Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:42

Aaaahhh..
Lilo & Stitch hebben een eitje <3

Afbeelding
Afbeelding

Ook beep & bob de zebravinken hebben weer 4 eitjes *\o/*

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:53

@ Kiimm_ : mmm, die 2 vrouwen, dat gaat niet goed komen vrees ik :( . Ik vind het eigenlijk al gedurfd dat je hen in je bijzijn bij elkaar laat. En, wat win je daarmee? Ik, mijn mening dan, zou ze zelfs wanneer je erbij bent, niet meer samen laten. Bedoeling is toch ook dat Yoshi zich aan Snoopy hecht?
Wel jammer van de volière, dat begrijp ik wel. Kan je ze niet verkopen en bv een Montana Madeira double aanschaffen (prijzig maar super kooi, ik kreeg ze via Cayenne aanbevolen) ? Of, de volière voor 1 koppel houden en een 2e kooi bij aanschaffen?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:02

Weten jullie nog dat ik laatst teleur gesteld was dat mijn vogeltjes schrik hadden gekregen van mijn hand nadat we hun nageltjes hadden moeten knippen?

Wel, nadat eerst Tuur voorzichtig terug kwam kijken of ik lekkers bij had (dat heeft dágen geduurd) en dat ook aannam uit mijn hand, bleef aanvankelijk Guusje nog paniekerig weg vliegen. Na een poos kon hij toch niet weerstaan, en kwam hij ook af. Hehe, daar was ik toch al blij mee. Niet meer zó enthousiast als voordien maar ze aten tenminste terug uit mijn hand!

En dan vandaag ... vandaag had ik druifjes bij en daar zijn ze gek op :P . Tuur was al volop aan het smikkelen terwijl hij op zijn kop aan de zijkant van de kooi hing 8)7 . De enige mogelijkheid voor Guus om aan de druiven te geraken, was op mijn hand komen vliegen. Enne, dat deed hij *\%/* .
Superblij!!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:04

Super lukasje!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 07:56

Kiimm_ schreef:
Als ze met zijn allen los mogen ben ik er ten alle tijden bij. Ik had gehoopt ze ooit samen te zetten. In de aga groep op Facebook zie ik mensen die meerdere koppels bij elkaar hebben zitten. Ik heb een tijdje terug speciaal een volière gekocht zodat ze met zijn 4en konden, dus dat is nu wel even balen :') Misschien dat ik het een keer probeer als het bij Snoopy weer is bijgegroeid :o

Hier ook 2 koppels apart. Speciaal een Montana madeira double gekocht en los gaat het echt super. Zitten bij elkaar, vliegen elkaar niet aan maar in de kooi...... Gaat een uurtje goed en dan is het oorlog. Dus tussenrek zit er na een jaar nog steeds in en dat blijft ook zo.

Soms gaat het niet goed en blijft dat zo. Als ze elkaar in de haren vliegen kan dat goed mis gaan. Heeft hier al eens een flink bloedende poot opgeleverd, gelukkig alleen een wond en zit de teen er nog aan maar het is niet onbekend dat ze tenen ed af kunnen bijten bij elkaar.

Ik zou ze niet samen durven zetten. Ze zitten niet alleen en kunnen los samen dus waarom het risico op verwondingen riskeren?

Over de rui, hier zijn ze er goddank doorheen :')
Man overal veertjes :wow:
Merkte wel dat ze wat in de war waren met het warme weer en toch kortere dagen. Pop was pas nog broeds maar dit jaar willen we geen jongen haha

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:49

Lilo en Stitch hebben een 2e eitje <3
Beep & Bob hebben er inmiddels 5 :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:46

Wat een productie, gaat goed !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 06:03

Dat gaat lekker! <3

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 07:11

Ja echt heel blij mee! Vooral de parkietjes vind ik zo leuk <3
Het andere zebravink koppel heb ik het nestje eruit gehaald. Als ze binnen 3/4 dagen geen aanstalten doen om te broeden.. ga ik ze ook niet dwingen :)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:40

@Kimley, drukke bedoeling! Ik ben ook benieuwd naar een eventueel nestje van je parkietjes en de kleuren *D

@Lukasje, Wat top om te horen dat alles goed is gekomen! Wat moet dat een fijn gevoel geven *\o/*

@Kiimm, Ik heb geen ervaring met aga's, maar ik zou het nog even gescheiden houden en Snoopy en Yoshi aan elkaar laten hechten. Ik denk dat Snoopy de pispaal zal worden omdat zij buitenstaander én gewiekt is. Koppelen is bij mij altijd goed gegaan, maar dat ging nooit verder dan af en toe een snauw of pesterig aan staartveren trekken. Gaat vanzelf over, maar als er echt agressiviteit bij komt kijken, zou ik het nog niet goed aandurven en een stapje terug doen.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:07

Ik ben ook benieuwd naar de kleuren!
Maar het moet allemaal maar eens goed gaan :j

Ze zijn beide bont, Dus ik gok op bontjes :D

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:13

Een van de 2 is bont :')
Het andere koppel zijn beide bont

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:54

Ik vind mijn valken toch wel de meest hilarisch onnozele vogels van allemaal :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 23:33

stitchlover schreef:
Ik vind mijn valken toch wel de meest hilarisch onnozele vogels van allemaal :')

[ [url=m/RhSE7M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cmMA6a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SZdjoK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die eerste foto :')

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:53

ilaan schreef:

Ik heb ook een super grappig filmpje van Bibi en Bowie. Bibi wil graag door Bowie op haar hoofd gekroeld worden, maar Bowie snapt dat niet. Resultaat een awkward moment waarna uiteindelijk Bibi geïrriteerd haar koppie wegtrekt. :')

Mannen :x

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:05

stitchlover schreef:
ilaan schreef:

Ik heb ook een super grappig filmpje van Bibi en Bowie. Bibi wil graag door Bowie op haar hoofd gekroeld worden, maar Bowie snapt dat niet. Resultaat een awkward moment waarna uiteindelijk Bibi geïrriteerd haar koppie wegtrekt. :')

Mannen :x

Hahahaha dat herken ik inderdaad. Evy probeert dat ook bij Ozzy die dan vervolgens heel vreemd kijkt :')
Beestjes zijn een soap op zich :+

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:29

Baby spam! <3
De grijze zebravink is Freddie, het 1e jong (popje) van bob en beep.
De andere 5 zijn de eerste jongen van hef witte koppel, Die zoals jullie kunnen zien flink aan het kleuren zijn <3
Dat mooie witte mannetje wil Ik zeker weten houden :D Het lijkt erop dat het 3 mannen en 2 popjes zijn. Dan hebben we pietje de kanarie en sjors (dat kleine zwarte ding :') ) het halfbloedje :)
Snappen jullie het nog?

Afbeelding

Afbeelding

Het nestje tot nu toe van Lilo & Stitch de groen bonte en blauwe grasparkietjes *\o/*

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:01

Nee, ik snap het niet -O- , ik zie alleen maar grijze zebravinken :o?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:12

Ik zie ook geen witjes? :P

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:14

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:19

Oh, wat ik hier ook nog wilde vragen .... Ik kreeg bij de supermarkt Plus kruidenpotjes. Je-kent-ze-wel : die kleine potjes waarbij je eerst water op een “matje” moet gieten, dan de zaadjes erop doet en dan wacht, wacht, wacht ... Inmiddels zijn enkele potjes uitgekomen *\o/* dus ik dacht ze aan de parkieten te geven. Maar hoe? Ik dacht hen het potje integraal te geven maar het lijkt wel dat de voet van de kruiden, de zaadjes, wat beschimmeld zijn? Is dat schadelijk? Mss heeft 1 van jullie ervaring door het kiemen van zaadjes?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:20

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:29

Kun je de kruiden afknippen?
Bij het risico van schimmel zou ik het niet helemaal geven.
Ik doe zelf wel zaadjes kiemen en spoel de zaadjes dan meerdere keren per dag af. Maar ze raden aan om de schimmelende zaadjes (hou je niet tegen) er toch tussenuit te halen.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:32

Haha nee.. Die voorste naast de kanarie is wildkleur (grijs) Dan zit er nog 1 waarschijnlijk bleekrug mannetje bij.. En de rest is toch echt wit hoor :')
Spierwit inderdaad niet, maar masker grijs zoals dat dan weer heet net als mama :)
2 mannetjes zijn iets donkerder dan de popjes. Dat ene mannetje is toch wel echt wit (masker grijs) en over duidelijk veel witter/lichter dan Freddie.. Maar echte spierwitte heb ik (nog) niet haha, dat is ook een andere kleurslag.

Cayenne, die heb ik ook! Bob is zo'n bonte als die rechter :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:41

Interessant!
Maar wanneer ik op witte zebravink google zie ik echt spierwitte zebravinken, dus ik kon die van jou ook niet vinden :')
Bij valkparkieten heb je wel witte vogels, maar dat zijn witmasker lutino's (in de volksmond ook albino's genoemd ivm rode ogen) of clear pieds (spierwit met zwarte ogen, maar genetisch bont alleen zonder grijsmarkeringen).