Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:20

Mvdende oké dan is jouw hond denk ik wel van een ander kaliber dan Mila. Die ligt nu alweer te pitten op de bank :o
Vanmorgen wel even los geweest op een doodlopend paadje in het buitengebied waar geen groot wild zit en geen fietspaden :+
Ze heeft dan altijd even de raketstand aan _O- paar keer keihard paadje op en neer en dan is de gekte eruit.

Hoe fietsen jullie met je hond? Ik ben van plan een andere fiets aan te schaffen want de mijne is te hoog, kan niet goed bij de grond.
Verder misschien toch een stang erop voor mijn eigen gevoel. Hebben jullie ook iets langs de spaken? Mila kruipt weleens tegen de fiets aan als ze iets spannend vindt. Iemand die ik ken heeft op die manier een keer de hond met de snuit tussen de spaken gehad %) . Ik zit eraan te denken ze dicht te maken ofzo...

Seven

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:24

Ik fiets gewoon aan de riem en houd die in m'n hand ik wil niet dat ze trekken dus aan een stang wil ik ze niet hebben lopen.

Ik verheug me al op d etijd dat we echt kunnen gaan fietsen dat zal Puma okk fijn vinden wat meer uitlaat klep naast het trainen en wandelen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:27

Fietsen als ik draven doen we 7 dagen per week. Bikejoren doe ik 2 tot 3 dagen per week.

Ik fiets met de riem gewoon in de hand. Met twee honden tegelijk en soms zelfs drie :Y) Nooit problemen gehad met honden die in de spaken springen en ook nooit een stang gebruikt. Stang wordt hier ook vaak afgeraden.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:28

Seven ik wil dan evengoed de riem in de hand houden inderdaad om stuur op de hond te hebben zeg maar

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 11:29

Seven schreef:
Ik fiets gewoon aan de riem en houd die in m'n hand ik wil niet dat ze trekken dus aan een stang wil ik ze niet hebben lopen.

Ik verheug me al op d etijd dat we echt kunnen gaan fietsen dat zal Puma okk fijn vinden wat meer uitlaat klep naast het trainen en wandelen

Hier ook! Wij waren begonnen. Maar toen pleurde ik van de trap.. paar weken nodig gehad om weer zonder pijn verder te kunnen :P En daarna werd t pad blubberig en geen zin in glijpartijen.. En op t andere stuk waren ze gaan strooien (asfalt) dus daar wil ik niet wandelen/fietsen ivm t zout. Maar hoop snel weer eens een rondje te kunnen doen. Vinden ze heerlijk!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:33

Ach ik ben ook een kneus hoor :) Nergens om je voor te schamen maar wel vervelend. Niet alles is op te lossen met dingen. Maar zoals je het vertelde klonk het mij bekend en daarom reageerde ik er op.

Ik doe overigens niet aan hardlopen, ik doe aan snelwandelen :') (onbewust)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:51

Tja ik heb dus wel een stang maar hij trekt niet, hij draaft netjes naast mee. Nu nog wel met een lijntje ook in de hand voor het extra stuur totdat alles echt bevestigd en vertrouwd is. :D
Ik moet zeggen dat hij perfect afstand houdt van mijn fiets, hij weet dat gewoon, nooit hoeven aanleren... Je kan natuurlijk wel je spaken afschermen maar ik weet even niet meer hoe zo'n ding heet dat je er dan op monteert hahaha.
Hier is hondje trouwens weer helemaal goed, word ik ziek.. :+ De verkoudheid die al het personeel op mijn werk afgaat is in volle gang. Gelukkig ben ik vandaag vrij dus kan ik rustig aan doen, beetje huishouden en in dit topic weer 10 pagina's erbij typen oeps.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:51

Fijn dat het met Popo weer goed gaat! Beterschap voor jou!

Ik woon midden in het centrum, daar gebeurt veel om ons heen, ik merk dat Mila momenteel in wat een onzekere fase zit, dingen waar ze anders niet naar omkeek vindt ze nu spannend. Als ze dan in de fiets kruipt is niet handig...
Misschien stel ik het ook nog even uit, straks ook weer veel vuurwerk natuurlijk. Hoe ver fiets jij met Popo simoonzel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:24

Zo we hebben dr moe hoor na 2 uur Intratuin :')
Afbeelding

Ze heeft het stikkesgoed gedaan <3

Afbeelding
Afbeelding

Die nep honden vond ze zo raar :D

Afbeelding

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:25

Helemaal knock out! Heerlijk. Ze passen perfect in een winterse Intratuin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:26

Nysse loopt naast de bakfiets das echt heel fijn stabiel met een driewieler en stangstuur. Gewoon riem in mijn hand. Met Ylvi nu af en toe op wandeltempo ermee aan het oefenen en dat gaat goed.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:29

Nog wel een vraagje hier;

Hoe zijn jullie aan jullie pup gekomen? Ik vind dat best lastig. Fokkers die werken zonder wachtlijsten maar weet ook niet wanneer ze gaan dekken. Mega wachtlijsten van jaren. Fokkers waar je na 2 jaar wachten nog net in hun plaatje moet passen (Wat ik snap maar soms ook niet realistisch vind) bijzondere voorwaarden. Gevaar voor broodfokkers etc. Buiten het kiezen voor een ras vind ik het vinden van een fokker wellicht nog moeilijker.

Persoonlijk zou ik het allerliefst een gelegenheidsnestje hebben die goed uitgezocht en getest zijn. Maar waar vind ik die in hemelsnaam?

Voor ons is timing ook nog belangrijk. Ik werk in het onderwijs en wil het dus in een langere schoolvakantie plannen zodat ik zeker 2 weken 24/7 er ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:37

Wij hebben gegoogeld. Hadden het ras nog nooit ontmoet en wilden eerst kennismaken. Dichtsbijzijnde fokster was 1.5u rijden. Bij haar uiteindelijk op de wachtlijst gezet. Door een groter nest dan verwacht en een afzegger hadden we veel geluk en hebben we maar een ruim jaar hoeven wachten voor Nysse.

Voor Ylvi heb ik 2 jaar gewacht. Kon wel eerder maar ik wilde specifiek een combinatie waar Nysses vader ook in de lijn zat.

Het echt timen van het krijgen van een pup is praktisch onmogelijk. Loopsheid kan verschillen van lengte.. pakt de dekking wel.. hoeveel pups worden er geboren.. past er 1 bij jou? Geduld is een erg schone zaak, maar een goede passende hond zeker wel waard :j

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:40

Salsa schreef:
Nog wel een vraagje hier;

Hoe zijn jullie aan jullie pup gekomen? Ik vind dat best lastig. Fokkers die werken zonder wachtlijsten maar weet ook niet wanneer ze gaan dekken. Mega wachtlijsten van jaren. Fokkers waar je na 2 jaar wachten nog net in hun plaatje moet passen (Wat ik snap maar soms ook niet realistisch vind) bijzondere voorwaarden. Gevaar voor broodfokkers etc. Buiten het kiezen voor een ras vind ik het vinden van een fokker wellicht nog moeilijker.

Persoonlijk zou ik het allerliefst een gelegenheidsnestje hebben die goed uitgezocht en getest zijn. Maar waar vind ik die in hemelsnaam?

Voor ons is timing ook nog belangrijk. Ik werk in het onderwijs en wil het dus in een langere schoolvakantie plannen zodat ik zeker 2 weken 24/7 er ben

Ik snap jou vraag.
Ik wil hier wel op in gaan, aangezien ik 2.5 jaar bezig ben geweest.

Allereerst heb ik mij georiënteerd op het ras dat ik wilde. Toen ben ik gaan zoeken naar Fokkers. Daarbij kwam ik heel snel al in de knoop, ik wilde een werklijn aussie en als je op google gaat zoeken is het meeste dat je vind showlijn.

Dus ik ben op facebook groepen gaan volgen, op een gegeven moment zag ik een vrouwtje die precies de hond had zoals ik hem zocht(qua bouw). Heel brutaal haar bericht via FB, daar heel veel informatie vergaard en zo weer bij andere mensen te recht gekomen.
Na heel veel via via contact, kwam ik eindelijk wat meer in de buurt van fokkers met werklijnen.

Ik heb er een aantal gemaild, bezocht en ervaringen gevraagd van mensen die daar ook honden vandaan hadden.

Uiteindelijk bij een fokker in Duitsland terecht gekomen(vorig jaar januari) en pas in augustus volgend jaar kan ik hem (hopelijk) ophalen.

Wat ik vooral voor mezelf geleerd hebt, is geduld hebben en dat je het niet kan plannen.

Dit nestje zou eigenlijk in maart geboren worden, door omstandigheden word ze waarschijnlijk pas in maart loops... Dus ook al plan je het zo dat het uitkomt, kan het nog steeds zijn dat de natuur het anders doet.

Ik hoop dat je zo wat duidelijkheid hebt en anders mag je me altijd nog meer vragen :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:45

Hier verschillende websites bekeken waarvan 1 mij erg aansprak. Contact opgenomen met de fokker. Stond een nestje gepland in de periode van onze verhuizing, lekkere timing. Bezoek bij fokker gehad, kennis gemaakt met de teef, voelde allemaal goed aan. Door de verhuizing niet de pups heel jong kunnen zien maar dat vind ik niet zo belangrijk als ze zo klein zijn. We werden heel veel op de hoogte gehouden, erg leuk.
Ik denk ook dat het lastig is om precies in een bepaalde periode te plannen, moet je echt geluk hebben. Welk ras zoek je?

Ongeveer een jaar vanaf eerste zoektocht hadden we de pup.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:04

Wachten vinden we niet erg. En als de fokker bereid is de pup wellicht een paar weken langer (met goede afspraken) in huis te hebben ivm vakantie is dat ook prima. Denk dat altijd te regelen is. Ook met werk van mijn man en ouders etc.

Ik zal er eens induiken. Wel lastiger dan ik dacht. We staan op de wachtlijst iig voor een Hollandse smous. Maar wil ook kijken naar een nova scotia ducktoller of mogelijk een Aussie uit een showlijn. En ik sta ook open voor een goede fijne kruising in die richting. Mijn leukste en sterkste honden waren vroeger namelijk wel kruisingen. Maar dat is helemaal lastig om dat goed te doen als koper.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:14

Succes! De voorpret is sowieso leuk!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:17

Salsa schreef:
Wachten vinden we niet erg. En als de fokker bereid is de pup wellicht een paar weken langer (met goede afspraken) in huis te hebben ivm vakantie is dat ook prima. Denk dat altijd te regelen is. Ook met werk van mijn man en ouders etc.

Ik zal er eens induiken. Wel lastiger dan ik dacht. We staan op de wachtlijst iig voor een Hollandse smous. Maar wil ook kijken naar een nova scotia ducktoller of mogelijk een Aussie uit een showlijn. En ik sta ook open voor een goede fijne kruising in die richting. Mijn leukste en sterkste honden waren vroeger namelijk wel kruisingen. Maar dat is helemaal lastig om dat goed te doen als koper.

Mijn collega heeft een Hollanse Smous :) Zijn wel even drie hele verschillende rassen haha.

Ik heb een lange tijd op een wachtlijst gestaan, bij meerdere fokkers, met meerdere contact. Eén fokker ben ik in eerste instantie zelf afgehaakt na ontmoeting en toen kwam ook de mail er achter aan van 'fijn wij durfde niet te zeggen dat we je niet als toekomstige eigenaar zien' :') En toen kwam het bericht dat Bodhi in de buik zat *\o/* En ik ben eigenlijk bij die fokker gebleven. Voorlopig hoop ik de komende 12/15 jaar even niet meer in de stress te zitten of ik wel of geen pupje mag. Ik heb een volle broer & zus en een omaatje van 12,5. Tis wel even goed zo.

(ja ik snap dat een fokker goed weet wat ie wilt, maar ik vind het toch best pittig om 6 weken lang wel verliefd te zijn maar zonder zekerheid. zal mijn emo kant wel zijn ;) )

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:51

Ik ben zelf niet voor een puppy gegaan maar voor een herplaatser, dus dat is al heel anders (al zit ik nu met een buitenlandse puppy haha). Vond het ook lastig waar je goed aan doet, wie je kan vertrouwen enzo.

Veel succes, ik hoop dat je vind wat je zoekt! :D

Hier vanochtend heerlijk even naar het grasveld bij m’n moeder gewandeld en daarna bij m’n moeder op bezoek geweest, Mulan deed het super braaf. :D Net even lekker weer naar het park hier dichtbij geweest en nu ligt ze volledig knock-out, even rust xD

Heerlijke foto’s Suze, ik vind jouw honden zo mooi <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:51

Afbeelding
Jut & Jul <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:14

Leuke foto’s denies ! Ze passen ook zo goed samen he :D

Nicky: het verbaasd mij niet dat je in duitsland terecht gekomen. Meer werklijnen daar als hier en echt een paar goede fokkers. Moest ik een werklijn zoeken ( never jamais :P ) dan zou ik ook die richting zoeken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:16

Oh voor in een lijstje denies <3

Dank je norwayfjord!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:19

Wat gaan jullie hard!

Wij waren bij opa op bezoek en ik was wat vergeten uit de tas te halen van Jip. Meneer zou het zelf wel eruit halen _O-

Vanavond ga ik eens uitgebreid bijlezen.

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:27

Salsa
Er is een Facebook groep "bewust kruisen (honden)" daar zijn ook leuke, geteste kruisingen te vinden met regelmaat ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 17:30

Hier vandaag ook intratuin en Djes maar thuis gelaten bij bas haha. Fijn dat t bij jullie zo goed ging :D

Hier Boellie's fokker via marktplaats gevonden.

Gelegenheidsnestjes die goed getest zijn vind je zelden Want gelegenheidsnestje en testen/verdiepen gaat vaak niet samen... Maar dan meestal op marktplaats of in de facebookgroepen. Fokkers zijn makkelijk te ''screenen'' door de kennelnaam in te tikken bij de Raad van beheer (NL fokkers met fci stamboom)
https://www.houdenvanhonden.nl/generati ... id-online/

Chick was een herplaatser via Facebook en Djessey heb ik zelf gefokt en als alles volgens wens verloopt hebben we eind maart pups die eind mei weer weg mogen (tenzij buitenland :P ) Dus zit er nu zelf als fokker weer midden in

Merk als fokker vooral dat de eerste vraag vaak is; wat vraag je voor een pup?
En nu toevallig iemand die inmiddels al een stuk of 10 fokkers langs gegaan is voor de prijs.
Ik vind het altijd fijn om de mensen die interesse hebben te ''vrienden'' op facebook. Zo kun je elkaar volgen en een beetje kijken wat voor mensen er zijn. Verder vind ik verkoop met contract belangrijk en dit krijgen ze dus ook bij t eerste bezoek mee zodat je er thuis goed naar kan kijken.
Ik zou gewoon bij een fokker aangeven; Dit is wat ik kan bieden:
En dan ; wat verwacht jij van pupkopers (of andersom)

Ik stel die vraag als fokker ook; wat kun jij de hond bieden? In wat voor situatie komt de hond terecht mbt kinderen,huisdieren en werk/alleen zijn etc.