Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:09

Geweldig die foto's _O-
Als Popo echt diep slaapt is het meestal ook op zijn rug.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 08:25

Mijn draakjes functioneren vandaag als wekker vinden ze..
Heel typerend, we hebben een soort grasbak om zindelijk te maken(niet zo’n grasdoos).
Dus ik zet ze daar 1 voor 1 op. Moesten ze allemaal poepen :')
Daarna waren ze stil. Op wat spelen na.
Maar poepen ze tot nu toe nog niet op die bak gedaan. Dus was best verbaasd. :o

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:12

Afbeelding
Skye kan ook zo lekker subtiel liggen haha. Nog twee en halve week dan mag ze zo ook lekker hier thuis liggen <3
Afbeelding
Ze word zo knap <3

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:53

Hier even wat minder met candy ze is al een paar dagen snotterig lijkt wel verkouden.
Net bij de dierenarts geweest paar prikjes en tabletjes mee gekregen voor haar. Hopelijk gaat het snel weer beter.
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 15:08

Agos! Snel beter worden Candy!

Ik ben dus super trots op Chick! Toestraks een incident geweest met een losloper waarbij mijn vriend gepakt is , en chick bleef braaf achter mijn vriend zitten en is heel relax geweest!
Dit had ik een jaar geleden niet verwacht
:o

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:13

Kimvicious wat een schatje <3

Arme Candy, hopelijk gaat het snel beter :(:)

Wat een brave pups kiwi. En oei je vriend niet te heftig gewond? Wel een brave chick dan.

Hier vanochtend kennis gemaakt op de honden opvang. Nala werd al snel geaccepteerd door de roedelleider, dus erg blij. Alleen een duitse herder daar was wat brommiger tegen nala, maar gaat vast goed in de toekomst. Voelde goed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 16:29

Twilight schreef:
Kimvicious wat een schatje <3

Arme Candy, hopelijk gaat het snel beter :(:)

Wat een brave pups kiwi. En oei je vriend niet te heftig gewond? Wel een brave chick dan.

Hier vanochtend kennis gemaakt op de honden opvang. Nala werd al snel geaccepteerd door de roedelleider, dus erg blij. Alleen een duitse herder daar was wat brommiger tegen nala, maar gaat vast goed in de toekomst. Voelde goed.

Gelukkig heeft vriendlief het zelfde probleem als ik; alle broeken zijn te lang. Dus de hond heeft een hap broekspijp in zn mond gehad. Broek heeft wel een beetje schade. Maar hij gelukkig niet!

Wat fijn dat het bij de opvang goed ging!!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:24

Jeetje Kim, dat is schrikken zeg! Gelukkig geen hele erge schade.

Twilight, fijn dat het bij de opvang goed ging!

Beterschap voor Candy.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:48

Beterschap voor Candy, snel weer beter hopelijk.

Kiwiwitje dat is schrikken, beter de broek dan je vriend. En brave Chick.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:53

Gelukkig was het maar een broek dan. Pfff. Wel schrikken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 20:08

Jaa hebben geluk gehad! Ben vooral blij dat ie chick niet gepakt heeft!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:39

Bedankt iedereen ! Deze week lekker rustig aan doen met candy en keertje de puppycursus over slaan.

Ohjeejtje kiwiwitje heftig zeg gelukkig alles goed gekomen !
Twilight wat fijn dat Nala geaccepteerd werdt en fijn dat het goed voelt bij de opvang

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:18

Veel beterschap met Candy.

Pff. Onze puppemans is de afgelopen dagen zo pittig.. hij bijt ontzettend veel, hebben op het internet, hondenscholen, dierenartsen en bij andere hondeneigenaren tips gekregen en geen enkele van die tips werken. Hij bijt dus ook naar andere mensen bij een begroeting, uit enthousiasme. De wanhoop slaat wel echt bijna toe. Mijn armen en handen staan vol met schrammen...

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:23

Volhouden Galaika. Nala deed het ook en het ging over thank god. Tot die tijd kort en bij je houden als die ook bijt uit enthousiasme.

Miss extra bijtmateriaal aanbieden? Kophuid etc. Hielp hier ook enorm.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:26

Galaika schreef:

Pff. Onze puppemans is de afgelopen dagen zo pittig.. hij bijt ontzettend veel, hebben op het internet, hondenscholen, dierenartsen en bij andere hondeneigenaren tips gekregen en geen enkele van die tips werken. Hij bijt dus ook naar andere mensen bij een begroeting, uit enthousiasme. De wanhoop slaat wel echt bijna toe. Mijn armen en handen staan vol met schrammen...

Wat doen jullie tot nu toe?

Persoonlijk zou mijn eerste optie zijn speeltje in bek geven bij begroeten en andere bijt momenten.

Anders AUWWWW!!! roepen met zo'n kabaal dat hij stopt.

En werkt dat niet dan mijn hand als hij deze pakt dieper in zijn bek duwen dan wil hij wel los laten hoor maar dat lukt je niet als hij je been pakt.

Als normale manieren niet werken dan zou ik om de bek pakken met een "nee" erbij. Zullen veel mensen het niet mee eens zijn maar bijten tot aan verwondingen maken toe is absoluut niet oke en sommige dingen los je niet op met enkel koek en snoep.

Maar eerlijk is eerlijk ik heb nog nooit een bijterige pup gehad voor zover ik mij kan herinneren.

Bijten kan overigens ook te maken hebben met over prikkeld zijn. In dat geval heeft straffen geen nut dan jezelf straffen ipv de hond. Als het komt door vermoeidheid dan de pup eerder rust geven of dwingen rust te nemen.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:01

dierenfan schreef:
Galaika schreef:

Wat doen jullie tot nu toe?

Persoonlijk zou mijn eerste optie zijn speeltje in bek geven bij begroeten en andere bijt momenten.

Anders AUWWWW!!! roepen met zo'n kabaal dat hij stopt.

En werkt dat niet dan mijn hand als hij deze pakt dieper in zijn bek duwen dan wil hij wel los laten hoor maar dat lukt je niet als hij je been pakt.

Als normale manieren niet werken dan zou ik om de bek pakken met een "nee" erbij. Zullen veel mensen het niet mee eens zijn maar bijten tot aan verwondingen maken toe is absoluut niet oke en sommige dingen los je niet op met enkel koek en snoep.

Maar eerlijk is eerlijk ik heb nog nooit een bijterige pup gehad voor zover ik mij kan herinneren.

Bijten kan overigens ook te maken hebben met over prikkeld zijn. In dat geval heeft straffen geen nut dan jezelf straffen ipv de hond. Als het komt door vermoeidheid dan de pup eerder rust geven of dwingen rust te nemen.

Als we hem een speeltje geven laat hij dat los om in onze handen te bijten. Andere tips al geprobeerd, werken niet. Overprikkeling is het ook niet aangezien hij al van 's ochtends vroeg bijt. Hij slaapt zeker genoeg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:00

Zijn alle tanden al gewisseld? Dat kan ook vreselijk veel last veroorzaken.

Wij geven dan theedoeken gedrenkt in kamille thee om op te sabbelen / bijten, dat verzacht enorm.

En uiteraard een goed stevig bot om op te kauwen, zodat ze die pijn / frustratie kunnen wegwerken.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:04

Galaika, hoe oud is de pup? Wisselen kan inderdaad de oorzaak zijn. KimD geeft al goede tips.

Hier geen bijter wel een likker :')
Gisteren de laatste prikken gehad en alles prima.

Heeft iemand van jullie een verzekering voor de hond? En zou ik dan mogen weten welke en wat er allemaal bij zit. Mag eventueel ook per pb :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:11

gribaldi schreef:
Galaika, hoe oud is de pup? Wisselen kan inderdaad de oorzaak zijn. KimD geeft al goede tips.

Hier geen bijter wel een likker :')
Gisteren de laatste prikken gehad en alles prima.

Heeft iemand van jullie een verzekering voor de hond? En zou ik dan mogen weten welke en wat er allemaal bij zit. Mag eventueel ook per pb :)

Ja ik!

Bij Reaal Dier en zorg.

Betaal €40 per maand en krijg dan 90% van de rekening vergoed tot €5000 per jaar.

Zit veel bij, maar kan je beter even zelf kijken op hun site.

Ik ben er heel tevreden over. De drempel om naar de da te gaan is voor mij een heel stuk lager dan als ik geen verzekering had gehad. Even een Giardia test voor de zekerheid kostte mij maar €16 ipv €160 en €40 per maand is voor mij makkelijker te betalen dan ineens een groot bedrag.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:20

Dank je. Ik ga even op de site kijken :)

Ik zou ook wel graag willen dat röntgen vergoed wordt. Gezien ik hem als hij een jaar is wil laten röntgen op HD/ED.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:23

Ik heb ook een verzekering voor beide honden 1 vd Hema (die heb ik al 10 jaar en de voorwaarden waten toen beter als nu) en Mila is bij reaal verzekerd.

Ik had 8 jaar lang verzekering betaald en nooit iets gehad maar toen scheurde joy haar kruisbanden en brak haar been deze operatie kostte €3000 en werd volledig vergoed ik moest zelf €45 betalen. Dus mijn verzekering was er in 1 klap uit en de kans was erg groot dat binnen een jaar de andere poot zou gaan dus dat het weer €3000 ging kosten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:45

Waar baseer je eigenlijk je eigen risico per jaar op? Waar hebben jullie die op staan?
Als ik hem op 0% heb staan betaal ik €54 per maand.

Ik heb vergoedingspercentage op 90% staan.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:51

Beterschap met Candy!

Schrikken met dat voorval kiwiwitje, fijn dat chick in ieder geval goed (niet) reageerde. Dat zulke mensen hun hond los laten snap ik echt helemaal niks van.

Fijn twilight, dat de kennismaking goed verliep! En loopt vast wel los met de herder.

Galaika, lastig hoor.. ik heb er geen ervaring mee, denk dat je de tips die zo in mij op zouden komen al gehad heb.

Verzekering heb ik niet. Voor mijn paard ook niet trouwens. Tot nu toe was ik zeker duurder uit geweest met verzekering, weinig da kosten gelukkig. Het is een beetje gokken.

Heb me weer lekker geërgerd net tijdens het wandelen. Eerst een hyperactieve labrador die op ons af komt gestormt. Sammy bang en blaffen, onz andere hond negeert altijd gelukkig (of bijt als ze te opdringerig zijn). Uiteindelijk heeft sammy er nog leuk mee gespeelt dus toch een goeie ervaring. Vervolgens man met drie amerikaanse staffs die loslopen, komt er weer 1 op ons afgestormt -:(- Best lastig zo om mn pup af te leren om uit angst naar grote honden te blaffen op deze manier. Ik had ze zelf netjes aan de lijn gedaan toen ik ze zag in de verte trouwens.
Laatst bijgewerkt door finnens op 27-03-19 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:55

Ik heb hem op 0% staan en 90% vergoed is bij elke verwerking weer anders.

Eigen risico en eigen bijdrage is dan weer anders als je je eigen bijdrage verhoog naar €150 wordt je premie verlaagt met dit bedrag aangezien ik alles heb vergoed dus ook de entingen wormen kuren enz heb ik die op 0 staan anders heeft dit bijna geen nut. Maar ja als je een jaar niks declareer hou je dit in de zak dus tis net wat je zelf het fijnst vind.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:57

Finnens, ik twijfel nog. Want zou totaal op €650 per jaar uitkomen. Gezien de puppy entingen en ontworming/vlooien en teken oliebol was ik nu 2x iets van rond de 70 kwijt.
Nu wil ik hem laten röntgen met 1 jaar, is iets duurder omdat er ook narcose bij komt.
En verder 1x per jaar enten.

Verdere onderzoeken zoals ogen wordt niet vergoed. En bloedonderzoeken zijn prijzig, heb er ervaring mee :')

Dus ja wat is wijs.

Gewoon elke maand een bedrag opzij zetten of een verzekering afsluiten :)

Vervelend zeg dat die man ze niet even aan de lijn doet. Ik heb daar zelf ook altijd zo'n hekel aan dat als ik aangelijnd loop mensen hun hond niet bij zich kunnen houden.
Bleef de pup wel rustig?

Die van mij mag niet snuffelen aan honden als hij aan de lijn zit.