Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:44

ElinaSK schreef:
1 van mijn gerbils is echt vreselijk bijterig bijna agressief. Bijt je gewoon tot bloedens toe als je gewoon je hand in de kooi steekt. Gaat dan echt in zo'n aanval modus. Iemand een idee hoe dit kan?
Maandag bel ik de fokker even want dit is echt niet leuk meer :n

Wat naar! -O-
Een van mijn gerbils had dit eerder ook wel een beetje, hij was niet perse agressief (hij wilde juist graag spelen en kwam altijd op mijn hand zitten) maar na een tijdje spelen begon hij dan te bijten, soms zacht soms hard (hij heeft bij een vriendin van mijn moeder inderdaad wel eens tot bloedens aan toe gebeten) ik heb dit opgelost door elke keer als hij wilde bijten en een mini tikje op zijn neus te geven (eigenlijk niet een een tikje maar gewoon mijn vinger even op zijn neus leggen waardoor hij dacht wat is dit nou en los liet) en als hij dan de rest van de tijd niet meer beet krijg hij een snoepje, nu bijt hij niet meer en is het de liefste gerbil die je je maar kan voorstellen. :Y)
Maar dat van jou klinkt wel wat heftiger dan dat het bij mij was...
Hoop voor je dat het goed komt~!

MerleSimone

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:48

Ze appte dat ze niet echt wist wat ze er mee moest.. Wel moest ik proberen ze zo actief mogelijk te houden dus heb gisteren hun hok een beetje overhoop gegooid en nieuw materiaal er in, ze zijn de hele avond druk geweest.
Ook moesten ze genoeg kunnen drinken, nu is dat natuurlijk altijd zo maar heb ze veel zien drinken gisteravond. Lig nog in bed en durf er eigenlijk niet uit.. Waarom zijn die beestjes toch zo nieuwsgierig en moeten ze alles kapot knagen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:59

Haha, ze knagen hier ook alles kapot! Hebben nu alles maar van glas gekregen daar blijven ze in ieder geval vanaf :D

Hebben jullie ook een zandbadje voor jullie beestjes? En hebben jullie die er gewoon standaard in staan of niet?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:51

@Merlesimone: Hoe is het met de gerbil? Ik heb eigenlijk geen idee wat chocolade met gerbils doet... Lastig hoor. Hoe hebben ze die reep de bak in kunnen krijgen?

@Fading: Hier hebben ze altijd een zandbadje staan. Ik zeef hem regelmatig met een thee zeefje en af en toe geef ik ze vers zand.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:40

Nou ik denk dat het mn eigen stomme schuld is. Heb het rad vastgemaakt aan de deksel dus die draai ik regelmatig om. Nu leg ik ook nog wel eens wat op die deksel neer dus óf hij heeft daar op gelegen toen ik m omdraaide (maar ik denk dat ik het dan meteen gezien moet hebben), óf ze hebben m zelf te pakken gekregen want de deksel zat niet helemaal goed zag ik..

Ze zijn in ieder geval nu heel vrolijk en blij en zien er goed uit, dus ik hoop dat het allemaal goed is gegaan.. Wel pas ik nu heeel erg op wat ik op die kooi leg.. Pfieuw..

@Fading hier hebben ze hem niet altijd, puur omdat ik geen ruimte heb voor een zandbad en de ren. Ik wissel het dus af. Ik wil nog zo'n oude snoeppot maar die moet ik nog ergens zien te vinden haha. Ik zeef m ook en eens in de zoveel tijd nieuw zand.
Vind het altijd zo schattig om te zien als ze rollen <3
Afbeelding

En de twee nozems bij elkaar

Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:12

Ik heb een snoeppot bij de kringloop winkel gehaald en die staat er altijd in. En idd af en toe door zeven en als ik de bak verschoon krijgen ze ook nieuw zand en soms nog tussendoor als het nodig is.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:25

Ik heb de snoeppot ook geprobeerd, maar binnen een uur was de snoeppot leeg, en lag het zand ernaast :+

Bij mij heb ik altijd 1 plateau met opstaande randen waarop zand ligt.

Gelukkig maar dat het goed is afgelopen, MerleSimone! Een half blokje chocolade is al best veel voor die ukkies.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:27

In deze schaal laten ze t zand wel netjes liggen maar er komt zo gauw bodembedekking in als ze een beetje lopen te graven. Met een (hoge) snoeppot hopelijk minder en kan ik m laten staan :)

Ja ben heel opgelucht! Taaie beestjes gelukkig :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:33

Bij mij zitten ze er momenteel zo bij ! :D

Afbeelding
Afbeelding

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:00

Gaaf met die verschillende vakken!
Ik wil m hier ook nog eens anders indelen.. Heb nu een plateau dat 2/3 van de kooi wel meepakt, en zo hoog als de bodembedekking is dus vind het niet heel mooi. Hij had hoger gemogen. Binnenkort maar eens creatief gaan doen met plankjes of glas inderdaad. Ben niet zo heel handig maar ik bedenk wel wat :')

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:06

Ik heb ook een snoeppot met zand er in. Ze gebruiken em ook als toilet. Ideaal dus..

Nog even contact gehad met de fokker maar dit was ook geen bekend probleem bij gerbils. Klonk in elk geval niet als pijn, dus misschien een fase ze zijn nu 5 maand ongeveer of toch wat territoriaal.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:14

Ik heb mijn snoeppot bij de action gehaald.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:34

Ik heb gewoon een simpel schaaltje voor het zand. Komt wel snel bodembedekking in maar dat zeef ik er dus zo weer uit. Zal zo even een paar foto's maken van mijn dames! Dan kan stalmilagro ook zien hoe ze er nu op één jarige leeftijd uit zien.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:44

Zie hier mijn Luna en Nala.
Foto maken van de volledige bak os lastig ivm lichtinval, maar dit is hem dus.
Afbeelding

Nala op de voorgrond in actie met een wc rol
Afbeelding

Nala
Afbeelding

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:50

Hoezo past net :')
Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:49

Heerlijke beesten zijn het toch :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:44

Hier zijn ze ook weer druk bezig gister flink stuk dik karton in de bak gegooit zijn ze wel ff zoet mee :=

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:03

Past gewoon precies toch?

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:00

Merlesimone gelukkig gaat het goed met ze. ElinaSK probeer te blazen als je gerbil bijt. Ellabellaah ze zien er mooi uit leuk om te zien

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:28

Momenteel ga ik echt niet meer zonder handschoen in dat hok hoor. Hij beet me te hard, tegen de handschoen doet ie niks :').

Wat een leuke foto's komen er voorbij. :j

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:11

Ella ze zitten nooit samen in 1 kokosnoot en dit is ook nog eens de kleinste, hoorde ineens allemaal gepiep :')
Woezel sliep gewoon door en Pip ging steeds heen en weer er in en uit om een fijn plekje te vinden, moest er wel om lachen :')

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:43

Gekke beesten zijn het soms ook he, ineens besluit de ene dat het toch wel erg gezellig is om samen in een kokosnoot te liggen :')
Hier slapen ze eigenlijk nooit in huisjes of hun kokosnoot, altijd in hun zelfgebouwde mega nest.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:45

Heel soms zit een van de 2 wel is in de kokosnoot voor een dutje. In het begin sliepen ze braaf in een huisje, maar tegenwoordig bouwe ze idd ergens een reuze nest. Meestal onder het houten plateau.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:45

Grappig om te lezen waar jullie gerbils slapen. Mijne vaak wel in hun huisjes, maar heb ook een keer gehad dat ze in de ene bak onder hun drinkflesje een nest hadden gemaakt. En alsof ze het afgesproken hadden, want de gerbils in de bak ernaast deden een paar dagen later precies hetzelfde haha

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:59

Net heerlijk mid weekje weg geweest. Nu kriebelt of ik wacht op de gerbils van stalmilagro of dat ik toch elders haal. Ik heb al adresje en is ook dichterbij. Maar ik ga er nog even over nadenken.

Kan natuurlijk wel al spulletjes voor ze kopen.

En stalmilagro gefeliciteerd met je verjaardag