Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shalimar

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:15

Inderdaad, neem de regie terug en beslis zelf wat de koers gaat worden. Laat je niet zo mangelen.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:21

Begin dan maar eens te tellen wat je deze 2 jaar aan de kat hebt uitgegeven.
Als ze zeggen we willen dan graag de kat terug, het kostenplaatje voorschotelen.
Ik durf er voor te wedden dat ze zoveel geld niet gaan betalen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:22

Shalimar schreef:
Inderdaad, neem de regie terug en beslis zelf wat de koers gaat worden. Laat je niet zo mangelen.

Ik ben het hier wel een beetje mee eens. Daarnaast had ik zelf ook aangegeven dat ik binnen een x aantal dagen (dus bijv. voor zaterdag) zou willen horen wat hun wens is. Nadenken, kopje koffie, weer langs komen, etc had ik allemaal zeer beperkt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:33

Ik denk juist dat ze je ao in onzekerheid laten omdat ze overwegen de kat toch bij jou te laten. En dat vinden ze moeilijk, want ze hebben hem erg gemist en het is hun kat. Ik zou dat dus niet zo negatief interpreteren.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:52

Shalimar schreef:

Sheran schreef:
Ik denk juist dat ze je ao in onzekerheid laten omdat ze overwegen de kat toch bij jou te laten. En dat vinden ze moeilijk, want ze hebben hem erg gemist en het is hun kat. Ik zou dat dus niet zo negatief interpreteren.

Een combi van dit. Neem de regie, geef aan dat het niet zozeer jouw intentie is om de kat af te staan, maar dat ze welkom zijn om de kat nog even te zien.

Wat ik vooral denk is dat ze het even 'open' houden, omdat ze even willen controleren of ze bij jou een goed plekje heeft. Als ze zien dat het goed is laten ze haar vast lekker bij jou, maar ze willen dat nog wel even verifieren denk ik en terugnemen als het niet goed is.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 06-09-16 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:55

Ja, precies dat :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:02

Meid, maak het jezelf, die poes en die mensen toch niet zo moeilijk en zeg gewoon dat het nu jouw poes is, klaar. JIJ bent nu verantwoordelijk voor het diertje, het is jouw taak om er voor te zorgen dat ze het goed heeft en het beestje verslepen naar een ander adres bij andere mensen terwijl ze het super naar haar zin heeft bij jou, is niet in belang van het diertje.

Je laat de keuze nu over aan die mensen, maar dat "moet" je gewoon niet doen.

Had meteen gezegd waar het op staat: dat ze bij jou blijft en ze haar gerust nog een keer mogen bezoeken om het af te sluiten, maar dat ze niet weg gaat.

Nogmaals, vind je dat te cru en weegt het belang van deze mensen voor jou uiteindelijk zwaarder dan het belang van de poes, en vind je puntje bij paaltje dat de poes hun bezit is, maak dan een mooie rekening op van alle kosten die je gehad hebt aan het opvangen van HUN poes. Het chippen, DA kosten, voer.

Dan kan je altijd nog zeggen dat ze de poes pas mee krijgen als ze de onkosten betaald hebben en als ze haar dàn nog willen tja dan weet je zeker dat het ze om deze specifieke poes te doen is en niet "om de heb" :j

Je kan wel "poeslief" doen tegen die mensen en alles ondergeschikt maken aan hun wensen, maar vraag je nog eens af of dat nu ècht in het belang van de poes is. En jijzelf bent ook echt niet ondergeschikt aan hun hoor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:59

Waarom gaat het in Nederland uiteindelijk altijd weer om geld en denkt men daar rechten uit te verlenen? Zo van: ik heb er geld aan uitgegeven dus is hij nu van mij?

Stel iemand gaat ongevraagd geld uitgeven aan je paard en gaat hem vervolgens opeisen omdat hij of zij er immers geld aan uitgegeven heeft?
Zo werkt het natuurlijk niet.

Ik vind wel dat als de kat zich thuisvoelt ik als eigenaar zou overdenken om hem/haar daar te laten, maar dat heeft dan te maken met de gevoelens van de kat en niet met wat de nieuwe persoon al of niet uitgegeven heeft....

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:23

Ik ben het helemaal met @pmarena eens en ook zeker wat betreft het onkostenplaatje. Als ze de poes nog zelf in huis hadden gehad waren ze de kosten ook kwijt geweest. Behalve het chippen dan maar waren ze zo verstandig geweest om dat wel te laten doen hadden ze de poes misschien al eerder terug gehad.
TS,rug recht,tieten naar voren en kom op voor het welzijn van de poes en voor jezelf :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:29

Hallo, de kosten zijn ongevraagd en vrijwillig uitgegeven, hoor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:36

Lusitana schreef:

Met in gedachten dat de kat voor de rest van zijn leven bij haar zou blijven, omdat er geen eigenaar te vinden was.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:38

TS: Ik zou de poes gewoon houden! Inderdaad in het belang van de punten die hier boven genoemd worden. De poes voelt zich nu fijn bij jou en zal er niet vrolijker op worden om te gaan verhuizen. Het zal ongetwijfeld dan wel goed eindigen, maar je weet het gewoon niet. Neem het zekere voor het onzekere denk ik dan maar...

Daarnaast.. Ik heb ooit eens de kat van de buren gevonden op amivedi, 1 MAAND nadat ze geplaatst was. Mijn buren mochten die kat niet eens meer terug krijgen, terwijl t maar 1 maand was! -O-

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:39

Lusitana schreef:

Zo,rustig aan een beetje zeg!

Mijn mening en ook die van @pmarena,dat mag toch? Als de vorige eigenaren de poes nog in huis hadden gehad waren ze de kosten ook kwijt geweest. Het zou hun sieren om zelf met de vraag te komen wat de onkosten voor onderhoud geweest zijn. Misschien doen ze dat nog,dat zou kunnen natuurlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:46

Lusitana, je snapt de bedoeling niet.

Het gaat niet om het geld, het gaat er om dat je dat kan gebruiken om te ontmoedigen dat ze de poes doodleuk meenemen alsof de afgelopen 2 jaar niet gebeurd zijn. Als het belang van de poes niet doorslaggevend is, dan misschien centjes wel.

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:51

Thenexttry schreef:
Er stond in dat ze graag langs wilde komen en dan pas haar beslissing pas kon maken.

Dat de kat jong genoeg is om aan een nieuwe situatie te wennen etcetera.

Na deze reactie zou ik de kat gewoon houden en niet meer reageren. Zij denken er blijkbaar ook niet aan hoe jij je voelt. :Y)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:56

Lusitana schreef:

Als de gevonden kat naar het asiel wordt gebracht en je de kat daarna terug wil, moet je ook de rekening betalen.

Daarbij is de ts nu gewoon de eigenaar, want de termijn is overschreden dat de ts de kat wettelijk moet terug geven.

Ik zou ook aangeven dat de kat niet weggaat, maar ze hem mogen bezoeken en zien dat het goed gaat.
Ik vind dat de vorige eigenaren niet goed hebben gezocht, want zodra je dierenasiel en dierenartsen gaat bellen, zullen ze je aanraden om op de site van amivedi te kijken. Ook via Google kom je er gelijk op als je zoekt op "kat vermist".

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:58

Fifo schreef:
Thenexttry schreef:
Er stond in dat ze graag langs wilde komen en dan pas haar beslissing pas kon maken.

Dat de kat jong genoeg is om aan een nieuwe situatie te wennen etcetera.

Na deze reactie zou ik de kat gewoon houden en niet meer reageren. Zij denken er blijkbaar ook niet aan hoe jij je voelt. :Y)

Dan zou het voor mij inderdaad ook snel over zijn ja. Ik had ze überhaupt al niet zo ver laten komen, als een kat wegloopt dan zal daar best een reden voor zijn. Terug naar de oude stek, verdwaald geraakt omdat hij nooit buiten komt, wegelopen omdat het in huis te druk is, etc. De twee voorstaande redenen zijn mensen die hun kat dubbel en dwars verdienen (plus mensen waarvan de kat gestolen wordt), maar in de meeste andere gevallen zeg ik toch mua, waarschijnlijk heeft deze kat besloten het ergens anders beter te hebben. Zo heeft mijn stiefmoeder ook ooit haar kat bij een buurman gelaten, en alleen even geïnformeerd wat hij nu eigenlijk bij hem in de vensterbank deed. De kat was bij haar aan het zwerver en bij de buurman was hij graag aan huis, en ze had toch nog andere katten die het wel fijn hadden bij haar, dus die heeft ze gewoon laten gaan.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:00

IK zou de ka took houden. Om meerde reredenen.
1)dat ze pas kunnen beslissen nadat ze de kat hebben gezien
2) Kat kan niet goed met kinderen, zij hebben eek kind van 10 jaar,gaat niet goed komen
3)ze zitten in een tijdelijke woning,andere kat is nu ook ergens anders. Hoe gek ben je dan op je katten

ook zou ik ze niet zo snel langs laten komen, dan hebben ze je adres en je weet nooit wat ze doen om een kat terug te krijgen

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:03

TS ik lees nu vooral excuses om die kat te houden. Als je zelf je kat kwijt was en die zou na 2 jaar weer opduiken zou je dol gelukkig zijn en hem terug willen.
"Is dat iets wat je wilt bij je kind of wordt ze dan weer op straat gegooid wat ze niet gewend is."
Ts het meisje is 10, die weet wel hoe je voor een kat kan zorgen. en hoezo weer op straat gegooid worden. Voor zo ver ik las was de kat gewoon weg gelopen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:09

Nog toevoeging, denk eens zo:

1. Je geeft de kat terug. De vorige eigenaar is tevreden, jij bent hartgebroken, verdrietig, je blijft alleen achter, kat gestresst.

2. Je staat je man. De kat gaat niet terug. Jij blij, je hoeft je vriendin niet weg te geven, vorige eigenaren boos want als de kat lief blijkt te zijn (daar zal hun beslissing ook wel vanaf hangen) hadden ze haar toch wel terug gewild, kat is blij want geen stress.

Het is even door de zure appel heen bijten, maar als jij je mannetje niet staat, verlies je meer dan je lief is. Denk ook aan jezelf.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:10

Mayca schreef:
Eerlijk? Ik vind dat zij hun kat terug moeten krijgen. Het is hún kat, niet die van jou. Jullie hebben helaas elkaar tijdens het zoeken naar kat/eigenaar gemist waardoor dit ontstaan is. Maar zij missen hun kat natuurlijk en zijn enorm blij om te horen dat hij nog leeft, zij hebben de kat gekocht en er dus ook gewoon recht op.
Heb overigens niet heel het topic eoorgelezen.

Dus dat die kat nog geen jaar bij zijn eerste eigenaar is geweest en al 2 jaar bij de TS zit telt niet mee.En het feit dat de ts een boel geld in de kat geinvesteerd heeft ,zoals laten chippen.Als ze dat zelf gedaan hadden was de situatie niet zoals die nu is.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:12

Dat de kat niet bij kinderen kan, is geen reden. Onze kat kan ook niet bij kinderen. Haat kinderen, maar ze blijft gewoon uit hun buurt. Zijn de kinderen beneden, dan is zij lekker buiten of boven, en andersom.

Maar goed, ik vind wel dat de kat lekker bij de TS zou moeten blijven. Desnoods even flink huilen tegen de oude eigenaresse om te laten merken dat je écht niet zonder het diertje kan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:25

Ik vind dat de oude eigenaars de kat wel kunnen terugvragen, mits ze uiteraard de kosten aan ts van de afgelopen tijd betalen.

Ik vermoed dat ts haar kat kwalitatieve voeding gegeven heeft, kom je al gauw uit aan 25 euro per maand aan voeding, een zak kattenbakvulling per maand aan 10 euro (minstens). En de dierenartskosten (visite + vaccineren = 50 €, ontworming en ontvlooiing ook gauw 50 € per jaar.
Hiermee kom je al op 1040 € onderhoudskosten voor twee jaar. Indien kat gesteriliseerd is kan je nog 120 euro erbij rekenen.

Ik persoonlijk zou dit zeker voorleggen aan de oude eigenaar en aangeven dat je die kosten (grotendeels) vergoed wil zien als ze de kat terug willen ...

Lijkt me maar zo fair ...

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:29

Ts ik vind persoonlijk. Mijn mening. Dat de kat bij jou moet blijven. En waarom:
De kat is gewend. Is al 2 jaar op deze locatie met deze andere kat en heeft het hier goed.

Mijn kat is ook al eens weggelopen en niet meer terug gekomen. Ik wist wel waar die was, maar moet ik hem daar dan weghalen terwijl die daar gelukkiger denkt te zijn??

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:31

sneeuwpop schreef:
Lusitana schreef:

Als de gevonden kat naar het asiel wordt gebracht en je de kat daarna terug wil, moet je ook de rekening betalen.

Daarbij is de ts nu gewoon de eigenaar, want de termijn is overschreden dat de ts de kat wettelijk moet terug geven.

Ik zou ook aangeven dat de kat niet weggaat, maar ze hem mogen bezoeken en zien dat het goed gaat.
Ik vind dat de vorige eigenaren niet goed hebben gezocht, want zodra je dierenasiel en dierenartsen gaat bellen, zullen ze je aanraden om op de site van amivedi te kijken. Ook via Google kom je er gelijk op als je zoekt op "kat vermist".

Heb je mijn verhaal gelezen? Ooit een kat kwijt geweest die ze (asiel, amivedi of welke organistatie dan ook uit die tijd) als rood hadden opgegeven en niet als schilpad, was ze was. Dan vind je haar niet, tenzij je zoals ik zelf naar het asiel gaat.
En ja daar betaal je kosten omdat zij een stichting zijn die grotendeels van giften leeft en niet een persoon is met een huisdier.

Ik vind het absurd dat het hier over geld gaat en niet over de kat.

Overigens kun je als vinder ook alles in het werk zetten om de eigenaar te zoeken.

Als beide partijen hun best hebben gedaan heb je gewoon pech als een kat wegblijft, maar als hij dan toch nog gevonden wordt, moet je er gewoon onderling uitkomen.
Je beroepen op gemaakte kosten is gewoon raar.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 06-09-16 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt