Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Spruit schreef:Fleur, Catappablad is gedroogd amandelboomblad. Je stopt het in je aquarium waarna het na verloop van tijd zinkt en opgegeten wordt door bv garnalen. Ze kennen antibacteriële- en waterreinigende functies toe. Daarnaast kan de pH minimaal zakken. Ze worden daarom ook veel gebruikt bij garnalen en ik heb een aantal betta kweker verslagen gezien waarbij ze het blad bij de kleine visjes gebruikten

Riddershow schreef:Iemand ervaring met slakken? Want hoeveel geweislakken moet ik dan kopen? Heb een 1 m bak....
Nummer twee op mijn lijstje, en prachtige beestjes. Ze lijken het ook wel goed te doen, ze zijn actief, hebben al zowel diepvries als vlokvoer gegeten en negeren de rest van de vissen en de kikkertjes.
Heb gewoon even niets te melden. 1 discus doet het al even wat minder. Bactopur kur gedaan maar niet echt idee dat het helpt. Is ook het onderdeurtje van de groep.
auww 75 euries lichter
Spruit schreef:Julius, ik heb even op Youtube gekeken maar bah zeg! Hoe krijg je die beestjes überhaupt in je paludarium?
Fleur, volgens mij zie ik wat je bedoelt
Deze waardes zijn gewoon 0.

ik was er net omdat ik nog wat moest hebben en het draait ze hij hun echt niet om verdienen van geld. Er was een klant die wat vissen wilde hebben, vrouwtje had de vissen gevangen, en vervolgens nog een paar anderen. Ze zegt tegen de klant; het spijt me, maar deze ga ik niet verkopen. Ik vind ze te mager en het zou zonde zijn als ze binnenkort door gaan. Vervolgens zat er nog een mager visje tussen de andere vissen dus daarvoor ging ze even een ander vangen omdat deze te mager was om te verkopen.
Ze hebben er echt een hart voor de klant, maar ook voor de vissen. Laat ze dan maar even in een vertrouwde omgeving aansterken.

ga er na het weekend mee bezig en dan ook de nieuwe bak schoonmaken en inrichten