[VOLG] Cavia Effie wordt oma!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 15:33

Alfie's blik in deze foto's zegt echt alles. Hij is zo brutaal :')

Afbeelding

Voor wie het leuk vindt, hier staan meer foto's met alle cavia's: [BB-ITP] De cavia's hebben sneeuwpret!

Vandaag gaan Wolleke en de meisjes even kennismaken met de damesgroep. De kooi moet toch schoon, dus ik wil even kijken hoe dat gaat. Daarna gaan ze wel weer mee naar beneden, maar Rosie begint nogal bitchy te worden richting Wikkie dus ik denk niet dat ik ze echt tot maart met zijn drieën in een 1.20 kooi ga houden :=

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 22:11

Het leek me wel wat om hier nog eens te updaten. De baby's zijn inmiddels een half jaar oud en GROOT :D Ze zitten nu allemaal rond de 1100 gram en ze zijn nog lang niet klaar met groeien :+

Het gaat heel goed met ze. De beren hebben de grootste lol samen en ze worden ook eindelijk wat tammer! In tegenstelling tot de Effie-baby's zijn deze vanuit zichzelf helemaal niet zo nieuwsgierig en tam, dus dat duurde vrij lang. Wikkie en Rosie zitten natuurlijk samen met uitzonderlijk tamme cavia's, dus bij hun ging het een stuk sneller omdat cavia's het gedrag van hun groep kopiëren. Wikkie is erg brutaal en een enorme klier (op een hilarische manier). Ze huppelt regelmatig op hoge poten door de kooi om iedereen even te vervelen totdat ze een hap krijgt :+ Rosie en Wikkie hebben echt een hekel aan elkaar, dus het is maar goed dat ze een grote kooi en een castraat hebben. Rosie is helemaal dol op Wolleke, soms tot irritatie van Wolleke zelf :P

Ik ben heel blij dat we dit nestje nog gehad hebben en dat ze zo enorm veel op de rest van de familie lijken! In maart hebben we Diggy in moeten laten slapen, slechts twee weken later overleed Effie. Eind mei hebben we ook Sammy in moeten laten slapen. Helaas hoort dat er ook bij, maar ik ben heel blij dat ik ze zo terug zien in de nieuwe generatie <3

Alfie
Afbeelding

Bobby
Afbeelding

Rosie
Afbeelding

Wikkie
Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Cavia Effie wordt oma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:14

Ach nee niet Sammy ;( , en Effie ;(

Prachtige nieuwe generatie <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:36

Hehe, eindelijk nog een keertje een update. Fijn te horen dat het zo goed gaat +:)+ .

Maar oh, Effie .. |(

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:46

Wat een mooie kinders zijn het <3

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:48

Ach wat ontzettend sneu dat je van die 3 afscheid hebt moeten nemen.

Maar wat zijn ze gegroeid zeg!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 23:27

Ja Effie ;( We gingen met haar naar de dierenarts omdat ze niet helemaal zichzelf was, en daar bleek ze een gigantische tumor in haar baarmoeder te hebben. In de laatste maanden ging het net heel goed met haar dus dat was erg onverwachts.. Ze kreeg zware pijnstillers mee en een week later is ze al overleden ;( Omdat we wisten dat het eraan kwam heb ik wel nog alles wat ze lekker vond kunnen kopen, dus ze heeft in haar laatste week vooral gedaan wat ze het liefst deed; veel eten! Ik mis haar nog steeds wel. Het was zo'n bijzonder beestje <3

Hopelijk zit in de volgende generatie een Effie look-a-like. Dat zou leuk zijn!

Ze zijn echt heel groot ja! Ik denk dat het weer reuzen worden. Ze groeien door tot ze +/- een jaar zijn en daarna zwaren ze nog uit, dus dat wordt wat :))