[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:38

Hier geen puppybrok. Gaf het met Sammy in het begin maar die groeide "te hard". Gewoon mee gestopt. Een goede graanvrije brok krijgen ze en af en toe vers. Prima :) Zahra heeft nooit puppybrok gehad. Ook nooit groeipijn oid.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:14

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:44

melissac schreef:
Ik merk de laatste paar dagen heel erg dat Bentley afvalt, hij is natuurlijk druk met groeien en spelen waardoor er bijna niks meer van hem overblijft. Ik heb een beetje het idee alsof hij een groeispurt krijgt doordat het ineens zo dramatisch is, hij krijgt nu 3 keer op een dag puppy brokken van bonzo maar ik krijg een beetje het gevoel alsof hij daar niet genoeg uit haalt. Ook hebben we hem al meer gegeven dan dat we normaal geven en express veel snoepjes geven maar niks lijkt te werken..
Iemand een idee? Of is er vrij weinig aan te doen?
Hij is nog wel heel actief en vrolijk maar het ziet er gewoon echt niet goed uit...

Zo zag hij er vandaag uit:
[ Afbeelding ]
Ikvind het reuze meevallen, liever zo dan de 'gehaktbal op pootjes' labradors die ik regelmatig tegenkom. Al is het in mijn ras ook vrij normaal dat jonge honden schraal zijn, Roek is dunner denk ik :Y)
Al zou ik inderdaad wel ander voer gaan geven

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:01

Van schreef:
melissac schreef:
Ik merk de laatste paar dagen heel erg dat Bentley afvalt, hij is natuurlijk druk met groeien en spelen waardoor er bijna niks meer van hem overblijft. Ik heb een beetje het idee alsof hij een groeispurt krijgt doordat het ineens zo dramatisch is, hij krijgt nu 3 keer op een dag puppy brokken van bonzo maar ik krijg een beetje het gevoel alsof hij daar niet genoeg uit haalt. Ook hebben we hem al meer gegeven dan dat we normaal geven en express veel snoepjes geven maar niks lijkt te werken..
Iemand een idee? Of is er vrij weinig aan te doen?
Hij is nog wel heel actief en vrolijk maar het ziet er gewoon echt niet goed uit...

Zo zag hij er vandaag uit:
[ Afbeelding ]
Ikvind het reuze meevallen, liever zo dan de 'gehaktbal op pootjes' labradors die ik regelmatig tegenkom. Al is het in mijn ras ook vrij normaal dat jonge honden schraal zijn, Roek is dunner denk ik :Y)
Al zou ik inderdaad wel ander voer gaan geven

Wij zijn laatst nog een labrador tegen gekomen waar Bentley wel 3 keer in paste, de labrador van mijn tante is ook echt dik.. :') Voor het oog zie ik hem liever iets breder maar ook weer niet te breed. Ik moet zeggen dat al onze labradors er goed uitzagen, niet te dik en niet te dun.

Dit is overigens de labrador van m'n tante en is met toestemming geplaatst. :j
Afbeelding

En dit was onze labrador hiervoor:
Afbeelding Kan helaas van haar geen goede foto meer vinden...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:16

nou doe mij Bentley maar hoor :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:21

Bentley is wat mager , moet vast goedkomen met ander puppy voer!

voeding heb ik mij nog niet in verdiept.

spannend amanda!

Sorry voor mijn inactiefheid. Mijn mobiel is overleden en achter de pc vind ik niet veel aan :o

Van

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:23

Roek nu, al valt het bij haar natuurlijk veel minder op door de dikke vacht
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:54

Zal morgen een stand foto van Kenzo maken maar denk dat hij en Roek hetzelfde zijn qua dikte. Ook ik heb niet met te dik. Schraal vind ik niet erg ;)
Ik weet dat ik goed voer heb en hij genoeg krijgt. Bang voor tekorten ben ik dus ook niet. Hij is ook zeker niet te mager maar echt vet heeft hij ook echt niet ;)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:01

Van schreef:
nou doe mij Bentley maar hoor :=

Haha. :')
Moet wel echt zeggen die labrador die we laatst kwamen dat was echt een gehaktbal die had ook echt moeite met lopen.
Ik gok dat hij ong 10 cm groter was dan Bentley maar Bentley paste er makkelijk 3 keer in.. -O-

Bentley ziet er van die zijkant wel iets beter uit dan van bovenop trouwens:
Afbeelding

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:18

Hier ook geen puppybrok, Mika doet het super op KVV (Kiezebrink/Alaska) merk ook absoluut niks van groeipijnen oid. Gaat ong zo'n 450 Gr per dag nu in, hij is bijzonder actief. :')

Vanmorgen samen met Mika naar de Loonse en Drunense Duinen gereden, lekker bij het water in de zon gezeten en Mika maar spelen.
Afbeelding
Afbeelding

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:42

Knappe puppies komen er weer voorbij!

Hier is het kussen/mand probleem van Tara ook opgelost. Ze heeft nu een matras van een kinderbedje en ze krijgt het gelukkig niet kapot! *\o/*

En de kale plekken van de operatie zijn helemaal bijgegroeid, je ziet er niks meer van. Op het litteken na :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:47

Hier redelijk vroeg gestopt met puppybrok. Zeker bij Corgi's is het belangrijk dat je op 3 maand er echt mee stopt. Het is een dwergras, dus te snel groeien is echt niet goed. Toen Ginny hier kwam kreeg ze dus eigenlijk meteen al brok voor volwassenen. Hier krijgen ze Opti-Form van Versele-Laga (graanvrij) en tegenwoordig soms ook stukjes hondenworst er tussen. (Kan niet meteen op het merk komen..)

Ginny zit inmiddels in de jeugdklas en vorige zondag hebben we onze eerste les gehad in deze groep. Ging goed. Mevrouw is super sociaal en vindt alles wel goed. Volgens is soms nog lastig, ze is liever lui dan moe en baasje loopt toch zoooo snel :O Apport doet ze vrijwel perfect, zit voet en zit voor zitten er ook al lekker op. Kortom - super trots op mijn meisje.

Ze heeft ook een nieuw vriendinnetje, een Zwitserse Herder pup. Echt een superschattig ding.

Afbeelding

Ze is nu 6 maand en 4 dagen oud. Maar man, die is niet normaal zwaar en groot. In de dierenwinkel nog eens gewogen. Mevrouw weegt al 15 kilo :o Het gemiddelde voor een teefje is tussen de 11 en 15 kg, mevrouw gaat al richting de reutjes..

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:18

Jackytje schreef:
Hier redelijk vroeg gestopt met puppybrok. Zeker bij Corgi's is het belangrijk dat je op 3 maand er echt mee stopt. Het is een dwergras, dus te snel groeien is echt niet goed. Toen Ginny hier kwam kreeg ze dus eigenlijk meteen al brok voor volwassenen. Hier krijgen ze Opti-Form van Versele-Laga (graanvrij) en tegenwoordig soms ook stukjes hondenworst er tussen. (Kan niet meteen op het merk komen..)

Ginny zit inmiddels in de jeugdklas en vorige zondag hebben we onze eerste les gehad in deze groep. Ging goed. Mevrouw is super sociaal en vindt alles wel goed. Volgens is soms nog lastig, ze is liever lui dan moe en baasje loopt toch zoooo snel :O Apport doet ze vrijwel perfect, zit voet en zit voor zitten er ook al lekker op. Kortom - super trots op mijn meisje.

Ze heeft ook een nieuw vriendinnetje, een Zwitserse Herder pup. Echt een superschattig ding.

[ [url=m/nex0jG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is nu 6 maand en 4 dagen oud. Maar man, die is niet normaal zwaar en groot. In de dierenwinkel nog eens gewogen. Mevrouw weegt al 15 kilo :o Het gemiddelde voor een teefje is tussen de 11 en 15 kg, mevrouw gaat al richting de reutjes..

Oh wauw! Die Zwitserse herder is ook gaaf zeg!
Ik heb altijd gezegd dat als ik later op mezelf ga en ik heb tijd voor een hond dat ik of een Zwitserse herder neem of een akita inu.
Ginny is ook nog steeds heel leuk! <3

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:25

Idd, als 3de hond (dus ipv Ginny) twijfelden we ook voor nog een grotere hond en dan was de kans heel groot dat het een Zwitser zou worden. Nu heel toevallig dat mijn goede vriendin er eentje heeft. :D

Hier nog een filmpje van hun 2tjes, duurt wel 10 minuten :P

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 19:40

Jackytje schreef:
Idd, als 3de hond (dus ipv Ginny) twijfelden we ook voor nog een grotere hond en dan was de kans heel groot dat het een Zwitser zou worden. Nu heel toevallig dat mijn goede vriendin er eentje heeft. :D

Hier nog een filmpje van hun 2tjes, duurt wel 10 minuten :P
[ Video ]

Oh wat een leuk filmpje! <3
En het zijn echt geweldige honden, vrienden van ons hadden er 1 maar we vonden dat niet zo handig hier thuis doordat we met mijn vader, broer van 21, mijn broertje van 13 en ik dan thuis zitten.
Mijn vader is echt een grote fan van labradors netzoals mijn broertje en mijn broer wou helemaal geen hond dus toen was de keuze snel gemaakt. :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:01

Hier de beloofde foto's nog qua dikte van Kenzo de herder van nu 6 maanden maar ook van Yaro de labrador x rottweiler van bijna 9 jaar.
Beiden behoorlijke vacht dikte dus minder goed re zien maar duidelijk genoeg geen vet ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:51

Prachtige honden, dierenfan!

Wij gaan zaterdag weer knuffelen. Ontzettend veel zin in, want dit is met recht een klote week. Afgelopen maandagavond is zeer plots mijn vader overleden. Dat wordt dus niet meer samen van de pup genieten... Een beetje extra afleiding in de vorm van dat jonge grut, voor we de uitvaart dinsdag hebben, is zeer welkom. Ga nu zeker proberen om een foto te maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:54

Gecondoleerd Djinnie. Hopelijk kun je inderdaad even je gedachtes ergens anders op zetten, die afleiding is in zo'n week erg welkom. :(:)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:05

gecondoleerd Djinnie.. Vreselijk om zoiets mee te maken.

Hopelijk helpt het heerlijke puppyspam je er een beetje door heen.

Lizzy is inmidels geen pup meer, bijna een jaar denk ik.. maar mn ex heeft zijn zorgen geuit over haar.

toen we net uit elkaar gingen, blafte ze heel erg als ik weg ging, en dan was ze ook wel sloperig.

Dat blaffen doet ze niet meer volgens hem maar slopen wel ontzettend. Ook gewoon als ze er bij zijn. Dat heeft ze bij mij dan weer niet gedaan.
Maar ze zijn er wel een beetje klaar mee geloof ik.

Misschien dat ze buiten het hok hondproof maken zodat ze daar + in de kennel kan en dan alleen avonden bij hun in huis.

Dan echt geneigd om te zeggen van dan probeer ik het wel.. Mja, ik heb er al 3.. Maar dan heb ik wel de kans natuurlijk om een goed huisje voor haar te vinden als het niet werkt.

Ik denk dat ze gewoon lekker op de boerderij thuis hoort.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:05

Gecondoleerd Djinnie!!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:25

Sterkte Djinnie! Hopelijk kan het puppengeweld je gedachten wat verzetten.

moeilijk Danielle, maar mss wel beter voor je gemoedsrust dat je eht zelf nog een kans geeft.

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:29

Oeff Djinnie, Gecondoleerd! Heel veel sterkte de komende tijd.

Danielle, ik denk net als petitparis... maar het is helemaal jou keuze en jij weet wat het beste is voor haar.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:37

Ik hou het wel in mijn achterhoofd hoor.
Als ze echt besluiten dat ze weg moet, komt ze eerst bij mij.. ga ik het proberen.
Nu alvast maar even kijken en nadenken hoe ik dat onwijze gesloop misschien kan minderen.
Wist niet dat een Samojeed zo'n lasting karakter kan hebben!

Hij gaf tevens aan dat ze 2x "flauwgevallen" was.
Bij thuiskomst was ze heel blij, en viel ze zo om en na 10 seconden schudde ze haar kop en werd ze weer wakker.

Nouja als het zo moet, dan komt ze weer bij mij en dan probeer ik het! En evt een oppas regelen ofzo.
Iemand van jullie tips voor het onwijze sloopgedrag?
Het is altijd wel een onwijs drukke/gekke pup geweest, die je echt moest afremmen (geen idee hoe ze nu is, sinds januari niet meer gezien)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:07

Bench en prikkel arme omgeving. Een drukke hond moet je verplichte rust geven en leren te kalmeren.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:22

Probleem is ook... mevrouw heeft een hekel aan "opgesloten" te zijn.. :7
Wanneer ze dat voel ook maar heeft (hoe groot de ruimte ook mag zijn) dan wordt ze crazzzy...
Als pup hebben we haar dus nooit in de bench gedaan, omdat als ze los 's nachts lag met de andere honden, veel rustiger was.
Ook wel eens een andere hond in een bench naast haar gezet, maar hielp niet.

Ze heeft echt zo'n sterke karakter :+

Mijn andere honden vinden de bench trouwens geen probleem, als is dat niet meer nodig.