Poedels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:27

Mizora,leuk dat je wandelingen organiseert ! Je kan je misschien ook aanmelden in de FB-groep Poedelwandelingen, even een verzoekje sturen.

Dan heb je grote kans dat er nog meer aanmeldingen komen en het is zo leuk als je veel poedels samen hebt ! ;)

Helaas ga ik passen voor de wandelingen, afstand is me te ver... :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:18

Ik ben ook lid van de FB-groep Poedelwandelingen maar voor mij is een kleiner groepje fijner en eigenlijk is het alleen voor het hondenforum, maar omdat hier ook een groepje poedels is (maar eigenlijk niet genoeg om wandelingen mee te organiseren) deel ik hem ook hier.

Toch bedankt voor de tip! *\o/*

SternPhoto

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:51

gaat mij toch niet lukken om te komen helaas

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:33

Deze zaterdag (28/01) is er weer een poedelwandeling: Oever 1, Hellevoetssluis - verzamelen om 11u00.

Baron en ik zijn erbij, ben dan toevallig op hotel in Rockanje.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:56

Ik heb dan cursus, wat jammer. Het is zo ongeveer aan huis.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 12:29

Ben dan helaas op workshop met Levi

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:08

Ik kan niet zover. En de komende tijd heb ik het vrij druk ;)

Gioia heeft van mijn broer een jasje gekregen :p

Afbeelding
Afbeelding

En ze kan eindelijk weer elastiekjes in. Toch een stuk mooier ;) alleen nog kijken wat ik met het stuk achter de eladtiekjes doe. Misschien wel een stuk korter maken (het gaat vrij hoog erboven en omdat ze voor de rest kort is ziet dat niet uit).
Gelukkig houdt ik me niet aan trimmodellen ofzo haha.

Afbeelding

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:20

Leuke jas en mooi hondje hierboven, staat haar goed!

Ik heb een paar vragen over de grote Poedel. Wat is het karakter van de poedel? Hoeveel beweging heeft de grote poedel nodig om tevreden te blijven? Hoe vaak en hoelang wandelen jullie met je poedel? Hebben de poedels veel jachtinstinct? Kunnen ze met cavia's in huis?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:36

xdesix schreef:

Ik heb een paar vragen over de grote Poedel. Wat is het karakter van de poedel? Hoeveel beweging heeft de grote poedel nodig om tevreden te blijven? Hoe vaak en hoelang wandelen jullie met je poedel? Hebben de poedels veel jachtinstinct? Kunnen ze met cavia's in huis?

Karakter verschilt natuurlijk per hond maar alle honden die ik ken zijn dol op mensen en knuffelen. Mijn poedel heeft 10 minuten wandelen nodig per dag maar dat is wel een extreem, de andere honden van mijn oudere gaan elke dag minimaal een half uur mee wandelen. Jachtinstinct hebben ze wel iets maar dat is te verwaarlozen bij windhonden of de meeste terriers hier zijn ze nog nooit echt ergens achterna gegaan geloof ik. Met cavias moet zeker gaan, kwestie van een beetje opvoeden mijn ratten vond Spip wel super gaaf.
Bij mijn ouders komen vaker mensen kijken die willen zien of een poedel wat voor hun is. Ze hebben er op het moment 4 thuis zitten. Zou misschirn ook nog kunnen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:01

Azmay schreef:
xdesix schreef:

Karakter verschilt natuurlijk per hond maar alle honden die ik ken zijn dol op mensen en knuffelen. Mijn poedel heeft 10 minuten wandelen nodig per dag maar dat is wel een extreem, de andere honden van mijn oudere gaan elke dag minimaal een half uur mee wandelen. Jachtinstinct hebben ze wel iets maar dat is te verwaarlozen bij windhonden of de meeste terriers hier zijn ze nog nooit echt ergens achterna gegaan geloof ik. Met cavias moet zeker gaan, kwestie van een beetje opvoeden mijn ratten vond Spip wel super gaaf.
Bij mijn ouders komen vaker mensen kijken die willen zien of een poedel wat voor hun is. Ze hebben er op het moment 4 thuis zitten. Zou misschirn ook nog kunnen.

Hier 2 grote konings, allebei heel verschillend de 1 is een mensenhond houdt niet van andere honden, vanaf pup al niet. Is ook liever lui als moe. Maar jachtinstinct super goed ! Had vorige week een wild konijn gepakt en meegenomen (was helaas al overleden )

De ander is juist een honden hond en moet niets van vreemde mensen weten, heeft energie voor 10. Jachtinstinct heeft hij ook maar niet zo extreem als z'n broer.

Qua wandeling doe ik 5 keer per dag min een half uur in ze lichamelijk een beetje moe te maken , daarnaast fiets ik met ze, doe ik agility en ga ik elk weekend een wandeling van min 3 uur maken. Thuis hebben ze hersenwerkjes, kong, zoek speeltjes, en puzzelblokken.

Een poedel is wel veel werk qua vacht en ook qua karakter moet je stevig in je schoenen staan (ze zijn heel slim en als ze niet opgevoed zijn heb je wel een probleem) mijn moeder heeft 30 jaar poedels maar stuk voor stuk hebben ze veel energie (lichaamelijk en/of geestelijk) hebben ze het jachtinstinct (de '1 meer als de ander) maar het is wel zo als je alles onder controle hebt dan heb je een hondje van goud die voor je door het vuur gaat, maar daar zit wel heel veel energie in
Tip zou soiso een curcus doen liefst tot gehoorzaamheid

Ohja veel mensen zeggen dat de kleuren anders zijn met karakter enzo is helemaal niet waar hebben hier ondertussen elk kleurtje gehad maar allemaal get zelfde.
Wel is het zo hoe kleiner hoe feller, maar ook daar zeg ik bij puur opvoeding. Mijn poedel groot doet inmiddels ook pakwerk
Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:15

Dan hebben wij andere ervaringen met onze 6 koningspoedels dan jij sternphoto. Ja ze hebben (buiten) genoeg energie maar zoveel wandelen is voor geen van allen nodig. Een konijn zullen ze best een stukje volgen maar ze komen ook weer bij je en vangen lukt ze niet. Is natuurlijk wel relevant hoe je opvoed verder als je het aanmoedigd word het misschien ook wel anders. Die van ons zouden nog niet bijten al knip je hun staart af geloof ik, wat bijzonder dat jij pakwerk kan doen ermee :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:35

Mn poedel heeft het wassen en borstelen geaccepteerd en komt ook wel gelijk aan als ik de borstelkoffer pak, maar vooral omdat hij de link heeft gelegd dat als hij klaar is hij mag spelen met me, dan vliegt hij op zijn speeltje af. Verder probeert hij er wel een beetje onderuit te komen, niet door weg te lopen maar door te gaan zitten, of liggen, of omdraaien.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:57

gioia vind het kammen echt verschrikkelijk. Eerst probeert ze weg te komen en daarna gaat ze liggen en liggen kreunen hoe dielig ze wel niet is. Dus voor mij en haarzelf staat ze nu vrij kort.
Afbeelding
Afbeelding

Ik trim haar zelf, dus het is zeker een meesterwerk, maar voor mij goed genoeg ;)

En ik ben echt blij dat ik geen koningspoedel heb. Dan had ik nog keer kamwerk (ook al een paar keer gedaan hoor, koningspoedel in flinke vacht uitgekamd. )

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:20

Ik maak het mezelf wat trimmen betreft enorm makkelijk.
Door mijn ziekte heb ik ook gewoon de energie niet om echt goed te trimmen of kammen.
Ik borstel niet, heb toevallig die 1 op de zoveel poedel die dan geen enorme klitten krijgt.
Eens in de paar maanden haal ik er gewoon een 3,5mm kop overheen en scheer ik de snoet en voeten met 1,5mm.

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:51

Wat een verschillende ervaringen over hoeveel energie een grote poedel heeft en hoeveel beweging ze nodig hebben... Dat maakt het voor mij niet echt duidelijk.

Mijn hond is onlangs ingeslapen ;( , hij is 16 jaar geworden. Hij leek erg veel op een grote poedel. Borstelen deed ik nooit, maar ik bracht hem om de 2 a 3 maand naar de trimsalon om hem te laten milimeteren.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:37

Elke hond heeft zo z'n karakter het algemeenste van een poedel is de slimheid, trouw aan de baas en erg jeugdig de oudste bij ons us nu 12,5 gedraagt zich als een 4 jarige.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:45

Kwa wandelen nodig. Ik ken ook iemand die meerdere koningspoedels had en er nooit mee ging wandelen. Die deden alles in de achtertuin. Niet mijn voorkeur, maar het ligt er volgens mij ook aan wat ze gewend zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:48

arabella2000 schreef:
Kwa wandelen nodig. Ik ken ook iemand die meerdere koningspoedels had en er nooit mee ging wandelen. Die deden alles in de achtertuin. Niet mijn voorkeur, maar het ligt er volgens mij ook aan wat ze gewend zijn.

Zo ken ik ook een BC, die breekt alleen wel de tent af :')

Hier willen ze wel graag mee hoor als je uren weg wil maar met een uurtje zijn ze ook zeker tevreden.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:25

ik denk ook heel erg dat het verschild hoe je de hond opvoed/wat ze gewend zijn maar ook echt het aard van het beestje hoeveel ze moeten wandelen enz.

Overigens over de kleuren en de andere karakters daarbij. Wij hebben in het gezin een witte, abrikozen en een zwarte. En toch zijn er wel hoofdlijnen die toch kloppen met wat ze zeggen over de verschillen in karakter.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:34

Kleur kan ik niet echt over mee praten, de honden van mijn ouders zijn ongeveer regenboog wat dat betreft :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:24

Hmmmm ik heb weer eens een idee :+
In mijn nieuwe huis komt een volledig nieuwe badkamer.
En ik douche gioia nu altijd in de douche. Misschien eens kijken of ik ergens een hondenbad kan zetten of zoiets zelf kan laten maken. Hoeft niet heel groot te zijn omdat alleen mijn dwergpoedel en een maltheser erin gewassen gaan worden. De bearded collie wordt 1 a 2 keer per jaar gewassen en die gaat bij mijn ouders in bad...

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:44

XxLiEsJuHhxX, wat zijn dan de verschillen qua karakters?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:09

Ben ik ook benieuwd naar, wij hebben hier wit, zwart, rood, abrikoos, bruin en harlekijn gehad maar geen van alle had specifieke karaktereigenschappen van een kleur.

De kleintjes hebben een groter ego maar dat is bij elk klein hondje.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:43

XxLiEsJuHhxX schreef:
ik denk ook heel erg dat het verschild hoe je de hond opvoed/wat ze gewend zijn maar ook echt het aard van het beestje hoeveel ze moeten wandelen enz.

Overigens over de kleuren en de andere karakters daarbij. Wij hebben in het gezin een witte, abrikozen en een zwarte. En toch zijn er wel hoofdlijnen die toch kloppen met wat ze zeggen over de verschillen in karakter.

Wat zeggen ze dan? Wij hebben altijd abrikozen, en een zwarte labradoodle.

Ik herken sommige karakterbeschrijvingen ook niet helemaal. Vind onze honden juist erg makkelijk op te voeden. We hebben nogal wat andere huisdieren, maar nooit moeten leren dat ze die gerust moeten laten, het zit er gewoon niet in om iemand anders/ander dier pijn te doen. Ook in het gezin, ze vinden het gewoon fijn erbij te horen, zit niks dominant in. In huis zijn ze ook erg rustig, zolang ze op schoot kunnen liggen is het snel goed ;) en buiten dan mega actief en springerig.

Maar goed, elke hond is anders natuurlijk :D Misschien hebben we gewoon altijd geluk gehad :')

Foto's van dit weekend, ze worden binnenkort terug geschoren :P nu echt iets té wollig. (de zwarte is een labradoodle)

Afbeelding

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 15:00

Volgens mij heb ik het al eens gevraagd, maar wat eten die van jullie?

Levi is zo'n moeilijke eter.. moet altijd na paar maanden wisselen.
Nu dacht ik het eindelijk gevonden te hebben met Farmfood, dat viel super goed.
Maar nu na paar maanden eet hij het niet meer.
Nu wat proefzakjes aangevraagd en een 1 kg zak gekocht van een bepaald merk.
Hij krijgt er ook kvv bij, maar dat weigerde hij ook op een gegeven moment 's morgens. Dus daar krijgt hij nu brok, want 1 maaltijd doet hij het dan weer niet goed op.