Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:25

Nee joh 1 uit asiel! Die zitten bomvol met hele lieverds zoals mijne maar die door hun uiterlijk al niet meegenomen worden

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:27

Jester_ schreef:
Nee joh 1 uit asiel! Die zitten bomvol met hele lieverds zoals mijne maar die door hun uiterlijk al niet meegenomen worden

Asiel/herplaatser kan ook

maar heeft niet mijn voorkeur. De meeste zijn niet de makkelijkste en niet iedereen heeft daar genoeg kennis en gevoel voor. :)
en ondanks dat ik hier een herplaatser met stamboom heb zitten zou ik t nooit meer doen

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:33

Ik heb een herplaatser en ik weet zeker dat er geen makkelijkere hond als haar bestaat. Ze zijn heus niet allemaal makkelijk maar ga gewoon kijken of er 1 bijzit die je past! Een pup wil niet zeggen dat die bij karakter bij je gaat hoe goed je hem ook opvoed

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:46

Van een pup weet je meer qua achtergrond meestal. Zeker met stamboom in combinatie met de lijnen/ouderdieren. En als t goed is bij een goede fokker word er wel echt gekeken wat voor karakter het hondje heeft en of dit wel of niet bij je past. Nee is niet direct een garantie. Zeker niet bij powerbreeds want opvoeding is hier voor een heel groot deel bepalend of de hond bij je past ja of nee.

Mijn herplaatser is gewoon in huis opgegroeid tot ze bij mij kwam met andere honden, kinderen,paarden etc. Maar heeft gewoon wat ''dingetjes'' wat met niet de juiste sturing serieuze problemen hadden kunnen worden.
En een asiel is voor de meeste honden niet de fijnste plek, plus dat er veel honden zitten die uit de broodfok/pretnestjes komen oid. Daarnaast zijn er maar weinig van dit soort honden uit t asiel die geen serieuze problemen hebben met andere honden. Nu is dat deels een raseigenschap. Maar de meeste uit het asiel hebben wel meer van dat soort problemen.

En ja er zitten makkelijkere tussen. Maar ook ligt het behoorlijk aan kennis,kunde en willen aan t baasje. En als een hond dan mee naar stal ''moet'' met andere honden en dus mensen en paarden/dieren. Vind ik een asielhond een vrij groot risico.

Er zit nog een herplaatsing voor staffords met stamboom:
https://www.herplaatsingstaffords.nl/

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:13

Een hoop reacties en informatie al, bedankt! Fijn om te weten dat traplopen niet zo’n issue is. We blijven hier ook geen 10 jaar wonen dus op latere leeftijd is dat voor de hond hoogstwaarschijnlijk ook niet meer van toepassing.
Een asieldier hebben we ons ook al in verdiept en staan hier bij een geschikte match ook zeker voor open. Echter vind ik het wel een eis dat de hond gewoon mee naar stal kan en ik niet constant met de hond bezig hoef te zijn (uiteindelijk dan he). Ondanks dat het een kleinschalige stal is komen er ook wel eens mensen met kinderen en andere honden. Ook weet ik uit ervaring dat deze honden al snel ergens achteraan gaan (ganzen, schapen etc) en ik vraag me af in hoeverre je dit op latere leeftijd nog kunt controleren/afleren. Natuurlijk nemen wij ook begeleid training, ook als we een oudere hond nemen.

Edit: ik had idd al wat gevonden over waar ik op moet letten bij het kopen van een pup, wbt stamboom etc. Extra tips zijn welkom! :D

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:47

Bij stamboom zijn de gezondheidstesten t belangrijkste. Als je selecteert op L2-HGA,HC,HD ED en PL dan heb je de mindere fokkers al snel gefilterd

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:24

Mijn staf wist na 1x NEE dat hij niet achter de katten en schapen aan mocht, dat wilde hij namelijk wel doen inderdaad. Ze was toen al 2 en bij 2 anderen geweest. Daarna nooit meer geprobeerd, tenzij ik pak hem zeg richting een duif ofzo :D (ze is toch te langzaam)

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:27

Jester_ schreef:
Mijn staf wist na 1x NEE dat hij niet achter de katten en schapen aan mocht, dat wilde hij namelijk wel doen inderdaad. Ze was toen al 2 en bij 2 anderen geweest. Daarna nooit meer geprobeerd, tenzij ik pak hem zeg richting een duif ofzo :D (ze is toch te langzaam)

Ik had dat van de week met overvliegende ganzen ofzo..
Djessey dacht echt whatthefuuuuuuuuck.. :')
Maar chick is echt terrier. Die hoeft maar een vogel of konijn te zien en is onbereikbaar.
Gelukkig lopen ze hier geen van allen los.

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:43

Oh ja mijne vind het prachtig om te doen zeker eenden enzo. Hij kijkt me dan echt zo aan van aaaah toe say the magic words. Mijne loopt wel altijd los maar wacht dus echt op de woorden pak ze haha

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:45

Boellie kijkt er nog niet naar, die zou er nog over kunnen vallen _O-
Djessey die is nieuwsgierig en chicka denkt “LUNCH” *\%/*

capopjekop

Berichten: 30731
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:54

Dat traplopen wordt wel een issue bij blessure kan ik je melden. Die van ons moet 12 weken (nog 8 te gaan) rust en dan revalideren. Maar we moeten haar dus meerdere keren per dag trap op en af sjouwen. Met haar 27 kg is dat niet heel licht. Ik vloek wekelijks waarom we geen zaktasformaat hebben :')

Hoeveel wegen die van jullie?

Onze kruising komt ook uit het asiel. In huis is ze altijd in chill modus. Knuffelen of snurken op de bank, buiten is ze lekker actief en werklustig. Ik zou haar alleen niet snel in een tuin met andere honden laten als dat zonder heel goed toezicht is. Ik merk dat onze dame nu toch wel feller is geworden sinds ze een paar keer wild is benadert door met name herdershonden. Veel eigenaren laten hun hond maar gewoon op de jouwe springen of ze nu aan de lijn zit of niet helaas.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:02

Dat feller worden herken ik. Maar bij Chick hebben we t er zo goed als uit.

Djessey is bijna 13 maanden en weegt 14,5 kg intacte teef.
Chicka is bijna 4 en weegt 15 kg(maar mag nog iets kwijt die zit normaal op 14/14,5) en 38cm intacte teef
Boellie is 16 kg en 37 cm intacte reu


Toevallig in de gelijknamige fb groep net een filmpje gedeeld over gewicht.

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:22

Onze Torvi uit het asiel weegt 25 kg, sowieso geen echte Engelse dus...

Hier zou traplopen ook lastig worden met de net ontdekte ED en artrose. Ze mag dus niet meer zo vaak even boven op bed komen liggen als eerst.

In plaats daarvan ben ik aan het kijken naar een goed orthopedisch matras voor in huis en tuin... Iemand tips toevallig?

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:35


Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:45

Mijn am stafford weegt 26, eigg iets te zwaar nu haha. 24 is beter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:50

oh lekker in het zonnetje buiten <3

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:47

Altijd in de zon hahaha

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:16

Chick ligt ook t liefst in de zon :D Vooral buiten tegen de schuurdeur op t rubbermatje. :+

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:47

En dan het liefst met 40 graden haha!

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:34

Ja als wij met zn allen denken dat we dood gaan.. dan gaat zij in de zon.. :P

maxie

Berichten: 2224
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:36

Mijn stafford weegt 19 kilo met een hoogte van 44cm en is een intacte reu.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:40

Mijn sbt reu word in juni 2 weeg 14kg . Ik til hem op bij trappen. Kan hij trappen lopen ja dat kan, maar ik till hem liever.
Of een sbt op een flat kan functioneren Ha dat kan als hij verder genoeg uitdaging heeft.
Maar of hij altijd goed blijft gaan met de honden op stal( beste is als hij ze leert kennen in pup tijd en je dit goed begeleid, zodat hij geen verkeerd contakt heeft)dat weet je natuurlijk niet. Zelf lijkt me dan een Franse geschikter, en daar zit een hele goede fokster van( die met neus fokt), maar of die op kort termijn een nest heeft weet ik niet.

En een leuke herplaatser is misschien ook een optie zelf ook 2 toppers gehad met stamboom

capopjekop

Berichten: 30731
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:58

Ik vind zelf fransjes heel leuk maar die neus idd. Toen kwamen we de Boston terriër tegen. Dat ras spreekt me aan dus mocht er een 2e hond komen dan wil ik me daar verder in verdiepen.

Die van ons is trouwens 55 cm hoog.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:03

capopjekop schreef:
Ik vind zelf fransjes heel leuk maar die neus idd. Toen kwamen we de Boston terriër tegen. Dat ras spreekt me aan dus mocht er een 2e hond komen dan wil ik me daar verder in verdiepen.

Die van ons is trouwens 55 cm hoog.

Hawbucks heeft Franse met neus,
En deze is ook goed op weg vandeloveboat

maxie

Berichten: 2224
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:25

Ik heb trouwens ook een fransje zonder snuit (herplaatser) samen met mijn stb maar hij doet er kwa energie niet voor onder hoor. Het is wel een fransje met stamboom en heeft tot nu toe (is 3 jaar) geen gezondheidsproblemen.

Afbeelding