_Micha_ schreef:Jis_ schreef:
Gaaf!
Onze fluff op vakantie
[ [url=m/LBfBuo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FNBSxw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat leuk!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_D_H schreef:Change3x schreef:Jij voelt je duidelijk heel aangevallen. Jammer hoor.
Als je er echt last van hebt dan bespreek je dit toch met je buurvrouw? Komt de kat 24/7 in je tuin of wandelt hij er weleens doorheen? Dat is natuurlijk al een wereld van verschil.
Je kat zal maar vast blijven hangen in een boom en overlijden omdat hij een tuigje aan had. Hebben jullie er meteen geen last meer van.
Chippen lijkt me normaler, maar was je dan van plan om de kat te vangen?
Ik heb over mijn katten gelukkig nog nooit klachten gehoord, wij hebben het geluk dat we een bos precies naast de deur hebben en veel tuin dus daar zijn ze het vaakste te vinden.
Er is natuurlijk een verschil tussen katten die even komen buurten en katten die je huis terroriseren.
Ik vind dat klagen op bokt weinig zin heeft, daar boek je geen vooruitgang mee.
Ga naar de desbetreffende eigenaar als je last hebt van een kat en los het samen op.
Oh en als ze dat van die 400 euro willen inschakelen dan wens ik ze veel succes met uitzoeken welke kat bij wie hoort en het uit elkaar houden van katten.
Voel ik mij aangevallen?
Nee, totaal niet.
Ik vind je alleen erg naïef in je opmerkingen over roofdieren en zelf de katten uit je tuin houden.
Of eigenlijk is naïef niet her juiste woord... Wereldvreemd is toepasselijker denk ik.
Ik heb al met de buurvrouw gesproken toen ze woest aan mijn deur kwam omdat haar kat onder het bloed zat en zeiknat was. Tjah, dat hij bij mij binnen kwam, mijn egel probeerde te vermoorden (vandaar het bloed, stekels gaan nogal diep je huid in) en vervolgens over de schutting werd gegooid en het net niet redde tot de overkant van de sloot... Dat was belachelijk, maar dat haar dier mijn huis in kwam was maar normaal
Net als dat jij het schijnbaar heel normaal vind dat een kat door mijn tuin heen loopt...
Het is niet normaal. Ik wil ze niet in mijn tuin. Mijn tuin, niet die van de kat of die van de buurvrouw. Want als ze door mijn tuin heen lopen scheiten ze er ook, net als dat ze er pissen en dat wil ik niet. Het is mijn tuin en ik wil daar buiten kunnen zitten zonder de gore lucht net als dat ik mijn huisdieren in mijn huis los wil kunnen laten.
Maar dat is iets wat katteneigenaren maar moeilijk kunnen begrijpen.
Overigens wacht ik nog steeds op jou gratis oplossing voor het kat vrij houden van mijn tuin. Want volgens mij heb je maar gewoon iets geroepen om een punt te scoren, want ik geloof dat dit helemaal niet kan
Mijn oplossing is dat ik de eerst volgende kat die ik op mijn terrein aantref vang en laat ophalen door de dierenbescherming
Anoniem schreef:Edit; ik snap de overlast maar ik snap niet dat ook degenen daarvoor op moeten draaien die hun kat wél netjes binnen houden.
Anoniem schreef:HorseTopShop schreef:Gast3289: Vuilstrooiers en wildplassers horen legitimatie bij zich te hebben. Dat is natuurlijk geen vergelijking met katten.
Ik vind het wel een goeie. Wij hebben hier in de buurt heel erg last van de katten. Er lopen er zeker wel 50 rond als het er niet meer zijn.
Buiten het feit om dat ik stik-allegisch ben, slopen ze ook mijn hele tuin. En ja, ik heb een hele dure en bijzondere tuin.
Ze maken krassen op de motorkap. Ze veroorzaken gewoon echt overlast.
Het gaat mij ook om de hoogte van de boete. Door rood rijden of je ID niet bij je hebben is goedkoper.
Maar ik begrijp dat jij m'n kat z'n chip betaalt en dat jij z'n kalmeringsmiddelen betaalt? Ík ga dat niet betalen voor m'n kat die een ander niet tot last is. En heb jij een schep en zak mee voor je paard als ie buiten mest?
Edit; ik snap de overlast maar ik snap niet dat ook degenen daarvoor op moeten draaien die hun kat wél netjes binnen houden.
zimbabwe schreef:Het is de vraag of het uberhaupt een probleem is en wat dan precies het probleem is....
Barbet schreef:Saskia9 schreef:En toch zijn niet alle katten vrolijk binnen te houden. Zijn er genoeg die dat geen probleem vinden,en ook die een enkeltje asiel zullen krijgen wanneer ze verplicht worden binnen of in afgezette tuin worden gehouden...
Nou ja, wat betekent dat, dat een kat iets liever niet wil?
Mijn hond is een jachthond, hij zou ook liever eenden en waterkippen vangen en vermoorden.
Hij moet er ook mee leren leven dat dit niet kan.
Hij mag balletjes en dummy's uit het water halen, zo is hij toch tevreden![]()
Als je kat niet tevreden is dat hij niet los naar buiten mag.
Dan moet je de kat meer bezigheden in huis geven.
En anders herplaatsen naar iemand die hem wel in de tuin kan houden.
Heleennn schreef:_Micha_ schreef:Weet je hoe vervelend ik het vind om met mijn hond aan de riem te lopen, man man echt geen doen.
En hoe weet je nou of jouw kat niemand tot last is?
Omdat ik praat met de weinige buren die ik heb. Sommige mensen doen dat wel eens, gezellig op de koffie bij elkaar, wat een wonder.
Saskia9 schreef:Tuin katproof maken zal het probleem niet zijn. Feit dat ze een jager is en dat dus in de tuin niet kan wel... En nee speelgoed is niet hetzelfde als muisjes vangen..
Resistance schreef:Wat zit er toch een ongelofelijke haat in de mens. Wat is er weinig tolerantie. En dan nog afvragen waarom we niets van de geschiedenis leren, en we tegen een derde wereld oorlog aanzitten. Het zit hem in de kleine dingen, die stapelen zich allemaal op tot iets ongelofelijk groots. Net zoals al die katten die iedere week een paar muizen vangen. Hoeveel vangen ze er met elkaar?
Wellicht zit het gewoon in de mens. We zijn inmiddels zo onnatuurlijk geworden dat we elkaar niet meer kunnen luchten of zien, dat we overal een probleem van maken.
Change3x schreef:Ik vind het hilarisch dat mensen zeggen dat je je kat (een roofdier!) maar binnen moet houden.
En dat je anders maar je kat uit moet gaan laten want dat doe je met een hond ook.
Want katten en honden lijken ook zoveel op elkaar. Je vergelijkt een paard toch ook niet met een geit?
bruintje123 schreef:Waarom kunnen de dure raskatten er wel tegen om binnen te wonen en de huis tuin en keuken kat niet?
Zet je tuin af zodat niemand last heeft van je kat, ik begrijp werkelijk niet dat dat zo moeilijk moet zijn.
Ja dat is een hele verandering voor vele, maar eigenlijk is het ook te gek voor woorden dat dit eigenlijk ook zo maar kan.
gohya schreef:Een kat verstopt zijn poep,je kan er dus niet snel IN trappen.En Ja het is smerig als je het in je tuin vind steeds.Er zijn genoeg katwerende middelen voor weinig geld,probleem opgelost.Ja maar moet IK dan zorgen dat de kat van een ander uit me tuin blijft? hoe moet een eigenaar dat dan doen? binnen houden? kunnen veel katten niet.
Change3x schreef:Als niet kattenmens wordt er zoals hier dus nu het een en ander geroepen, maar waarom zelf niet wat doen aan je tuin zodat er geen vreemde katten binnen komen?
Change3x schreef:Wat ik hiermee bedoel is dat je van alles kunt roepen als klager maar je zelf ook mee kunt denken.
verootjoo schreef:Resistance schreef:Wat zit er toch een ongelofelijke haat in de mens. Wat is er weinig tolerantie. En dan nog afvragen waarom we niets van de geschiedenis leren, en we tegen een derde wereld oorlog aanzitten. Het zit hem in de kleine dingen, die stapelen zich allemaal op tot iets ongelofelijk groots. Net zoals al die katten die iedere week een paar muizen vangen. Hoeveel vangen ze er met elkaar?
Wellicht zit het gewoon in de mens. We zijn inmiddels zo onnatuurlijk geworden dat we elkaar niet meer kunnen luchten of zien, dat we overal een probleem van maken.
Nee hoor, we zijn gewoon met z'n allen dichter op elkaar komen wonen. Wat dus inhoudt dat je meer van elkaar te verduren krijgt en dus meer rekening met elkaar moet houden.
Als je in een woonwijk woont en je hebt geen geschikte tuin/omgeving voor een kat of andersoortig dier wat veel ruimte nodig heeft, een pony ofzo, moet je dus niet zo'n dier aanschaffen.![]()
Een kat is mi een boerderijdier, daar heeft niemand last van een loslopende kat.
In een woonwijk zijn ze tot overlast, schijten alles onder en maken 's nachts veel herrie. Word regelmatig wakker van katten die hun territorium bewaken, er zijn er gewoon teveel in de woonwijk, er is niet genoeg territorium meer voor ze.
Change3x schreef:M_D_H schreef:
Voel ik mij aangevallen?
Nee, totaal niet.
Ik vind je alleen erg naïef in je opmerkingen over roofdieren en zelf de katten uit je tuin houden.
Of eigenlijk is naïef niet her juiste woord... Wereldvreemd is toepasselijker denk ik.
Ik heb al met de buurvrouw gesproken toen ze woest aan mijn deur kwam omdat haar kat onder het bloed zat en zeiknat was. Tjah, dat hij bij mij binnen kwam, mijn egel probeerde te vermoorden (vandaar het bloed, stekels gaan nogal diep je huid in) en vervolgens over de schutting werd gegooid en het net niet redde tot de overkant van de sloot... Dat was belachelijk, maar dat haar dier mijn huis in kwam was maar normaal
Net als dat jij het schijnbaar heel normaal vind dat een kat door mijn tuin heen loopt...
Het is niet normaal. Ik wil ze niet in mijn tuin. Mijn tuin, niet die van de kat of die van de buurvrouw. Want als ze door mijn tuin heen lopen scheiten ze er ook, net als dat ze er pissen en dat wil ik niet. Het is mijn tuin en ik wil daar buiten kunnen zitten zonder de gore lucht net als dat ik mijn huisdieren in mijn huis los wil kunnen laten.
Maar dat is iets wat katteneigenaren maar moeilijk kunnen begrijpen.
Overigens wacht ik nog steeds op jou gratis oplossing voor het kat vrij houden van mijn tuin. Want volgens mij heb je maar gewoon iets geroepen om een punt te scoren, want ik geloof dat dit helemaal niet kan
Mijn oplossing is dat ik de eerst volgende kat die ik op mijn terrein aantref vang en laat ophalen door de dierenbescherming
Heel vervelend dat je het niet hebt kunnen oplossen.
Mag ik zeggen dat ik je heel erg neerbuigend over vind komen? Dat ik maar wat roep om een punt te scoren? Pardon?
Beetje respectloos vind je niet?
Je kunt een kat trouwens best laten ophalen door de dierenbescherming, áls ze hem al willen ophalen, maar een dag later loopt hij dan waarschijnlijk gewoon weer buiten omdat de desbetreffende eigenaar, in dit geval misschien wel je buurvrouw, hem weer heeft opgehaald.
verootjoo schreef:Ik wacht ook nog op die gratis oplossing. Tot nu toe werkt er niks
Zoek ook nog een oplossing voor de takkeherrie die ze snachts maken
karuna schreef:Los van de tuin katvrij houden, en de krijsende herrie s nachts van de zoveelste matpartij is hier het grootste probleem stervens agressieve katten die je hond aanvliegen buiten als je er met aangelijnde hond langsloopt en overal ligt kattenstront, kleine dame hier is daar helaas verzot op dus ik doe niets anders dan haar wegrukken van de zoveelste drol die ze wil opeten. Nog even en ze zal gemuilkorfd mee moeten omdat haar darmen zo langzaam aan continue van slag zijn omdat ze toch te vaak succes heeft.
M_D_H schreef:karuna schreef:Los van de tuin katvrij houden, en de krijsende herrie s nachts van de zoveelste matpartij is hier het grootste probleem stervens agressieve katten die je hond aanvliegen buiten als je er met aangelijnde hond langsloopt en overal ligt kattenstront, kleine dame hier is daar helaas verzot op dus ik doe niets anders dan haar wegrukken van de zoveelste drol die ze wil opeten. Nog even en ze zal gemuilkorfd mee moeten omdat haar darmen zo langzaam aan continue van slag zijn omdat ze toch te vaak succes heeft.
En dan is een van de redenen om je kat niet aan te lijnen het feit dat een hond het dier dan kan aanvallen.
Triest hoor.
wendy1987 schreef:En katten die niet buiten de tuin komen, of binnen zitten.. Waarom zouden die niet ook gechipt kunnen worden. Want ze gaan heus wel eens naar de DA toe. Dan gelijk een chip erin. Of gewoon in het nest al, net als bij honden.
Het hoeft allemaal echt niet zo moeilijk te zijn. Maar het wordt vooral moeilijk gemaakt door de mensen zelf..
Change3x schreef:M_D_H schreef:Misschien... Tot het brutale ding weer terug is...
Maar daarmee heb ik jou gratis oplossing nog niet gezien
En ondertussen ben ik dus niet de enige die daar benieuwd naar is...
Mijn punt was meer dat niet alles geld hoeft te kosten als je dat niet wil.
Beetje kinderachtig dit.
M_D_H schreef:verootjoo schreef:Ik wacht ook nog op die gratis oplossing. Tot nu toe werkt er niks
Zoek ook nog een oplossing voor de takkeherrie die ze snachts maken
Oordopjes?
Al is het belachelijk dat de buurman uit een bepaald topic niet snachts in de jacuzzi mag omdat die ts liever niet met oordopjes in wil slapen maar jij oordopjes in moet doen omdat katten wel lawaai mogen maken snachts
Moos99 schreef:Ik wil graag een verbod op losvliegende vogels...ze schijten heel mijn tuin en tuinset onder.
Losvliegende muggen...daar mogen ze ook wel eens iets aan doen.![]()
Ik snap trouwens niet dat sommige katten zo een overlast veroorzaken. Die van ons durven amper in de tuin van een ander, ze lopen in onze tuin en als ze het lef hebben naar het veldje en de sloot hier achter. Als er een hond aan komt maken ze heel snel dat ze weg komen, met geplofte staartaanvallen, ik zou mijn ogen uitkijken.
Enne hoe leer je je katten in andermans tuin te schijten?? Die van mij schijten toch echt alleen onze eigen tuin onder, standaard iedere ochtend als het raam open gaat
karuna schreef:M_D_H schreef:
En dan is een van de redenen om je kat niet aan te lijnen het feit dat een hond het dier dan kan aanvallen.
Triest hoor.
Narigheid daarvan is als mijn herder een keer van zich afbijt en de kat dood kan hij de rest van zijn leven gemuilkorfd rondlopen aan een kort riempje.helaas is dat met een hond in de buurt het geval nu. Beest doet geen vlieg kwaad maar heeft na de zoveelste aanval een keer van zich af gesnauwd met een dode kat als gevolg. Beest moet nu 7 jaar later nog steeds met muilkorf rondlopen, dier was er bijna om afgemaakt verplicht door de gemeente.