Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:53

Ik heb deze voor Porthos:
Afbeelding

en deze voor Mowgli:
Afbeelding

Ruby1995

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:23

Ik heb geen tuigje, hij loopt los ik de tuin, af en toe klimt die over de schutting maar is dan ook weer snel terug. (5 minuten :') )

Vanmiddag met Sammie naar de dierenarts voor controle!

Bij degene waar sammie vandaan komt heeft nieuwe kittens, van dezelfde ouders als Sammie, zo lief <3

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:35

@Ruby: Sammie is echt prachtig zeg. Wat een vacht en mooie kleuren. Zou er zo verliefd op worden!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:02

meisje_ schreef:
Ik heb geenidd werkelijk waar niet, maar leuk vind ik haar toch :D
voor jou zal het inderdaad vast niet uitmaken maar als fokker is het nogal ergelijk

net de schrik van mijn leven gehad := ouders zijn op vakantie dus ik zorg voor hun katten. Kom ik daar aan staat het keukenraampje open en 1 van de binnenkatten weg :oo
hij stond gelukkig meteen weer voor de deur toen ik riep maar joost mag weten hoe lang hij buiten geweest is.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:15

Voor Sjaak en Harrie gebruik ik deze:
Afbeelding

Afbeelding

Ideaal en zit naar mijn idee fijn voor ze. Officieel voor honden maar voor katten ook ideaal naar mijn mening.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:37

Oh dat tuigje heb ik inderdaad ook voor mijn hond. past het een kitten ook of is de kleinste maat meer voor een forse kat?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:38

Marloes die riempjes lijken mij ook wel wat. Zijn dat riempjes/tuigjes voor kleine honden?

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:42

Ja, ze zijn eigenlijk voor kleine hondjes. Mocht je ze willen bestellen, let dan even goed op. Er zijn namelijk drie maten. Harrie van 14 weken past de kleinste. Ons grote volwassen kater past de grootste. Ze zijn goed verstelbaar. Het merk is Karlie, type Teeny Weeny. :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:43

Forbiddenpie schreef:
@Ruby: Sammie is echt prachtig zeg. Wat een vacht en mooie kleuren. Zou er zo verliefd op worden!

Hij is zeker prachtig!! En ook lief (soms niet hoor, kan ook heeeeeeel stout zijn)

Afbeelding
Dit was kleine Sammie

Afbeelding
Hij moet en zal in zn mandje passen, dan rolt die zich op of de poten liggen buiten boord :')

Nou is die niet echt heel groot of zwaar voor een kruising maine coon. In het begin groeide hij heel erg en had echt van die hoge stelten maar nu blijft die hangen haha.
Vorige week toen die ziek was woog die 4,2 kilo met 9 maanden.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:20

Hij is een flinke!

Harrie begint te veranderen, hij was altijd veel te druk om te knuffelen maar sinds een aantal dagen komt ie steeds vaker bij je langs voor knuffels. Ook komt hij meer op schoot, of tegen je aan liggen. :D

We hebben een vakantie geboekt, en de beide katten gaan naar "De Kattenherberg" in Lemmer. We hebben er een rondleiding gehad en het leek allemaal erg goed. Blijft desondanks wel moeilijk om ze daar komende week achter te laten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:07

Wij moeten ook nog een tuigje om de katten de weg naar buiten te leren :+

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:10

Kijk astjeblieft goed uit met pensions, ik heb m'n lesje er wel mee geleerd. Ik was daar ook geweest van tevoren en zag er goed uit, nu hoor ik van mensen dat die slecht aangeschreven staat. Dan denk ik van, had dat eerder gezegd? Had me heel wat dierenarts kosten/bezoeken bespaart geweest. Maar goed, ik weet het nu voor de volgende keer! Dan ga ik denk zo'n kattenoppas inhuren.

Sammie net terug van de DA, het klinkt al veel beter z'n longen maar nog niet hoe het hoort, er zijn nog wat bijgeluiden te horen. Dus nu nog 3 dgn antibiotica extra.

Geniet maar lekker van Harrie z'n knuffels :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:24

Nu ga ik echt nooit op vakantie, maar mocht dat onverhoopt toch een keer voorkomen zou ik de katten nooit naar een pension oid brengen. De honden ook niet trouwens.
Er is altijd wel iemand, buren/opa's en oma's/neefjes of nichtjes/ooms tantes/ oid, te vinden die ze willen verzorgen.

Net zoals Ruby al zegt, het lijkt altijd heel wat maar als je je dier dan weer ophaalt valt dat vaak flink tegen.
Nee hoor, ze als het een keer moet blijven ze lekker thuis en zoek ik iemand die 2/3x daags wil voeren en spelen.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:35

MarloesRixt schreef:
Ja, ze zijn eigenlijk voor kleine hondjes. Mocht je ze willen bestellen, let dan even goed op. Er zijn namelijk drie maten. Harrie van 14 weken past de kleinste. Ons grote volwassen kater past de grootste. Ze zijn goed verstelbaar. Het merk is Karlie, type Teeny Weeny. :)

Dankjewel voor de informatie, ik heb nog een riempje thuis, maar vind die toch fijner uitzien voor als ze die eerste is gewend!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:40

Dit pension heb ik van een vriendin die haar kat al jaren bij deze mensen brengt. Altijd dik in orde en nooit ziek terug gekregen. Katten zitten ook niet allemaal bij elkaar maar. Harrie en Sjaak krijgen een verblijf met z'n tweeën. Ook krijgen ze hun eigen voer wat ik erg belangrijk vind.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:53

Mag ik me hier ook melden? :) Op dit moment heb ik 4 kittens die ik grootbreng met de fles. Ze zijn nu 5,5 week oud en worden steeds leuker! Gaan nu lekker op ontdekking. Hier nog mensen met ervaring met flessenkittens? De kleintjes zijn nog niet zindelijk en willen ook nog geen (geweekte) brokjes eten.. Komt vanzelf hoorde ik, maar misschien weet iemand hier nog een goede tip?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:54

Geen tips wat dat betreft maaree fotoo :D

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn de boefjes! Die op de laatste foto heeft blaasontsteking, arme prul. Krijgt sinds vrijdag 2x daags antibiotica (tabletjes fijn gemaald en in suspendeergel gedaan zodat het vloeibaar gegeven kan worden) Gaat al stukken beter gelukkig! Drinkt weer goed en plassen kan ze ook weer prima.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:48

bij mij waren ze sneller zindelijk als ze in een ren bleven dan dat ze al door de kamer heen mochten lopen. Dus ik weet niet hoe jij ze hebt?
En ik gooi de poepjes in de kleine kattenbakjes zodat ze weten dat dat daar thuishoort.

En natvoer eten ze hier ook sneller dan de brokjes, vooral almo nature vloog er in. De kleine brokjes van RC vind ik het fijnste

Ik ben in de tepelstaartijd bij Pepper, maar het is nog een geheim of het gelukt is -O-

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:09

Elke keer als ik naar Noah kijk ben ik toch wel echt heel blij met hem. Zijn favorite bezigheid is mijn hand wassen en spelen met zijn krabpaal. Mijn hond is ook dol op hem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:16

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, geen verwijt:

Waarom doen jullie je kat een tuigje om? Gaat die af als hij ouder word of mag hij nooit zonder tuigje naar buiten?

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:24

Ik heb ervaring met flessen kittens. Heb er 3 groot gebracht vanaf 2,5 week. Konden nog niet zelf ontlasten. Heb ze alle 3 nog steeds.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:35

@spritz : wat een dotjes zeg.

@forbiddenpie: mooi katje zeg. Daar mag je zeker blij mee zijn.

Vandaag heb ik onze nieuwe aanwinst opgehaald. Hij is nog helemaal van slag door de lange reis. En hij zit nu onder de stoel verstopt.
Finnian en Laurenzo vinden het reuze interessant en Logan zit te mopperen, zoals verwacht.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:40

M_nouska schreef:
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, geen verwijt:

Waarom doen jullie je kat een tuigje om? Gaat die af als hij ouder word of mag hij nooit zonder tuigje naar buiten?

Die van mij zijn binnenkatten, hebben hun tuigjes zelden om maar ik wen het ze aan voor het geval ze eens mee moeten en er net een transportmand is uitgeleend oid.
Was verrekte handig met de draaidag van 'beestengeluk' waar Mowgli op de set op een tafel moest liggen.
onze aflevering, vanaf 6.29 zijn wij in beeld. :)
Maar ook toen mijn ex en ik allebei tegelijk naar de dierenarts moesten en we maar 1 mand hadden en 2 katten die niet samen konden zonder dat de mijne die van haar zou vermoorden. :x
Oude Teig* van mij is toen in een tuigje gehesen en los meegegaan in de auto.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:41

oh en toen Mo geopereerd was aan haar nek en aan de wond bleef peuteren hielp het tuigje om de kap op z'n plek te houden zodat die niet in de wond ging schuren, wat met een bandje wel gebeurde.