Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:21

Ik ga ook met de rest mee. Ik ben absoluut niet tegen kruisingen die fok ik zelf ook maar niet zo.
En dat je na die ellende hiervoor kiest kan ik echt niet bij.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:52

Oeps, die keuze snap ik ook niet zo goed. Zoiezo de kruising al niet maar juist jij weet met je DM hond hoe ellendig het is en dan een ongeteste kruising nemen waar het bij beide rassen toch wel voorkomt terwijl dit makkelijk uit te sluiten is snap ik ook niet zo goed.

Ik wil dit jaar eenmalig een nestje fokken, gesteund door de fokker van mijn hond. Als ik zie wat een tests we hebben gedaan en hoeveel reuen er de revue zijn gepasseerd voordat we de huidige reu hebben gevonden die voldeed aan onze wensen. Ik heb er bijna een fulltime baan aan gehad tot nog toe. Dan stoor ik me altijd een beetje aan de mensen die zomaar wat fokken zonder echt verder te kijken, de pups binnen no time verkocht zijn en er lekker aan verdiend is.

Maar evengoed wens ik je alle geluk toe en hoop ik dat de ellende je bespaard gaat blijven.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:55

Ja ik was al ruim 1000 kwijt alleen aan testen en ik wilde perse een reu die ook op merle gen getest was en veel zeggen je ziet toch dat het geen merle is … ok next…

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:58

Hier nu net een stamboomloze kruising in huis maar wel uit een koningspoedel teef die aan alle voorwaarden van raad van beheer voldoet (hd, ed, ecvo en meerdere dna testen) plus nog extra dna testen en een reu die aan de eisen van de australian labradoodle club voldoet met nog extra dna testen.
En ook netjes van alle onderzoeken een kopie van de uitslagen gekregen van de fokker dus niet alleen mooie verhalen.
Ik begin graag zo gezond mogelijk met een pup en dat kan prima met een kruising maar dan wel verantwoord gefokt.

Blijf je alsnog reacties krijgen dat het een kruising is maar ach daar trek ik me niets van aan :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:03

Ik heb zelf trouwens niks tegen een goed gefokte kruising (al zal ik er zelf niet voor kiezen maar dat is een ander verhaal). Wat ik wel lastig vind is iedereen die zomaar allerlei rassen kruist zonder daar verder naar te kijken in karakter, bouw en gezondheid.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:15

XxDiandraxX schreef:
Ik heb zelf trouwens niks tegen een goed gefokte kruising (al zal ik er zelf niet voor kiezen maar dat is een ander verhaal). Wat ik wel lastig vind is iedereen die zomaar allerlei rassen kruist zonder daar verder naar te kijken in karakter, bouw en gezondheid.

_/-\o_

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:43

MarijeR schreef:
Hier nu net een stamboomloze kruising in huis maar wel uit een koningspoedel teef die aan alle voorwaarden van raad van beheer voldoet (hd, ed, ecvo en meerdere dna testen) plus nog extra dna testen en een reu die aan de eisen van de australian labradoodle club voldoet met nog extra dna testen.
En ook netjes van alle onderzoeken een kopie van de uitslagen gekregen van de fokker dus niet alleen mooie verhalen.
Ik begin graag zo gezond mogelijk met een pup en dat kan prima met een kruising maar dan wel verantwoord gefokt.

Blijf je alsnog reacties krijgen dat het een kruising is maar ach daar trek ik me niets van aan :D

+1 :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:21

Excuse my ignorance maar wat is DM?
Het enige waar m’n hersens mee komen is double Merle en dat lijkt me sterk met een DH :')

Maar wat een kruising zeg. Mini “Aussies” zijn sowieso al een scam toch?
Ik heb echt niks tegen verantwoord gefokte kruisingen (performance breeds,
je ziet best wel wat whippets x collies of Lurchers bijvoorbeeld) maar daar horen imo zeker de juiste gezondheidstests en papieren bij, want ik begrijp dat ze de papieren van de reu niet eens in bezit hebben.
Zeker gezien alle ellende die je al gehad hebt zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.

Maargoed.

Mijn ouders hebben sinds november ook een Windsprite pupper, Ziggy <3 Otje heeft zich helemaal ontpopt tot oppasmoeder _O-
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:29

Ik zag Ziggy idd al even voorbij komen op insta, wat een leukerd zeg!!
Ik vind de kleuring ook echt heel erg gaaf moet ik zeggen <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:42

Warboel schreef:
Excuse my ignorance maar wat is DM?
Het enige waar m’n hersens mee komen is double Merle en dat lijkt me sterk met een DH :')

Maar wat een kruising zeg. Mini “Aussies” zijn sowieso al een scam toch?
Ik heb echt niks tegen verantwoord gefokte kruisingen (performance breeds,
je ziet best wel wat whippets x collies of Lurchers bijvoorbeeld) maar daar horen imo zeker de juiste gezondheidstests en papieren bij, want ik begrijp dat ze de papieren van de reu niet eens in bezit hebben.
Zeker gezien alle ellende die je al gehad hebt zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.

Maargoed.

Mijn ouders hebben sinds november ook een Windsprite pupper, Ziggy <3 Otje heeft zich helemaal ontpopt tot oppasmoeder _O-
[ [url=m/uadJQo.jpg]Afbeelding[/url] ]

"Degeneratieve myelopathie (DM) is een progressieve neurologische aandoening van het ruggenmerg bij honden, die aanleiding geeft tot verminderde beweging op latere leeftijd en zelfs tot vraag om euthanasie. Mogelijk is DM vergelijkbaar met Amyotrofe Laterale Sclerose (ALS, Lou Gehrig's disease) of multiple sclerose (MS) bij mensen maar daarover bestaat nog verschil van mening."

Als je even terugscrollt kun je er ook over lezen, de oudere hond van Omany heeft helaas de ziekte DM. Dat is dus geen kattenpis.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 23:52

Ziggy <3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 00:14

De achterhand wordt langzamerhand verlamd. Vreselijke ziekte en zo makkelijk te voorkomen

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:08

Goedemorgen iedereen,
Even een vraag omtrent het ritme van een puber hond. Vidar (7.5 maand oud) heeft sinds 2 weken een extreem wisselend ochtendritme. Normaal gesproken wordt hij rond 6.00/6.30 wakker en dat is prima. Nu is het al een tijdje 5.00, 5.30, soms 4.30 en vanochtend 3.50. Er is geen pijl op te trekken.
Rond 23.00 laten we hem voor het laatst uit, dan poept en plast hij. Daarnaast krijgt hij nog een hand brokjes tegen honger/misselijkheid. Vanaf 20.00 drinkt hij (uit zichzelf) niet meer.
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd als hij zo vroeg wakker wordt. Negeren helpt niet, hij gaat dan extreem piepen en zelfs graven in de bench. Hij is helemaal stressig. Toen hij nog jonger was praatten we vanaf de slaapkamer tegen hem als hij snachts ging piepen, dan was hij ons gewoon kwijt, zodra hij ons hoorde ging hij direct weer slapen. Dat helpt deze keer ook niet. Ik laat hem wel elke keer uit, maar vaak hoeft hij niet nodig te plassen. Nadat ik hem heb uitgelaten gaat hij weer de bench in met een handje brokjes en slaapt hij zo door tot 6.30/7.00.
Dit is de eerste keer dat we dit zo meemaken met een hond. We hebben op dit moment helaas geen andere hond waar hij mee kan optrekken.
Er is geen omgevingsgeluid waar hij wakker van wordt, we wonen midden in het bos. De verwarming slaat ook niet aan op die momenten. De krant komt pas veel later. Ik hoop dat dit vanzelf overwaait, dat het met zijn puberteit te maken heeft. Ik merk dat hij veel te verwerken heeft, nog minder goed tegen prikkels kan. Hij droomt ook meer. Overdag krijgt hij genoeg mentale uitdaging. Het enige wat ik me daarnaast nog kan bedenken is dat hij misschien honger heeft?

Heeft iemand tips of herkenning in mijn verhaal?

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:55

Ik denk dat over de kruising genoeg gezegd is dus daar ga ik me niet meer zo aan wagen. Misschien leeft ze wel met idee van 3x is scheepsrecht en moet het 3x een drama hond zijn voordat ogen open gaan en er goede doordachte keuzes gemaakt worden.
Desondanks hoop ik zeker dat het meevalt met de pup en je beetje geluk hebt. Al kan ik er niet in komen. Niet voor jezelf maar ook helemaal niet voor de pup als die wel problemen heeft…

Pippa : honger lijkt me niet van toepassing als hij voor slapen nog een hand brokjes krijgt? Vind het lastig inschatten vanaf scherm dus denk niet dat ik je goed kan helpen. Als die van mij eruit willen is het vaak meer omdat ze dan wel weer aan het werk willen. Maar roep altijd “nee klaar” naar beneden en dan is het direct voorbij :p

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 09:57

Dit klinkt heel bekend. Een bekende heeft dit met een van haar honden. Sinds net voor de jaarwisseling. Hij lijkt ook echt overstuur.
Maar de verklaring heeft ze helaas ook niet.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:21

Wat vervelend Pippa13, ik ben geen expert, maar heb je al geprobeerd om even bij de bench te gaan zitten om hem op die manier te kalmeren (zodat hij ook aan je hand kan ruiken, maar dus zonder hem eruit te halen).

Hier een zieke pup vannacht. Paar keer overgegeven, verder wel fit en vrolijk. Nu lijkt hij gelukkig weer beter. Misschien iets verkeerds of te snel gegeten. Hopelijk blijft het weg.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:55

Van de designer kruisingen blijf ik liever ver weg van. Vaak niet getest en wat basiskarakters er dan gekruisd worden... en dan vragen mensen zich af waarom die mooie honden in t asiel komen.
Op kangal pagina zag ik iemand die een anatool wou kruisen met dacht husky of aussie want dat is mooi...

Zag n zieke pup voorbij komen, niet leuk! Hopelijk snel beter!

Pup met veranderd ritme kan ik helaas niet bij helpen. Heb het hier nog niet aan de hand gehad.

Cody is hier aan het graven geslagen. We hebben een internet kabel lopen over de oprit die niet gebruikt wordt. Vermits die nergens in steekt vermoed ik dat het een soort geluid produceerd waar hij door getriggerd wordt. Want hij graaft de oprit uit enkel bij de kabel en gaat er dan aan trekken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:47

Wat apart van het graven! Misschien eruit halen als dat een optie is?

Helaas iets te vroeg gejuicht hier. Teun is toch nog ziek. Omdat hij zo fit en levendig was vanmorgen had ik hem rustig wat brokjes gegeven en een klein blokje om gedaan. Uurtje later in de bench toch weer spugen (en meteen weer op proberen te eten...). Hij is nog steeds fit/levendig, heeft ook gewoon eetlust (maar we geven hem nu even niets behalve water natuurlijk). Vanmorgen en vannacht heeft hij ook nog gepoept en dat was gewoon normaal. Wat zouden jullie in deze situatie doen. Even geen eten en aankijken? Hij ligt nu lekker te slapen.

Hij is trouwens 15 weken en heeft al zijn inentingen gehad.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:32

Sem_ schreef:
Wat vervelend Pippa13, ik ben geen expert, maar heb je al geprobeerd om even bij de bench te gaan zitten om hem op die manier te kalmeren (zodat hij ook aan je hand kan ruiken, maar dus zonder hem eruit te halen).

Hier een zieke pup vannacht. Paar keer overgegeven, verder wel fit en vrolijk. Nu lijkt hij gelukkig weer beter. Misschien iets verkeerds of te snel gegeten. Hopelijk blijft het weg.

Ja ik vind het ook vervelend, en frustrerend. Zeker omdat ik geen oorzaak kan vinden van zijn paniek. Ik ga vannacht proberen om kijken of het helpt om even bij hem te gaan zitten.

Wat betreft jouw pupje, er heerst op dit moment een buik virus onder de honden. Ik zou me geen zorgen maken zolang hij goed drinkt, eet en zijn behoefte doet. Wat misschien ook helpt is eerst uitlaten en daarna eten geven. Ik weet niet of je dat al doet? Soms maakt een pup zich zo druk na het eten dat hij daarna ook kan spugen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:41

Jaxx was enkele weken geleden ook ziek.
Staat hier ng wel ergens in het topic denk ik. Duurde een dag of 5 en iets langer voor die weer normaal begon met eten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:59

Normaal geven we inderdaad pas na het wandelen eten! Al geven we niet echt op vaste momenten veel eten. We geven veel uit de hand, met oefenen en zoekspelletjes en dan weer wat in een toppl/snuffelmat enz. Dit was overigens wel een heel rustig wandelrondje. Ik heb de fokker ook even geappt en die geeft aan dat we het wel even aan kunnen kijken. Denk idd ook iets van een buikvirus. Straks misschien een paar brokjes proberen. Hij is nog aan het slapen nu. :)

Wat sneu, vijf dagen is ook best lang. Nooit fijn als je huisdier ziek is!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:18

Geen pup erbij in 2022, maar een vraag over onze pup uit 2021; wanneer gaan reuen als mannetjes plassen? Onze pup is nu bijna 8 maand en plast nog als een teefje. Moet ik me zorgen maken? :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:19

Jaxx was nog geen jaar en plaste al als een mannetje en Jinn is 8 jaar en plast nog steeds als een meisje :P
Maak ik me zorgen. Nee hoor.. waarom? :P

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:22

JesdaJinn schreef:
Jaxx was nog geen jaar en plaste al als een mannetje en Jinn is 8 jaar en plast nog steeds als een meisje :P
Maak ik me zorgen. Nee hoor.. waarom? :P

Gelukkig *\o/* het is vooral onhandig omdat hij regelmatig over zijn eigen voorpoten plast nu

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 15:22

996981 schreef:
Geen pup erbij in 2022, maar een vraag over onze pup uit 2021; wanneer gaan reuen als mannetjes plassen? Onze pup is nu bijna 8 maand en plast nog als een teefje. Moet ik me zorgen maken? :+

Haha ik ken er eentje die t op 3 maanden al deed. Maar de meeste reutjes die ik ken pas vanaf een jaar. :)