CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 14:04

Energie leren verdelen is denk ik ook idd wat anderen al aan gaven, erg individu afhankelijk van wat werkt en uberhaupt ook van wat je doel is en wat je doet; trailen en canicross is ook weer anders bv met hoe je loopt. Wij doen sowieso weinig galop bv.; Arya loopt veel meer in draf en dat is voor haar wel goed vol te houden - opbouwend. Ik deed regelmatig wel interval erbij, versnellen en weer terug/tempo wisselen icm commando’s, maar ik houd Arya’s galop ook zelf heel goed bij in the long run- korte pootjes van mijn kant en slechte conditie/long covid - en moet dan constant overcompenseren en dat is zeker met m’n long covid geen pretje dus wij focussen op duurloop (wat sowieso bij canitrail meer aan bod komt tov canicross); duurzame draf met afwisselende intervallen soms. Tijdens de survival vorig jaar stond ze op standje AAN en heb ik sommige stukken echt hard moeten sprinten om d’r bij te benen; benen optrekken en hopen dat ik kon bijbenen en niet op m’n bek zou gaan hahaha. Ze is dan wel terug te pakken maar ik zou dat dus echt niet met canicross bij gaan houden - misschien ooit als ik hopelijk wat fitter zou zijn dat we daar wat meer naartoe kunnen werken.

Herkenbaar Pippa13 met die prikkels. Arya word 4 dit jaar, maar leeftijd zegt bij haar niks, ze is zoals ze is haha. Zij heeft ook altijd een goede opbouw en gewenning nodig en haar koppie kan soms snel vol raken, wanneer we niet structureel bezig zijn geweest en vaak opnieuw moeten opbouwen, dus ik moet ook altijd goed blijven kijken naar haar. Klinkt als een heerlijke stuk wat jullie eergisteren gelopen hebben! Die handgemaakte lijn klinkt fijn, mooie lengte idd. Ik begon met een black wolf van 2.8m maar die is idd te lang, heb nu Zero DC van 2m en die zijn mooi qua lengte.

Het focussen op vooruit blijven gaan vraagt mentaal altijd wel veel van Arya. Ze doet het altijd fantastisch wel, ze is een please tot en met maar ik heb ook echt het idee dat ze het echt heel erg leuk vind, en da’s wel het belangrijkste natuurlijk. Maar ik kan haar ook wel over vragen dus daar moet ik voor waken. Ik merk dat soms bv. als ze dan even los mag, dat ze dan zoomies doet - gebeurd niet vaak maar soms wel en dat zijn bij haar van die signalen dat ik wel even weet van oke dit was wat veel nu en dan krijgt ze wat meer rust. Dus daar kijk ik idd ook naar ja.

Maar nu ligt bij ons de focus meer op trailen ipv crossen ook dus ik ben daarin sowieso anders merk ik als dat je bij crossen duidelijk een begin/midden/eind stuk hebt met een training. Wanneer ik ga heb ik ook een duidelijk begin en eind met het joggen maar wanneer ik langere routes deed, naast het trainen/opbouwen, zaten de jog stukken wel verdeeld over de hele route heen en rekte zich dat langer uit zeg maar als wat je met een cross wat intensiever op kortere tijd doet - met wel ook warmin up en cooling down aan begin en eind. Maar met zo’n trail wissel je sowieso meer af wel met ook wandelen en snuffelen tussendoor en ben je ook niet echt bezig met lopen op snelheid, vandaar dat wij ook veel meer in draf doen in verhouding tot galop. En dan kijk ik nog naar wat werkt voor ons samen, omdat je wel samen moet leren lopen wanneer elkaars tempo niet 100% matched. Wij pakken galop stukken ook mee, maar wel een heel stuk minder dus daarin kan ik ook moeilijk zeggen wat handig is met energie verdeling. Bij ons gaat dat met de draf eigenlijk al vanzelf wat beter merk ik. Misschien dat iets meer rust momenten toevoegen kan helpen wel voor honden die moeilijker hun energie verdelen en/of ook meer duurzame draf toevoegen naast galop, voor je met galop meer uitbreid bv. Wat het afgeleid zijn tussendoor betreft e.d. wanneer we weer gaan joggen, verwacht ik wel de focus wanneer we echt even kort en krachtig trainen/focussen. Als ik merk aan haar dat het wel echt teveel is voor d’r breek ik zo’n training ook af en wandelen we meer want ik probeer de grens wel op te zoeken van d'r maar niet er overheen te gaan natuurlijk, want daar bereik je ook niks mee- het moet idd leuk blijven. soms is het even zoeken naar die grens, kan elke keer anders zijn maar ik vind dat deels ook wel leuk want ik ben heel graag zo bezig met haar. Ik weet nu al dat wanneer wij het weer oppakken ik daarin bv ook echt vanaf 0 kan beginnen weer met d’r, want ook de links en rechts bv is ze plots vergeten (die zat er ook nog niet goed genoeg ingebakken haha) maar scheelt; ik moet ook weer opbouwen dus dat doen we ook weer samen haha.

Momenteel vind ik het echt heel erg benauwd al dagen, dus ik kan me voorstellen dat veel honden hier idd echt aan moeten wennen nu en een stuk minder lekker op gaan. Ook wanneer wij het niet altijd zelf merken/voelen, kunnen zij er idd toch last van hebben.

Eelmo
Je zou eventueel, ik weet niet of je dit al doet, ook kunnen kijken voor ondersteunende shakes? Ik weet ff niet meer of we het daar al eens over hadden gehad of niet, maar dat zou evt ook zeker een toegevoegde waarde kunnen zijn, zeker nu het weer warmer word. Je kunt bv ervoor geven en/of erna, al heb je ook nog shakes voor tijdens. Ik nam zelf vaker proteïne bars of iets vergelijkbaars mee en daar gaf ik wat van tijdens de pauze bv - wanneer we het trailen combineerden met een langere route bv dan. Ik geef meestal herstel shake erna, maar in jullie geval zou je eraan kunnen denken om hem 1,5u van te voren zoiets een shake te kunnen geven bv. ter ondersteuning op de training zelf dan natuurlijk. Denk dat je even moet zoeken idd wat werkt voor jullie; misschien wat meer interval training afgewisseld met ook eens wat meer draf ipv galop om zo wat meer conditie en balans te creëren qua energie verbruik.

tanec_meisje
Met gewoon wandelen wissel ik soms af met wat ik aan materialen gebruik en wat voor soort wandeling ik doe, maar in de regel heeft Arya dan altijd haar Non-Stop Line Harness (Y tuig) om, geen sport/trek tuig. Laatste tijd loop ik veel met lange lijn, dan trekt ze eigenlijk ook niet maar ik heb haar ook vaker aan de heup gordel zitten wanneer ik echt wat verder ging hiken en dan trekt ze wel, maar dat word wel minder na verloop, wanneer ze meer moe word - ze laat meestal wel spanning op de lijn zitten, en naderhand hangt ie veel slap. Wanneer ik met anderen loop trekt ze wel meer, want meer prikkels. Zodra een bungee lijn eraan zit maakt ze dus idd wel meer gebruik van trekken, maar eerlijk; ze heeft ook een hoger tempo als mij + trekken is bij Arya ook vaak een coming mechanisme wanneer ze prikkels verwerkt, dus dat is in sommige situaties ook bij haar nog iets wat meespeelt zoals wanneer we met anderen lopen en ze veel adrenaline opbouwt daardoor. Maar dan ben ik wel blij met de heupgordel en bungee, dat is dan makkelijker op te vangen.

Verder heb ik altijd een halsband om hangen en een kortloper mee, want ze is sterk en wanneer ik ergens iets kort moet passeren heb ik aan halsband wel net wat meer controle om het zo maar te zeggen haha.

--

Verder heb ik een bokker blij kunnen maken met de 4 inlandsis tuigen - heb ze net op de post gedaan. Hopelijk gaan ze de honden passen en kunnen ze er lekker mee aan de slag gaan. Ben dus weer goed bezig geweest met ontspullen haha - heb ook nog wat spulletjes aan de kant liggen voor een vriendin. Arya heeft de afgelopen week wat dagen doorgebracht bij m'n ouders en is met m'n vader lekker het veld in geweest aan de lange lijn - buiten tijd spenderen in hun grote tuin.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:22

@cursebreaker wat leuk dat je iemand blij hebt kunnen maken met de tuigen! onthullen is vooral leuk als je een ander er blij mee kunt maken.

we zijn vandaag op verkenning geweest. Met hemelvaartsdag gaan we vanuit de achtertuin een dauwtrapwandeling van ca 2 uurtjes maken. Heerlijk gestruind vanmorgen echt verkenning is niet nodig, ken t bos op mn duimpje....maar goed excuus om erop uit te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:44

Jullie zijn allemaal lekker bezig!
@ Denbine; wat een prachtige omgeving zeg! En leuk zo een dauwtrapwandeling! Heb je die zelf samengesteld of is dat een georganiseerde tocht? Veel plezier in ieder geval!

Wij zijn enorm aan het nagenieten van de dogtrekking waaraan we zaterdag meededen! We hebben 53 km gewandeld en dat ging eigenlijk verrassend goed, en nog belangrijker; we hadden er allebei enorm veel lol in!

Borisje

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 22:44

Om nog even op de vraag van eerder terug te komen, hier wat beeldmateriaal. :D

Mijn rotzakjes. Vlnr: de jongste van bijna 10 maanden, de huidige wedstrijdhond van net 4 jaar en de gepensioneerde sok van 11,5.(ook een ESD maar dan per ongeluk met lang haar, foutje der moeder natuur :+ )

Afbeelding

En op wedstrijd.

Afbeelding

Tempo ligt bij ons op wedstrijd meestal tussen de 18-20 km p/uur. Om die reden train ik dus heel weinig canicross want je lijf kan dat geen 2 keer in de week als je geen Dafne Schippers heet. Meestal train ik dan ook met de hond voor de step of mtb.

Met de jongste ben ik rustig aan het trainen, vooral op de commando's, inhalen, steady lopen etc. Die is eigenlijk nu al te groot om mee te canicrossen dus als hij iets ouder is en de commando's beter kent mag hij ook voor de step.

Mijn ouwe sok heeft sinds ze 9 is hartfalen en doet sindsdien geen wedstrijden meer. Heeft nog wel fanatiek getraind tot zomer 2022, maar krijgt nu echt wel wat ouderdomskwaaltjes. Dus zij gaat meestal los mee hardlopen of ze ligt gewoon op de bank te ruften. :Y)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 22:48

Wat een prachtige honden, Borisje <3 Ze zien er ook heel snel uit. Niet normaal wat een power die honden hebben, ik vind ze zo gaaf maar voor mij met jonge kinderen net een tandje te veel. Wie weet later.
Gaaf dat jullie zo hard gaan!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 22:59

Lisitano schreef:
Wat een prachtige honden, Borisje <3 Ze zien er ook heel snel uit. Niet normaal wat een power die honden hebben, ik vind ze zo gaaf maar voor mij met jonge kinderen net een tandje te veel. Wie weet later.
Gaaf dat jullie zo hard gaan!

Ze zijn heel snel! Is overigens ook de enigste stand die ze hebben, haha.
Het zijn geweldig lieve honden, ik heb ze ook gewoon in huis en op de bank, maar ik zou ze nooit aanraden als je niet diep in de sport zit. Daar zijn ze iets te fanatiek voor. (lees: dan eten ze je huis op. :+ )

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 06:54

Ik ken een paar bij een sledeteam en bij canicrossers. Ze staan wel echt aan als hun tuig om gaat ja :D Gaaf hoor!
Ik wil ooit wel zo’n type, maar inderdaad als je volledig de sport in kan en nu ben ik wel even tevreden met mijn stel. Post wel vaak foto’s hoor, vind ik leuk!

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 11:50

Ik dacht dat ik je op insta volgde Borisje, maar blijkt een andere Nederlandse dame te zijn met ook een lichte ESD. Echt heel gaaf dat soort type honden. Ik zit ook in de ESD Greyster FB groep en ik zit soms echt kwijlend te kijken naar die honden. <3 Fantastisch! Maar ik ben niet gek genoeg om er aan te beginnen :P , hoe gaaf ik ze ook vind.

Even ook voor de rest van de mensen uit het topic, ik deel naast mijn ervaringen op Bokt ook veel op insta. Zijn hier mensen die dat ook doen? Ik vind het namelijk super leuk om mijn cross/trail netwerk een beetje uit te breiden.
Edit, mijn insta: monika_bennink of op fb mag je ook toevoegen, maakt me niet uit, gezellig!

Ik hoop ontzettend dat de paden dit weekend weer een beetje zijn hersteld na al die regen. Dan kan ik mijn nieuwe lijn mooi testen, zonder dat het modderschuiven wordt _O-
Laatst bijgewerkt door Pippa13 op 10-05-23 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 11:54

Mijn account heet canitraildogs maar ik moet het echt even wat vaker updaten.
Wat is jouw account? Ik volg graag!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 14:21

Pippa13 schreef:
Ik dacht dat ik je op insta volgde Borisje, maar blijkt een andere Nederlandse dame te zijn met ook een lichte ESD. Echt heel gaaf dat soort type honden. Ik zit ook in de ESD Greyster FB groep en ik zit soms echt kwijlend te kijken naar die honden. <3 Fantastisch! Maar ik ben niet gek genoeg om er aan te beginnen :P , hoe gaaf ik ze ook vind.

Even ook voor de rest van de mensen uit het topic, ik deel naast mijn ervaringen op Bokt ook veel op insta. Zijn hier mensen die dat ook doen? Ik vind het namelijk super leuk om mijn cross/trail netwerk een beetje uit te breiden.
Edit, mijn insta: monika_bennink of op fb mag je ook toevoegen, maakt me niet uit, gezellig!

Ik hoop ontzettend dat de paden dit weekend weer een beetje zijn hersteld na al die regen. Dan kan ik mijn nieuwe lijn mooi testen, zonder dat het modderschuiven wordt _O-

Er zijn meer beige honden met blauwe ogen maar er is er maar éentje zo maf als Sjurt. :D

Mijn instagram is rianne_and_the_dogs .

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:01

Max is Max.thefarmingkelpie op insta :) Zal jullie ook even toevoegen.

Hier 2 weken niks kunnen doen, door een val waarbij linkerenkel licht gekneusd was en rechterknie lag open en ontstoken :+ en hier willen ze morgen gaan beginnen met maaien en van weekend inkuilen( mijn weerberichten geven wat andere aan, maar goed _O- )

Dus volgende week alles maar weer oppakken :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:17

Wat een prachtige honden Borisje! Heel gaaf! En wat een tempo :oo

Fitz zijn insta is @travels.of.fitz.the.aussie maar gaat niet persé alleen over sporten gezien we echt pas net starten. :D

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:39

Leo schreef:
Wat een prachtige honden Borisje! Heel gaaf! En wat een tempo :oo

Fitz zijn insta is @travels.of.fitz.the.aussie maar gaat niet persé alleen over sporten gezien we echt pas net starten. :D

Ah jullie volgde ik al :D

Bij ons gaat het ook over vanalles, ook de boerderij deels.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:11

Jip heeft uiteraard ook een insta. Jiptheaussie.

En daar komt letterlijk alles voorbij. Vooral zijn lompigheid, clown en zijn irritante zelf soms. _O-

Morgen gaan we weer eens aan het hardlopen wagen. Ik ga de zuurstof fles maar alvast vullen. :Y)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:24

Dogtraining patricia zoekt mensen die canicross cursussen willen maken en geven. Ze zitten in Rijssen.
Mocht iemand nog een extra baantje zoeken

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-23 18:50

denbine
Jaa, altijd leuk om een ander weer blij te maken met spullen. Heerlijke verkenning gisteren, mooie omgeving!

kanjerroos
Super tof zeg die dog trekking, wat een mooi aantal gelopen kilometers, wauw! En da’s inderdaad het belangrijkste: lol hebben.

Borisje
Wat een prachtige foto van je prachtige trio! En die actie foto is ook echt tof! Heel gaaf om te zien dat je zo serieus/fanatieker ermee bezig bent. Wat een snelheid inderdaad wat je tijdens een wedstrijd loopt, wauw!

Pippa13
Ik heb voor Arya een instagram, maar dat is wel allround, dus niet specifiek gefocust op alleen sporten. Ik deel inderdaad vanalles qua foto’s en stories, van wat we aan ‘avonturen’ ondernemen, wat we kopen, wat we voeren etc etc. Maar vind het inderdaad heerlijk om accounts te volgen waar we hun avonturen kunnen volgen! Het is in ieder geval wel volledig hond gerelateerd haha. @aryatheogsd.livinglifeoutdoors is onze insta handle. Hopelijk zijn de paden een beetje hersteld daar. Hier toch nog genoeg regen gehad weer de laatste dagen.

Ik zal de rest wat voorbij komt hier met insta en wie ik nog niet volg, ook even gaan volgen, leuk!

--

Wij liepen vandaag een rondje van 5+ km. 8m hoogteverschil dus dat is echt verwaarloosbaar haha, maar ik zoek bewust nog even niet teveel heuvelland en hoogteverschillen op. Gezien de luchtvochtigheid van 76%, was dit al uitdaging genoeg voor me moet ik zeggen - toen ik terug in de auto zat, zat m'n hartslag nog op 124 :') (die gaat enorm rap omhoog wanneer ik weer echt last van covid klachten heb en dingen doe). Aan het begin wat regen gehad en erna de wandeling droog kunnen afsluiten. Semi-droog, want mevrouw duikt uiteraard alle plassen in. Veel dieren gezien; lama's, schapen, kippen, paarden/ponies, een stoere slak die in eerste instantie terug z'n schulp in wilde maar toen besloot niet bang te zijn en even te poseren voor me haha en dan nog een groep blije jonge runderen die aan't crossen waren door de weide waar we langs kwamen - ze kwamen onze kant op. Ik was blij dat ik handschoenen aan had op dat moment want omdat ik aan't filmen was, nam Arya misbruik van het feit dat ik niet goed op haar lette en trok een sprint richting de koeien terwijl ik de lange lijn in handen had en zij veel 'momentum' had, lol - echt fantastisch :'). Heb bijna modder geproefd, ging nog net goed _O- Toen hebben ze (Arya en de koeien) naar elkaar nieuwsgierig staan staren en toen renden ze weer weg _O- Het was genieten <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-05-23 19:19, in het totaal 2 keer bewerkt

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 19:08

kanjerroos schreef:
@ Denbine; wat een prachtige omgeving zeg! En leuk zo een dauwtrapwandeling! Heb je die zelf samengesteld of is dat een georganiseerde tocht? Veel plezier in ieder geval!

Wij zijn enorm aan het nagenieten van de dogtrekking waaraan we zaterdag meededen! We hebben 53 km gewandeld en dat ging eigenlijk verrassend goed, en nog belangrijker; we hadden er allebei enorm veel lol in!

Wow een dogtrekking dat lijkt me fantastisch. 2 jaar geleden een 3 daagse gedaan alleen met mn hond. van huis begonnen over de Veluwe. zo genoten..... waar zijn jullie heen gegaan? hoeveel heb je getraind voor die afstand?
Ik organiseer hem zelf vanuit een stichting, hebben ook wel eens excursies met een oud boswachter, altijd leuk om de verwondering bij de mensen te zien.

@cursebreaker ziet er heerlijk uit ondanks de regen. De hoge luchtvochtigheid vind ik flink merkbaar.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 19:08

EmptyWords schreef:
Dogtraining patricia zoekt mensen die canicross cursussen willen maken en geven. Ze zitten in Rijssen.
Mocht iemand nog een extra baantje zoeken

Oh dat is dichtbij, maar niks voor mij _O-

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 20:22

@borisje: jou (her)ken ik volgens mij! Wat leuk. We hebben het afgelopen half jaar een aantal canicross wedstrijden meegedaan en je daar weleens gezien geloof ik. Jullie gaan echt hard, knap hoor! Super mooie honden ook

@cursebreaker; wat een sfeervolle foto’s maak jij toch altijd! Ziet er uit als een heerlijke wandeling, ik geniet altijd echt een beetje met je mee door je foto’s en verslagen. Die regenjas staat haar zo lief.

@denbine: ja dit was echt alleen maar genieten!
Was in de rureiffel in Duitsland! Ik heb tot 40 km getraind (1 malig, 1x32) en verder gewoon onze normale wandelingen die een aantal keer per week tot 12-15 km gaan. Moet zeggen dat ik vooral getraind heb op timing van pauzes, drinken en een snack voor Marlo en zelf wat eten en drinken. Ik wilde wat foto’s plaatsen maar dat is mij tot nu toe nog niet gelukt haha

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 09:40

Rureiffel, prachtig! Dat zijn dan ook geen platte 53 kilometers geweest, of wel? := Hulde voor het uitlopen!

Curse, het is een illusie om te denken dat ik nu enige controle heb over de gang waarin hij loopt :+ Ik ga eens opzoek naar fijne eiwitrepen ofzo. 1.5-2u voor we gaan lopen krijgt hij wel een soepje, natvoer/vlees met 150-200ml water :)
Die foto met de slak <3

Ook leuk om de 'echte' powerhouses langs te zien komen! :))

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 15:10

@kanjerroos, was dit georganiseerd kwa reis etc? De afstanden met hond die ik tot nu toe gelopen heb zijn max ca 32km. Over de Veluwe dus geen bergen ☺️
Wel lopen we dagelijks ca 10km hier door de bossen, inderdaad de pauzes timen en ook nemen is een uitdaging. heb hier zo een ongeduldig blij ei

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 19:35

@Eelmo, dankjewel! 1500 meter hoogteverschil inderdaad hahah

@denbine, ja klopt, was een georganiseerde tocht. Ik heb die een half jaar geleden op bokt langs zien komen bij iemand die mee ging doen maar ik zou niet meer weten wie dat was… 32 km was ook een optie! Er waren 3 afstanden (ook de 80 km). Echt een aanrader! Ik vond het voordeel dat je er de hele dag over kon doen en vond het echt goed te doen. Denk dat als je dagelijks zoveel loopt je het ook prima kan hoor!
Wellicht volgend jaar? Ik ben in ieder geval van plan weer mee te doen. Je kunt als je Facebook hebt lid worden van de rureiffel dogtrekking groep, dan krijg je vanzelf berichten als het weer is

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 08:47

kanjerroos schreef:
@Eelmo, dankjewel! 1500 meter hoogteverschil inderdaad hahah

@denbine, ja klopt, was een georganiseerde tocht. Ik heb die een half jaar geleden op bokt langs zien komen bij iemand die mee ging doen maar ik zou niet meer weten wie dat was… 32 km was ook een optie! Er waren 3 afstanden (ook de 80 km). Echt een aanrader! Ik vond het voordeel dat je er de hele dag over kon doen en vond het echt goed te doen. Denk dat als je dagelijks zoveel loopt je het ook prima kan hoor!
Wellicht volgend jaar? Ik ben in ieder geval van plan weer mee te doen. Je kunt als je Facebook hebt lid worden van de rureiffel dogtrekking groep, dan krijg je vanzelf berichten als het weer is

Bedankt voor de tip. Loop je dan hutje mutje? Hoe gaat dat kwa start etc? ik heb een hond die zn persoonlijke ruimte aardig waardeert. Uiteraard als iemand passeert kan hij aan de kant en netjes even wachten. Maar in een meute lopen zonder ruimte doe ik hem geen plezier mee.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:31

Nee hoor zeker niet hutje mutje
We moesten tussen 4 en 7 s ochtends starten maar dus wanneer het je zelf uit kwam. Ik ben 1 iemand tegen gekomen onderweg, verder heerlijk alleen met de hond gelopen. Er deden rond de 20 mensen mee aan deze afstand en dan ooo nog verspreid gestart

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 14:41

kanjerroos schreef:

Hé, was jij ook in de Eifel?
Afgelopen zaterdag ook 53 gewandeld (nu ja in theorie, in praktijk 59 :') ). Volg hier nog steeds mee maar momenteel erg druk, hopelijk snel een bijleespost en een verslagje van de dogtrekking!