Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:52

Afbeelding

We hebben besloten om hem Cian te noemen ipv Cullan.

Afbeelding

Finnian komt even een kijkje nemen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:02

M_nouska schreef:
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, geen verwijt:

Waarom doen jullie je kat een tuigje om? Gaat die af als hij ouder word of mag hij nooit zonder tuigje naar buiten?

Wij doen Mario een tuigje om zodat hij op deze manier alvast lekker kan wennen aan hoe het buiten is.
Uiteindelijk mag hij wel zelf naar buiten.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:07

M_nouska schreef:

Waarom doen jullie je kat een tuigje om? Gaat die af als hij ouder word of mag hij nooit zonder tuigje naar buiten?

Mag je best vragen hoor :j

Sienna vindt buiten spelen erg leuk, daarom krijgt ze een tuigje om en mag ze daarmee in te tuin spelen aan een lang touw. Dit omdat ze nog erg speels en druk is, dus we bang zijn haar kwijt te raken.
En omdat ze ondertussen 7 maanden oud is en niet gesteriliseerd. Dus ze kan elk moment voor het eerst krols worden (kan vanaf maand 5).
Wij willen eerst nog fokken met haar waarschijnlijk (weer nieuw leven in onze cattery blazen). Dus we willen geen plotselinge 'oops' nestjes met de rode pers kater uit de wijk haha!

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:02

Oke, dan snap ik het! Bedankt. Leuk dat je wil gaan fokken <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:44

M_nouska schreef:

Mijn kat zal nooit los buiten komen. Woon in een minder goede buurt waar een raskat zo word gestolen, daarbij lopen er vreselijk veel katten hier rond die nog open zijn. Verder woon ik aan een drukke straat en wil ik geen roadkill van mijn kat maken. Mijn tuin afzetten is vrijwel onmogelijk omdat het groot is en alle katten van de buurt er wel een manier zullen vinden om er in te komen. Dus ik kies er voor om haar aan een tuigje in de tuin los te laten. Dus aan een lange lijn.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:23

Mijn katten gaan wel mee op vakantie en zo kunnen we lekker met z'n allen buiten zitten. :D
Dan zijn tuigjes ideaal!

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:54

Er lopen hier in Ierland verschikkelijk veel zwerfkatten rond. De nestjes daarvan zijn altijd toevallig precies voor mijn terras en ik zie vaak genoeg mensen een poesje meenemen om een huisje te bieden. het idee dat ze mijn Noah vinden en meenemen geeft me kriebels. In de zomer wil ik dat hij lekker op het terras kan rondlopen maar wil niet dat hij het verlaat. Vandaar dat ik naar een tuigje aan het kijken ben.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:23

Wat lief, dat die mensen die kittens gewoon thuis ophalen. Maar ik kan me indenken dat het minder is als je zelf een kat hebt. :P

Kun je hem niet gewoon een bandje omdoen? Dan lijkt het me vrij duidelijk dat jouw kat van "iemand" is

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:44

Dat kan ik inderdaad doen ja, weet alleen niet hoe nauw ze daarnaar kijken.. Weet ook niet of ik het durf te gokken. Eerst maar zorgen dat hij komt zodra ik hem roep, daarna kijk ik wel even verder.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:17

Ik wil een riempje omdoen, voor de drukke weg, omdat er heel veel ongecastreerde dieren lopen (mijne word wel geholpen als ze oud genoeg is) en ik ben zoo bang dat ze word meegenome/vergiftigd oid....

Marloes wat leuk hihi poezels mee op vakantie {:}

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:22

Oh wat een heerlijk topic! Hier komt er misschien heel binnenkort ook een kitten :D

Ik vroeg me eigenlijk af wat jullie mening hier is, is het beter om er 2 of 1 te nemen of waarvan is dat afhankelijk? Ik heb genoeg ervaring met katten maar was zelf nog vrij jong toen we voor het laatst een kitten hadden, vandaar. Inmiddels woon ik overigens niet meer bij m'n ouders en zijn er dus ook geen andere huisdieren op het moment :) Ik heb uiteraard al gegoogled maar lees veel verschillende dingen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:48

Ik zeg altijd als je de mogelijkheid hebt neem er 2. Ze hebben zoveel aan elkaar qua spelen en bij elkaar slapen enzo.
Tuurlijk zijn er ook kittens die het alleen prima doen, maar als ik hier kijk hoe ze met elkaar omgaan zou ik toch zeggen neem er 2

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:54

Yom schreef:
Ik zeg altijd als je de mogelijkheid hebt neem er 2. Ze hebben zoveel aan elkaar qua spelen en bij elkaar slapen enzo.
Tuurlijk zijn er ook kittens die het alleen prima doen, maar als ik hier kijk hoe ze met elkaar omgaan zou ik toch zeggen neem er 2

Wanneer ik het had kunnen doen zou ik er ook 2 nemen ook om bovenstaande reden. Helaas ziet vriendlief dit voorlopig niet zitten daar wij genoeg tijd hebben voor de kleine dalijk te amuseren..
Maar er gaat vroeg of laat wss toch nog een 2e bijkomen hoor!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:05

Toen ze klein waren had ik ook gezegd neem er twee, ze hebben elkaar heel goed vermaakt toen.
Helaas kunnen ze nu, een jaar later, heel wat minder goed door 1 deur, ze vechten elkaar de tent niet uit, maar het is geregeld even krijsen en meppen.
Wel jammer, want ze deden het altijd zo leuk met z'n 2en.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:44

Mario zat vandaag opeens in de boom!
Afbeelding

Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:35

Haha, geweldig :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:58

Ik zie een gesprek over tuigjes!
Mijn ouders doen de ene kat een tuigje omdat ze anders de schutting opklimt en dan gaat dwalen door de tuinen en wie weet nog verder. De andere kat durft amper naar buiten, dus die wordt los gelaten.

Met mijn kittens gaat het goed. Twee donderstenen zijn het. <3

Ik heb wel een vraagje. Ze hebben een ruime ovalen kattenbak met een opstaande rand. Nu krijgen ze het nog voor elkaar om telkens flink wat korrels buiten de bak te scheppen (tot mijn ergernis). Ik had eerst een kleinere bak, die heb ik nu vervangen voor een grotere.
Moet ik mij er bij neer leggen of zal dit verbeteren naar mate ze groter worden? Of moet ik overstappen naar een dichte bak?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:38

Een dichte bak is sowieso een goed idee! Werkt hier ook prima.

Net lag Whisky te drinken bij zijn mama... Awww <3 <3

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:20

idd gewoon een dichte bak neerzetten

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:27

Wij hadden inderdaad ook 2 katten genomen, maar nu liggen, spelen, slapen ze echt niet meer samen. Nu hebben we 2 katten en een kitten, het gaat prima zo.

Vandaag schrok ik me dood! Liep rustig naar de wc, zie ik opeens een dode rat/muis. Schrok me dood. Tommie was er vrolijk mee aan het spelen. Onze andere katten lagen de hele dag al op de bank buiten en op de slaapkamer, zij waren het niet.
Dat word nog wat... := niet hele duidelijke foto's. Tommie was zo trots en vrolijk met zijn nieuwe 'vriend'.

Afbeelding

Afbeelding

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:57

Mijn lekkere kanjer!

Afbeelding

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:31

Haha, een rat! Die gaat je vaker cadeaus bezorgen. :D

Mario is net Milo, voor je t weet zit ie in de hoogste boom := Of op het dak van het huis/schuur :x

En weer onwijs schattige foto's! <3

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:38

Vandaag hebben de kittens voor het eerst een eendagskuiken gekregen en dat heeft natuurlijk foto's opgeleverd die ik jullie absoluut niet kan onthouden! *\o/*

Kuikentje was al dood toen het gegeven werd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door winnie03 op 12-08-15 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:12

Ik heb een beetje medelijden met dat pluizige kuikentje :=

@Eulogy: Ik ben begonnen met 1. Mijn kitten had echter heel veel moeite met alleen zijn. Na advies in dit topic ben ik snel z'n broer gaan halen na 4 dagen en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Wat is dat leuk samen!

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:19

Ja ik eerst ook, tot je bedenkt dat de kip die je zelf eet niet zo gek veel anders is, of het blikvoer dat ze krijgen overigens. En als je ziet hoeveel plezier ze eruit halen heeft dat toch wel meerwaarde over blikvoer. Maar ik moest me er ook absoluut even overheen zetten -O- Gelukkig waren ze al dood.