Als Popo echt diep slaapt is het meestal ook op zijn rug.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twilight schreef:Kimvicious wat een schatje
Arme Candy, hopelijk gaat het snel beter
Wat een brave pups kiwi. En oei je vriend niet te heftig gewond? Wel een brave chick dan.
Hier vanochtend kennis gemaakt op de honden opvang. Nala werd al snel geaccepteerd door de roedelleider, dus erg blij. Alleen een duitse herder daar was wat brommiger tegen nala, maar gaat vast goed in de toekomst. Voelde goed.
Galaika schreef:Veel beterschap met Candy.
Pff. Onze puppemans is de afgelopen dagen zo pittig.. hij bijt ontzettend veel, hebben op het internet, hondenscholen, dierenartsen en bij andere hondeneigenaren tips gekregen en geen enkele van die tips werken. Hij bijt dus ook naar andere mensen bij een begroeting, uit enthousiasme. De wanhoop slaat wel echt bijna toe. Mijn armen en handen staan vol met schrammen...
dierenfan schreef:Galaika schreef:Veel beterschap met Candy.
Pff. Onze puppemans is de afgelopen dagen zo pittig.. hij bijt ontzettend veel, hebben op het internet, hondenscholen, dierenartsen en bij andere hondeneigenaren tips gekregen en geen enkele van die tips werken. Hij bijt dus ook naar andere mensen bij een begroeting, uit enthousiasme. De wanhoop slaat wel echt bijna toe. Mijn armen en handen staan vol met schrammen...
Wat doen jullie tot nu toe?
Persoonlijk zou mijn eerste optie zijn speeltje in bek geven bij begroeten en andere bijt momenten.
Anders AUWWWW!!! roepen met zo'n kabaal dat hij stopt.
En werkt dat niet dan mijn hand als hij deze pakt dieper in zijn bek duwen dan wil hij wel los laten hoor maar dat lukt je niet als hij je been pakt.
Als normale manieren niet werken dan zou ik om de bek pakken met een "nee" erbij. Zullen veel mensen het niet mee eens zijn maar bijten tot aan verwondingen maken toe is absoluut niet oke en sommige dingen los je niet op met enkel koek en snoep.
Maar eerlijk is eerlijk ik heb nog nooit een bijterige pup gehad voor zover ik mij kan herinneren.
Bijten kan overigens ook te maken hebben met over prikkeld zijn. In dat geval heeft straffen geen nut dan jezelf straffen ipv de hond. Als het komt door vermoeidheid dan de pup eerder rust geven of dwingen rust te nemen.
gribaldi schreef:Galaika, hoe oud is de pup? Wisselen kan inderdaad de oorzaak zijn. KimD geeft al goede tips.
Hier geen bijter wel een likker![]()
Gisteren de laatste prikken gehad en alles prima.
Heeft iemand van jullie een verzekering voor de hond? En zou ik dan mogen weten welke en wat er allemaal bij zit. Mag eventueel ook per pb