Dan heb je grote kans dat er nog meer aanmeldingen komen en het is zo leuk als je veel poedels samen hebt !

Helaas ga ik passen voor de wandelingen, afstand is me te ver...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xdesix schreef:Leuke jas en mooi hondje hierboven, staat haar goed!
Ik heb een paar vragen over de grote Poedel. Wat is het karakter van de poedel? Hoeveel beweging heeft de grote poedel nodig om tevreden te blijven? Hoe vaak en hoelang wandelen jullie met je poedel? Hebben de poedels veel jachtinstinct? Kunnen ze met cavia's in huis?
Azmay schreef:xdesix schreef:Leuke jas en mooi hondje hierboven, staat haar goed!
Ik heb een paar vragen over de grote Poedel. Wat is het karakter van de poedel? Hoeveel beweging heeft de grote poedel nodig om tevreden te blijven? Hoe vaak en hoelang wandelen jullie met je poedel? Hebben de poedels veel jachtinstinct? Kunnen ze met cavia's in huis?
Karakter verschilt natuurlijk per hond maar alle honden die ik ken zijn dol op mensen en knuffelen. Mijn poedel heeft 10 minuten wandelen nodig per dag maar dat is wel een extreem, de andere honden van mijn oudere gaan elke dag minimaal een half uur mee wandelen. Jachtinstinct hebben ze wel iets maar dat is te verwaarlozen bij windhonden of de meeste terriers hier zijn ze nog nooit echt ergens achterna gegaan geloof ik. Met cavias moet zeker gaan, kwestie van een beetje opvoeden mijn ratten vond Spip wel super gaaf.
Bij mijn ouders komen vaker mensen kijken die willen zien of een poedel wat voor hun is. Ze hebben er op het moment 4 thuis zitten. Zou misschirn ook nog kunnen.
arabella2000 schreef:Kwa wandelen nodig. Ik ken ook iemand die meerdere koningspoedels had en er nooit mee ging wandelen. Die deden alles in de achtertuin. Niet mijn voorkeur, maar het ligt er volgens mij ook aan wat ze gewend zijn.
XxLiEsJuHhxX schreef:ik denk ook heel erg dat het verschild hoe je de hond opvoed/wat ze gewend zijn maar ook echt het aard van het beestje hoeveel ze moeten wandelen enz.
Overigens over de kleuren en de andere karakters daarbij. Wij hebben in het gezin een witte, abrikozen en een zwarte. En toch zijn er wel hoofdlijnen die toch kloppen met wat ze zeggen over de verschillen in karakter.