Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 09:45

Leuk Roos! :D

Hier waren de pups redelijk stabiel naar dezelfde mensen iedere keer. Maar dat zie je wel pas natuurlijk bij een volgend bezoek

Van

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 09:50

wat leuk Roos! zo zonder haar vind ik ze ook nog wel leuk :Y)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 09:54

Van schreef:
wat leuk Roos! zo zonder haar vind ik ze ook nog wel leuk :Y)

Haha, ik vind ze met haar óók leuk, als ik t haar maar niet hoef te borstelen, trimmen, schoonhouden.... :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:16

Leuk Roos.

Zo Senna het proef test konijn voor Denise der speeltjes. :D

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 15:17

Wat leuk! :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:56

Nynkster schreef:
Super leuk die pups! Waren bearded collies toch?

Jep!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:57

punjab schreef:
Leuk Roos.

Zo Senna het proef test konijn voor Denise der speeltjes. :D

[ [url=m/1RREMk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PlZW6J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ik ben heel benieuwd!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 22:14

Frummel bij ringtraining :')

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:34

Die ligt er wel prima Kiwiwitje! :+

Ik heb even jullie advies nodig wat ik het beste kan doen.

De situatie is als volgt; afgelopen maandag hebben mijn ouders de sleutel van het nieuwe huis gehad, jeej! *\o/* Maar hier moet nog onwijs veel in gebeuren kwa verbouwen.
De afgelopen dagen is Jip mee hier naar toe geweest. Ik heb hem zoals elke andere andere dag op redelijk vaste tijden uitgelaten. Hij heeft een nieuwe grote bench, die staat nog in het 'oude' huis, zodat hij daar aan kan wennen, waardoor zijn andere bench in het nieuwe huis staat. Hier gaat hij overdag ook in, vaak na een wandeling. Hier ligt hij dan wel in te slapen.
Nu is het zo dat ik merk dat hij behoorlijk overprikkeld raakt, wat op zich best logisch is. De optie om hem thuis te laten word hem nog niet, hij kan nog niet zolang alleen thuis blijven..

Nu is mijn vraag of jullie eens zouden willen meedenken hierover? Wat ik het beste voor Jip kan doen? We hebben nog drie weken te gaan en ik wil het voor hem zo gemakkelijk mogelijk maken als het kan.

Afbeelding

Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:06

Ik denk dat ik het zelf zo zou doorzetten, met de insteek dat hij wel aan de nieuwe situatie zal wennen. Tenzij je denkt dat hij in een opvang veel beter zal functioneren. Het zijn hoe dan ook een hoop veranderingen en op zijn leeftijd brengt dat wel wat drukte in de kop mee. Zolang hij wel gewoon kan slapen zou ik het met Popo zeker kunnen doen, maar je kent je hond zelf natuurlijk het beste.

Hier gisteren weer samen wezen hardlopen, heel gezellig! We zijn ook naar cursus gefietst ipv met de bus en ook dat deed hij keurig. Ik was in eerste instantie bang dat hij misschien onderweg al veel zou zien en dat hij dan tijdens de les geen concentratie zou hebben maar hij was heel alert en deed de oefeningen hartstikke netjes! De terugweg ging ook gewoon prima. Dus goed om te weten dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:49

Ik vind het een lastige ik zou hem denk ik meenemen en kijken wat hij aankan.
Ik denk dat ik het met guapa niet zou hoeven doen die zit nu in haar angst fase en alles is weer eng.

Gister bij oogheelkunde geweest met parel en haar oogdruk is goed dus hoeft er god zij dank niet uit.
Wel noemde hij het Sjögren syndroom boven op haar KCS beide een auto-immuunziekte dus mijn eigen da zit er boven op en gaat kijken of haar andere aanvallen er iets mee te maken kunnen hebben.
Auto-immuunziekte is nml na haar ct en hersenvochtpunctie ook voorbij gekomen maar er zijn niet echt duidelijke aanknopingspunten.
Onze medicijnkast is iig weer goed aangevuld en ik heb een oog spoel/druppel schema van 4-6 weken 6x per dag.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:58

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben zo dankbaar voor mijn meisje <3

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:15

Is er iemand die glucachon 500-400 gebruikt voor zn hond?
Ik heb nog een volle doos liggen die voor 15€ weg mag.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 10:31

Ik zou het denk ik ook doorzetten. Evt iets mee nemen waar hij zn overprikkeld op af kan reageren. hier werkt kauwen daar heel goed voor. :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:57

Wij hebben Naya in juni in huis gehaald en in augustus begonnen aan de werken in het nieuwe huis. In begin was ze ook wel zenuwachtig en in de avond als ze thuis kwam viel ze als een blok in slaap. Maar na 1 jaar en half is ze nu een echte werfhond. Boren? Ik blijf wel naast je staan? Graafmachine? Kzal is kijken of je dat wel goed doet ... :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:59

Ow geweldig xLaraaj! Toby vindt lawaai gewoon STOM. "Stofzuiger? Ik verstop me wel achter de tafel!" "Boormachine? Kan ik naar de tuin?" "Hm, elektrische heggenschaar? Ik ga gauw naar binnen!" Hij wil overal bij zijn, maar lawaai vindt hij niks. Als ik met de hand ga snoeien daarentegen, zit hij er bovenop met zn neusje om alles te observeren, en rent hij door de tuin met alle afgesnoeide takken :')

Edit: toen ik ging verhuizen en verbouwen was Toby net een jaar, en had ik hem een kleine 5 maanden. Hij was volledig overprikkeld en heeft écht veel gesloopt in de periode daar direct na - van de bank tot de zijkant van de trap, diverse kussens, dekens... En hij heeft tijdens de grovere verbouwingsperikelen ook nog gewoon bij mijn moeder gezeten, waar ik ook sliep, maar het hele feit dat we in een ander huis waren, was al overprikkeling genoeg. Sommige honden zijn héél gevoelig voor verandering. Zo is Toby nu al een paar dagen uit het raam aan het kijken: de nieuwe overburen hebben - in tegenstelling tot de oude - 2 grote honden.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:05

Skippy01 schreef:
Ow geweldig xLaraaj! Toby vindt lawaai gewoon STOM. "Stofzuiger? Ik verstop me wel achter de tafel!" "Boormachine? Kan ik naar de tuin?" "Hm, elektrische heggenschaar? Ik ga gauw naar binnen!" Hij wil overal bij zijn, maar lawaai vindt hij niks. Als ik met de hand ga snoeien daarentegen, zit hij er bovenop met zn neusje om alles te observeren, en rent hij door de tuin met alle afgesnoeide takken :')

Hahha herkenbaar...

Toen wij in de tuin bezig waren ziten de schapendoesjes er met de neus bovenop, totdat de herrie te hard word, dan peren ze hem en als het klaar is dan plakken ze weer bij je.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:04

Het zijn ook sosm drama queens hoor Skippy. En onlogische wezens! Verbouwen en bouwen? Geen probleem. Stofzuiger? Eng Monster !

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:53

Vorig jaar was Skip net 1 jaar toen we gingen verbouwen en verhuizen.

Omdat ik geen werk had, bleef ik al heel snel samen met Skip ook door de week logeren in ons nieuwe huis.

Skip vond het dikke prima.

Het enigste "slopen"/ stout gedrag was dat hij steeds de afgezaagde houtjes van pap jatte om op te knagen, maar dat hout splintert dus dat mocht niet.

Skip de grootste lol als één van ons maar weer probeerde de balkjes van hem af te pakken, rennen door de tuin, om uiteindelijk gelukkig wel netjes los te laten.

Had ondertussen wel 10x tegen pap gezegd dat hij op zn balkjes moest letten, maar die was drukker met de juiste maten onthouden. En soms ruimde hij de balkjes wel netjes op, maar jatte Skip ze gewoon uit de schuur.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:49

Zorg ervoor dat hij op de bouwplek een 'rustige' plek voor zichzelf heeft en laat hem gewoon meedraaien. Als hij nu al leert overal mee te gaan en rustig ergens te gaan liggen heb je daar later alleen maar profijt van.

Hier krijgen ze nooit aandacht :n
Afbeeldingplease O:)

Afbeeldingdan ga ik maar gewoon zitten, boeit niet wat jij daar hebt staan _-:(

Gisteren mochten ze even in het stroompje spelen

Afbeelding
Afbeeldingmet het nodige geluid natuurlijk _O-

Afbeeldingom er daarna lekker vettig uit te zien _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:16

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:08

Hoi, Wij willen ook gaan voor een puppy aankomende zomer.
Maar nu vroegen we ons af in hoeverre een fokker kan bepalen welk hondje bij iemand past? Wat nu als wij ons oog hebben laten vallen op een ander hondje?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 18:12

Peachy schreef:
Maar nu vroegen we ons af in hoeverre een fokker kan bepalen welk hondje bij iemand past? Wat nu als wij ons oog hebben laten vallen op een ander hondje?

De fokker is 24/7 bij het nest. Die onderneemt dingen met het nest en met de pups los. Die kan zien hoe welke pup waarop reageert. Hoe de pups op bezoek reageren. Welke meer ''haantje de voorste'' is. Welke specifiek naar bepaalde mensen trekt of welke juist totaal niet bij mensen in de buurt komt. Welke meer ''karakter'' heeft en welke minder.

Sommige fokkers laten ook iemand langs komen om puppy gedrag te beoordelen. Dus een fokker heeft daar , vaak, meer zicht op dan een pupkoper. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 18:13

Peachy schreef:

De fokker is 24/7 bij het nest. Die onderneemt dingen met het nest en met de pups los. Die kan zien hoe welke pup waarop reageert. Hoe de pups op bezoek reageren. Welke meer ''haantje de voorste'' is. Welke specifiek naar bepaalde mensen trekt of welke juist totaal niet bij mensen in de buurt komt. Welke meer ''karakter'' heeft en welke minder.

Sommige fokkers laten ook iemand langs komen om puppy gedrag te beoordelen. Dus een fokker heeft daar , vaak, meer zicht op dan een pupkoper. :)

Hier gaat het in overleg, maar vind ik een pup niet bij de mensen passen krijgen ze de pup niet. :)
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 05-03-20 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:14

Peachy schreef:

Hoi,
Ik ben van mening dat een fokker dat heel goed kan bepalen en niet doet om jou te pesten maar echt kijkt naar beide partijen wie het meeste voordeel van elkaar kunnen hebben. De fokker waar mijn honden vandaan komen doet ook echt puppytesten/karaktertesten omdat er ook wel eens hulphonden worden uitgeplaatst. Daar worden bepaalde onderdelen aangeboden en dan wordt er gekeken hoe de pup hier op reageert. Zeer interessant en het klopt ook grotendeels. Een fokker ziet de pup iedere dag voor 8 weken lang & jij alleen op het moment dat je langs komt. En zelfs die momenten dat je langs komt zijn een wereld van verschil. Durf dus te vertrouwen op het expertise van een goede fokker :)
Veel plezier met je zoektocht!