Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 22:46

Super fijn dat ze het parcours online hebben gezet! Ik zie al wel een knel punt voor ons _O- Mila heeft zullen we maar zeggen …. last van “tunnel visie” :x

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 22:55

Heel erg leuk rondje!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 11:16

Wordt het parcours eigenlijk vaak online gezet om van te voren te kijken?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 12:08

candalisa schreef:
Super fijn dat ze het parcours online hebben gezet! Ik zie al wel een knel punt voor ons _O- Mila heeft zullen we maar zeggen …. last van “tunnel visie” :x

Guusje tijdens mijn eerste rondje ook hihihihi

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 12:09

Natasja22 schreef:

Nee eigenlijk nooit

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 12:14

KarinW86 schreef:
Natasja22 schreef:

Nee eigenlijk nooit

Jammer dat lijkt mij juist heel fijn.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 12:57

Hoe gaat het bij jou Karin?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 13:39

Blijkbaar ga ik morgen met Bo de wintercompetitie lopen....

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 13:43

Succes met jullie wedstrijden! Wel handig dat je alvast het parcours online kon zien.

Hoe lang hadden jullie meestal getraind eer je klaar was voor een wedstrijd? Moet ik dan denken aan een halfjaar, een jaar, 2 jaar?

Hier nog lekker in de baby fase. Had wel een foto gemaakt in de tuin. Ik vind een springende sheltie zo schattig met haar ontplofte vacht haha

Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 14:02

Veel succes allemaal met de wedstrijden, ben jaloers op jullie :o
Het trainen zal er met mij deze winter niet meer van komen, ik word binnenkort aan mijn schouder geopereerd en zal daarna moeten revalideren, balen, maar het is niet anders...
Hopelijk volgend voorjaar weer!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 14:21

Anna79
Succes met de operatie!

Selina
Super schattig.
Mooi gelukt
Ik ben met Jinn veel te vroeg begonnen. Met 1 jaar stond ik op het veld. Werd in mei 1 en jaar er op maart liep ik wedstrijden. Veel te snel gegaan.
Met Jaxx anders gedaan. Die was 1.3 jaar en toen pas begonnen. Rustig begonnen. Echt stap voor stap. Januari begonnen en jaar er op in april gestart geloof ik.
Tussendoor wel enkele keer trainingswedstrijd gedaan.

Heb zelf ook de fout gemaakt maar ga echt niet te snel op wedstrijd. Zie nu ook mensen die nog niet wens 3 sprongen zelf kunnen en lopen al wedstrijden. Eigen keus natuurlijk maar hoe ik het met Jaxx heb gedaan bevalt me prima

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 15:35

Dankjewel Jesda!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 16:59

Ik begin met mijn honden al als pup en tot nog toe steeds voor het eerst gestart rond hun tweede verjaardag.

Elin mag inmiddels derde graad starten. Met name nog volop in de aan leer fase maar die pakt het eigenlijk heel goed op. In tegenstelling tot Elin die niet nadenkt maar vooral gas geeft is macey wel een hond die alles goed overdenkt, jeetje wat een verschil is dat!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:20

Hie run België kan je niet starten met wedstrijden voor je alles beheerd. Wij moeten een TAP halen voordat we mogen starten (toelatingsproef tot agility). Dit is ene parcours met alle elementen in waarop we moeten slagen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 18:10

candalisa schreef:
Hoe gaat het bij jou Karin?

3x disk ze vond het toch wel erg spannend binnen.
Maar heel tevreden over bepaalde stukjes, haar start en de raakvlakken zijn iig super

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 18:12

Selina schreef:
Succes met jullie wedstrijden! Wel handig dat je alvast het parcours online kon zien.

Hoe lang hadden jullie meestal getraind eer je klaar was voor een wedstrijd? Moet ik dan denken aan een halfjaar, een jaar, 2 jaar?

Hier nog lekker in de baby fase. Had wel een foto gemaakt in de tuin. Ik vind een springende sheltie zo schattig met haar ontplofte vacht haha

[ [url=m/h122cx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij mijn vorige hond ben ik na 1,5 de eerste wedstrijd gaan lopen, maar daarmee ben ik wel iets later gestart. Begonnen met hem toen hij 2 was

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 18:14

Vandaag was er ook een hondje die ging geen enkele sprong over zonder dat het baasje een balletje gooide. Ik vind het leuk om vast wat wedstrijd ervaring met Guusje op te doen maar we hebben eerst wel al poosje getraind voordat we dat gingen doen

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 18:29

KarinW86 schreef:
Vandaag was er ook een hondje die ging geen enkele sprong over zonder dat het baasje een balletje gooide. Ik vind het leuk om vast wat wedstrijd ervaring met Guusje op te doen maar we hebben eerst wel al poosje getraind voordat we dat gingen doen

Die heb ik ook gezien idd. Hier ook 3x dis helaas. Mila ziet wedstrijden als een feestje. Tijdens de training 8 van de 10 keer loopt ze foutloos nu gaat “waussie” stand aan en lang leve de lol…

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 18:46

Zo’n andere omgeving is toch soms ook weer erg wennen voor de hondjes

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:57

Volgens mij heb ik jullie beide wel iig 1 x zien lopen, bij Karin iig mooie afloop van de kattenloop gezien en volgens mij heb ik Mila zien feesten, dat was gewoon spanning hoor, zie je vaker gebeuren.
Mijn flatcoat vond het ook even noodzakelijk de keurmeester gedag te gaan zeggen, maar omdat hij niet reageerde huppelde ze nog even naar de tunnelzakken in de hoek om vervolgens braaf op fluitsignaal terug te komen en haar parcours af te maken, Gelukkig heeft ze zich de rest van de dag weer gedragen ;) Ik vond de open klasse parcoursen leuk, uitdagend, maar zeker te doen. Ik had 1e vp 1 weigering, 2e vp foutloos 3e plek en jp 2 weigeringen, dus al met al zeker tevreden.
Hopelijk ga ik jullie vaker tegenkomen.

Oh, ik vergeet op Selina te reageren. Mijn vorige hond he ik na een 3/4 jaar al een wilde wedstrijd meegelopen, maar die was al 4,5 toen ik begon en kon toen al braaf een parcours lopen, was alleen wel een broekzakhond. Roetsj ben ik met 2,5 een debutantenwedstrijd gestart (iets met een virusje wat er heerste, dus weinig tot geen training gehad en er waren tot die tijd ook gewoon geen wedstrijden). Jaar erop 1e graad gestart, toen de wedstrijden weer wat meer op gang kwamen. Ik ben het haar op 1 jaar en 3 maand gestart.
Met Pixy ben ik al gestart met de pre-agility en voor haar heb ik in gedachten volgend jaar misschien op deze wedstrijd voor het eerst te starten in de debutanten, omdat het gewoon een hele fijne locatie/wedstrijd is daarvoor. En dan in 2025 als ze er aan toe is 1e graad. Ik wil wel dat ze eerste echt af is, zeg maar. Dus dat ze in training goed bevestigd is, want wedstrijden zijn voor honden al echt een uitdaging genoeg.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:58

Ja raakvlak kattenloop was ik heel blij mee!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:21

Geen behendigheid maar ik wil even met trots delen dat Jinn een 3e prijs op het NK heeft gelopen en beide honden hebben in hun eigen klasse de competitie gewonnen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 22:16

Gefeliciteerd *\o/* wij hebben 30 december onze eerste Hooper wedstrijd.

Fannetje ja bij ons is het zeker spanning en daardoor vanuit mijn kant ook vermoeidheid. Ik vond het verder wel een gezellige wedstrijd met leuke parcoursen! Mila is gewoon een echte waussie.
3de plek super netjes hoor! Dit jaar zijn er volgens mij geen wedstrijden meer wat wij konden vinden. RvB ga ik niet meer starten ivm de hoogte. Mila is ingedeeld op large dus met haar 49cm moet ze 60 cm springen. Sprak gister meerdere die daardoor de RvB oversloegen. Ik geloof dat de volgende die wij hebben gezien in Vught is in februari. Via onze vereniging willen we ook weer een wedstrijd organiseren dus evenmin overleg wanneer dat weer kan.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 07:45

@JesdaJinn gefeliciteerd!!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:27

Gefeliciteerd JJ
Candalisa, als het voor Mila echt te hoog is, zou je zelfs nog lower heigt kunnen starten bij de Raad. Dan kun je momenteel nog niet promoveren, maar misschien vindt je dat geen probleem? Maar heb je wel meer keuze in wedstrijden.
Mijn kleine Aus, zal het om hangen of ze intermediate of large wordt, ze is nu 47,4cm dus ze mag niet meer groeien van mij ;) al denk ik dat zij straks ook prima large kan springen, maar we gaan het vanzelf zien. Ze is nog zo jong.