Salsa schreef:Nog wel een vraagje hier;
Hoe zijn jullie aan jullie pup gekomen? Ik vind dat best lastig. Fokkers die werken zonder wachtlijsten maar weet ook niet wanneer ze gaan dekken. Mega wachtlijsten van jaren. Fokkers waar je na 2 jaar wachten nog net in hun plaatje moet passen (Wat ik snap maar soms ook niet realistisch vind) bijzondere voorwaarden. Gevaar voor broodfokkers etc. Buiten het kiezen voor een ras vind ik het vinden van een fokker wellicht nog moeilijker.
Persoonlijk zou ik het allerliefst een gelegenheidsnestje hebben die goed uitgezocht en getest zijn. Maar waar vind ik die in hemelsnaam?
Voor ons is timing ook nog belangrijk. Ik werk in het onderwijs en wil het dus in een langere schoolvakantie plannen zodat ik zeker 2 weken 24/7 er ben
Ik snap jou vraag.
Ik wil hier wel op in gaan, aangezien ik 2.5 jaar bezig ben geweest.
Allereerst heb ik mij georiënteerd op het ras dat ik wilde. Toen ben ik gaan zoeken naar Fokkers. Daarbij kwam ik heel snel al in de knoop, ik wilde een werklijn aussie en als je op google gaat zoeken is het meeste dat je vind showlijn.
Dus ik ben op facebook groepen gaan volgen, op een gegeven moment zag ik een vrouwtje die precies de hond had zoals ik hem zocht(qua bouw). Heel brutaal haar bericht via FB, daar heel veel informatie vergaard en zo weer bij andere mensen te recht gekomen.
Na heel veel via via contact, kwam ik eindelijk wat meer in de buurt van fokkers met werklijnen.
Ik heb er een aantal gemaild, bezocht en ervaringen gevraagd van mensen die daar ook honden vandaan hadden.
Uiteindelijk bij een fokker in Duitsland terecht gekomen(vorig jaar januari) en pas in augustus volgend jaar kan ik hem (hopelijk) ophalen.
Wat ik vooral voor mezelf geleerd hebt, is geduld hebben en dat je het niet kan plannen.
Dit nestje zou eigenlijk in maart geboren worden, door omstandigheden word ze waarschijnlijk pas in maart loops... Dus ook al plan je het zo dat het uitkomt, kan het nog steeds zijn dat de natuur het anders doet.
Ik hoop dat je zo wat duidelijkheid hebt en anders mag je me altijd nog meer vragen