Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:44

AfricanLady schreef:
Wat houd dat in ?

wat? titeren?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:19

Machie schreef:
Fannetje, ik zou laten enten met een ander mark en dan over 4 weken weer titeren of ze dan wel zijn aangeslagen.

Deze week mijn jongste (17 maanden) ook laten titeren en ze is voor 3 jaar klaar. Dan weer titeren.

[ Afbeelding ]

L4 ent ik trouwens niet :)

Waarom zou ik moeten enten met zo'n perfecte uitslag? Hoger als dit wordt het niet hoor

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:35

Machie schreef:
AfricanLady schreef:
Wat houd dat in ?

wat? titeren?

Ja

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:41

fannetje schreef:
Waarom zou ik moeten enten met zo'n perfecte uitslag? Hoger als dit wordt het niet hoor

Ohhh sorry!
Ik las het als 2 verschillende honden waarvan 1 perfect en 1 met 2x laag ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:42

AfricanLady schreef:
Machie schreef:
wat? titeren?

Ja

Je meet de antistoffen tegen hondenziekte, parvo en hepatitis in het bloed. Als die hoog zijn, heeft enten geen zin want een enting zal dan niet aanslaan. Zo kan je op maat enten alleen wanneer nodig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 20:44

AL; met titeren bepaal je de waarde voor Hepatites , parvo en distemper. Als de waardes boven de 1 zijn heeft enten geen enkel zin. Maar is het wel een aanslag op het lichaam omdat je dan natuurlijk wel troep in spuit en entingen niet altijd zonder risico zijn.

Weil en kennelhoest zijn niet te titeren. Rabies wel. Maar de titer voor rabies word maar in een aantal landen gevraagd en is verder nergens geldig. Een enting voor Rabies wel.

Kijk anders eens op de pagina ; titeren met vaccicheck.

http://www.doggo.nl/artikelen/hond-en-g ... de-vragen/

AfricanLady

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:55

Bedankt en dat kan bij elke dierenarts?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:07

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:39

Mag ik me hier ook melden?

Sinds twee weken hebben mijn vriend en ik naast mijn driejarige chihuahua ook een labrador teefje van 12 weken in huis, een chocolaatje met stamboom.

Ik heb eerder pups opgevoed en ben daar zeer consequent in, mijn vriend heeft totaal geen ervaring met dieren (behalve met de chi, maar die was al opgevoed toen wij elkaar leerden kennen). Vriend gaat dan ook met haar op cursus.

Ze is af en toe lomp en onbenullig, maar verder eigenlijk heel rustig en makkelijk. De commando's die we haar willen leren en de regels die we haar willen aanleren hebben we op papier gezet zodat wij beiden maar ook af en toe oppas hetzelfde met haar omgaan.

En dat werpt zijn vruchten af! Zowel Iris als mijn vriend leren erg snel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:42

Ach wat een schatje, <3 welkom!

Nog 7 weken wachten :roll:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 09:44

Jaaa! Leuk welkom!

En wat een knapperd! Hier ben ik conseqent maar vriendlief niet zo. Maar ik heb er in het begin echt bovenop gezeten en we mogen niet klagen. En vriendlief is er inmiddels achter dat consequent misschien wel saai is. Maar wel duidelijk en jet werkt. Dus als we hier pups krijgen komt dat vast ook weer goed

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:45

Wat een knapperd :D

Ik nog 2 weken wachten tot ophalen
Mischien zaterdag weer even bezoeken
Ik ben gister ook langs geweest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:47

Wat een zoet koppie paloedie.
Krijg wel een beetje de kriebels van die kauwstok op de laatste foto, weet dat het meestal goed gaat maar toch.. :o

Had me een week verrekend in de datum van bevallen op mijn kalender, op zich niet zo erg maar dat betekend dus dat de pups 7 weken zijn als mijn ouders op vakantie gaan dus ik krijg niet alleen moeder, vader, halfzus en "tante" erbij hier maar het complete nest komt een week logeren. Word een vol huis :):)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 10:18

Oeh dat word drukkk Azmay!

Die kauwstokken hebben we hier ook gehad. Nooit problemen mee. Maarja, wij geven ook kalfshoefjes en daar hoor ik ook van alles over. Denk dat niets echt veilig is zonder toezicht. :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:35

Wat een schattige pups hierboven! Vind bruin echt heel mooi mij labradors :)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:39

Azmay schreef:
Wat een zoet koppie paloedie.
Krijg wel een beetje de kriebels van die kauwstok op de laatste foto, weet dat het meestal goed gaat maar toch.. :o

Dank! Ik lees eerlijk gezegd pas net van de risico's van zulke kauwstaven.. onze honden krijgen ze echter al 28 jaar zonder problemen... Ik ben dus niet meteen geneigd ze weg te halen. Eerder kreeg de chi ook wel de afgekauwde laatste stukjes van de Leonberger van mijn ouders. Dat is met Iris erbij misschien niet zo handig meer.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 13:28

Hoe doen jullie het bij zo’n warm weer als je meerdere uren weg moet?
Meestal bij gewoon weer zitten de honden hier in hun benchen ieder appart en de kat loopt in huis los.
Ik moet vandaag tot vanavond weg (ik vertrek zo). Maar vind het te warm ze vast te laten. Ik heb nu in de woonkamer alle rolluiken naar beneden gedaan dat het daar koel blijft. Ze kunnen via de keuken naar de veranda (waar het snikheet is) en via D veranda naar buiten waar ik een parasol heb open gezet en er is hier een heerlijk windje. De electriciteitsdraad rond de tuin staat aan (dat de poes niet weg kan) ik heb 4 grote metalen bakken water (2 binnen en 2 buiten) en heb buiten nog ezn emmer van 10l met water gevuld.
De honden en de kat zijn echter niet gewend buiten te mogen als ze alleen thuis zijn. Ik twijfel nu ze toch enkel in de woonkamer er keuken zetten of toch de deur naar de veranda en de tuin open laten.
Wat zouden jullie doen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:07

Ik zou zorgen dat je huis zo koel mogelijk is. Of dat dus met de deur open is of niet. Denk dat de honden nu toch niet naar buiten zullen willen. Tenzij je dat altijd hebt om te plassen (lijkt me niet in de winter)? En verder zorgen voor genoeg water. Het zal geen 30C worden in je huis toch?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 14:19

Wij hebben een mobiele airco vorig jaar van marktplaats gehaald. Dus die staat zo lang mogelijk aan en als we weggaan alles uit. En voor de zon op t huis komt alles dicht. Ook (rol)gordijnen, luxaflex , lammellen en dat soort dingen.
Maar we gaan nooit lang weg zonder de hondjes.
Wij zijn zo ook een dagje weg. Maar de hondjes zitten bij mn schoonouders. Lekker de hele dag in de tuin scharrelen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:51

Een ventilator met natte handdoek in de kamer zetten kan wel lekker zijn voor ze.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 15:41

Hier blijven ze gewoon in hun bench op mijn slaapkamer eventueel met een ventilator. Dit is de koelste kamer in mijn huis.
Los en buiten kan niet, want dan gaan ze blaffen op de buren of gzan zitten puffen in een warme keuken... moet wel zeggen dat mijn benches allemaal een maat te groot zijn voor mijn honden.
Hopelijk vanaf volgend jaar een hondenkamer waar het lekker koel blijft in de zomer.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 15:52

Hier zijn de benchen ook een aantal maten te groot (110 cm lengte) voor een bordertje :o
Ik heb ze uiteindelijk tich alle ruimte gegeven. In de woonkamer is het met deur open of dicht door de rolluiken even koel. Nu kunnen ze buiten in het windje zitten en in de schaduw liggen of binnen in huis.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 16:50

Wat schattig Paloedie en AL <3 De Bracco pups zijn nu 1,5 week oud en de oogjes gaan al wat open. Kan niet wachten om ze te gaan knuffelen over 2 weken :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:01

Zo warm is het toch niet? := Ik doe met dit weer niks anders dan normaal, dus de ene los in huis, de andere in de kennel met vers water.
Met echt warm weer slapen ze 's nachts alsnog buiten, maar staat overdag de airco aan binnen, niet heel koud, maar wel koeler.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:02

Is weet niet hoe het bij jouw is maar hier is het 28 graden. Vind ik toch best warm. Vanochtend met een uur trainen was Daeva echt kapot.