Eoweyn_x schreef:Konijnen kunnen geen niesziekte krijgen, dat is iets voor katten. Snot/pasteurella kan wel.
Trouwens, mijn voedster met snot doet het heel goed op Draxxin. Niet iedere DA wil dat geven, of heeft dat, maar wellicht kun je het voorstellen? Tenminste, ik weet niet of je die al gehad hebt. Zijn injecties. Over doxycycline heb ik ook goede verhalen gehoord.
Mijn DA heeft geen draxxin waardoor ik Ilona nu propolis geef. Tenminste, als ze het nodig heeft. Ze krijgt er last van als de weerstand daalt, bij stress bijvoorbeeld. Dan geef ik een paar dagen wat druppels propolis op een stukje cracker tot het weer over is. Ik kreeg dat als tip van iemand die twee konijnen met chronisch snot had, was een wondermiddel bij haar. En hier werkt het ook heel goed. Je zou het kunnen proberen, het kan verder weinig kwaad, is een natuurproduct. Te bestellen via internet of misschien zelfs wel bij de drogist. Ik heb de vloeibare versie, druppels.
Hier in België noemt dat wel niesziekte.. Idd pasteurella!!
Mijn konijn krijgt trouwens doxybactin vet hiervoor. Mijne krijgt 1x in de winter een kuur van 10 dagen, voor de rest blijft hij stabiel gelukkig.