Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:20

Hahaha, en toen? Nog wel teruggevonden/kunnen vangen?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:23

DubbelDun schreef:
Was zonde want het was een leuk gekleurde cavia, maar ze wilde blijkbaar niet bij mij wonen...

die zag de vrijheid voor zich denk ik := wel jammer :(

gelukkig kunnen mijn cavias niet ontsnappen naar buiten en doen ze dat wel zitten ze op balkon XD

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:34

Bnet schreef:

Natuurlijk niet, ben er ook niet achter aan gegaan om te zoeken.
Voor ik omgelopen ben (ong 500 meter) is ie allang in het bos verdwenen en ze komen heus niet als je ze roept :D

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:18

Heb hier ook een gehad die steeds de ren uit ging, maar kwam ook gewoon netjes weer terug in de avond. Heb het maar gewoon zo gelaten :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:20

DubbelDun schreef:
Bnet schreef:

Natuurlijk niet, ben er ook niet achter aan gegaan om te zoeken.
Voor ik omgelopen ben (ong 500 meter) is ie allang in het bos verdwenen en ze komen heus niet als je ze roept :D

Het zijn natuurlijk geen honden ;)
Maar had kunnen zijn dat je hem in elk geval nog wel eens gespot had ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:35

Gezien al het wild wat hier leeft heb ik er niet veel vertrouwen in dat ie nog lang geleefd heeft.
Ik heb ook wel eens een jong mannetje gehad die nog net klein genoeg was om uit de ren te ontsnappen en de Vinca in schoot. Die kon ik ook niet meer vinden (was al haast donker), maar de volgende dag hoorde ik iets ritselen tussen de struiken en heb ik hem nog kunnen vangen :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:10

Hoe kan ik cavia bijvoeren? Ze krijgen 1 x per dag brokjes (doen ze een hele dag mee) + hooi en groente.. mijn beer is helaas heel mager geworden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:17

Probeer eens een ander merk brokjes of anders even langs de DA want misschien is er iets met zijn kiezen.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:55

Roosje01 schreef:
Zo had ik ook nooit wat zelf gebouwd en heb ik vorig jaar een ren gemaakt.

Daar had je ook een volgtopic over toch? Of was dat iemand anders? Ik wil van het voorjaar ook een ren gaan bouwen in de tuin.

Dubbeldun, ik zou niet kunnen slapen denk ik, als ik wist dat mijn cavia ontsnapt zou zijn. Knap dat je daar zo nuchter in blijft!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:57

Ik ben over mijn cavia's een stuk nuchterder dan dat ik over mijn paarden zou zijn :)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:01

Hoe veel en wat voor paarden heb je eigenlijk? :) Er zitten hier geloof ik heel wat paardenmeisjes in dit topic!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:10

Ik ben daar ook niet zo nuchter over. Gelukkig kunnen ze de tuin niet uit.. Nanni heeft het wel geprobeerd :+

Dat denk ik ook Evelien! Het blijft natuurlijk Bokt :D

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:17

Hoe heeft ze geprobeerd te ontsnappen? Wij hebben een stenen muur om de tuin, dus mag hopen dat ze niet kunnen ontsnappen in de toekomst. :D

Hahaha, ik vergeet soms wel eens dat dit topic op bokt staat ja. :') :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:41

Kom onder de meeleessteen vandaan, hele heftige weken gehad pfff.

Mijn eerste cavia kon gewoon loslopen, even eh roepen als ze te ver ging en kwam meteen terug. Echt te schattig voor woorden. Deze zomer zijn pa zijn cavias gejat, en weet wel door wie maar bewijs het maar...

(Ik heb een mini shet aka kabouter haha)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:53

_Evelien schreef:
Hoe veel en wat voor paarden heb je eigenlijk? :) Er zitten hier geloof ik heel wat paardenmeisjes in dit topic!

Ik heb een Paint van 22 (mijn 'jonkie waar ik nog op rij) en een Quarter van 33 die al 8 jaar met pensioen is.
Bokt is een paardenforum tenslotte, dus de meesten zullen wel paarden hebben :)

Cavia's heb ik er momenteel 8; 3 binnen, 3 dames buiten en één beer ook buiten(apart). Het buitenspul is kortharig en het binnenspul langharig.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:08

Oh gaaf! Rijd je er western mee? Of lekker buiten ritten?

Ik tel er nu 7 van de cavia’s die je op noemt. :D

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:10

Oh dat is leuk. Als je cavia’s komen wanneer ze te ver weg gaan! Wat doe jij met je shet? :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:23

_Evelien schreef:
Oh dat is leuk. Als je cavia’s komen wanneer ze te ver weg gaan! Wat doe jij met je shet? :)

Eigenlijk alles wel behalve rijden dan. Al is ie voor kindjes heel erg lief. Wil hem voor de kar hebben uit eindelijk maar.mijn gezondheid laat te wensen over momenteel dus kan niet zo vaak heen als ik wil. Hij is 10 geworden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:01

@Evelien: ik rijd western :)
Je hebt gelijk het zijn er onderhand nog maar 7. Het meest wat ik gehad heb was 16, maar aangezien de buitencaafs hoofdzakelijk zijn om het gras in de tuin kort te houden én het gras na verloop van tijd niet meer zo groeit met cavia's zijn het er nu wat minder (natuurlijk verloop qua leeftijd en helaas van de zomer ook een roofvogel).

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:14

Nanni ging er gewoon super snel vandoor en liet zich dan niet meer vangen. Ik moest Zippy inzetten als lokaas om haar weer uit de planten te krijgen :+

Dat lijkt me echt vreselijk Mira -O- Waarom zou diegene juist jouw/je vader's cavia's willen stelen?

Tof dat je de Quarter gewoon op pension hebt Dubbeldun!

Ik 'verzorg' al 10 jaar dezelfde New Forest pony, Melody. We reden altijd heel veel buiten, maar sinds afgelopen zomer kan ik niet meer zo goed rijden. Op dit moment maakt dat niet zoveel uit, want over 2 maanden verwacht ze een veulen! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:20

melody7 schreef:
Tof dat je de Quarter gewoon op pension hebt Dubbeldun!

Ze staan bij huis, niet op pension ;) Ik vrees dat ik dat niet zou kunnen betalen 2 paarden op pension :) De meeste stallen hierin de buurt zitten al rond de 250/300 per maand.
Dan heb je wel een (binnen)bak tot je beschikking, maar daar hebben zowel paard als ik geen lol in al is het in de winter best handig om te hebben :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:28

Ik bedoelde pensioen :D Dat je hem/haar niet weg hebt gedaan omdat je er niet meer op kunt rijden.
Thuis lijkt me overigens toch veel fijner, dan weet je zelf precies hoeveel ze buiten komen en wat erin gaat. Hier staan ze op pension vaak heel veel binnen, dat vind ik persoonlijk maar niks.

Ik heb jarenlang bij een IJslander stal gelest, daar stonden ze wel altijd in kuddes buiten :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:38

Ik heb een kleine paddock paradise en 2 stallen(3x3) die dicht kunnen en 1 schuiltent (3,5x4)die altijd open is. Normaliter staan ze bij elkaar maar nu de oude erg langzaam eet staat die met voeren apart (5x p/d) en 's nachts ook. Ze kunnen zelf kiezen op ze willen schuilen of niet, maar ik merk dat die van 22 graag binnen ligt als het zand nat is.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:09

Wat gaaf dat je zelf een paddock paradise hebt!! Toen ik een jaar of 13/14 was heb ik een tijdje als bijbaantje 1 keer per week voor iemand uitgemest, zij had ook een PP aan huis. Heel tof om je paarden zo te kunnen houden :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:12

Het is niet groot, maar als ze willen kunnen ze eindeloos rondjes galopperen zonder ergens te moeten stoppen voor een hek oid, maar ook weer niet zo groot dat ze met een idiote snelheid de bocht om kunnen. Nu zullen ze dat gezien de leeftijd ook niet zo nodig meer doen :D maar als ik af en toe de kuilen van 30/40 cm diep zie van de galopafzetten dan kunnen ze nog een best feestje vieren :)