch?

Fijn dat medicatie aanslaat en ze zich goed voelt.

Moonsparkle, spannend hoor!!! En inderdaad gewoon vragen en afstemmen. Ben benieuwd of je een foto mag plaatsen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:39

Bo_Y schreef:
moonsparkle schreef:
Wat schattig zo het verschil van nero, oortjes laag, oortjes hoog.

Volgend weekend zijn de pups 2 weken, dan zijn wij toevallig ook bij de fokker in de buurt maar ik weet niet of het gepast is om te vragen of we dan even zouden mogen kijken. Ze hebben wel een hele roedel honden dus kan me goed voorstellen dat dat te vroeg is/teveel onrust geeft.

Vragen kan altijd toch..

Als ik voor mezelf spreek, dan maak ik in de eerste week onder voorbehoud de eerste afspraken voor bezoek. Als alles rustig en relax is, zijn mensen vanaf +/-2 - 2,5 week welkom maar ik werk er gewoon bij waardoor plannen wel handig is.

Als iemand in de buurt is en ik zou het met werk gepland krijgen zou diegene best welkom zijn, ze zouden alleen niet raar moeten kijken als het bijvoorbeeld maar heel kort zou kunnen.

Sowieso beperk ik het eerste bezoek de tijd dat iemand blijft. Ik snap dat mensen verliefd zijn, maar mijn teef & puppen zijn toch echt belangrijker en hun rust ook en iedereen wilt graag langskomen. Nogmaals, ik ben daar wel heel duidelijk in vanaf het begin en leg uit waarom.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:50

Bedankt voor de reacties.

Ik vind het juist wel fijn als ze bijvoorbeeld zouden zeggen tussen zo en zo laat ben je welkom, anders denk ik dat ik ook niet zo goed zelf kan bepalen wanneer het goed is om te gaan :') dus ik snap je helemaal kim

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:00

Warboel ook al zulke lieve foto's <3 <3

@Pien: geen idee waarom het lang duurt. Ik heb geen ervaring met bioptafnames.
Er worden 2 verschillende onderzoeken gedaan. Eentje is vaak met een week wel binnen maar vooral de ander kan erg lang duren begreep ik.
Het gaat om een botbiopt, dus wellicht nog wel anders dan een biopt van zachte materie.

Maar we behandelen tussentijds gewoon naar een positief biopt want het is op dit moment wel de meest aannemelijke diagnose.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:15

Soms moet een biopsy verder opgekweekt worden, bewerkt worden of zijn er maar een beperkt aantal pathologen die het gevraagde kunnen beoordelen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:28

Het valt me op dat ik de laatste tijd zoveel lees over giardia, komt dat de laatste tijd meer voor of valt het mij gewoon meer op?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:41

Geen idee!!

Mijn moeders goldenpup heeft het gehad, Saar die haar om de dag zag toen niet en alle andere honden bij mijn moeder ook niet. Hoor het hier heel weinig.

Ik ga onze beide honden deze week testen op wormen en ook Giardia. Standaardcheck en dan besluiten of ze ontwormt worden volgende week

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:55

Pups nooit vergelijken is inderdaad een goede! Layla haar broers zijn echt heel anders en veel moeilijker, omdat ze extreem slecht met prikkels kunnen omgaan. Beide lopen nu bij een gedragstherapeut om de eigenaren meer handvatten te geven. Met 1 eigenaar heb ik veel contact en zij heeft het echt lastig. Bo krijgt een soort aanvallen als hij overpriced raakt. Dan staar hij stokstijf stil en gaat helemaal trillen. Alleen raakt hij al overprikkelt vd geluiden op straat, die ze in hun huis horen.

We denken ook dat het deels komt doordat Bo op een appartement woont zonder andere honden. We hebben ons beide veel ingelezen in hun voornaamste ras (Canadian Inuit Dog) en er staat overal dat ze het beste ontwikkelen met veel tijd "passief" buiten (e.g. zelfstandig in de tuin bijvoorbeeld) en dat ze heel makkelijk zeer reactief worden als ze als enige hond in een huishouden zitten.

Bij Layla en Bo zijn de omstandigheden van opgroeien ook heel anders, dus vergelijken is zowiezo niet mogelijk :o

Hier gaat er in de stad kennelhoest rond. Of ging, de honden die het hebben gehad komen nu net weer buiten. Guardia was hier meer in de lente (het is nu te heet). Op het moment is er het probleem van E. Coli in verschillende van de kleinere zwem meren. Zo blijven we bezig!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:00

Pups niet vergelijken is zeker niet handig.

7 jaar geleden hadden mijn moeder en ik tegelijktijd een pup en Saar sliep meteen van 23.00 tot 7.00 uur door en die van moeder niet. Dat duurde even.
Nu heeft zij de volle broer van Senna en die ligt beneden in een roedel van 5 honden en slaapt door. En nu Senna niet.

Maar als je kijkt hoe het gaat in combi met haar leeftijd doet ze het super.

Bah kennelhoest. saar heeft dat in haar 1e jaar 3 keer gehad en daarna niet meer.
Maar ze is met 18 weken daar zo ziek van geweest. Hopelijk krijgt Senna het niet.

E-colli komt toch door te warm water en te weinig zuurstof? Of is dat botulisme???

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 23:28

Poeh ik zou echt de fokker vragen wat voor haar het beste werkt. Ik heb alles al meegemaakt, van 3 weken komen kijken tot pas met 6 weken. Meteen kiezen, pup toegewezen krijgen met 8 weken of pas heel laat te horen krijgen dat er nog een pup beschikbaar komt ( en deze vanaf een foto kopen en pas zien als je haar ophaalt met 17 weken )

Wat ikzelf heel fijn vind is toch wekelijks een foto van iedere hond en een verslagje wat je ziet als fokker. Hond met bandje rood wilde deze week niet in de kar, dus heeft stukje gelopen. Hebben goed de overgang gehad van melk naar voer en we hebben activiteit x y en z gedaan ‘
Zo wil ik het straks met nestjes ook gaan doen en tot nu toe zijn de mensen op mijn wachtlijst daar heel blij mee.

( binnenkort hoop ik weer definitief als puppy eigenaar mee te praten trouwens! )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:25

Gisteren hebben we de laatste keer gespiekt in de buik, het was een drukke boel!

Aanstaande dinsdag is de foto voor het aantal. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:13

Wat leuk, Kim! Ik ben heel benieuwd hoeveel er uiteindelijk in zitten. *\o/*

Wij hebben hier sinds een paar dagen een logé in huis en dat gaat echt super goed. Ze huppelt lekker mee in ons dagritme en Melle en Elvis vinden haar helemaal leuk. Ze spelen samen, maar kunnen ook alle drie rustig liggen slapen.

Vanavond weer even naar sport & spel met Melle. Ik ben benieuwd wat we deze keer weer gaan doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:15

Leuk kim! En spannend ook ;)

Ik heb nog bericht gehad van de fokker en 1 van de pups is nog wel klein dus het is toch nog weer spannend. Ik weet helaas niet hoeveelste keus we ook zijn, ze zijn nu 6 dagen oud ze gaf aan dat nu de eerste 2 weken vooral even spannend zijn met de kleine. Voor alsnog ga ik er vanuit dat alles goed blijft gaan.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:06

Spannend Kim. Buikje is goed gevuld van Dana.

Gelukkig reageert Evi goed op de gestarte behandeling. Hopelijk hebben jullie snel een diagnose.

Moonsparkle waarom vraag je het niet gewoon? Zowel hoeveelste jullie op de wachtlijst staan gezien het kleine pupje alsook wanneer je welkom bent. Lijkt me alleen maar fijn voor de fokker als je die interesse toont.

Fijn dat het goed gaat met de logé Lugea! Toch altijd afwachten hoe het uitpakt.

Vanmorgen laatste les agility gehad met Nero. Hij gaat fijn, maar hij is snel :')
Nu zomerstop en na de vakantie het weer oppakken.
Straks weer obedience les met hem.

Tommy heeft nu 2 lesjes puppycursus gehad en is gewoon Tommy. Border collie in golden retriever kleren :+ werd al ambtenaar genoemd. Werken heeft hij nog niet uitgevonden maar hij is wel heel leuk :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:18

Ik weet nu wel met hoeveel weken ze mensen langs laten komen trouwens had ik er even bij kunnen zetten :o

Leuk dat de pup cursus zo goed gaat!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:44

Zooo gaaf Kim! Ben heel benieuwd hoeveel pups jullie gaan krijgen *D
Heeft mama het zwaar? Hoe lang moet ze totaal nog?

Spannend nog Moonsparkle, maar hopelijk trekt het pupje bij!

Border collie in golden retriever outfit _O- leuk haha!

:+:
Afbeelding