Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:21

Ymor schreef:
Ik zie mezelf dus later als ik echt oud ben helemaal voor me met een teckel. Heerlijk aan de rollator mee of in de scootmobiel.

Haha geweldig ja! Ik heb dat met Schotse terriërs. Zo'n zwarte, met een geruit halsbandje uiteraard :)) O:)
Maar zo'n ruwharig teckeltje of een dandy dinmont terriër past ook wel in dat plaatje :j

Ymor

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 20:27

hahhaa ja geweldig!! Ik verheug me er nu al op.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:32

Ymor schreef:
hahhaa ja geweldig!! Ik verheug me er nu al op.

Hoewel ik ook altijd dat plaatje voor ogen heb van die mevrouw in Calender Girls, van die oudere dame met die twee enorme windhonden naast zo'n klein vrouwtje. Niet rollator-bestendig zoiets alleen _O-

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:22

Ik moet ook zeggen dat ik nu roep nooit meer iets anders te willen, maar ergens kriebelt het wel om ooooooit een Beagle te nemen. :')

Whahaha. Hier komt dus zo’n oud vrouwtje langs met een Teckel en een rollator. Inderdaad een geweldig gezicht. Er komt ook vaak een oud mannetje langs met een Airedale Terriër, die passen ook zo goed bij elkaar. _O- Je hebt soms van die mensen die echt perfect bij hun hond passen. Ze beginnen er haast op te lijken.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 21:27

Hahhaa ja heerlijk vind ik dat! Terwijl het op het eerste gezicht helemaal niet past bij een ouder persoon, want het kunnen best pittige honden zijn.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:34

BlijNijn schreef:
Ik moet ook zeggen dat ik nu roep nooit meer iets anders te willen, maar ergens kriebelt het wel om ooooooit een Beagle te nemen. :')

Whahaha. Hier komt dus zo’n oud vrouwtje langs met een Teckel en een rollator. Inderdaad een geweldig gezicht. Er komt ook vaak een oud mannetje langs met een Airedale Terriër, die passen ook zo goed bij elkaar. _O- Je hebt soms van die mensen die echt perfect bij hun hond passen. Ze beginnen er haast op te lijken.

Weet waar je aan begint met een beagle }:) ze zijn zoooo leuk , maar mijn tante zegt altijd 'de eerste beagle weet je niet beter, daar val je voor, maar als je dan nog aan een tweede begint, ben je een onverbeterlijke optimist, of levensmoe' _O-
(Mijn oom had er een die wij altijd 'Napoleon' noemden, en nee, dat was niet zijn naam :+ als hij op het kleed zat, moesten de andere honden naast het kleed blijven. Als hij moest poepen, mocht er niemand kijken, anders ging ie écht niet en kon je nog een kwartier lopen. Hij kon uren voor je zitten en je aankijken, zonder dat hij verder echt iets van je wilde. Hele bijzondere hond. Mijn tante had er ook één, liefste hond ooit, echt waar, maar zo geobsedeerd door eten. Die trok lades van kasten open om vervolgens hele zakken wafels of brood op te eten. Uiteindelijk overleden op 11 jarige leeftijd na het wegwerken van een hele zak kant en klare pannenkoeken... Y)(^) Het is oprecht goed dat ze zo lief zijn zeg maar <3 - en dat zijn ze dan wel echt. Ik ben als puber heel ziek geweest, en dan kwam die van mijn tante stiekem de trap op om tegen mij aan te gaan liggen, uren en uren.)

Jaaa, sommige mensen passen echt heel goed bij hun honden! Wij hadden vroeger een oude meneer op cursus met een Welsh terriër, Dirk. Die man paste ook echt heel goed bij Dirk :))

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 21:47

Bij een Beagle zie ik ook echt nog wel de uitdaging om er iets van te maken. Maar ik weet niet of ik daar echt het geduld voor zou hebben.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:50

Ymor schreef:
Bij een Beagle zie ik ook echt nog wel de uitdaging om er iets van te maken. Maar ik weet niet of ik daar echt het geduld voor zou hebben.

Een kennis had er eentje en vindt mijn beeld niet op waarheden gestaafd - die van hem was namelijk braaf ;) Hij is tegenwoordig kynologisch instructeur, dus met wat skills zal er écht wel iets van te maken zijn. Vergt wel wat meer geduld dan de gemiddelde hond denk ik :') Maar dom zijn ze niet in elk geval :)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:51

Ja, Beagles zijn wel een slag apart inderdaad. Ik kan er altijd wel heel erg om lachen, maar als het je eigen hond is, is het misschien wat minder leuk. :') Ze zijn zeker niet dom, dat is vooral het probleem denk ik. Je moet wel echt kundig zijn om er wat van te maken denk ik, dus ik houd het voorlopig bij Melle.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:52

@Arthis leuk zo’n parcours, ze was iig lekker fanatiek ;)

Ik blijf wel bij de poedel.. Vriendlief wil geen verharende hond, heb nu een poedel en dat bevalt wel qua karakter enz

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:55

BlijNijn schreef:
Ja, Beagles zijn wel een slag apart inderdaad. Ik kan er altijd wel heel erg om lachen, maar als het je eigen hond is, is het misschien wat minder leuk. :') Ze zijn zeker niet dom, dat is vooral het probleem denk ik. Je moet wel echt kundig zijn om er wat van te maken denk ik, dus ik houd het voorlopig bij Melle.

Kunde en humor zijn de sleutelwoorden denk ik ja :j

KarinW86 schreef:
@Arthis leuk zo’n parcours, ze was iig lekker fanatiek ;)

Ik blijf wel bij de poedel.. Vriendlief wil geen verharende hond, heb nu een poedel en dat bevalt wel qua karakter enz

Als het bevalt, altijd bij je keuze blijven! 'never change a winning team', toch? Er zijn wel andere niet verharende rassen, maar dat zijn wel écht andere karakters ook weer!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 22:01

Ik zie zoveel leuke honden op de hondenschool, ik vind echt bijna alles wel wat hebben. Maar uiteindelijk zou ik er toch wel echt mee willen sporten dus ze moeten wel een beetje atletisch zijn.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:15

Daar maak je het jezelf óók niet echt makkelijk mee, als je alles leuk vindt :')

Als we de niet-atletische rassen wegstrepen, houd je nog ruim de helft over denk ik <<)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 22:28

maakt mijn werk wel makkelijker. Ik ken ook wel instructeurs die heel erg hangen naar 1 bepaald ras. Dan heb je het toch lastig.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:02

Op de club vind ik ook iedere hond leuk. Ik zie de vooruitgang die ze maken, de band die ze op aan het bouwen zijn en het plezier dat ze hebben. En ze hoeven niet met mij mee naar huis, dus ze hoeven niet bij me te passen

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:02

Ymor schreef:
Ik zie mezelf dus later als ik echt oud ben helemaal voor me met een teckel. Heerlijk aan de rollator mee of in de scootmobiel.
:')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:16

Ymor schreef:
maakt mijn werk wel makkelijker. Ik ken ook wel instructeurs die heel erg hangen naar 1 bepaald ras. Dan heb je het toch lastig.

Voor je werk zéker waar inderdaad :j Maar alle rassen voor jezelf thuis is wat veel van het goede misschien :')

EmptyWords schreef:
Op de club vind ik ook iedere hond leuk. Ik zie de vooruitgang die ze maken, de band die ze op aan het bouwen zijn en het plezier dat ze hebben. En ze hoeven niet met mij mee naar huis, dus ze hoeven niet bij me te passen

Ja precies, op die manier waarderen kost je een stuk minder ruimte thuis :Y)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:56

Ik zou ook geen ander ras dan een herder willen <3

Zag het filmpje van Texel langskomen, wat een heerlijke vakantie!

Wij hadden gisteren weer les bij de hondenschool, 0 verwachtingen maar ben zeker tevreden! Zet zo in ons volg topic een stukje over de les, voor wie interesse heeft :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:12

chriske schreef:
Zo heeft iedereen weer zn voorkeur, ik zou juist nooit een herder willen. Maar dat komt misschien omdat die over het algemeen heftig op onze hond reageren en ‘zomaar’ aanvallen.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:15

noviceh schreef:
chriske schreef:
Zo heeft iedereen weer zn voorkeur, ik zou juist nooit een herder willen. Maar dat komt misschien omdat die over het algemeen heftig op onze hond reageren en ‘zomaar’ aanvallen.

dat ligt meer aan de africhting die de hond krijgt, en vaak is de 'huis tuin en keuken herder' die het verpest voor de andere die in de sport en mee actief zijn of in de africhting.

hier ligt mijn hart heel erg bij de Amerikaanse bulldog maar ook een werklijn herder (of mentaliteit daarvan)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:19

noviceh precies en ook goed dat ieder zo zijn eigen voorkeur heeft :) Iedere herder is anders en het stukje opvoeding is zoals bij elk ras belangrijk, maar merk soms dat er vergeten wordt om naar het karakter van de hond zelf te kijken. Onze reu en mijn teefje zijn twee hele andere honden als je bijvoorbeeld nar omgang met andere honden kijkt :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:21

Opvoeding doet de helft inderdaad.

Wat vaak ook lastig is dat al die verschillende rassen ook verschillende houdingen hebben. Een herder lijkt al snel heel heftig, oren rechtop, staart omhoog, waar andere honden sneller een onderdanige houding hebben. Dit kan elkaar onwijs triggeren.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:46

EmptyWords schreef:
Opvoeding doet de helft inderdaad.

Wat vaak ook lastig is dat al die verschillende rassen ook verschillende houdingen hebben. Een herder lijkt al snel heel heftig, oren rechtop, staart omhoog, waar andere honden sneller een onderdanige houding hebben. Dit kan elkaar onwijs triggeren.

Zéker! Zo reageert mijn hond altijd best wel op Franse bulldogs hier in t dorp: platte neus, stompstaartje, gekke geluiden. Daar valt geen touw aan vast te knopen als je het eerste halfjaar van je leven tussen allemaal soortgelijke honden hebt gezeten (podengo's en galgo's vooral: lange snuit, lange staart).

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:22

chriske schreef:
noviceh precies en ook goed dat ieder zo zijn eigen voorkeur heeft :) Iedere herder is anders en het stukje opvoeding is zoals bij elk ras belangrijk, maar merk soms dat er vergeten wordt om naar het karakter van de hond zelf te kijken. Onze reu en mijn teefje zijn twee hele andere honden als je bijvoorbeeld nar omgang met andere honden kijkt :)
Die mening deel ik ook zeker, want er zijn natuurlijk ook genoeg herders waar onze hond wél een klik mee heeft :j Die vind ik dan zelf ook gelijk een stuk leuker haha.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:23

Hahha snap ik :') !