Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:15

Hier ook 27 graden ^^ heel veel honden in het meer aan het spelen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:27

Oh, dat scheelt wel, hier 23 graden met wind. ;) Maar goed, dat vind ik alsnog niet erg warm, vooral niet omdat ons huis een paar dagen nodig heeft om op te warmen. Die 1e warme dagen zijn dus nooit zo erg hier, pas als het 30 graden is overdag dan wordt het heet in huis.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:35

Hier in huis is het wel drama met 27C momenteel in de woonkamer. Wij heb de grote ramen op het zuiden zitten dus hele dag zon, geen airco. Maar honden liggen lekker te slapen en drinken regelmatig. Maak me ook niet zo'n zorgen met Australische rassen. Met een kortneus of Newfoundlander oid zou ik me meer zorgen maken.

Dexter is in 12 uur drie kiezen en twee snijtanden verloren. Nu kan ie lekker niet meer bijten _O- Hij had alleen wat andere hondjes op Animal Event onder het bloed gesmeerd met losspelen :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 18:45

Hahaha onder het bloed gesmeerd :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:57

Ik denk dat ik jullie heb zien lopen gisteren Kaus, kan dat? Tenminste, de honden kwamen overeen en de grootste had tekstlabels met niet aaien oid. ;)

Wij hebben tuin op het zuiden met grote schuifpui, dus bloedheet, maar de woonkamer krijgt nu pas klein beetje zon. Slaapkamer is wel bloedheet altijd, maar daarom een airco aangeschaft.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:01

Ja klopt! Wat grappig :D We zijn ook veel langer gebleven dan verwacht. Honden vonden het prachtig. Ook Dundy heeft zich uit kunnen leven bij het losloopveld, behendigheid en racebaan.

Nu hebben ze nieuwe labels met 'out of control ' voor Dexter en '2 fast 4 U' voor Dundy _O- Hoeft ie de 'niet aaien' alleen nog maar op in drukke situaties.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:44

Ik ben ook op animal event geweest (3 dagen..) maar Elin alleen vandaag even meegenomen omdat haar fokker er ook was. lekker vaak naar het water, veel drinken aanbieden en de schduw opzoeken. Maar nu heb ik wel honden die toch niet zo snel last hebben van de warmte.

Elin is voor het eerst in de kano meegeweest, heeft een nieuw tekenbandje en heb een karikatuur laten maken. Ze heeft het super gedaan, ben echt trots op haar!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 19:55

Ahww! Wat leuk! Werken die tekenbandjes echt? Moeten ze die dingen ook echt de hele dag om hebben of alleen met wandelen?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:08

kiwiwitje schreef:
Ahww! Wat leuk! Werken die tekenbandjes echt? Moeten ze die dingen ook echt de hele dag om hebben of alleen met wandelen?

Dat ga ik nu ontdekken :Y). Hoor en er goede verhalen over en aangezien ik een hind heb die op bijna alle "gangbare" middel reageerd ga ik dit proberen. Ze moeten hem dan wel altijd om en dat vind ik wel een nadeel!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:20

Iedereen was er dus wel, maar heb niemand gezien (denk ik) Of MWM had jij die herders met koelbanden om? Misschien ben ik wel door jullie gespot hoor (ik had een blauwe bolderkar met een klein flatcoatmormel bij me en liep veelal met mijn collega en haar 2 cockers (en doggyride).
Roetsj heeft de escaperooms gedaan, vond ze helemaal leuk, voertjes zoeken. Verder aan de lange lijn in het water gespeeld en veel kraampjes bezocht. Ze is nog veel te jong voor de workshops, dus dat maar voor volgend jaar bewaard ;)
Zal zo met mijn mobiel een paar fotootjes plaatsen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:31

En de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:45

fannetje schreef:
En de foto's
[ [url=m/DkeY1w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qwH0jj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NO5t2X.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V9srKL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Superleuk foto's'!

Wij moeten nog uitzoeken wat hier de juiste weg is met warm weer... we zijn hier in oktober komen wonen dus dat is nog nieuw. We hebben een uitbouw met grote schuifpui en kunststof dak.. ,et de zon erop wordt het net een sauna en dankzij het dak helpt gordijnen dicht doen ook niet echt. Schuifpui een stuk open kan wel, maar als het dan gaat regenen hebben we een probleem.

De gang blijft wel vrij koel, dus Iris kunnen we evt daar leggen. En ik ben aan het kijken naar een schaduwdoek voor boven de serre.

Ik ben vanmorgen met de honden naar een verjaardag geweest en daarna heb ik ze in de fietskar geladen en zijn we onder een boom aan den IJssel gaan liggen. Vrienden vonden het fantastisch dat ik Iris mee had, want puppy en spelen en ravotten en doen... ik denk dat ze in totaal 6 minuten wakker is geweest :') Ze was compleet van de wereld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 20:59

Ahhh puppyfeeeest <3

Als ze die bandjes altijd om moeten houd t op. Vind dat niks met 2 stoeiende staffies :p

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:03

die kralen moeten ze idd 24/7 aanhouden en zou ook paar weken duren alvorens ze effect zouden hebben... Vind het ook maar niks. Kennissen hebben het ook geprobeerd, maar zonder succes.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:03

fannetje schreef:
Iedereen was er dus wel, maar heb niemand gezien (denk ik) Of MWM had jij die herders met koelbanden om? Misschien ben ik wel door jullie gespot hoor (ik had een blauwe bolderkar met een klein flatcoatmormel bij me en liep veelal met mijn collega en haar 2 cockers (en doggyride).
Roetsj heeft de escaperooms gedaan, vond ze helemaal leuk, voertjes zoeken. Verder aan de lange lijn in het water gespeeld en veel kraampjes bezocht. Ze is nog veel te jong voor de workshops, dus dat maar voor volgend jaar bewaard ;)
Zal zo met mijn mobiel een paar fotootjes plaatsen.

Mijn eigen reu zat in de kar en degene die we bij ons hadden hadden geen koelbanden om helaas. Eerst met 2 wolfsgrauwe teven, 1 met naamhalsband en 1 met brede leren band en canicross tuig. ;) Daarna 1 wolfsgrauwe reu die even vergeten was hoe hij mee hoorde te lopen zonder te trekken en een zwart bruine (black en tan) chihuahua achtig hondje. Praagse rat. :')

Puppy's :+:

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:12

Fannetje, dan heb je Romy wel gezien. Die was bij de escaperooms. Of was je vandaag?

MWM, weet niet of je je hond mee had? Maar er waren zó veel herders dat ik je denk ik ook niet had kunnen onderscheiden.

Volgend jaar maken we er een meeting van :))

Paloedie, heerlijk hè hoe die pups overal in slaap vallen <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 06:30

Ik ben idd gisteren geweest (zondag), dus weet niet of Romy daar ook nog stond.Volgend jaar een meeting, leuk!
Geweldig al die pupfoto's, heerlijk!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:39

Ik was er zaterdag idd. Vond Dundy best relaxed ogen, Kaus en Dexter ziet er gewoon goed uit hoor! Een jonge slungel, maar niet mager of erg klein. ;) Ik wilde wel wat zeggen, maar de rest was alweer door aan het lopen. En nee, toen we jullie zagen had ik geen hond bij me, alleen de honden van een vriendin haha, maar ik liep zonder. Onze honden zaten in de kar, dan ben ik wel enorm blij met die geïsoleerde kar met ventilatie die je kan instellen.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:28

Zo'n geïsoleerde kar lijkt me fantastisch! Voor ons niet erg haalbaar en nodig, maar wel erg lekker dat je je dan niet zo druk hoeft te maken in over honden wel of niet in de auto kunnen laten of mee kunnen nemen.

Iris had vanmorgen haar brokjes uitgekotst, maar ze at ze ook met smaak weer op . Verder oogt ze superfit (lees: zo veel als ze gister sliep, zo druk is ze nu met door het huis en de tuin racen) dus ik maak me weinig zorgen :) wel een antschrokbak besteld zodat ze wat rustiger gaat eten.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:07

Leuke foto's weer :D Hoe oud is Roetsj nou eigenlijk?

Oh meteen opgeruimd Paloedie _O-

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:42

Roetsj wordt morgen 14 weken.
MWM, blijft zo'n kar dan echt koel met zulke temperaturen? Lijkt me dat die toch ook wel opwarmen, tenzij je er airco in hebt?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:52

Geen echte airco, wel ventilatie die aanslaat als het warmer wordt dan bijvoorbeeld 20 graden. En dan blijft het echt koel inderdaad. Het voordeel is dat het dikke isolatie is en een witte kar. In de winter kan die ook verwarmen.

Zaterdag was het in die kar lekker koel, met echt warm weer doe ik het alsnog niet hoor. Ja bij ons op de club waar ze in de schaduw staan en je er continu bij bent

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:56

Ik sta er altijd van versteld hoe snel honden zelf door te hijgen een kleine ruimte opwarmen.

klinkt alsof er een hele reunie had kunnen plaatsvinden op Animal Event. Als ik de foto's zie, had ik meer mensen verwacht ofwel heb ik een verkeerd beeld gemaakt.

Donderdag puppies knuffelen *\o/*

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:52

Loolotte schreef:
Leuke foto's weer :D Hoe oud is Roetsj nou eigenlijk?

Oh meteen opgeruimd Paloedie _O-

Probleem loste zich vanzelf op! Vriend riep uit reflex wel nee, tot hij besefte dat wij dan zelf op moesten ruimen haha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:10

Hier wordt kots ook altijd weer opgegeten _O- En als de een het niet op eet dan doet de ander het wel. Alleen gal wil ik niet dat ze weer opeten.

Dexter is begin van de middag aangereden door een fietser. Hij hoorde kinderen aan de andere kant van het water dus ontsnapte vanuit het losloopgedeelte naar het fietspad. Hij rende keurig in een rechte lijn maar een man vond het nodig om met zn elektrische fiets en +-30km p u over hem heen te fietsen. Hij riep er nog even achteraan 'eigen schuld hè!'

Ik Dexter naar huis getild nadat ik m weer te pakken had gekregen, hij was gillend en janken weggerend op drie poten. Mijn vriend was weg met de auto, geen buren met auto dus de dierenambulance heeft ons gebracht naar de dierenarts. Daar op de foto gezet en pijnstillers gekregen.

Ze zijn er nog niet uit of het gebroken is of gekneusd. Door zijn groeischijven is het erg lastig te zien. Hij moet er morgen enigszins op lopen en anders worden er opnieuw foto's/echo gemaakt onder verdoving.

Arme pup :(:) Voel me ook zo schuldig, als ik nou net een kwartiertje later was gaan lopen, niet los had gedaan, meer mn best gedaan hem te pakken te krijgen..