gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:37

janiekhm schreef:
Ik ben dol op mijn konijnen :D maar ja.. het is natuurlijk vaak raak. We kochten 2 mannetjes maar toen ze gingen paren ging er al een lichtje branden. en ja.. een maandje later hadden we 4 babykonijntjes :o echt heel er lief en leuk maar ja. Je weet het maar nooit met konijnen <3 *D

Dat klopt haha ookal rijden onze vrouwtjes op elkaar onze en mannetjes ook op elkaar haha

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:50

Konijnen rijden sowieso op elkaar, ram op voedster, voedster op ram, ram op ram, voedster op voedster. Het is niet altijd alleen paren maar ook rangordebepaling. Normaal konijnengedrag :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:53

Oh man, ik word er gek van!
M'n konijntjes zitten de hele tijd in het kippenhok. Het is heel irritant.
En waarom het erg is als ze er zitten?
Niet omdat de kippen ze pijn doen ofzoiets, maar omdat er: klimop staat, gaten in de ren zitten, dennennaalden liggen en er een giftige rododendron staat.
Ooit wil ik het kippenhok ombouwen tot mega konijnenhok.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:54

Eoweyn_x schreef:
Konijnen rijden sowieso op elkaar, ram op voedster, voedster op ram, ram op ram, voedster op voedster. Het is niet altijd alleen paren maar ook rangordebepaling. Normaal konijnengedrag :)

Die van mij hebben het soms in een keer of rennen ze elkaar even achterna en daarna is het weer klaar :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:54

Jeika schreef:
Oh man, ik word er gek van!
M'n konijntjes zitten de hele tijd in het kippenhok. Het is heel irritant.
En waarom het erg is als ze er zitten?
Niet omdat de kippen ze pijn doen ofzoiets, maar omdat er: klimop staat, gaten in de ren zitten, dennennaalden liggen en er een giftige rododendron staat.
Ooit wil ik het kippenhok ombouwen tot mega konijnenhok.

Kippenhok afsluiten zodat ze er niet meer in kunnen? :P

Jeika

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:56

Ze graven er dus steeds onderdoor, en vraag me niet waarom :') hun hok zit vast aan het kippenhok, dat is dus het probleem

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:58

Iris, onze ren was ook de bedoeling om deze op te splitsen in 2 rennen maar omdat ik m'n oudje heb moeten laten inslapen en ik deze 4 wel bij elkaar kon houden hebben we er 1 ren van gemaakt, de mogelijkheid is er nog altijd om mochten er konijnen dood gaan en ik geen groep meer kan maken de ren op te splitsen in 2 ;)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:00

Het leek vandaag wel een slachtpartij toen ik de tuin in keek, overal plukken haar. Fox jaagt Bun achterna, en Bun jaagt achter Fox aan. Compleet ander gedrag als Bun en Bob samen vertoonden.. Fox zit vooral buiten, zo nu en dan gaat hij het hok in waarna Bun er uit rent met Fox er achter aan. Maar grotendeel van de dag zit Bun binnen en Fox buiten..

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:00

_Tarzan schreef:
Iris, onze ren was ook de bedoeling om deze op te splitsen in 2 rennen maar omdat ik m'n oudje heb moeten laten inslapen en ik deze 4 wel bij elkaar kon houden hebben we er 1 ren van gemaakt, de mogelijkheid is er nog altijd om mochten er konijnen dood gaan en ik geen groep meer kan maken de ren op te splitsen in 2 ;)

Waar heb je de panelen gekocht? En zijn ze er ook lager?
Laatst bijgewerkt door iris_relente op 23-01-16 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:02

Mijn ouders willen het hok namelijk niet zien :( dus heb maar 1 plekje naast de wei waar het kan, tracker moet er ook nog langs, wat ik nu ga bouwen is 4 hokjes dus in totaal 8 meter lang. Maar dat wat jij hebt zou veel handiger en mooier zijn :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:04

Zeeuwsemeid schreef:
Het leek vandaag wel een slachtpartij toen ik de tuin in keek, overal plukken haar. Fox jaagt Bun achterna, en Bun jaagt achter Fox aan. Compleet ander gedrag als Bun en Bob samen vertoonden.. Fox zit vooral buiten, zo nu en dan gaat hij het hok in waarna Bun er uit rent met Fox er achter aan. Maar grotendeel van de dag zit Bun binnen en Fox buiten..

Vervelend!

Komt dat niet omdat de tuin etc van Bun zijn? Tenminste, het lijkt me lastig om dat volledig neutraal te krijgen. Misschien kun je de opvang contacteren voor tips? Zolang het bij jagen en plukken vacht blijft zou ik ze wel samen houden.
Kan Fox wel droog en warm zitten ergens?

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:04

Zeeuwsemeid schreef:

Wat ga je met ze doen? Ga je fox weer terug brengen? :( hoop dat ze het beter met elkaar gaan krijgen :|

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:05

Eoweyn_x schreef:
Konijnen kunnen geen niesziekte krijgen, dat is iets voor katten. Snot/pasteurella kan wel.
Trouwens, mijn voedster met snot doet het heel goed op Draxxin. Niet iedere DA wil dat geven, of heeft dat, maar wellicht kun je het voorstellen? Tenminste, ik weet niet of je die al gehad hebt. Zijn injecties. Over doxycycline heb ik ook goede verhalen gehoord.

Mijn DA heeft geen draxxin waardoor ik Ilona nu propolis geef. Tenminste, als ze het nodig heeft. Ze krijgt er last van als de weerstand daalt, bij stress bijvoorbeeld. Dan geef ik een paar dagen wat druppels propolis op een stukje cracker tot het weer over is. Ik kreeg dat als tip van iemand die twee konijnen met chronisch snot had, was een wondermiddel bij haar. En hier werkt het ook heel goed. Je zou het kunnen proberen, het kan verder weinig kwaad, is een natuurproduct. Te bestellen via internet of misschien zelfs wel bij de drogist. Ik heb de vloeibare versie, druppels.

Hier in België noemt dat wel niesziekte.. Idd pasteurella!!

Mijn konijn krijgt trouwens doxybactin vet hiervoor. Mijne krijgt 1x in de winter een kuur van 10 dagen, voor de rest blijft hij stabiel gelukkig.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:06

iris_relente schreef:
Mijn ouders willen het hok namelijk niet zien :( dus heb maar 1 plekje naast de wei waar het kan, tracker moet er ook nog langs, wat ik nu ga bouwen is 4 hokjes dus in totaal 8 meter lang. Maar dat wat jij hebt zou veel handiger en mooier zijn :)

Lager kan natuurlijk wel maar ikzelf vind dat lastig schoonmaken. Of je zou met panelen moeten werken, die je eraf kunt tillen of open kunt klappen.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:10

Eoweyn_x schreef:
Zeeuwsemeid schreef:

Vervelend!

Komt dat niet omdat de tuin etc van Bun zijn? Tenminste, het lijkt me lastig om dat volledig neutraal te krijgen. Misschien kun je de opvang contacteren voor tips? Zolang het bij jagen en plukken vacht blijft zou ik ze wel samen houden.
Kan Fox wel droog en warm zitten ergens?

Ja Fox kan sowieso onder het hok zitten, dat is ook afgeschermd voor de wind en droog. En het hok zelf heb ik helemaal schoongemaakt en geprobeerd met dettol te reinigen. De tuin verder kon ik niks aan doen maar ik heb zoveel mogelijk schoon gemaakt.

Ik wil het nog een paar dagen aankijken, zolang er geen bloed vloeit denk ik dat het wel meevalt. Als ik echt serieuze wonden ga zien dan breng ik Fox terug naar de opvang..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:12

Ah, dat is fijn. Helemaal neutraliseren is inderdaad lastig, en is sowieso moeilijk, want konijnen zijn ook niet gek natuurlijk..
Ik duim dat het snel betert!

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:13

Eoweyn_x schreef:
iris_relente schreef:

Lager kan natuurlijk wel maar ikzelf vind dat lastig schoonmaken. Of je zou met panelen moeten werken, die je eraf kunt tillen of open kunt klappen.

Ze komen op gras dus hoef gelukkig niet te vegen alleen het hok verschonen, maar dat moet lukken op de knieën :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:15

Ben je niet bang dat ze zich daaruit graven?

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:17

Eoweyn_x schreef:
Ben je niet bang dat ze zich daaruit graven?

Graven aan de zijkanten een stukje kippengaas is, dus zodra de grond ontdooit is gaan we daaraan beginnen ook met de palen in de grond enzo. We gaan nu eerst een nachthok bouwen of iets kopen op marktplaats moeten we nog even kijken :) we willen sowieso iets op pootjes

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:20

Dat wat wij hebben zijn geen panelen, m'n vriend heeft dat helemaal zelf gebouwd met hekwerk.

Zeeuwse meid, vervelend zeg! Kun je bun en fox niet een paar dagen bij de opvang laten om ze te koppelen op neutraal terrein?

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:25

_Tarzan schreef:
Dat wat wij hebben zijn geen panelen, m'n vriend heeft dat helemaal zelf gebouwd met hekwerk.

Zeeuwse meid, vervelend zeg! Kun je bun en fox niet een paar dagen bij de opvang laten om ze te koppelen op neutraal terrein?

Knap gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:27

Wat een professionele hokken komen er voorbij!!

Vanmiddag heb ik Toos en Sam opgehaald! Ze hebben het al goed naar de zin. Makkelijke beesten joh.

Ik heb vanmiddag hout gehaald voor de ren. Dit is niets zo met de hekjes. Vlas overal...

Ook ga ik morgen de tuin veranderen. Rododendron er uit.

Buxus zijn ook slecht voor konijnen toch?

Afbeelding

Helaas gaat de kast weg. Schoonvader was not amused...
De konijnen wel...

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:50

vonneke schreef:
Wat een professionele hokken komen er voorbij!!

Vanmiddag heb ik Toos en Sam opgehaald! Ze hebben het al goed naar de zin. Makkelijke beesten joh.

Ik heb vanmiddag hout gehaald voor de ren. Dit is niets zo met de hekjes. Vlas overal...

Ook ga ik morgen de tuin veranderen. Rododendron er uit.

Buxus zijn ook slecht voor konijnen toch?

[ [url=m/K2SDvO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas gaat de kast weg. Schoonvader was not amused...
De konijnen wel...

[ [url=m/JgTilw.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een schatjes! <3 <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:06

Ja lief he!

Heb al een nieuwe kast voor ze als binnenverblijf!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 01:12

Ik krijg maandag wat hooi van de paarden. Als dat bevalt kan ik daar blijven ophalen gelukkig.