[VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:56

Tessa_93 schreef:
Staat al vermeld in het topic. Overlastbestrijding doordeweeks en in het weekend educatie. Soms op zaterdag een demo of andere aanvraag, ik doe absoluut geen markten/braderiën oid.

Ja dat heb ik ook wel gelezen wat je doet op welke dagen, maar is er dan zoveel overlast? en hoe moet ik doe verlast dan zien. Ik vraag me dan ook af hoe zon dag er voor jou dan eruit ziet zegmaar. want tussen 4u en 19u is 15 uur zegmaar, terwijl je ook zegt dat de meeste vogels liever lui dan moe zijn. Wat doe je bijvoorbeeld als een vogel 4 uur chillend in een boom zit. sta je er dan onder te wachten? of ga je dan weg en zeg je jo tot over 4 uur, ik ga hokjes schoonmaken. die buizerd moest 12 uur ofzo eruit begreep ik, maar ik begreep ook geloof ik dat ie maar 1 uur vliegt. Dus wat doe je die andere 11 uur dan bijvoorbeeld.

Het is niet aanvallend bedoeld hoor! maar gewoon nieuwsgierig hoe jou dag er nou uit ziet,

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:39

Ik denk dat ze graag es ziet hoe jou dag eruit ziet. Hoe laat sta je op, ga je ze eerst voeren, wat doe je dan etc?

Dus hoe ziet nou werkdag eruit van 's ochtends tot 's avonds?

briitje

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:55

Voor TS heel vanzelfsprekend en wellicht niet interessant om te delen. Maar wij zijn dus heel benieuwd :+

Doe he overlast bestrijding met 1 vogel of wissel je dat af ? Hoelang ben je daar mee bezig per dag ? Elke dag andere locatie ?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 06:18

Haha.
Overlast is op diverse locaties maar ik sta vaak op 1 vaste.
Om 3:45 gaat mn wekker dan ga ik doen wat ik moet doen om weg te gaan, vogels nog even schoon water geven en kijken of alles nog goed zit en er geen gekke dingen zijn.
Rond 5u spring ik de auto in en rij ik naar de locatie, is richting Rotterdam. Daar ben ik de hele dag vogels pesten tot 18u ongeveer. De vogel vliegt wanneer het nodig is, soms als ie ergens blijft zitten moet ik haar taak even overnemen :+ gelukkig gebeurd dat zelden.
Rond 18u dan word ik overgenomen en spring ik in de auto richting huis, dan de andere vogels doen, douchen en naar bed. Op zaterdag vooral schoonmaken en ben ik weer met de vogels bezig en ga ik naar mn paard. Op zondag van 12 tot 16.30 sta ik op een vaste plek voor educatie. Dan heb ik 3 vogels mee. Voor of na die tijd verzorg ik de andere vogels.
Voor de overlast heb ik 3 vogels en die wissel ik zo nu en dan af.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 06:37

Iemand anders neemt het over? Gaat het 24 uur per dag door?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 09:45

5 dagen per week, ongeveer van zonsopgang tot zonsondergang. Momenteel is het van 6u tot 21.30

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:57

Zo das vrij pittig zeg. Is de overlast na een bepaald tijd bestek ook niet verholpen ? En welke dieren hebben we het nu over ?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 13:22

Vliegende ratten :+
Nee het is bij een vuilnisbelt dus blijven terug komen (er is eten voor ze) Gaat al jaren zo.
Op andere plekken zouden ze wel weg blijven als ze er niks meer te zoeken hebben.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:23

Voor jou wel fijn natuurlijk, heb je altijd werk :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:26

Maar wat is er zo erg dan aan ongedierte en, ik neem aan, meeuwen bij een vuilnisbelt? Ik was er van uit gegaan dat je op een vliegveld oid werkte :Y)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 13:30

Haha op Schiphol gebruiken ze lasers nu, maar daar zullen de vogels uiteindelijk aan gaan wennen.
Inderdaad altijd werk en veel ook :j en ik vind dit ook het leukste om te doen :) (afgezien van mn wekker midden in de nacht ;) )

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 13:49

Even een foto van Sansa van net ( achtergrond even snel wazig gemaakt :) )
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:49

<3

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:17

+:)+ Prachtige vogel!

(ik mis hier echt de 'vind ik leuk-knop')

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:25

Vind de foto juist erg gaaf !

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 07:15

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 07:38

Wauw wat een 'mooi' filmpje! Die prachtige vogels en dan die stoere pony's. Knap dat ie de vos nog vangt, het lijkt wel alsof ie niet zo gek veel in grootte verschilt met de arend!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 11:18

De steenarend is inderdaad een hele grote vogel! :o

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 08:30

Gelukkig is alles goed gegaan met die hitte de afgelopen dagen. Zelfs mn sneeuwuil had er geen last van en heeft helemaal niet gehijgt. Het bleef lekker koel in de voliere :)

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:46

Hey TS,

Enkele jaren geleden sprak ik hier al van om me op te geven voor de 2 jaar durende opleiding tot valkenier (Syntra België) maar heb het toen toch niet doorgezet... altijd ergens wel spijt van blijven houden... en dankzij jouw topic, heb ik deze avond nu toch de stap gezet! Ben officieel ingeschreven om 16/9 de 2 jaar durende opleiding aan te vatten!
Thanx dus voor je topic! Enneuh... tips ofzo zijn altijd welkom, of als ik je mag overladen met vragen eens de cursus gestart is... zou dat hééééél fijn zijn :D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 06:26

Wat een prachtige beesten zijn het toch! Ze kunnen dus ook echt hijgen? Is er met de hitte ook nog een manier om ze af te koelen behalve ze in de schaduw laten zitten? (Zoals bij een hond bijvoorbeeld de voetzooltjes koelen)

Ik vind je werk echt fascinerend ik had niet gedacht dat er zoveel tijd en geld werd gestoken om meeuwen bij het vuilnis vandaan te krijgen. Misschien ben ik heel blond nu maar waarom is het zo belangrijk dat de meeuwen daar niet zijn? En hoewel ik het natuurlijk super tof vind dat jij werk hebt en is het met vogels wegjagen veel leuker dan een andere manier alleen het klinkt zo arbeidsintensief je zou verwachten dat er een minder arbeidsintensieve manier zou zijn? Die lasers waarom zijn die zo vervelend voor de vogels en waarom zouden ze daar aan gewend raken?

Nogmaals zie mijn vragen echt niet als kritisch of om jou in twijfel te trekken, ik kan me er gewoon zo weinig bij voorstellen en vind het super interessant! :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:30

Worden je vogels wel eens ziek? En ga je dan met ze naar de DA of is er een speciale vogelarts voor?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 16:59

Heb inderdaad 1 zieke vogel gehad. Die is nu nog aan het herstellen, al denk ik dat hij niet meer 100% word ivm blijvende longschade. Zal zo het verslag hier plaatsen van toendertijd.
Hier een foto van mijn buizerd van zonet Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:00

Gaaf!! :wow:

Ik wil jou vogels wel eens voor de lens. :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:12

Gaaf we waren net bij een evenement waar iemand liep met een uil, imposant!! Moest meteen aan dit topic denken