Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
melissac schreef:Ikvind het reuze meevallen, liever zo dan de 'gehaktbal op pootjes' labradors die ik regelmatig tegenkom. Al is het in mijn ras ook vrij normaal dat jonge honden schraal zijn, Roek is dunner denk ikIk merk de laatste paar dagen heel erg dat Bentley afvalt, hij is natuurlijk druk met groeien en spelen waardoor er bijna niks meer van hem overblijft. Ik heb een beetje het idee alsof hij een groeispurt krijgt doordat het ineens zo dramatisch is, hij krijgt nu 3 keer op een dag puppy brokken van bonzo maar ik krijg een beetje het gevoel alsof hij daar niet genoeg uit haalt. Ook hebben we hem al meer gegeven dan dat we normaal geven en express veel snoepjes geven maar niks lijkt te werken..
Iemand een idee? Of is er vrij weinig aan te doen?
Hij is nog wel heel actief en vrolijk maar het ziet er gewoon echt niet goed uit...
Zo zag hij er vandaag uit:
[ Afbeelding ]
Van schreef:melissac schreef:Ikvind het reuze meevallen, liever zo dan de 'gehaktbal op pootjes' labradors die ik regelmatig tegenkom. Al is het in mijn ras ook vrij normaal dat jonge honden schraal zijn, Roek is dunner denk ikIk merk de laatste paar dagen heel erg dat Bentley afvalt, hij is natuurlijk druk met groeien en spelen waardoor er bijna niks meer van hem overblijft. Ik heb een beetje het idee alsof hij een groeispurt krijgt doordat het ineens zo dramatisch is, hij krijgt nu 3 keer op een dag puppy brokken van bonzo maar ik krijg een beetje het gevoel alsof hij daar niet genoeg uit haalt. Ook hebben we hem al meer gegeven dan dat we normaal geven en express veel snoepjes geven maar niks lijkt te werken..
Iemand een idee? Of is er vrij weinig aan te doen?
Hij is nog wel heel actief en vrolijk maar het ziet er gewoon echt niet goed uit...
Zo zag hij er vandaag uit:
[ Afbeelding ]![]()
Al zou ik inderdaad wel ander voer gaan geven
Van schreef:nou doe mij Bentley maar hoor
Jackytje schreef:Hier redelijk vroeg gestopt met puppybrok. Zeker bij Corgi's is het belangrijk dat je op 3 maand er echt mee stopt. Het is een dwergras, dus te snel groeien is echt niet goed. Toen Ginny hier kwam kreeg ze dus eigenlijk meteen al brok voor volwassenen. Hier krijgen ze Opti-Form van Versele-Laga (graanvrij) en tegenwoordig soms ook stukjes hondenworst er tussen. (Kan niet meteen op het merk komen..)
Ginny zit inmiddels in de jeugdklas en vorige zondag hebben we onze eerste les gehad in deze groep. Ging goed. Mevrouw is super sociaal en vindt alles wel goed. Volgens is soms nog lastig, ze is liever lui dan moe en baasje loopt toch zoooo snelApport doet ze vrijwel perfect, zit voet en zit voor zitten er ook al lekker op. Kortom - super trots op mijn meisje.
Ze heeft ook een nieuw vriendinnetje, een Zwitserse Herder pup. Echt een superschattig ding.
[ [url=m/nex0jG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze is nu 6 maand en 4 dagen oud. Maar man, die is niet normaal zwaar en groot. In de dierenwinkel nog eens gewogen. Mevrouw weegt al 15 kiloHet gemiddelde voor een teefje is tussen de 11 en 15 kg, mevrouw gaat al richting de reutjes..
Jackytje schreef:Idd, als 3de hond (dus ipv Ginny) twijfelden we ook voor nog een grotere hond en dan was de kans heel groot dat het een Zwitser zou worden. Nu heel toevallig dat mijn goede vriendin er eentje heeft.
Hier nog een filmpje van hun 2tjes, duurt wel 10 minuten
[ Video ]