De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:29

Ahhh hier officieel de herfst dus! -O-

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 18:41

Esther, best sneu dat je ze geen vriendinnetje gunt hoor! -O-

Jolmer, zou heeeeeel bijzonder zijn, dan moet hij, tja ik zie het al voor me :+ acrobaten truc _O-

Natas ook bijna babies! Ben erg benieuwd hoe dat in de groep gaat!

laughterline schreef:
Ahhh hier officieel de herfst dus! -O-

Jij liever dan wij _O- :=

Hier maar even een laddertje gescoord als trappetje, ik denk namelijk dat de zwarte jelly beans niet heel lang meer IN het hok zitten :+ mocht er wel 1 besluiten eruit te klimmen kunnen ze er iig weer in nu :×

Vind dat een beetje lastig. 'S nachts zotten ze met Bailey opgesloten, maar overdag is het hok open en kan bailey erin en eruit als ze dat wil... maar fus ook een kans dat de monsters eruit gaan :+ keuzes keuzes keuzes...

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:16

Ben je echt aan het overwegen een van jolmer over te nemen? @kimberley
Ze zijn ook wel heel cute allemaal.
Die op de vensterbank. _O-
Heeft de kleinste nu ook witte haren? Of lijkt dat maar zo?

Mooie grote ren gaat dat worden! @achaiah

Hopelijk zijn ze snel weer vriendjes allemaal en gaan de hormonen liggen.
Hier heeft Autumn na haar terrorfase net een ik-ben-extra-lief-fase. Ze wast Flou, wat al uitzonderlijk is. En daarnaast heeft ze al 3 dagen niet gegromd bij het avondeten en bij het ontbijt wil ze perse een brokje uit mijn hand eten. :')

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 19:23

Gigixponys schreef:

We gaan misschien ruilen, even kijken hoe ze opgroeien enzo, dan komt Jolmer "even" van Rotterdam naar Groningen rijden _O-

De kleinste is echt duidelijk blauw, de haartjes die erop zitten zijn wat grijzer, maar goed gezien :))

De dikke krijgt steeds meer witte haren in zn flank, nu ook aan de andere kant.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:12

Die baby's <3 <3 <3

Ja die hormonen :roll: , Suus, degene die normaal niks doet zit nu steeds achter Billy aan en als de rollen dan omdraaien gaat ze voor hem klaar liggen _O- _O- _O- G**l beest :')

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:12

_KiMbErLeY_ schreef:
Gigixponys schreef:

We gaan misschien ruilen, even kijken hoe ze opgroeien enzo, dan komt Jolmer "even" van Rotterdam naar Groningen rijden _O-

De kleinste is echt duidelijk blauw, de haartjes die erop zitten zijn wat grijzer, maar goed gezien :))

De dikke krijgt steeds meer witte haren in zn flank, nu ook aan de andere kant.

Super leuk! Mss wordt ie wel als de mijne

Afbeelding

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:04

Hoi, ik geloof dat dit een heel actief topic is waar ik mijn vraag ook maar ga stellen. Ik zit met het volgende probleem. Ik zit met een konijnenman van 10/11 jaar oud, die tot voor kort een vriendinnetje had. Nu zit hij alleen en ben ik naarstig zoekende naar een dame. Ik heb hier in de de regio Friesland al contact gehad met diverse opvangen, maar die hadden helemaal niks passend zitten. Ook marktplaats geeft tot ca 50 km niet direct iets aan waar ik de gok mee wil wagen. Welke weg kan ik nog bewandelen. Ik weet dat hij met zijn eerste vriendinnetje echt heel gelukkig was.

Wat zou ik nog kunnen proberen?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:47

Zitten er geen fokkers in de regio? Misschien via een konijnengroep op FB proberen? Lief dat je weer een nieuw vriendinnetje voor 'm wil zoeken <3

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:10

Pfff jongens... Ik heb de naam even gecropt, maar ik kwam dus gister avond deze tegen... nijn zit dus al een half jaar lang alleen in dit misbaksel van een hokje en nu “geen tijd meer voor”
Afbeelding
_-:( |o ;(

Wil dr zo graag gaan halen maar het is een ongeholpen voedstertje. ;(

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:30

Jolmer wat zijn ze allemaal goed gelukt! Echt super lief <3

Lastig al die hormonen haha! Hier zijn ze beide geholpen, dus geen last van gelukkig.

Achaiah verschrikkelijk hè! Ik red ook het liefst al die beestje in veel te kleine hokjes.. het is dat mijn vriend mij tegenhoudt :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:33

Oh Jezus wat verschrikkelijk...

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:48

dat is echt zielig inderdaad

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:52

Achos... :knuffel:

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:59

jeetje77 schreef:
Hoi, ik geloof dat dit een heel actief topic is waar ik mijn vraag ook maar ga stellen. Ik zit met het volgende probleem. Ik zit met een konijnenman van 10/11 jaar oud, die tot voor kort een vriendinnetje had. Nu zit hij alleen en ben ik naarstig zoekende naar een dame. Ik heb hier in de de regio Friesland al contact gehad met diverse opvangen, maar die hadden helemaal niks passend zitten. Ook marktplaats geeft tot ca 50 km niet direct iets aan waar ik de gok mee wil wagen. Welke weg kan ik nog bewandelen. Ik weet dat hij met zijn eerste vriendinnetje echt heel gelukkig was.

Wat zou ik nog kunnen proberen?

Wil je nog door met konijnen hierna? Via de opvang zou je kunnen kijken of er een klik is met een jonger exemplaar. Dat heb ik afgelopen jaar ook gedaan toen mijn ram van (ongeveer) 10 jaar alleen kwam te zitten. Ze hebben daar toen wel gekeken welke voedster er van zichzelf wat rustiger leek (en in ieder geval volwassen was) en dat ging eigenlijk snel hartstikke goed samen.
De ram is een paar maanden later helaas overleden, toen hebben we de voedster bij dezelfde opvang op date gestuurd om een vriendje uit te zoeken. Dat is een jonger exemplaar geworden, maar de favoriete activiteit is nog steeds tegen elkaar aangeplakt slapen :')

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:02

NoeskaMoos schreef:
Wil je nog door met konijnen hierna? Via de opvang zou je kunnen kijken of er een klik is met een jonger exemplaar. Dat heb ik afgelopen jaar ook gedaan toen mijn ram van (ongeveer) 10 jaar alleen kwam te zitten. Ze hebben daar toen wel gekeken welke voedster er van zichzelf wat rustiger leek (en in ieder geval volwassen was) en dat ging eigenlijk snel hartstikke goed samen.
De ram is een paar maanden later helaas overleden, toen hebben we de voedster bij dezelfde opvang op date gestuurd om een vriendje uit te zoeken. Dat is een jonger exemplaar geworden, maar de favoriete activiteit is nog steeds tegen elkaar aangeplakt slapen :')

Ik wil zeker door met konijnen. Hij had een vriendinnetje maar dat klinkt niet meer, ze is enorm gaan jagen op hem. Ik heb al contact gezocht met de opvangen hier in de buurt maar door hebben niks zitten momenteel. Voelt zo naar nu.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:46

Spuit 11 hier. In overijssel zit een fijne opvang. Daar komt mijn meute vandaan, maar is denk il te ver weg.

En ik zou ook al die eenzame konijnen willen redden, maar moet ergens een grens trekken helaas...

Ik lees ondertussen alles mee, maar jullie gaan hard. Haast niet te doen op alles te reageren :')

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:50

Dat is idd wel wat ver weg. Maar lief dat je meedenkt.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:10

Voor de mensen met baby konijnen. Hoe gaat het eigenlijk met jonge konijnen koppelen vraag ik mij zo af. Zelfde als normale koppelingen?

Bij de cavia’s gaat het eenvoudig met jonkies bij een koppel. Worden eigenlijk altijd wel goed geaccepteerd.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:24

Moeilijk Jeetje! Marktplaats in de gaten houden inderdaad en de opvangen. Ben bang dat er niks anders opzit. Lastig!

Sneu Achaiah... zo ben ik dus van 4 naar 11 konijnen gegaan he :')
Zou ze ook allemaal zo ophalen...

Als de konijnen in de groep geboren worden, worden ze als t goed is gewoon geaccepteerd. Maar dat weet Utopia wel haha
Ik weet wel dat als je een jong konijn koopt dat ze weinig van koppelen snappen tot dat ze 16 weken zijn ongeveer.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:01

Babykonijntjes aan elkaar koppelen is echt een eitje :D Die zet je gewoon bij elkaar en klaar! :D Liefst wel zo vroeg mogelijk.. 6-7 weken ofzo.. iets ouder, wordt al wat spannender.. en uiteindelijk bereik je een leeftijd dat je juist beter kan wachten en eerst castreren en dan koppelen.. of nóg vroeger, en dan zou de moeder het baby'tje moeten accepteren als d'r eigen, want dan hebben ze nog wel melk nodig.. maar dan doe je 't meestal niet om een koppeltje te vormen, maar om gewoon de baby over te leggen door problemen met de moeder bijv. Het nestje wat hier in een koppel geboren werd, was zo mooi om te zien <3 Ze zagen bonuspapa ook echt als papa en kropen gelijk heerlijk tegen 'm aan, hij accepteerde ook alles :+: Moeders erbij en dan 't kleine grut allemaal op elkaar geplakt <3 Genieten :+:

Als je dus zelf een jong konijntje erbij krijgt, zou ik deze eerst castreren en dan gewoon hetzelfde koppelen als wanneer je oudere konijntjes wilt koppelen..

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:16

Interessant. Nu kom ik altijd bij de opvang terecht en doen we de eerste koppeling daar om het te kijken en ben ik blij ze een huis te kunnen geven, maar elke keer als ik jonge duitse reuzen zie smelt mijn hart en zou ik graag tzt ook een keer jong willen beginnen, maar ben dan zo bang dat het niet klikt. En afstand nemen kan ik niet.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 18:46

Och wat sneu in dat hokje -O-

Achaiah hoe is het met sparrow?

Jeetje77, jammer dat je nog geen geschikt maatje hebt kunnen vinden, hopelijk komt dat snel!

Brownie en Bailey blijven zo leuk met elkaar als brownie in de tuin rondloopt, neuzen aan elkaar enzo, dat gaat heel goed! Heb er alle vertrouwen in dat dat ook goed gaat met koppelen! :))

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 10:19

Goodmorning!

Ff vraagje... het verschil met de dikke en de kleine wordt steeds groter :+ ik heb niet het idee dat de kleine dun is ofzo, maar heeft iemand een idee of ik iets kan doen voor dit kleine frummeltje?

Wellicht toch wat bijvoeren ofzo?
Ben benieuwd naar jullie mening.

Ik had ze gister even op de bank, dan is de dikke echt ondernemend en onderzoekend, vindt het leuk om tegen te spartelen, de kleine daarentegen is rustiger, wil nog graag in mn hand liggen en was wat rustiger, later wel wat meer onderzoekend, maar beduidend minder.

Ik ga haar vandaag eens wegen en kijken hoe dat gaat.

Afbeelding

Afbeelding
(Kleine)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:29

Ik heb geen tips. Maar oeeeh is die kleine leuk.
Dikke ook hoor, maar smelt voor die kleine...

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:40

Nawhh, kleine uk <3
Komt vast goed! Maar wat een verschil he :oo
Die kleine is echt een knappie. Allemaal hoor haha

Okee, weer even babyspam <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een verschil qua vacht valt me ook op he.
Oogjes worden ook steeds lichter <3