Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:23

Hahaha, dit topic gaat inderdaad hard!!

Yvanka, wat een leuke foto's! <3

LukieBradley :(:) Maar je weet in ieder geval dat ze nu op een top plekje zit, dus dat is ook mooi he :)

Fireheart, hopelijk blijft het de goede kant opgaan!!

Tegeltje begint wat te wennen dat we de hele dag thuis zijn en dat dat niet gelijk is aan de hele dag spelen :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 12:49

Tegeltje denkt ook, ik neem het er meteen van :')
Gelukkig begint hij nu te beseffen dat je je mensen niet de hele dag lastig kan vallen.

:+:
Afbeelding

Spotty speelt nog een beetje hard-to-get, maar begint hem nu toch steeds meer op te zoeken

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:08

Hahaha misschien. Waar hij vroeger woonde kreeg hij blijkbaar lang niet genoeg aandacht, dus hij dacht misschien, pakken wat ik kan! :(:) De vliegjes die nu in huis vliegen vindt hij ook leuk en laat het raam van mijn kamer altijd openstaan en dan kan hij uren naar de vogeltjes zitten luisteren <3

Ooh, wat lief! Die foto's hier doen me toch echt wel bijna de asielpagina terug openen om te kijken wat voor mogelijke vriendjes voor Tegeltje er zitten O:)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:26

Fijn dat het beter gaat fireheart, kleine beesten grote zorgen :(:)

Bedankt ook de andere voor de fijne woorden :)

Kreeg vanmorgen een update, doet ze tot nu toe iedere ochtend.
Lot heeft gisteren en vandaag hun aandacht al opgezocht en veel kopjes gegeven :)
Ook brokjes gegeten, dat wou ze nog niet (wel wat vlees). Dus ze komt tot rust.
Ik niet of toch wel ik zag het filmpje en schoot helemaal vol en ook ik heb op werk even zitten huilen .
Tis zo dubbel allemaal. En nu is 1 van de cavias ook ineens ziek, alles gaat achter elkaar door... Heb het een beetje gehad %)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 17:21

Iolanthe, Tegeltje wil vast wel een vriendje, wie houdt je tegen <<)

Lukiebradley, jeetje zoveel achter elkaar daar wordt geen mens gelukkig van :(:) sterkte, wat heeft je cavia?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:09

@ Fireheart haha die onderste hoe die erbij ligt.

@ Iolanthe waarom niet? *D

@ LukieBradley Wat fijn dat je updates krijgt en dat het goed gaat. Snap dat het moeilijk is.

Wat ben ik toch blij met mijn mooie meisje.
Ben heel benieuwd wat ze mij voor kittens gaat geven dit jaar.
Afbeelding

Afbeelding

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:31

Hahaha, deze bezorgt me al zorgen gewoon door hier te zijn en hij haalt nog niet eens kattenkwaad uit (echt een super flinke kat), dus twijfel een beetje. Aan de andere kant zou het misschien net minder "werk" zijn als ze met 2 zijn :) En in het asiel zeiden ze dat hij het niet zo op andere katten heeft...
Maar ik verhuis in de zomer, dus zal sowieso pas voor daarna zijn én daar gaat hij ook véél ruimte hebben, dus eerst zien hoe het is als is daar gewend is en dan kunnen we het nog altijd proberen :)

LukieBradley :(:) Moet inderdaad wennen zijn. Maar idd wel fijn dat je leuke updates krijgt!

Xoranlover, mooie foto's!! :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:34

Ah zo snap ik. Nu ja dan lekker van hem genieten toch.

Dank je wel.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:56

Hallo, mag ik me hier ook melden?
Heb welliswaar nog geen kat, maar wil deze graag in 2020 adopteren. Momenteel ben ik dan ook een beetje aan het zoeken op verschillende websites etc. van bijvoorbeeld een dierenasiel.
Zou graag een katje (of twee?) een fijn thuis geven.
Dit zal mijn eerste kat worden en daarom lijkt mij een volwassen kat of senior het meest verstandig maar wie weet denken jullie daar wel anders over :) .

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:07

Leuk, veel plezier met je zoektocht! :D Oudere katten zijn vaak wat rustiger, maar dat verschilt ook wel weer per ras en kat natuurlijk. :)

Hebben jullie je katten weleens filmpjes voor katten laten zien op YouTube? Met muisjes en vogels? Heb net ontdekt dat die van mij dat helemaal fantastisch vinden. :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:14

Welkom Josien! Ik heb in januari mijn eerste kat geadopteerd uit het asiel :)
Mijn redenering was inderdaad om een al iets oudere kat te zoeken (2,5 is nog niet super oud :P ), omdat ik er maar eentje wou (om te beginnen :+) (kittens worden altijd per 2 geplaatst normaal, of bij een kat die er al is) en omdat van iets oudere katten het karakter al wat beter gekend is :)
En ook omdat ze dan normaal wat rustiger zijn dan kittens, maar daar heb ik nog niet zo heel veel van gemerkt :P

Captain, ik heb dat eens opgezet toen hij voor het eerst een tijdje alleen thuis was (normaal is bijna altijd ofwel ik, ofwel mijn huisgenoot thuis), maar het boeide hem niet zo hard :P Ik werd er wel zen van! En mijn huisgenoot heeft het ook nog een paar uur laten opstaan voor de gezelligheid toen zij thuis kwam :+

Hebben jullie wat tips om te weten of je kat op een goed gewicht zit? Toen Tegeltje hier pas was, mocht er wel nog wat bij. Hij woog toen 3,5 kg en nu 4. Doordat zijn vacht helemaal terug gegroeid is, heb ik soms de indruk dat hij teveel verdikt is, wordt echt een bolletje nu :+ Maar als ik hem aai, voelen zijn flanken een beetje ingevallen. Betekent dat dat hij toch nog wat te mager is? De tekeningetjes die ik vind online om te vergelijken zijn zo moeilijk toepasbaar op een kat met lang haar...

Edit: ik kan straks wel even kijken om foto's plaatsen van toen hij er pas was en nu :) Het is sowieso geen grote kat.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:02

Ik vind gewicht vooral bij niet raskatten kastig te bepalen. Kijk Nishi is een abessijn en die zijn slank. Slanker dan een main coon of een brit. Dus niet rassen is lastig. Kito is te dik dat weet ik. Maar die is echt zichtbaar te dik. Heel veel vinden Nishi te dun maar ze is nog wen beetje te dik. Of ja dik... ik wil ze nu niet helemaal rasstandaard slank hebben omdat ze dadelijk gedekt wordt en dan vind een beetje vetjes niet erg. Heeft ze waarschijnlijk wel nodig.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:04

Tegeltje is een Brit idd :) Dus die zijn normaal niet heel slank

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:13

Onze poespoes is krols. :') Dus ze mag nu 's nachts op bed slapen omdat ze zoveel aandacht wil.

Zitten te twijfelen om haar te laten dekken over een paar maanden door een bengaal.. Zouden super mooie kittens uit komen. <3

Afbeelding

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 18:27

Welkom Josien, wat goed dat je wil adopteren!
Wij zijn voor onze eerste kat ook voor een iets ‘oudere’ kat gegaan (3 jaar) en geen kitten. Heb nu dus wel een kitten en ben heel blij dat ik daar voor mijn eerste kat niet voor heb gekozen, wat een energiebom :')

Kan je de ribben nog overduidelijk voelen Iolanthe of voel je een beetje rib met daarover een beetje vet?
Dat laatste is hoe het moet zijn, als je alleen maar rib voelt is Tegeltje te dun en als je geen rib voelt is ‘ie te vet :)).

Captain, oh ik vind haar zo knap <3 haar dekken met een bengaal levert gegarandeerd mooie kittens op.

Ondertussen zit ik nog steeds met Giarda, ik word er gestoord van _-:(

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:47

Hoe oud is ze captain?

En als je wilt dekken heb je dan al een kater op het oog? Want niet iedere kater eigenaar zal een stamboomloze poes willen laten dekken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:44

Ze is nu 9 maanden dus we wachten nog eventjes. Hier en daar wel katers gezien die ook dekken zonder dat de poes een stamboon heeft, als ze maar getest is op ziektes en je dit ook aan kunt tonen d.m.v. bloedtesten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:49

En giardia is echt echt heel vies en kan zo hardnekkig zijn! :r Sterkte!! Ook voor het poezenbeest!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:50

Ah zo. Ja ik weet dat ze daar bij ons lang niet allemaal voor zijn om kruisingen of geen somali abessijn poes te dekken. Fijn dat het kan :)

Mijn princes had wat last van het stoppen met de pil. Nu afwachten wanneer ze krols wordt. Hopelijk in mei pas. En dan de laatste tests en dan mag ze in juni daten <3

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:02

Is giardia echt zo hardnekkig ja :(:)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 08:12

Ja ik wens giarda aan niemand toe :r ben ook alleen maar bezig met schoonmaken omdat het vreselijk besmettelijk is. Kattenbakgrit is nog nooit zo hard gegaan.

Spannend Xoran *\o/*

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:16

Fireheart schreef:
Ja ik wens giarda aan niemand toe :r ben ook alleen maar bezig met schoonmaken omdat het vreselijk besmettelijk is. Kattenbakgrit is nog nooit zo hard gegaan.

Spannend Xoran *\o/*

Ja giarda is echt niet grappig.

Ja heel spannend!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:19

Nou de sterilisatie staat voor 28 april. :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:33

Captain schreef:
Nou de sterilisatie staat voor 28 april. :+

Huh ga je toch niet dekken? Of haal ik nu mensen door elkaar?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:42

Nee dat was ik, we waren er nog niet over uit maar vanochtend toch maar besloten het niet te doen.