Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:40

logisch! anders gewoon even overleggen. maar hun zeiden dat ze toch nog wat suffig zijn na de operatie , en dan eigenlijk niet echt het idee hebben waar ze zijn en zich er bij neer leggen, als de eigenaren dan komen, herkennen ze je, en vervolgens ga je na 15 minuten weer weg (omdat ze moeten rusten) en dan zou je een soort van verlatingsangst kunnen creëren , maar dat verschilt per hond natuurlijk :)

jouw operatie zal ook wel een duur grapje worden :$

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:42

Je wilt niet weten!!! Ik heb alles bij elkaar opgeteld, de dierenarts bezoeken, CT-scan, medicijnen + de operatie die eraan komt.
€ 3191,90 euro ben ik nu kwijt. En weet je... ik vind het elke cent meer dan waard. De operatie zelf is 1500 euro. Dat is de grootste "klap".

Dan zeggen ze dat geld niet gelukkig maakt, maar ik ben dolgelukkig dat ik haar kan helpen met mijn geld.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:49

ja absurd veel geld he. wij waren enkel de week voor de operatie aan de Ct scan al 1800 euro kwijt en de operatie plus nazorg was 3500... dan tellen we de kosten er nog maar niet bij van wat hij al gehad heeft.. we hebben gewoon echt hele dikke pech gehad helaas. de pup gaan we wel verzekeren :+ al zul je zien dat daar nooit iets mee voorvalt.. maar we zijn super blij dat we hem hebben kunnen helpen en dat hij er nog is. 1,5 jaar is nog zo jong.

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:35

We laten hem idd vandaag inslapen. Zijn nu beide vrij van ons werk. Dus zometeen eerst aan de slag met gips en vingerverf :')

Daarna ff lekker naar het bos en dan krijgt hij nog lekker wat vlees voor we gaan.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:38

aah wat een lieve gedachte , bah echt een klote beslissing, maar ondanks dat het vreselijk is laten jullie toch zien en merken dat jullie vriend voorop staat door hem niet te laten lijden. :(:)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:39

Heel veel sterkte Loez! Ik denk aan jullie!

Wat een bedragen allemaal he!? Maar ze zijn het dubbel en dwars waard!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:43

Nee lijden is bij ons echt uit den boze idd! Dat gebeurd dus ook niet :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:53

Loez, heel veel sterkte vanmiddag.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:06

Dankjulliewel!
Gaat niet makkelijk worden dit zeg! Jezus....

Een foto van ons 4. Zenna enorm gespannen, dus gauw op de foto en weer naar achter want anders brak ze de tent af! Je moet ff inzoomen om beast te zien Hihi! Op de pc hier zie je het beter
Afbeelding
Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:49

Mooie foto van jullie 4tjes! Die ogen van Beast.. :(:)

Afdruk is goed gelukt zeg!

Geniet nog even van jullie grote knuffelbeer!!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:56

Heel veel sterkte vandaag Loez. Geniet van de laatste momenten samen. Het is prachtig weer hier, hopelijk bij jullie ook. De afdruk is inderdaad heel mooi gelukt. Het is een mooi aandenken van een prachthond. Nogmaals heel veel kracht en sterkte toegewenst bij de dierenarts.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:01

Dankjulliewel wel allemaal! Zometeen krijgt hij nog z'n vlees en dan vertrekken we rustig aan, kunnen we daar ook nog lekker wandelen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:15

oh bah, wat verdrietig. Sterkte loez.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:21

Sterkte :(

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:59

Nou, we zijn weer thuis. Beastie is rustig en fijn ingeslapen. De spuit in de spier was ff minder. Jack kan niet tegen spuiten, gelukkig was zijn pa er ook om mee vast te houden. Daarna ging hij lekker bij Jack liggen en hebben we hem zitten aaien tot hij sliep, ofja lag te snurken :)

Daarna de laatste spuit er in en duurde ff voor hij helemaal weg was.

Zenna reageerde heel rustig , snuffelde wat aan beast en rende naar Jack toe en kwam daarna dicht tegen mij aan zitten.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:14

Het moeilijkste heb je nu achter de rug. De komende tijd gaat nog ff poedersuiker worden. Maar je hebt het beste gedaan.

Wij hebben onze oude teef vorig jaar februari in laten slapen. Haar nieren waren ermee gestopt, haar lever draaide overuren en ze werd agressief. We hebben het niet meer laten onderzoeken, maar ze zat gewoon helemaal vol met tumoren. Ook in haar hoofd. Dat verklaarde haar gedrag.

Ik weet dat ik geen dag langer had moeten wachten met in laten slapen, maar leuk was het niet.
Ze bleef ertegen vechten, het zag er echt heel naar en heel eng uit. Raar weven (wat paarden in de stal doen zeg maar) Ook bleef ze nog een tijdje door ademen nadat haar hart het niet meer deed.
Ik heb het inslapen meerdere keren meegemaakt, maar dit had ik nog nooit gezien. Vreselijk was het.

Weet je... Het mooie is dat wij kunnen kiezen voor onze dieren. Als het dier pijn heeft en het gaat niet meer, hebben wij de "mooie" taak om ze te helpen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:18

Pffoe dat is heftig idd!
Hier 'ademde' hij idd ook nog na terwijl hij al weg was. Maar dat was echt zijn eigen vertrouwde geluid zeg maar. Heel apart.

Maar het is zo gek om zonder hem naar huis te gaan... Ook al is dit het beste voor hem. We hebben nog een fijne week optimaal genoten van hem!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:39

Wat 'fijn' dat het zo rustig is gegaan Loez en dat jullie hem een fijn en waardig afscheid hebben kunnen geven! Heel veel sterkte met het verlies van jullie Beast! :(:)

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:22

Namiro, jou plaatje zegt alles! Toevallig afgelopen week exact dezelfde opgeslagen! Dankjewel!

Ik zal morgen proberen wat foto's te posten van onze shoot. Ze zijn prachtig <3

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:47

Graag gedaan Loez! Ik vind de tekst ook ontzettend mooi..

Ik ben erg benieuwd naar jullie foto's!
Je komt in ieder geval erg sterk over nu.. Alsof jullie er vrede mee hebben.
Hoe is het met Zenna nu thuis?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:54

Zo voel ik me op dit moment ook, alleen als ik nu foto's zou gaan kijken of echt over hem zou praten dan houd ik me echt niet sterk. Voor hem qua gezondheid is het beter, maar hij was veel te jong. Het was zon sterkte, mooie, trouwe, lieve waakse hond. Dat is met geen pen te beschrijven. Hij was echt een stabiele factor voor ons allemaal. Vrienden en familie, iedereen was gek op hem. Zelfs de vrouw van mijn vader die doodsbang is voor honden, durfde hem te aaien.

Zenna gaat goed nu, die is ontzettend rustig voor haar doen ( geval apart haha levensverhaal van 7 jaar) en ligt lekker langs me op de bank.

Was een goede keus om haar mee te nemen, anders was ze nu enorm onrustig en zoekerig geweest denk ik.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:28

Geef ook daar aan toe Loez.. Potje huilen mag best! :(:)

Daarom vroeg ik ook al naar Zenna. Voor haar is het natuurlijk ook raar om alleen te zijn.. Ik denk ook dat het goed is om een dier afscheid te laten nemen van een maatje.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:15

-Namiro- schreef:
Geef ook daar aan toe Loez.. Potje huilen mag best! :(:)

Daarom vroeg ik ook al naar Zenna. Voor haar is het natuurlijk ook raar om alleen te zijn.. Ik denk ook dat het goed is om een dier afscheid te laten nemen van een maatje.

Huilen doe ik echt zelden, maar laat het wel toe gelukkig idd! Ben benieuwd hoe Zenna morgen is. Ze ligt de hele avond al muisstil. Lekker te slapen en straks pakte ze haar botje ook even. Dus dat is vast een goed teken!

Dankjewel :)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:43

Dat denk ik ook.
Verwen haar maar extra, fijn voor Zenna en voor jou!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:33

Doen we zeker! :) thanks!!