[VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:59

oooh die geluidjes <3 <3

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 15:29

Thesserd schreef:
Aaahh <3

Grappig ook hoe die ene pup die achterste slapende pups wakker maakt en ze dan allemaal als een zotte de melkbar op moeten zoeken :')

Ja, schattig he? :D
Soms maakt Inara ze zelf even heel kundig wakker als ze vindt dat het tijd is voor eten.

Vandaag zijn ze twee weken oud! Vanavond ontwormen.
Vanochtend zijn Hector en Athos samen op avontuur geweest in de woonkamer. Ze stapten beide heel kordaat uit de werpkist (die is overdag open als ik thuis ben - met een kussen ervoor) en gingen op onderzoek. Inara liep er ongerust achteraan maar wist niet goed wat ze moest doen met die twee tankjes. Toen ze halverwege de woonkamer waren heb ik ze toch maar terug gezet. Had niet verwacht dat ze nu al zo avontuurlijk zouden zijn!

Gisteravond wilde Inara heel graag mee naar het paard en heeft zich daar als een engeltje gedragen, afgezien van het wegjagen van een voor haar vreemde hond - wat die eigenaresse niet zo leuk vond want het was een klein hondje...
Spoiler:
en die zijn van suiker

Ze heeft zich wel direct wat overbelast van drie weken niks doen naar lekker druk op stal, maar ze had er wel veel plezier in. Kijken of ik tijd heb straks een filmpje te plaatsen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 12:09

Afbeelding
Afbeelding

Eliwood aan het chillen bij mama.
Hier kun je goed zien dat zijn vacht niet effen zwart is. Eliwood heeft dit tot nu toe het meest extreem van alle pups. Of hij is gewoon een viezerikje. Dat kan ook. :Y)

Baal een beetje dat ik momenteel geen camera heb, afgezien van mijn telefooncamera. Is lastig ze goed op de foto te krijgen zo.

Oh, en... ze kwispelen dat het een lieve lust is. Echt vreselijk schattig als zo'n pupje op je af komt gewaggeld en dan lief kwispelt.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:45

Awh <3

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:42

ze zijn zo leuk! Zijn ze nu allemaal al verkocht?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:54

<3
hij is inderdaad niet helemaal zwart, ben heel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen :D

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 19:56

kirri schreef:
ze zijn zo leuk! Zijn ze nu allemaal al verkocht?

Nee, er zijn iig nog twee reutjes beschikbaar. Ik heb ze persoonlijk ook nog nergens geadverteerd, moet ik zeggen. :o Moet daar nu dus wel mee beginnen, want hoe leuk ze ook zijn, vier honden is wel een beetje teveel van het goede in zo'n klein huis. :Y)

Van, ik heb dus ook echt geen idee wat dit gaat doen qua kleur... ken het van de Groenendaelers in ieder geval niet...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:09

Ik denk dat ze(Eliwood tenminste) zwartgrauw/blackphase zullen worden

Dit is een pup uit een wolfhond x groenendaeler met 3 week
Afbeelding

en hier een aantal weken later
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:14

Die kleur <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:15

Wat een gave kleur. En wat apart.

TS hou je er zelf ook 1? en zo ja weet je al welke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:39

Dat is wel gaaf <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:53

O gaaf.....wil zo graag.....

stille meelezer

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:39

Paar weken terug voor het laatst in je topic gekregen, en nu heb je zulke prachtige pups <3 Ik ben heel benieuwd hoe ze er over een paar weken uitzien!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 14:37

Ik moest even twee keer kijken bij de eerste foto! Dacht heel even dat het mijn eigen pups waren. Wat lijken die zeg!

Eliwood heeft het heel duidelijk. De rest twijfel ik nog over. Athos lijkt als enige echt duidelijk zuiver zwart.
Eliwood trekt heel erg naar mij toe. Geen idee waarom, het is gewoon bizar. Ik hoef maar iets te zeggen en hij wordt wakker en moet en zal naar me toe, ongeacht waar ik op dat moment ben. Als ie dan aandacht heeft gehad, gaat ie pas weer slapen. Echt apart. Heb echt geen idee waar het vandaan komt, want ik behandel ze allemaal gelijk. :+

De tandjes komen momenteel door. Athos heeft het er het moeilijkst mee. Hij slaapt veel en als ie wakker is, moet er ergens in gehapt worden!
En happen doen ze nu veel. Daar voel je nu nog niks van, maar dat zal rap veranderen.

Ze happen vooral in elkaar en in speelgoed.

Filmpje van vannacht. Die hoopjes op de achtergrond zijn overigens stofbollen van het vetbed. Of soots. Dat kan ook. (Al zal het aan de meesten van jullie voorbijgaan waar dat naar verwijst... het thema dat ik op de werpkist geschilderd heb is Totoro... en daarin komen zogenaamde soots voor, een soort stofwezentjes...)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 14:38

djodjodjo schreef:
Paar weken terug voor het laatst in je topic gekregen, en nu heb je zulke prachtige pups <3 Ik ben heel benieuwd hoe ze er over een paar weken uitzien!

Oh, anders ik wel. Zeker gezien de kleuren dus nog alle kanten op kunnen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:48

Dat zijn dus pups uit een malamute met vleugje wolf en een groenendaeler. Dat ze er op lijken is dus niet zo raar. Ik heb helaas geen foto's van die pups als volwassen honden, alleen hoogbejaard. In dat nest zaten 2 zwartgrauwe en 2 die zo goed als volledig zwart waren.

ai tandjes arme pups en arme Inara :(:)

En ik weet heel goed wat soots zijn :)) Een Totoro werpkist! Waarom zijn daar geen foto's van?! :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:26

Ooooh wat zijn ze nou leuuuk <3 geweldig! Ben ook errug benieuwd hoe ze straks zijn, vooral met 7 a 8 weken.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:32

Oh wat leuk! en wat zijn ze al groot! ik ben ook wel benieuwd naar een foto van de werpkist eigenlijk :)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 19:40

Ah, ik zal een foto uploaden dan, van de werpkist. Hij is alleen nog niet af. :+
Had allemaal ontwerpers gemaakt met soots die een botje en een balletje enz dragen. :))
Pups hebben nu al tandjes. Gisteren deed het nog geen zeer als ze kauwden, maar sinds vandaag voel je het wel degelijk!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:38

Bizar hoe snel ze groot worden, he :)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:09

Oooh, nog een Ghibli-fan :D Ik ken de soots van Spirited Away :)

Ik volg al een tijdje, ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Wij hebben vroegah eens een malamute gehad, prachtig beest, maar qua karakter niet geschikt voor ons gezin, dus herplaatst. Ik ben benieuwd hoe deze karaktertjes zich ontwikkelen, want ik vind wolfhonden altijd prachtig, maar de karakters zijn wel een aandachtspuntje. Ik ben rottweilers gewend, en die zijn veeeeel makkelijker dan die malamute was. Maar met herder erdoor zijn deze wellicht toch wat makkelijker te trainen. Wie weet :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:47

Hier ook een Ghibli fan :D
De piranha fase komt eraan :=

@ Kesje, Een Malamute is ook weer wat anders dan een wolfhond. Poolhonden zijn behoorlijk zelfstandig en hebben vaak schijt aan de baas, dat is bij wolfhonden wel anders(uitzonderingen daar gelaten). Weglopen zal Ravi bijvoorbeeld echt nooit doen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:14

Een niet-baasgerichte hond heeft ook zo z'n voordelen :D Maar inderdaad loslopen e.d. is dan lastig en je moet er tegen kunnen dat je hond lekker z'n eigen ding doet :')

@TS; wij willen meer foto's!! *\o/*

:D

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:41

Het weglopen was inderdaad wel een dingetje :roll: Fijn dat je daar geen last van hebt Van. Misschien ga ik toch maar weer fantaseren over een eigen wolfhond :o Dat ze anders zijn dan poolhonden wist ik wel, wat ik ermee wilde zeggen was meer dat niet elk hondenras passend is, daar hebben wij ons destijds behoorlijk in vergist. Ik zou niet nogmaals mee willen maken dat je geliefde huisdier ongelukkig is of weg moet omdat het gewoon niet gaat. Ik ben er nu nog niet aan toe een hond te nemen, maar probeer alvast wel te bedenken wat er bij me zou passen.

Ik weet niet of het te erg offtopic is, maar tegen wat voor dingen lopen jullie aan waarin zo'n type hond anders is dan de 'gangbare' rassen (herders etc. bijv.)? Dat een hond terughoudend is naar vreemden zou ik geen probleem vinden bijvoorbeeld, maar als een hond niet alleen thuis kan blijven, of niet waaks is, of té waaks, dat zijn wel dingen om rekening mee te houden bij het uitkiezen van een hond.

Enne....ik sluit me aan bij de rest, er bestaat niet zoiets als teveel foto's :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:04

Mensen die voor de eerste keer een hond nemen onder schatten inderdaad vaak het verschil in karakter in verschillende rassen. Ik ben opgegroeid met jachthonden maar die komen er hier echt niet in :+

Het alleen thuis blijven is een probleem wat het vaakst voorkomt. Dit moet je echt met beleid en veel geduld aanleren. Er zijn honden die er helemaal geen probleem mee hebben, honden die er overheen groeien maar ook honden met echte verlatingsangst. Vaak helpt een 2e hond maar er zijn ook honden waarbij zelfs dat niet werkt.
Het zijn geen waakhonden sommigen blaffen zelfs helemaal niet maar hun uiterlijk schrikt over het algemeen al genoeg af.
En jachtinstinct komt in meer of mindere vorm voor, er zijn honden met een enorm jachtinstinct.