Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tancreda4 schreef:Ook wel eens 1 gehad hoor die niet luisterde naar mijn smeekbeden. Ik wilde meer dan een simpele shampoo omdat ik bang was dat het einschuss zou worden. Mijn paard is niet kleinzerig en mepte je de tent uit, maar da bleef bij een onschuldig huid dingetje. Ik kreeg ook geen metacam of iets. 2 dagen later - in het weekend- toch hoge koorts en einschuss. Maar de da bleef bij zijn standpunt dat hij prima had gehandeld en het achteraf niet anders had gedaan. Kijk, iedereen kan een verkeerde inschatting maken en dat zou ik een da ook niet snel aanrekenen. Maar in dit geval wel omdat hij zo bij z'n stuk bleef, ook achteraf. Die hoeft idd niet meer te komenMaar dat is maar 1 da op velen.
Citaat:Prijzen van consulten, opname en medicatie in het dierenziekenhuis
Wij krijgen regelmatig vragen van patiënt-eigenaren over de hogere prijzen van onze diensten. De prijzen van uw eigen dierenarts liggen lager dan die in het dierenziekenhuis, net zoals uw huisarts een ander tarief hanteert dan een specialist in het ziekenhuis. Dit heeft verschillende redenen:
Consulten:
• Onze gedifferentieerde dierenartsen en specialisten hebben na hun dierenartsopleiding nog meer geïnvesteerd in kennis opdoen in een deelgebied, sommigen hebben zelfs 6 jaar extra tijd en geld besteed aan een specialistenopleiding.
• Onze dierenartsen en specialisten moeten nascholing volgen en dus tijd en geld investeren om up to date te blijven en de status “specialist” kan alleen behouden blijven als zij deze kennis blijven vergaren. Zij moeten hier ook rekenschap van afleggen richting een commissie.
• U komt bij ons als uw eigen dierenarts het niet meer weet of kan. Dit betekent dat hier zorg op een ander niveau wordt geleverd.
• De apparatuur die we hier hebben aangeschaft om uw huisdier van de beste zorg te voorzien is duur in aanschaf maar ook in onderhoud. Na verloop van tijd moet dit ook worden vervangen.
• In de avond en nacht wanneer uw eigen dierenarts gesloten is willen we altijd met voldoende mensen klaarstaan om uw huisdier te helpen. Ook als u ons op dat moment niet nodig heeft. Maar het personeel moet ook worden betaald als u ons niet nodig heeft.
Opname:
• De medium/high care opnamehokken zijn ingericht met apparatuur voor licht & verwarming. Sommigen kunnen ook voorzien worden van extra zuurstof.
• Er is specifieke apparatuur nodig om 24-uurs medium tot high care te kunnen voorzien. (infuuspompen, echografie, beademing, bloeddrukmeters, CT/MRI, bloedgasmetingen, etc). Ons personeel moet ook regelmatig worden getraind om deze apparatuur op de juiste manier te gebruiken.
• Ons team dat voor uw dier zorgt in de opname volgt regelmatig nascholing en training om dit zo goed mogelijk te kunnen doen.
• De patiënten die wij zien en de zorg die we verlenen moet ziekenhuis waardig zijn. Maar ook alles eromheen. Dit betekent bijvoorbeeld extra hygiëne maatregelen, zoals de kleding; deze wordt dagelijks op een speciale manier gewassen door een bedrijf gespecialiseerd in ziekenhuis kleding om de hygiëne te kunnen waarborgen.
• Het personeel wat in de avond, nacht en weekenden werkt moet hiervoor gecompenseerd worden. Dit zijn hogere kosten voor het ziekenhuis.
Medicatie:
• Wij willen als verwijskliniek niet concurreren met uw eigen dierenarts en schrijven daarom bij uitzondering onderhoudsmedicatie voor. Het is de bedoeling dat u die zoveel mogelijk bij uw eigen dierenarts haalt, tenzij u langere tijd onder behandeling bent op een van onze afdelingen.
• Als Evidensia Dierenziekenhuis leveren wij specialistische zorg en 24/7 spoeddienst, dit is een unieke vorm van zorg en iets wat anderen dus niet aanbieden, dit vraagt meer kwaliteit waardoor er een ander prijskaartje aan al onze diensten hangt.
• Onze voorraad met name voor onderhoudsmedicatie is kleiner, dit maakt voor ons de inkoopprijs van deze medicatie hoger dan bij uw eigen dierenarts.
Tot slot
• De combinatie van de verschillende kennisgebieden aangeboden door onze dierenartsen en specialisten op het gebied van interne, weke delen chirurgie, dermatologie, oncologie orthopedie, neurologie, tandheelkunde, bijzondere dieren/exoten en ook fysiotherapie, komen op een dusdanig manier samen dat we een echt multidisciplinair team zijn en complementaire diensten aan kunnen bieden.
• Al onze dierenartsen zijn óf (Europees) gecertificeerde specialisten of verregaand gedifferentieerd op hun specifieke kennisgebied. Allen volgen de meest recente nascholingen! Wij hebben een groot arsenaal aan diagnostische mogelijkheden inclusief endoscopie, laparoscopie, echografie, röntgenologie, computed tomography (CT) en een 1.5 Tesla magnetic resonance imaging (MRI).
• Onze dierenartsen werken als een team samen met onze zeer kundige dierenartsassistentes om excellente zorg en service te kunnen bieden aan onze patiënten en hun eigenaren. Onze kernwaarden: expertise, topzorg en gastvrijheid.
• We zijn meer dan bereid om moeilijke casussen te bediscussiëren met doorverwijzend dierenartsen per telefoon of per email, zonder dat daar de verplichting uit ontstaat om het dier bij ons aan te bieden.
U kunt uw dierenarts altijd vragen contact met ons op te nemen. Wij werken enkel op verwijzing van uw eigen dierenarts.
Cayenne schreef:Dit staat qua uitleg op de website van de kliniek waar wij heen gaan.Citaat:Prijzen van consulten, opname en medicatie in het dierenziekenhuis
Wij krijgen regelmatig vragen van patiënt-eigenaren over de hogere prijzen van onze diensten. De prijzen van uw eigen dierenarts liggen lager dan die in het dierenziekenhuis, net zoals uw huisarts een ander tarief hanteert dan een specialist in het ziekenhuis. Dit heeft verschillende redenen:
Consulten:
• Onze gedifferentieerde dierenartsen en specialisten hebben na hun dierenartsopleiding nog meer geïnvesteerd in kennis opdoen in een deelgebied, sommigen hebben zelfs 6 jaar extra tijd en geld besteed aan een specialistenopleiding.
• Onze dierenartsen en specialisten moeten nascholing volgen en dus tijd en geld investeren om up to date te blijven en de status “specialist” kan alleen behouden blijven als zij deze kennis blijven vergaren. Zij moeten hier ook rekenschap van afleggen richting een commissie.
• U komt bij ons als uw eigen dierenarts het niet meer weet of kan. Dit betekent dat hier zorg op een ander niveau wordt geleverd.
• De apparatuur die we hier hebben aangeschaft om uw huisdier van de beste zorg te voorzien is duur in aanschaf maar ook in onderhoud. Na verloop van tijd moet dit ook worden vervangen.
• In de avond en nacht wanneer uw eigen dierenarts gesloten is willen we altijd met voldoende mensen klaarstaan om uw huisdier te helpen. Ook als u ons op dat moment niet nodig heeft. Maar het personeel moet ook worden betaald als u ons niet nodig heeft.
Opname:
• De medium/high care opnamehokken zijn ingericht met apparatuur voor licht & verwarming. Sommigen kunnen ook voorzien worden van extra zuurstof.
• Er is specifieke apparatuur nodig om 24-uurs medium tot high care te kunnen voorzien. (infuuspompen, echografie, beademing, bloeddrukmeters, CT/MRI, bloedgasmetingen, etc). Ons personeel moet ook regelmatig worden getraind om deze apparatuur op de juiste manier te gebruiken.
• Ons team dat voor uw dier zorgt in de opname volgt regelmatig nascholing en training om dit zo goed mogelijk te kunnen doen.
• De patiënten die wij zien en de zorg die we verlenen moet ziekenhuis waardig zijn. Maar ook alles eromheen. Dit betekent bijvoorbeeld extra hygiëne maatregelen, zoals de kleding; deze wordt dagelijks op een speciale manier gewassen door een bedrijf gespecialiseerd in ziekenhuis kleding om de hygiëne te kunnen waarborgen.
• Het personeel wat in de avond, nacht en weekenden werkt moet hiervoor gecompenseerd worden. Dit zijn hogere kosten voor het ziekenhuis.
Medicatie:
• Wij willen als verwijskliniek niet concurreren met uw eigen dierenarts en schrijven daarom bij uitzondering onderhoudsmedicatie voor. Het is de bedoeling dat u die zoveel mogelijk bij uw eigen dierenarts haalt, tenzij u langere tijd onder behandeling bent op een van onze afdelingen.
• Als Evidensia Dierenziekenhuis leveren wij specialistische zorg en 24/7 spoeddienst, dit is een unieke vorm van zorg en iets wat anderen dus niet aanbieden, dit vraagt meer kwaliteit waardoor er een ander prijskaartje aan al onze diensten hangt.
•
Tot slot
• De combinatie van de verschillende kennisgebieden aangeboden door onze dierenartsen en specialisten op het gebied van interne, weke delen chirurgie, dermatologie, oncologie orthopedie, neurologie, tandheelkunde, bijzondere dieren/exoten en ook fysiotherapie, komen op een dusdanig manier samen dat we een echt multidisciplinair team zijn en complementaire diensten aan kunnen bieden.
• Al onze dierenartsen zijn óf (Europees) gecertificeerde specialisten of verregaand gedifferentieerd op hun specifieke kennisgebied. Allen volgen de meest recente nascholingen! Wij hebben een groot arsenaal aan diagnostische mogelijkheden inclusief endoscopie, laparoscopie, echografie, röntgenologie, computed tomography (CT) en een 1.5 Tesla magnetic resonance imaging (MRI).
• Onze dierenartsen werken als een team samen met onze zeer kundige dierenartsassistentes om excellente zorg en service te kunnen bieden aan onze patiënten en hun eigenaren. Onze kernwaarden: expertise, topzorg en gastvrijheid.
• We zijn meer dan bereid om moeilijke casussen te bediscussiëren met doorverwijzend dierenartsen per telefoon of per email, zonder dat daar de verplichting uit ontstaat om het dier bij ons aan te bieden.
U kunt uw dierenarts altijd vragen contact met ons op te nemen. Wij werken enkel op verwijzing van uw eigen dierenarts.
Zoolgangster schreef:Zelfs zonder Evidensia of AniCura kon ik vantevoren al zien aankomen dat met al die high tech de prijzen alleen maar hoger worden, mede mogelijk gemaakt door verzekeraars, en dat lijkt heel leuk, dat ' de verzekering betaalt ' maar die verzekering wordt net zo makkelijk duurder als de verzekering voor mensen. De conclusie blijft dat het houden van huisdieren voor veel mensen niet meer op te brengen is... vanwege de gestegen kosten, en het zonder eigen vervoer niet naar klinieken verder weg kunnen...
BigOne schreef:Onze da zit niet bij de grote jongens , gelukkig nog normale prijzen. En ze vertikt het ook want ze gaf aan dat ze wel een zeer verleidelijk financieel aanbod had gehad. Ze is net 50 en kon stoppen met werken .
Maar de dieren zijn de dupe zei ze en daar ben ik geen da voor geworden.
BigOne schreef:Onze da zit niet bij de grote jongens , gelukkig nog normale prijzen. En ze vertikt het ook want ze gaf aan dat ze wel een zeer verleidelijk financieel aanbod had gehad. Ze is net 50 en kon stoppen met werken .
Maar de dieren zijn de dupe zei ze en daar ben ik geen da voor geworden.
eilleen333 schreef:Pareltjes schreef:Indien nodig kunnen ze worden doorverwezen. Gewoon een simpele praktijk voor meerdere diergroepen. Maar ik begrijp dat dát kennelijk niet meer “ sexy” is...
Ja eens. Maar de mensen willen ook andere dingen dan x aantal jaar geleden.
Voorbeeld, dit stond onlangs op bokt.
Ik geloof dat het een kat was. Die werd naar de DA gebracht voor gebitsreiniging. Tijdens die behandeling is de kaak gebroken. Super vervelend. Maar: daarom maak ik eerst een foto. Met een kieswortel ontsteking kan de kaak zo dun worden, dat je bij de minste druk al een breuk in de kaak krijgt. Hoe dik het bot nog is, dat zie je alleen op een foto.
Natuurlijk moet dat overlegd worden, maar zo’n foto is geen overbodige luxe, geldklopperij of “omdat we het gewoon leuk vinden”. Bittere noodzaak.
De tijd van “we geven een prik en kijken of hij de nacht haalt”, is allang voorbij. Zo’n patiënt gaat naar een ziekenhuis of wordt ingeslapen. Ik ga een dier geen lijdensweg laten doormaken. Bv een benauwde patiënt met een hartruis. Ja, die moet gewoon voor hartecho. Ik ga zo’n dier niet laten stikken (letterlijk). En die echo kost geld en moet bij een arts die dat goed kan. Dus dan moet je vaak ook nog een stuk rijden.
En soms kan je het dan nooit goed doen. Laat ik bovenstaande patiënt inslapen, staat er op FB dat de dierenarts hem dood wilde. Stuur ik door, dan ben ik een geldklopper…
purny schreef:Kijktip voor vanavond: pointer besteed aandacht aan de hoge dierenarts prijzen.
Fitzroy schreef:Ik kan het artikel niet lezen, maar jemig, wat een bedrag. Ben ik slecht als ik mijn kat wel zou laten inslapen?
MyWishMax schreef:Ik vind het niet normaal dat een operatie meer dan 2 keer zo duur als de schatting wordt... Als er aangegeven wordt 5000 is dat heel wat anders.