Als iemand een dier via een foute stichting haalt, dan heeft die persoon z'n huiswerk niet goed gedaan. Er valt genoeg info te vinden op internet tegenwoordig.
En wees ook gewoon eerlijk in wat je zoekt in een hond.
Nadat wij onze hond hadden laten inslapen begon onze zoektocht. Wij wonen op een boerderij en ik heb heel eerlijk ons 'eisenpakket' besproken toen ik uiteindelijk een mogelijke kandidaat had gevonden. Ik heb eerst gezocht via dierenasiels.com en ikzoekeenbaas. En ook ik kan zeggen dat ik daar maar 1 geschikte hond vond, direct gebeld natuurlijk, maar deze hond (stabij) had al een nieuwe baas.
Ons eisenpakket: geen pup, waaks, weinig jachtinstinct, imponerend maar geen aanvaller (ivm groot erf en regelmatige bezoekers), middelgroot of groot, moet alleen thuis kunnen zijn, in de auto mee kunnen, moet met katten/paarden/koeien kunnen omgaan, niet dominant (zijn wij niet geschikt voor), een rustige hond (dus niet 3x per dag wandelingen). Op de website van Sphoek kwam ik een Mastin Espanol reu tegen, 3 jaar oud. Deze leek mij qua beschrijving geschikt. Mail gestuurd met onze eisen en woonsituatie en ik kreeg al snel een mail terug. Toen telefonisch besproken en ipv dat de hond met een vrijwilliger van Sphoek mee zou gaan leek het ons eerlijker om hem rechtstreeks naar ons te laten komen. Wij hebben hem op Rotterdam Airport opgehaald. Hij reisde samen met nog een hond. Werden opgewacht door de vrijwilliger waarmee we hadden gemaild en gesproken. Van te voren al wat instructies gekregen (best spannend om een hond te halen die je alleen op papier kent), daarna met z'n allen naar buiten. De 2 dames van de stichting hebben beide honden gecontroleerd (operatiewond van de castraties), dit om ook het gedrag even een beetje te testen, papierwinkel gecontroleerd en uitgelegd (bloeduitslagen zaten er ook bij, dieren waren behalve gecastreerd dus ook geënt/ontwormd en ontvlooit) en omdat we het aandurfden de grote meneer in de auto geladen en naar huis gereden. Hij paste net in de auto

Hij ging al snel liggen en heeft de hele weg liggen slapen. Thuis hebben we hem de eerste 2 dagen aan de lijn gehad, daarna durfden we het aan om hem los te laten en dat was echt prachtig, hij ging helemaal uit z'n plaat, wist niet wat hij met al die ruimte moest, rennen door de wei, graven in de paddock, het was echt geweldig

. We moesten heel erg wennen aan zijn formaat, hij is echt groot, maar hij is precies zoals men hem had omschreven en na een week of 2 was het al alsof hij hier altijd is geweest. Hij past hier precies, een imposante waakhond waarbij eventuele foute lieden nog wel even nadenken of ze het erf op zullen gaan en voor iedereen waarvan hij heeft gepeild of het goed of slecht volk is een grote knuffelbeer. Voor ons dus een zeer goede ervaring met Sphoek, ook omdat bij een eventueel probleem je ook via hun hulp kunt krijgen van een gedragsdeskundige.
Grote meneer in Spanje:
[ [url=m/V60SBW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Grote meneer nu:
[ [url=m/TJez18.jpg]Afbeelding[/url] ]