'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:15

_Micha_ schreef:
Jis_ schreef:

Gaaf!

Onze fluff op vakantie

[ [url=m/LBfBuo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FNBSxw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk!

Change3x

M_D_H schreef:
Change3x schreef:
Jij voelt je duidelijk heel aangevallen. Jammer hoor. :(

Als je er echt last van hebt dan bespreek je dit toch met je buurvrouw? Komt de kat 24/7 in je tuin of wandelt hij er weleens doorheen? Dat is natuurlijk al een wereld van verschil.

Je kat zal maar vast blijven hangen in een boom en overlijden omdat hij een tuigje aan had. Hebben jullie er meteen geen last meer van. :D
Chippen lijkt me normaler, maar was je dan van plan om de kat te vangen?

Ik heb over mijn katten gelukkig nog nooit klachten gehoord, wij hebben het geluk dat we een bos precies naast de deur hebben en veel tuin dus daar zijn ze het vaakste te vinden.

Er is natuurlijk een verschil tussen katten die even komen buurten en katten die je huis terroriseren.

Ik vind dat klagen op bokt weinig zin heeft, daar boek je geen vooruitgang mee.

Ga naar de desbetreffende eigenaar als je last hebt van een kat en los het samen op. :)

Oh en als ze dat van die 400 euro willen inschakelen dan wens ik ze veel succes met uitzoeken welke kat bij wie hoort en het uit elkaar houden van katten. :D

Voel ik mij aangevallen?
Nee, totaal niet.
Ik vind je alleen erg naïef in je opmerkingen over roofdieren en zelf de katten uit je tuin houden.
Of eigenlijk is naïef niet her juiste woord... Wereldvreemd is toepasselijker denk ik.

Ik heb al met de buurvrouw gesproken toen ze woest aan mijn deur kwam omdat haar kat onder het bloed zat en zeiknat was. Tjah, dat hij bij mij binnen kwam, mijn egel probeerde te vermoorden (vandaar het bloed, stekels gaan nogal diep je huid in) en vervolgens over de schutting werd gegooid en het net niet redde tot de overkant van de sloot... Dat was belachelijk, maar dat haar dier mijn huis in kwam was maar normaal :roll:
Net als dat jij het schijnbaar heel normaal vind dat een kat door mijn tuin heen loopt...
Het is niet normaal. Ik wil ze niet in mijn tuin. Mijn tuin, niet die van de kat of die van de buurvrouw. Want als ze door mijn tuin heen lopen scheiten ze er ook, net als dat ze er pissen en dat wil ik niet. Het is mijn tuin en ik wil daar buiten kunnen zitten zonder de gore lucht net als dat ik mijn huisdieren in mijn huis los wil kunnen laten.

Maar dat is iets wat katteneigenaren maar moeilijk kunnen begrijpen.

Overigens wacht ik nog steeds op jou gratis oplossing voor het kat vrij houden van mijn tuin. Want volgens mij heb je maar gewoon iets geroepen om een punt te scoren, want ik geloof dat dit helemaal niet kan :+

Mijn oplossing is dat ik de eerst volgende kat die ik op mijn terrein aantref vang en laat ophalen door de dierenbescherming :)

Heel vervelend dat je het niet hebt kunnen oplossen.

Mag ik zeggen dat ik je heel erg neerbuigend over vind komen? Dat ik maar wat roep om een punt te scoren? Pardon?

Beetje respectloos vind je niet?

Je kunt een kat trouwens best laten ophalen door de dierenbescherming, áls ze hem al willen ophalen, maar een dag later loopt hij dan waarschijnlijk gewoon weer buiten omdat de desbetreffende eigenaar, in dit geval misschien wel je buurvrouw, hem weer heeft opgehaald.

Anoniem

Jis_ schreef:
Resistance schreef:

Zie hem kijken, dan. "I'll murder you in your sleep, hooman"

Doet ze niet, liefste kat ooit. :D

Dat zijn die van mij al! :o

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-17 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:16

Anoniem schreef:
Edit; ik snap de overlast maar ik snap niet dat ook degenen daarvoor op moeten draaien die hun kat wél netjes binnen houden.

Maar de mensen die netjes hun drollen opruimen en geen overlast veroorzaken met hun hond, betalen toch ook echt belasting en zorgen dat ze netjes binnen in de tuin blijven.
( Ik wel iig.. :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:17

Als ik zie hoeveel muizen onze stalkatten per dag verstouwen zijn ze erg nuttig.
Maar die huiskatten die snachts de hele buurt bij elkaar gillen omdat ze hun territorium niet prijs willen geven. -:(- Verder het eeuwige geschijt in andermans tuin. :x
En het eeuwige oeps nestje _-:(
Mijn tuin is voorzien van een elektronische kattenschrik anders wordt het een grote kattenbak. :r

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:17

Anoniem schreef:
HorseTopShop schreef:
Gast3289: Vuilstrooiers en wildplassers horen legitimatie bij zich te hebben. Dat is natuurlijk geen vergelijking met katten.

Ik vind het wel een goeie. Wij hebben hier in de buurt heel erg last van de katten. Er lopen er zeker wel 50 rond als het er niet meer zijn.
Buiten het feit om dat ik stik-allegisch ben, slopen ze ook mijn hele tuin. En ja, ik heb een hele dure en bijzondere tuin.
Ze maken krassen op de motorkap. Ze veroorzaken gewoon echt overlast.

Het gaat mij ook om de hoogte van de boete. Door rood rijden of je ID niet bij je hebben is goedkoper.

Maar ik begrijp dat jij m'n kat z'n chip betaalt en dat jij z'n kalmeringsmiddelen betaalt? Ík ga dat niet betalen voor m'n kat die een ander niet tot last is. En heb jij een schep en zak mee voor je paard als ie buiten mest?

Edit; ik snap de overlast maar ik snap niet dat ook degenen daarvoor op moeten draaien die hun kat wél netjes binnen houden.

400 euro vind ik ook te duur, trek het gelijk met de boete die een honden eigenaar krijgt voor zijn/ haar loslopende hond.

En als je katten altijd binnen houd is er toch geen probleem? In het voorstel is niet gesproken over een chip natuurlijk.

En nee, ik heb geen zak en heen schep mee als ik naar buiten ga met het paard. Maar goed, ik ga ook met de trailer en het paard poept dus of op de trailer of in het bos op de ruiterpaden waar hij mag lopen :+
Verder komt het paard zelden buiten behalve aan de hand maar dan gaan we niet zo ver dus fiets ik altijd terug... Als heeft hij op dat stuk nog nooit gemest :+

Dus nee... Niemand heeft last van de mest van mijn paard... Ik wel van de poep van de buurkatten >;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:19

zimbabwe schreef:
Het is de vraag of het uberhaupt een probleem is en wat dan precies het probleem is....

Als je niet weet of en wat het probleem is, ben je dus een prachtig voorbeeld van een egocentrische katteneigenaar/mens. :) Dat jij geen problemen ervaart betekend niet dat er geen problemen zijn. Daarbij staan de media vol met de problemen die ervaren worden aan zowel stadstuinen als aan de flora en fauna.

Barbet schreef:
Saskia9 schreef:
En toch zijn niet alle katten vrolijk binnen te houden. Zijn er genoeg die dat geen probleem vinden,en ook die een enkeltje asiel zullen krijgen wanneer ze verplicht worden binnen of in afgezette tuin worden gehouden...

Nou ja, wat betekent dat, dat een kat iets liever niet wil?
Mijn hond is een jachthond, hij zou ook liever eenden en waterkippen vangen en vermoorden.
Hij moet er ook mee leren leven dat dit niet kan.
Hij mag balletjes en dummy's uit het water halen, zo is hij toch tevreden :D

Als je kat niet tevreden is dat hij niet los naar buiten mag.
Dan moet je de kat meer bezigheden in huis geven.
En anders herplaatsen naar iemand die hem wel in de tuin kan houden.

Inderdaad een hond geef je ook afleiding, bij binnenkatten werkt dat net zo goed. Dat men het geld en de zin er niet voor heeft is imo geen excuus om je kat maar naar buiten te zetten.

Heleennn schreef:
_Micha_ schreef:
Weet je hoe vervelend ik het vind om met mijn hond aan de riem te lopen, man man echt geen doen.
En hoe weet je nou of jouw kat niemand tot last is?

Omdat ik praat met de weinige buren die ik heb. Sommige mensen doen dat wel eens, gezellig op de koffie bij elkaar, wat een wonder.

Jij kunt nog normaal met je buren praten. Elders is dat al lang niet meer mogelijk omdat mensen weigeren iets te doen aan hun kat.

Saskia9 schreef:
Tuin katproof maken zal het probleem niet zijn. Feit dat ze een jager is en dat dus in de tuin niet kan wel... En nee speelgoed is niet hetzelfde als muisjes vangen..

Mijn hond is ook een jager die moet het thuis ook doen met hersenwerk en dummies. Je moet als katteneigenaar wel tijd vrij maken om je kat te entertainen.

Resistance schreef:
Wat zit er toch een ongelofelijke haat in de mens. Wat is er weinig tolerantie. En dan nog afvragen waarom we niets van de geschiedenis leren, en we tegen een derde wereld oorlog aanzitten. Het zit hem in de kleine dingen, die stapelen zich allemaal op tot iets ongelofelijk groots. Net zoals al die katten die iedere week een paar muizen vangen. Hoeveel vangen ze er met elkaar?

Wellicht zit het gewoon in de mens. We zijn inmiddels zo onnatuurlijk geworden dat we elkaar niet meer kunnen luchten of zien, dat we overal een probleem van maken.

Tolereren gaat nog altijd hand in hand met respect. En mbt katten is dit nooit echt wederzijds geweest, want kattenbaasjes vinden maar dat anderen niet mogen klagen over de overlast die veroorzaakt wordt. Want dan past de klager toch maar zijn tuin aan? Dat de fauna aangetast wordt werkt mijn Poekie niet aan mee hoor.

M.a.w. ik ben dus erg benieuwd naar de definitie van tolerantie (die jij aanhangt) waarin staat dat de een mag doen en laten wat hij wil en dat de ander maar zijn mond moet houden (totdat Poekie overreden wordt dan is de straat te klein natuurlijk).

Change3x schreef:
Ik vind het hilarisch dat mensen zeggen dat je je kat (een roofdier!) maar binnen moet houden.

En dat je anders maar je kat uit moet gaan laten want dat doe je met een hond ook.

Want katten en honden lijken ook zoveel op elkaar. Je vergelijkt een paard toch ook niet met een geit?

_O-

Mijn hond is ook een roofdier die ik ook binnenhoud en entertain. Dit soort reacties vind ik eerder triest en getuigen van de oorzaak van dit probleem.

bruintje123 schreef:
Waarom kunnen de dure raskatten er wel tegen om binnen te wonen en de huis tuin en keuken kat niet?

Zet je tuin af zodat niemand last heeft van je kat, ik begrijp werkelijk niet dat dat zo moeilijk moet zijn.
Ja dat is een hele verandering voor vele, maar eigenlijk is het ook te gek voor woorden dat dit eigenlijk ook zo maar kan.

Dat dus. Ik ken steeds meer mensen die succesvol hun kat binnenhouden maar dan moet je er wel geld, moeite en tijd insteken!

gohya schreef:
Een kat verstopt zijn poep,je kan er dus niet snel IN trappen.En Ja het is smerig als je het in je tuin vind steeds.Er zijn genoeg katwerende middelen voor weinig geld,probleem opgelost.Ja maar moet IK dan zorgen dat de kat van een ander uit me tuin blijft? hoe moet een eigenaar dat dan doen? binnen houden? kunnen veel katten niet.

Een kat verstopt zijn poep zeker niet altijd. Hier in de buurt zie ik genoeg vol op de tegels schijten.
Katten kun je prima op je eigen erf houden. De meeste eigenaren hebben echter geen zin om daar moeite voor te doen.

Change3x schreef:
Als niet kattenmens wordt er zoals hier dus nu het een en ander geroepen, maar waarom zelf niet wat doen aan je tuin zodat er geen vreemde katten binnen komen?

Omdat er mensen zijn die trots zijn op hun open tuin en deze niet willen inbunkeren. Als je een hond hebt dan kunnen veel afschrikmiddelen ook al niet ingezet worden. Daarbij blijft het omgekeerde wereld. Het zijn niet alleen de stadstuinen die er last van hebben he.

Change3x schreef:
Wat ik hiermee bedoel is dat je van alles kunt roepen als klager maar je zelf ook mee kunt denken. ;)

De klager moet tegenwoordig zelf meedenken en zeker het liefste ook meebetalen want de veroorzaker wil liever op zijn eigen kontje blijven zitten.

Mijn hele ergernis is hier gewoonweg dat niet wordt ingezien dat er teveel katten zijn en dat er serieus overlast van is... Niet alleen aan tuinen maar ook aan flora en fauna.
Hoe komt het dat men dit weigert te erkennen? Waarom wil men niet handelen om deze problemen in te perken (uiteraard mensen uitgezonderd die Poekie al op eigen erf houden)? Deze discussie is al zo vaak gevoerd op Bokt maar op deze vragen heb ik nog nooit antwoord gezien.
Egocentrisch wellicht? Niet aan een groter geheel willen/kunnen denken?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:20

verootjoo schreef:
Resistance schreef:
Wat zit er toch een ongelofelijke haat in de mens. Wat is er weinig tolerantie. En dan nog afvragen waarom we niets van de geschiedenis leren, en we tegen een derde wereld oorlog aanzitten. Het zit hem in de kleine dingen, die stapelen zich allemaal op tot iets ongelofelijk groots. Net zoals al die katten die iedere week een paar muizen vangen. Hoeveel vangen ze er met elkaar?

Wellicht zit het gewoon in de mens. We zijn inmiddels zo onnatuurlijk geworden dat we elkaar niet meer kunnen luchten of zien, dat we overal een probleem van maken.

Nee hoor, we zijn gewoon met z'n allen dichter op elkaar komen wonen. Wat dus inhoudt dat je meer van elkaar te verduren krijgt en dus meer rekening met elkaar moet houden.

Als je in een woonwijk woont en je hebt geen geschikte tuin/omgeving voor een kat of andersoortig dier wat veel ruimte nodig heeft, een pony ofzo, moet je dus niet zo'n dier aanschaffen. :)*
Een kat is mi een boerderijdier, daar heeft niemand last van een loslopende kat.
In een woonwijk zijn ze tot overlast, schijten alles onder en maken 's nachts veel herrie. Word regelmatig wakker van katten die hun territorium bewaken, er zijn er gewoon teveel in de woonwijk, er is niet genoeg territorium meer voor ze.

Ik woon op het platteland, met heel veel ruimte. Onze buren hebben katten die nooit binnen mogen komen. Ze slapen dus in onze schuur en poepen in het hooi van de paarden. En ze sproeien tegen mijn achterdeur, wat echt vreselijk stinkt. Dus ook hier op het platteland behoorlijk overlast van dieren van een ander.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:22

Change3x schreef:
M_D_H schreef:

Voel ik mij aangevallen?
Nee, totaal niet.
Ik vind je alleen erg naïef in je opmerkingen over roofdieren en zelf de katten uit je tuin houden.
Of eigenlijk is naïef niet her juiste woord... Wereldvreemd is toepasselijker denk ik.

Ik heb al met de buurvrouw gesproken toen ze woest aan mijn deur kwam omdat haar kat onder het bloed zat en zeiknat was. Tjah, dat hij bij mij binnen kwam, mijn egel probeerde te vermoorden (vandaar het bloed, stekels gaan nogal diep je huid in) en vervolgens over de schutting werd gegooid en het net niet redde tot de overkant van de sloot... Dat was belachelijk, maar dat haar dier mijn huis in kwam was maar normaal :roll:
Net als dat jij het schijnbaar heel normaal vind dat een kat door mijn tuin heen loopt...
Het is niet normaal. Ik wil ze niet in mijn tuin. Mijn tuin, niet die van de kat of die van de buurvrouw. Want als ze door mijn tuin heen lopen scheiten ze er ook, net als dat ze er pissen en dat wil ik niet. Het is mijn tuin en ik wil daar buiten kunnen zitten zonder de gore lucht net als dat ik mijn huisdieren in mijn huis los wil kunnen laten.

Maar dat is iets wat katteneigenaren maar moeilijk kunnen begrijpen.

Overigens wacht ik nog steeds op jou gratis oplossing voor het kat vrij houden van mijn tuin. Want volgens mij heb je maar gewoon iets geroepen om een punt te scoren, want ik geloof dat dit helemaal niet kan :+

Mijn oplossing is dat ik de eerst volgende kat die ik op mijn terrein aantref vang en laat ophalen door de dierenbescherming :)

Heel vervelend dat je het niet hebt kunnen oplossen.

Mag ik zeggen dat ik je heel erg neerbuigend over vind komen? Dat ik maar wat roep om een punt te scoren? Pardon?

Beetje respectloos vind je niet?

Je kunt een kat trouwens best laten ophalen door de dierenbescherming, áls ze hem al willen ophalen, maar een dag later loopt hij dan waarschijnlijk gewoon weer buiten omdat de desbetreffende eigenaar, in dit geval misschien wel je buurvrouw, hem weer heeft opgehaald.

Want jij was niet neerbuigend?
Ik citeer: Ik vind het heel knap hoe ze denken katten (roofdieren) binnen te houden.
Het lukt ieder ander ook dus wat is hier precies knap aan?

Als je niet gewoon maar iets roept om een punt te scoren, waar is die gratis oplossing dan? Want ik zou echt enorm blij zijn als ik geen katten van andere meer in mijn huis of tuin heb...
Maar ik vraag nu al voor de derde keer om doe gratis oplossing en je hebt nog steeds geen antwoord gegeven...

Oh ik geloof best dat hij de volgende dag dan weer buiten loopt. Maar je moet er ook elke keer weer een bedrag voor neer leggen om je kat weer terug te krijgen (Weet ik van mijn schoonzus die ook haar kat heeft moeten ophalen bij de dierenbescherming, omdat hij weg gelopen was) en bovendien moet de buurvrouw dan wel de tijd hebben om poekie op te halen. En ze heeft al geen tijd om haar katten te entertainen (haar eigen woorden) dus ik geloof niet dat Poekie zo snel weer terug is in de buurt... :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:24

Ik wacht ook nog op die gratis oplossing. Tot nu toe werkt er niks :\

Zoek ook nog een oplossing voor de takkeherrie die ze snachts maken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:28

Los van de tuin katvrij houden, en de krijsende herrie s nachts van de zoveelste matpartij is hier het grootste probleem stervens agressieve katten die je hond aanvliegen buiten als je er met aangelijnde hond langsloopt en overal ligt kattenstront, kleine dame hier is daar helaas verzot op dus ik doe niets anders dan haar wegrukken van de zoveelste drol die ze wil opeten. Nog even en ze zal gemuilkorfd mee moeten omdat haar darmen zo langzaam aan continue van slag zijn omdat ze toch te vaak succes heeft.

Heb overigens al eens een vangkooi te leen gehad om een kreng te vangen dat zich onder mijn auto verschanst had en ik niet eens meer veilig van de oprit af kon komen zonder aangevlogen te worden. Heb heel wat katten gevangen voor ik de goede had. Die is meegenomen naar het asiel. Als ik al de katten die ik gevangen had had kunnen afleveren was het een stuk rustiger geweest. Een zelfs vier keer per dag in de kooi -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 30-08-17 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:28

verootjoo schreef:

Oordopjes?
Al is het belachelijk dat de buurman uit een bepaald topic niet snachts in de jacuzzi mag omdat die ts liever niet met oordopjes in wil slapen maar jij oordopjes in moet doen omdat katten wel lawaai mogen maken snachts :roll:

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:29

karuna schreef:
Los van de tuin katvrij houden, en de krijsende herrie s nachts van de zoveelste matpartij is hier het grootste probleem stervens agressieve katten die je hond aanvliegen buiten als je er met aangelijnde hond langsloopt en overal ligt kattenstront, kleine dame hier is daar helaas verzot op dus ik doe niets anders dan haar wegrukken van de zoveelste drol die ze wil opeten. Nog even en ze zal gemuilkorfd mee moeten omdat haar darmen zo langzaam aan continue van slag zijn omdat ze toch te vaak succes heeft.

En dan is een van de redenen om je kat niet aan te lijnen het feit dat een hond het dier dan kan aanvallen.
Triest hoor.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:29

Mijn reactie was in ieder geval niet op 1 persoon gericht. :D

Nou, dan zit Poekie daar misschien wel een tijdje, dan is dat voor jou ook opgelost toch?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:30

Misschien... Tot het brutale ding weer terug is...
Maar daarmee heb ik jou gratis oplossing nog niet gezien ;)
En ondertussen ben ik dus niet de enige die daar benieuwd naar is...

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:31

Ik wil graag een verbod op losvliegende vogels...ze schijten heel mijn tuin en tuinset onder.
Losvliegende muggen...daar mogen ze ook wel eens iets aan doen. :7

Ik snap trouwens niet dat sommige katten zo een overlast veroorzaken. Die van ons durven amper in de tuin van een ander, ze lopen in onze tuin en als ze het lef hebben naar het veldje en de sloot hier achter. Als er een hond aan komt maken ze heel snel dat ze weg komen, met geplofte staart :+ aanvallen, ik zou mijn ogen uitkijken.

Enne hoe leer je je katten in andermans tuin te schijten?? Die van mij schijten toch echt alleen onze eigen tuin onder, standaard iedere ochtend als het raam open gaat -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:32

M_D_H schreef:
karuna schreef:

En dan is een van de redenen om je kat niet aan te lijnen het feit dat een hond het dier dan kan aanvallen.
Triest hoor.

Narigheid daarvan is als mijn herder een keer van zich afbijt en de kat dood kan hij de rest van zijn leven gemuilkorfd rondlopen aan een kort riempje. 8)7 helaas is dat met een hond in de buurt het geval nu. Beest doet geen vlieg kwaad maar heeft na de zoveelste aanval een keer van zich af gesnauwd met een dode kat als gevolg. Beest moet nu 7 jaar later nog steeds met muilkorf rondlopen, dier was er bijna om afgemaakt verplicht door de gemeente.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:33

M_D_H schreef:

Mijn punt was meer dat niet alles geld hoeft te kosten als je dat niet wil.

Beetje kinderachtig dit. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:35

wendy1987 schreef:
En katten die niet buiten de tuin komen, of binnen zitten.. Waarom zouden die niet ook gechipt kunnen worden. Want ze gaan heus wel eens naar de DA toe. Dan gelijk een chip erin. Of gewoon in het nest al, net als bij honden.
Het hoeft allemaal echt niet zo moeilijk te zijn. Maar het wordt vooral moeilijk gemaakt door de mensen zelf..

Nouja mijn kat komt dus niet bij de dierenarts. :+ ja 1x voor castratie en dat was binnen 5 minuten gepiept en dat was dus een boeren dierenarts die een chip ook niet nodig vond voor m'n binnen(!)kat. Maar goed, die van mij heeft z'n entingen ook niet gehad en toen ie dus met vleermuizen thuis kwam heb ik de vleermuis laten testen ipv gelijk 120€ (!! Ja echt, voor een spuitje en consultkosten) erin laten spuiten. :+
Die van mij komt dus niet buiten, als hij al een keer mee gaat naar m'n schoonouders (maar liever niet, al deden we dat als kitten wel) gaat ie aan een tuigje en als we ooit een huis met een tuin krijgen gaat ie ook aan een tuigje.

Waarom moet ik dan verplicht m'n kat chippen als ik de verantwoordelijkheid neem voor m'n eigen dier?

En ik weet dat het voorstel niet over een chip spreekt, maar hier in dit topic wordt de lijn gelijk doorgetrokken naar verplicht chippen. Daar pas ik voor.

Maar laten we wel wezen, we hebben het wel een beetje over first world problems :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-17 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:36

Als je kat wel een keer ontsnapt kunnen ze jou als eigenaar nooit meer achterhalen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:38

Change3x schreef:
M_D_H schreef:

Mijn punt was meer dat niet alles geld hoeft te kosten als je dat niet wil.

Beetje kinderachtig dit. :j

En daar spreekt de katteneigenaar...
Verwijten dat mensen geen dialoog aan gaan, verwijten dat diegene die last heeft van de overlast zelf maar een oplossing moet verzinnen, op het verwijt van de kosten als tegenargument gebruikt dat het gratis kan (want je zou toch maar moeten betalen voor de overlast die je eigen dier veroorzaakt) en als het puntje bij paaltje komt en er wordt gevraagd om die gratis oplossing... Dan is de vrager kinderachtig...
Uiteraard... Logisch toch?

Maar dat er geen gratis oplossing is, je alleen een punt wilde scoren en feitelijk geen zorg wil dragen voor je eigen dier, dat is allemaal niet kinderachtig en maar wel heel normaal natuurlijk :roll:

Want uiteraard hoeft niet alles geld te kosten als ik dat niet wil, daarvoor hoef ik alleen maar te accepteren dat ik elke dag de poep uit mijn tuin kan halen, mijn witbuikje niet meer los kan lopen in haar eigen huis (anders wordt ze vermoord) en ik alle ramen en deuren gesloten moet houden.
Typisch dit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:39

magda_90 schreef:
Als je kat wel een keer ontsnapt kunnen ze jou als eigenaar nooit meer achterhalen.

Gelukkig is mijn kat opgevoed en weet ie dat de deur de grens is.

Want ja, ook katten kun je opvoeden en trainen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:40

M_D_H schreef:
verootjoo schreef:

Oordopjes?
Al is het belachelijk dat de buurman uit een bepaald topic niet snachts in de jacuzzi mag omdat die ts liever niet met oordopjes in wil slapen maar jij oordopjes in moet doen omdat katten wel lawaai mogen maken snachts :roll:

Dan hoor ik m'n kind ook niet :\

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:41

Als ik mensen vertel dat mijn kat alleen binnen de tuin blijft en aan de lijn mee gaat wandelen krijg ik nog al eens te horen dat dat zielig is. Mensen zijn het niet gewend, kat hoort los te lopen maar dat gaat steeds meer veranderen denk ik.

Mijn oplossing voor de gevaren die mijn aangelijnde kat heeft door loslopende honden waar het niet mag is een petbuggy. Was even wennen om er mee te lopen :o maar wel zo veilig voor mijn kat. Want zo simpel is het nou ook weer niet om je kat uit te gaan laten.

Ik heb zelf geen moeite met los lopende katten, alleen snap ik niet zo goed waarom je het risico neemt. Ik wil zelf geen kat die voor overlast zorgt, ziektes als katten aids oploopt, doodgereden wordt, tegen een kattenhater oploopt, verdwijnt. Als je kijkt hoeveel katten er verdwijnen per jaar dat is echt schrikbarend.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:42

Moos99 schreef:
Ik wil graag een verbod op losvliegende vogels...ze schijten heel mijn tuin en tuinset onder.
Losvliegende muggen...daar mogen ze ook wel eens iets aan doen. :7

Ik snap trouwens niet dat sommige katten zo een overlast veroorzaken. Die van ons durven amper in de tuin van een ander, ze lopen in onze tuin en als ze het lef hebben naar het veldje en de sloot hier achter. Als er een hond aan komt maken ze heel snel dat ze weg komen, met geplofte staart :+ aanvallen, ik zou mijn ogen uitkijken.

Enne hoe leer je je katten in andermans tuin te schijten?? Die van mij schijten toch echt alleen onze eigen tuin onder, standaard iedere ochtend als het raam open gaat -O-

Ik wil eerder weten hoe je het ze af leert :+ :') _O-
Als die katten nou niet poepen en pissen in mijn tuin en niet ik mijn huis komen en niet mijn huisdieren proberen te vermoorden... Dan mogen ze van mij mijn tuin bezoeken, best gezellig nog :)) :+

karuna schreef:
M_D_H schreef:

Triest hoor.

Narigheid daarvan is als mijn herder een keer van zich afbijt en de kat dood kan hij de rest van zijn leven gemuilkorfd rondlopen aan een kort riempje. 8)7 helaas is dat met een hond in de buurt het geval nu. Beest doet geen vlieg kwaad maar heeft na de zoveelste aanval een keer van zich af gesnauwd met een dode kat als gevolg. Beest moet nu 7 jaar later nog steeds met muilkorf rondlopen, dier was er bijna om afgemaakt verplicht door de gemeente.

Krom is dat dan he :n