Ik ben een stille meelezer en eigenlijk panisch voor vogels (tenzij buiten als ik binnen ben of vogels in een goede volière). Maar ik vind het super interessant en die laatste foto vooral ook om eens te zien hoe zo'n snavel er nou eigenlijk van dichtbij uitziet.
Ook prettig om jou zeer realistisch over de verzorging en zijn voeding te zien schrijven, ik hoop dat veel geïnteresseerden het zullen lezen en daardoor goed geïnformeerd aan een Edelpapegaai beginnen!
Volgens mij kan je je topictitel aanpassen: er hoeft maar 1 teetje bij en dan dekt het de lading weer.
amber15
Geplaatst: 25-10-18 21:47
Dat koppie hij kijkt zo gelukkig Als het kon, had hij het bakje meegenomen om hem in een hoekje helemaal leeg te smikkelen volgens mij. Ik vind vogels zo vertederend, 't zijn net kinderen soms.
Ik heb een Perzische kat en mensen zeggen altijd dat die alleen maar boos kan kijken, terwijl wij allerlei emoties in zijn gezichtje zien. Bij Mango zie je ook zoveel emotie, echt mooi om te zien (en te leren!).
Nee hoor, hij heeft uiteindelijk de helft laten liggen Hij had ook weinig honger, maar voor hem is het meer het idee dat hij samen met ons mocht eten. Je doet een edelpapegaai geen groter plezier door hem te laten denken dat hij bij alles betrokken wordt
Ik ben ook benieuwd wanneer zijn snavel helemaal oranje wordt! Bij sommige edels zijn ze na de geboorte al heel snel oranje, maar bij anderen kan het echt jaren duren.
DanielleB
Geplaatst: 26-10-18 11:07
Ohja echt.. Pino is een dikke schooier Dan zit hij bij me op de bank en heb ik een bord met eten, dan klimt hij op mijn schoot, wurmt hij zich omhoog en wil met zn snavel het bord naar zich toe trekken
M'n vriend appte net dat hij wat aan het mompelen is, vast aan het oefenen om te praten
Gister waren we hem kwijt, hij zat op de kooi.. maar uiteindelijk haalden we hem onder de eettafel weg Hij was even op onderzoek uit
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 13:36
Probeer maar als mens om er zo bij te gaan liggen
En in dit filmpje zie je goed dat hij het spelen echt zelf uitdaagt Hij gooit zichzelf gewoon op z'n zij om te stoeien Maar hij is ook heel voorzichtig want ik ben nog nooit gebeten. Edit: Ik praat echt heel idioot tegen hem. Let daar aub niet te veel op Ik til ook af en toe even zijn vleugels op zodat hij daar aan went voor wanneer het ooit nodig is bij bijvoorbeeld de vogelarts.